Материалдар / Футбол сабағын оқытудың заманауи әдістері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Футбол сабағын оқытудың заманауи әдістері

Материал туралы қысқаша түсінік
Футбол сабағын оқытудың заманауи әдістері
Авторы:
26 Ақпан 2024
96
9 рет жүктелген
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ

Батыс Қазақстан Инновациялық Технологиялық Университеті

















Тақырыбы: Футбол сабағын оқытудың заманауи әдістері







Орындаған:Ерболат Бекзада Әлібиқызы

Тексеруші :Қуаныш Өмірбекұлы

Тобы : ПМНО-111















Орал 2024 ж

Жоспар:

І. Кіріспе

ІІ. Негізгі бөлім

2.1 Оқу-тәрбие үрдісінде заманауи білім беру технологияларын қолдану

2.2 Сыныптан тыс жұмыста футболды оқытуды инновациялық әдісі арқылы ұйымдастыру

ІІІ. Қорытынды

Пайдаланылған әдебиеттер













































Кіріспе



Соңғы уақытта ҚР білім беру жүйесін ақпараттандыру міндетін қоятын ақпараттық қоғамды қалыптастыру процесі жүріп жатыр. Ақпараттық ағындарды еркін жүргізу үшін кез келген профильдегі заманауи маман компьютерлерді, телекоммуникацияларды және ақпараттық технологиялардың басқа құралдарын пайдалана отырып ақпаратты қабылдау, өңдеу және пайдалану мүмкіндігі болуы керек. Бұл дене шынықтыру және спорт мамандарына толығымен қатысты.

Компьютерлік технология консервативті футбол әлемінде күшті орын алуда. Компьютерлер алғаш рет футболшылардың әрекеттерін бақылау үшін №1 спортта қолданылды. Заманауи скаутинг жүйелері әрбір футболшы үшін нақты техникалық және тактикалық әрекеттердің (пастар, төбелер, шайқастар) санын есептей алады. Арнайы бағдарлама әр ойын эпизодына арналған бейнеклиптерді сақтайды.

Сонымен, зерттеу мәселесі жаңа ақпараттық технологиялардың қарқынды дамуы мен оларды спортта, атап айтқанда футболда тарату арасында туындайтын қарама-қайшылықта және футбол жаттықтырушыларының қызметінде жаңа ақпараттық технологияларды қолдану мүмкіндіктерін жеткіліксіз білуде жатыр. жас спортшылармен, футболшылармен жұмыс.





















ІІ Негізгі бөлім

2.1 Оқу-тәрбие үрдісінде заманауи білім беру технологияларын қолдану


Жоспарланған нәтижелерге қол жеткізу үшін, футбол ойынында табысты жаттығуды қамтамасыз ету үшін оқу-жаттығу сабағының мақсатына, мазмұнына және формаларына байланысты оқытудың әртүрлі формаларын, құралдарын, әдістерін, әдістері мен тәсілдерін қолданамын.

1. Дәстүрлі оқыту. Оқу-тәрбие процесін ұйымдастырудың негізгі формасы оқыту болып табылатын және бүкіл топ бір бағдарламамен айналысатын сыныптарда. Соның нәтижесінде бағдарламаны меңгеру және орындау көрсеткіштерінің тұрақты өсу деңгейі байқалады.

2. Денсаулық сақтау технологиялары: оқу-жаттығу сабақтарында гигиеналық және экологиялық талаптарды сақтау, жас спортшылардың денсаулығын сақтау және нығайту мақсатында. Нәтижесінде ауруға байланысты жұмысқа келмейтіндер саны азайып, денсаулықты жақсартудың тұрақты тенденциясы қалыптасуда; дене шынықтыру деңгейі жоғарылайды; салауатты өмір салтын ұстанатындардың хабардар болу деңгейі; футбол ойнауға мотивация деңгейі.

3. Саралап оқыту технологиялары: балалардың жеке ерекшеліктері мен дене дайындығының деңгейін ескеру, мөлшерленген жүктемені анықтау, бағдарламалық материалды меңгеруде әр адамға өз бағытын белгілеу.

4. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар: олар студенттердің футбол тарихы, елдің және әлемнің футбол өмірі туралы жаңалықтар, дене жаттығуларының адамға әсері туралы қосымша ақпарат алуы үшін оқу-жаттығу топтарына енгізілуде. дене. Балалар мен жасөспірімдер спорт мектебінің оқушылары жарыс кестелері мен хаттамаларын өз бетінше құрастырады. Жұмыста АКТ-ны қолдану оқушылардың футбол туралы білім сапасын арттыруға, денсаулығын білуге ​​және футбол ойнауға деген ынтасын арттыруға мүмкіндік береді.

5. Оқытудағы тұлғаға бағытталған тәсіл технологиясы: әр топта, әр бала үшін тұлғаға бағытталған әдіс қолданылады. Бұл технология баланың қажеттіліктері мен қызығушылықтарын қанағаттандыруға бағытталған. Бұл тәсілді қолданғанда олардың әрқайсысында қайталанбас тұлғалық қасиеттерді дамытуға негізгі күш жұмсалады. Бұл тәсілді оқытуда жүзеге асыру үшін оқушылардың қабілетіне, мүмкіндіктеріне және саладағы міндеттеріне байланысты жеке тапсырмалар қолданылады.

6. Ойынды модельдеу технологиясы. Әр жаттығуда қолданылады. Нәтижесінде. оқу-тәрбие процесінің тиімділігінің, оқу материалын меңгеру сапасының, спортшының өзін-өзі көрсетуге, өзін-өзі анықтауға және денсаулықты сақтау аспектісінің нығаюына деген жеке қажеттіліктерін орындаудың жоғарылауы байқалады.

7. Сынақ технологиясы. Әрбір топта физикалық және техникалық дайындықтың ағымдағы, аралық және қорытынды бақылауы қолданылады, бұл осы дағдылардың дамуын бақылаудың тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді, мүмкіндіктерді бағалаудың объективтілігін арттырады және оқу процесіне жедел араласуға мүмкіндік береді. және оқыту процесі.

8. Мультимедиялық технологиялар: тактикалық, теориялық және техникалық дайындық сабақтарында қолданылады. Олар спортшыларға өздерінің тактикалық және техникалық әрекеттерін орындауын объективті бағалауға және салыстыруға, жіберілген қателіктерді талдауға мүмкіндік береді. Бақылаудың бұл әдісін қолдану сабаққа деген қызығушылықты арттыруға, оқуда белсендірек жұмыс істеуге ұмтылуға және соңғы нәтижеге алаңдауға әкеледі. Жоғарыда аталған технологияларды қолдану жоғары нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді: контингенттің қауіпсіздігі және өнімділіктің тұрақты деңгейі байқалады.


2.2 Сыныптан тыс жұмыста футболды оқытуды инновациялық әдісі арқылы ұйымдастыру


Дене шынықтыру пәні мұғалімінің алдында сабақта оқушылардың жоғары белсенділігін қамтамасыз ету, сабақты өткізудің құралдары мен әдістерін түрлендіру, дене қасиеттерін дамыту үшін сабақтан сабаққа түрленіп, ішінара өзгеретін жаттығуларды қолдану міндеті тұр. Егер оқушы дене шынықтыру сабағына қызығушылық танытса, онда оның сүйікті жаттығуына деген қызығушылығы тереңдеп қана қоймай, ол басқа жаттығуларға да қызығушылық танытып, ол үшін белгілі бір мағына мен мәнге ие бола бастайды.

Бұл мәселені нақты шешу, менің ойымша, мектептегі дене шынықтыру оқу бағдарламаларын, қосымша білім беру жүйелерін, дене шынықтыру және спорттық жаттығулардың мектептен тыс формаларын, сондай-ақ өз бетінше дене шынықтыру сабақтарын жетілдіру жағдайында ғана мүмкін болады. мектеп оқушылары үшін одан әрі дамытылады.

Қызықты іс-әрекет студенттерді қуанышқа бөлейтіні сөзсіз, бірақ оқушылардың көңілін көтеру емес, баурап алу керек екенін есте ұстаған жөн, оқушылар арасында мұндай ынта-жігерді арттырудың жолдары мен тәсілдерін іздестіру қажет.

Бастауыш сыныпта футболды оқытудың бастапқы кезеңінде балаларды қызықтыру, сабаққа тарту мақсатында ойын тәсілін қолданамын. Атап айтқанда, бұл футбол сабақтарындағы ашық ойындар болуы мүмкін.

«Дөңгелек беріліс» ашық ойыны

Ойыншылар саны -16-20 адам.

Дайындық. Ойынның ортасына диаметрі 12 -16 м шеңбер сызылады.Ойыншылар шеңберге тұрып, бірінші – екіншіге санайды. Бірінші нөмірлер бір команда, екінші нөмірлер басқа. Әр команда бір-бірінің жанында тұрған ойыншылар ұстайтын допты (футбол, волейбол, баскетбол немесе 2 кг-ға дейінгі дәрілік доп) алады.

Ойынның сипаттамасы. Жаттықтырушының дыбыстық белгісі бойынша әр команда допты шеңбер бойымен мүмкіндігінше тез бере бастайды: бірінші сандар сағат тіліне қарсы, екінші сандар сағат тілімен басқа команданы басып озуға тырысады. Жеңімпаз - мұны істей алған команда.

Ережелер. 1. Допты тек қатаң реттілікпен беру керек. 2. Ойыншыларға басқа команданың добын ұстауға немесе допты беруді қиындатуға рұқсат етілмейді.

Педагогикалық мақсат. Ойын допты қағып алу және беру техникасын жетілдіруге көмектеседі, ептілікті, қозғалыс жылдамдығын дамытады, ұжымдық принциптерді қалыптастырады.

Ашық ойын «Капитанға арналған доп»

Ойыншылар саны - 10 - 16 адам.

Дайындық. Сайттың қарама-қарсы бұрыштарында секторлар екі сызықпен (1 м қашықтықпен) белгіленген. Ойыншылар екі командаға бөлінеді. Әр команда қарсыластар алаңының 1/2 бөлігіндегі шағын секторларда тұратын өзінің «капитанын» таңдайды.

Ойынның сипаттамасы. Ол тең командалардың екі ойыншысы арасында допты лақтыру арқылы алаңның ортасынан басталады. Допқа ие болған команда өзінің «капитанының» секторына жақындап, допты оған беру үшін пастарды қолдануға тырысады. Әрбір сәтті әрекет үшін командалар бір ұпай алады. Белгіленген уақыт ішінде ең көп ұпай жинаған команда жеңеді.

Ережелер. 1. Ойыншылардың ешқайсысының сектор сызығынан шығуға құқығы жоқ, ал қақпашы кіші сектордан шығады. 2. «Капитан» допты қабырғадан немесе ойыншылардан секіргеннен кейін емес, жаздан ұстаған жағдайда есептеледі. 3. Сіз доппен жүгіре алмайсыз немесе дриблинг жасай алмайсыз. Сіз тек екі қадам жасай аласыз. 4. Алаңнан шығып кеткен допты қарсылас команда доп шыққан жерге лақтырады. 5. «Капитанға» бағытталған допты ұстап алу үшін қорғаушылар секторға кірсе, доп шабуылдаушы топқа есептеледі. 6. Доп үшін күресу кезінде қарсыластарды ұстауға немесе итеруге болмайды. Бұзылған жағдайда жәбірленуші 7 м қашықтықтан еркін лақтыруды («капитанға» допты беру) орындайды, сектор сызығында орналасқан «капитанды» бір ғана қорғаушы қорғайды.

Нұсқаулар. 1. Командалардың бастары әртүрлі болуы немесе түрлі түсті жейделерде ойнауы керек. 2. Ойын барысында сіз жиі ойыншылардың назарын қателерге аударып, оларды түсіндіруіңіз керек, яғни. 15-20 секундқа созылатын микро үзілістер жасаңыз.

«Қарсыластың допының артында» ашық ойыны (алыс қашықтықтан соққымен уақытты ұту үшін).

Ойыншылар саны: 8-16 адам.

Дайындық. Ойыншылар 4 адамнан тұратын екі (4) командаға бөлінеді. және бастапқы жолдың артындағы бағандарға сапқа тұрыңыз. Гидтерге доп беріледі.

Ойынның сипаттамасы.Жаттықтырушының дыбыстық белгісі бойынша бірінші нөмірлер допты мүмкіндігінше көтеру соққысымен алаңға жібереді және қарсыластың добының соңынан асығады. Оны меңгерген олар кері жүгіреді. Бағандағы өз орнын бірінші қамтамасыз еткен ойыншы 2 (4) ұпай, екіншісі – 1 (3) ұпай алады. Осыдан кейін жаттықтырушының белгісі бойынша екінші нөмір соғылып, жүгіріп келе жатқандар бағананың соңына өтеді. Ең көп ұпай жинаған команда жеңеді.

Ережелер. 1. Соққыдан кейін сіз қайтадан допты ұстай алмайсыз немесе қарсыласқа кедергі жасай алмайсыз, әйтпесе команда нөлдік ұпай алады. 2. Допты иемденген адам оны беру құқығына ие емес, допты қолында ұстап өз орнына қайту керек.

Қабылдаудың негізгі критерийлері: футбол ойнай білу, денсаулық жағдайы, еңбекқорлық, тәртіп.


Қозғалыстарды үйрену үшін ең қолайлы жас (динамикалық стереотиптерді қалыптастыру және бекіту) жыныстық жетілуге ​​дейінгі кезең. Сондықтан бұл жаста жас футболшылардың моториканың барынша кең ауқымын меңгеруі өте маңызды. Әртүрлі жастағы бұлшықет күшінің дамуы біркелкі емес жүреді. 13 жасқа дейін күшке бағытталған жаттығулар негізінен дененің үйлесімді дамуына, «бұлшықет корсетінің» қалыптасуына ықпал ету мақсатында орындалады, яғни. қалыпты жағдайда нашар дамитын бұлшықеттер (іш бұлшықеттері, діңнің қиғаш бұлшықеттері, жоғарғы аяқтарды ұрлауға қатысатын бұлшықеттер, төменгі аяқтардың аддуктор бұлшықеттері, сонымен қатар бүгетін бұлшықеттер топтары). Бұл жаста бұлшықеттердің максималды және ұзартылған кернеуімен байланысты жаттығуларды сабақтарға қоспау керек (салмақтардың максималды мөлшері өз дене салмағының 1/3 - 1/2 бөлігінен аспауы керек).

Жыныстық жетілу кезінде (13-15 жас) күштің айтарлықтай өсуі байқалады. Оның үстіне, биологиялық жас неғұрлым жоғары болса, соғұрлым күш мүмкіндіктері жоғары болады.

14-15 жаста сіз тыныс алуды және күш салуды болдырмай, жаттығудың қайталану санын шектей отырып, салмағы максимумнан 60-70% құрайтын салмақты пайдалана аласыз.

15-16 жаста салмақпен жаттығулар жылдамдық-күш бағыты болуы керек, яғни. күштің нақты көріністерімен (статикалық режим, баяу күш кернеуі) емес, жылдамдыққа баса назар аудара отырып, күш пен жылдамдықтың үйлесімімен сипатталады. Осы кезеңдегі күштің дамуы тұтастай алғанда күш қабілеттерінің бағытталған дамуының алғышарты ретінде жылдамдық пен күшті жақсартуға бағындырылуы керек.

Балалық шақтағы жүйке процестерінің қозғыштығы мен лабильділігінің жоғарылауы (12 жасқа дейін) қозғалтқыш реакциясының жылдамдығын және қозғалыс жылдамдығын дамытудың қолайлы алғышарты болып табылады. Ол үшін ашық және спорттық ойындарды, сондай-ақ алдын ала белгіленген сигналдарға жылдам реакцияны, жылдам жергілікті қозғалыстарды және қысқа мерзімді қозғалыстарды қажет ететін әртүрлі жаттығуларды қолдану керек.

13-15 жаста жылдамдықты жаттықтыру құралдарының ішінде секіру, лақтыру, көптеп секіру, жылдам секіру және секіру, жүгірудегі ауыспалы үдеу (екеуі де әртүрлі жылдамдық сипаттамалары бар) сияқты жылдамдық-күш жаттығулары маңызды орын алады. жүгіру және сыртқы жағдайлар - төбеден және таудан, әртүрлі топырақтарда және т.б.).

Максималды жүгіру жылдамдығы 14 жастан 17 жасқа дейін артады. Бұл жаста спорттық ойындар мен қысқа қашықтықтарды (20, 30, 40, 50, 60 метр) максималды жылдамдықпен бірнеше рет еңсеру үлкен орын алады.

Жылдамдықты дамыту процесінде жылдамдық жаттығуларын бұлшықеттерді босаңсу тапсырмаларымен, соның ішінде жылдамдық жаттығуларын орындау процесінде біріктіру қажет.

Төзімділік жас дамуының әртүрлі кезеңдерінде біркелкі емес артады. Төзімділікті қамтамасыз ететін дене мүшелері мен жүйелерінің көлемі мен функционалдық мүмкіндіктерінің ұлғаюы негізінен жыныстық жетілуге ​​дейін және кезінде (10-16 жаста) болады. Бұл уақытта, әсіресе жыныстық жетілу кезеңінде жалпы төзімділікке жаттықтырудың тиімділігі кейінгі жылдарға қарағанда әлдеқайда жоғары, жалпы төзімділік аздап артады.

Төзімділікті дамыту үшін мыналарды қолдану керек: қашықтықты бірте-бірте ұлғайта отырып, біркелкі қарқынмен төмен жылдамдықпен кросспен жүгіру; қысқа (15-30 сек.) демалу аралықтарымен 30-40-50 метр қысқа учаскелерде қайталап жүгіру, ашық және спорттық ойындар, жүгіру және ойын жаттығуларын сериялық орындау (субмаксималды қуат жұмысы 30-40 сек. артық емес); демалыс кідірісі 1,5- 2,5 мин., сериядағы қайталау саны 4-5, серия саны 1-3).

Икемділік үлкен қозғалыс ауқымымен орындалатын жаттығулар (қолдар мен аяқтарды сермеу, денені бүгіп, айналдыру және т.б.) арқылы дамиды.

Жас футболшыларды күш жаттықтыру кезінде жұмыс істейтін бұлшықеттерді созу жаттығуларын жүйелі түрде орындау қажет.

Дене шынықтыру жалпы және арнайы болып бөлінеді.

Жалпы дене шынықтыру жаттығулары футболшылардың жан-жақты дене дамуын қамтамасыз етуі керек: негізгі қозғалыс қасиеттерін дамыту – жылдамдық, күш, төзімділік, ептілік, икемділік; үйлестіру қабілеттерін жетілдіру, моториканың шеңберін кеңейту; дененің жалпы өнімділігін арттыру; жоғары спорттық шеберліктің берік негізін құру.

Барлық жас топтарында жалпы дене дайындығына үлкен көңіл бөлінуі керек. Жалпы дене шынықтырудың элементтері барлық практикалық жаттығуларда орын алуы керек. Жалпы дамыту жаттығуларының жиынтығын құрастырған кезде олардың жеке бұлшықет топтарына да, тұтастай алғанда бүкіл денеге әсерін, аяқ бұлшықеттеріне арналған жаттығулармен қол бұлшықеттеріне балама жаттығуларды, арқа бұлшықеттеріне арналған жаттығуларды ескеру қажет. құрсақ бұлшық еттеріне арналған жаттығулар, бастапқы қалыптар және т.б. .

































Қорытынды



Техникалық әдістерді жетілдіру кезінде оларды іске асыру шарттарын үнемі қиындатып, ойынға мүмкіндігінше жақындату маңызды. Жаттығуда көмекші құрал-жабдықтарды пайдалану кезінде жас футболшылардың техникалық шеберлігін арттырудың тиімділігі әлдеқайда жоғары болатынын ескеру қажет.

Барлық жас топтарында жеке әдістерді орындау жылдамдығын, бірнеше әдістемелердің комбинациясын, сондай-ақ визуалды бақылаусыз орындау әдістерін арттыруға ерекше назар аудару керек.

Жас футболшылардың шеберлігін шыңдауда тактикалық дайындық жетекші рөл атқарады. Сондықтан кез келген техникалық әдісті орындау кезінде белгілі бір тактикалық тапсырмалардың да шешілуі маңызды. Тактикалық дайындық серіктестермен өзара әрекеттесуді қамтитын қарапайым жаттығуларды орындаудан басталады. Тактикалық дағдылар жетілген сайын жаттығулар мен оларды орындау шарттары күрделене түседі. Алғашқы кезеңдерде белгілі бір техникалық әдістерді қолданатын нақты тактикалық тапсырмалар жалпы тапсырмамен (бірнеше қорғаушыларды ұрып-соғу, допты ұстау, қақпаға соғу) орын беруі керек, ол үшін футболшы ең дұрыс жолды таңдауы керек, тактикалық икемділігін көрсете отырып. Әр жаттығу кезінде тактикалық ойлауды үнемі дамыту керек. Ойын жаттығулары, сондай-ақ толық және жартылай құрамдармен ойындар футболшылардың тактикалық даярлығының негізі болып табылады.






















Пайдаланылған әдебиеттер

  1. Уразбаев А., Валиев А., Қуатбеков Ш. Баскетбол / Оқу құралы. - Түркістан, 2018. – 305 б.

  2. Құлназаров А.Қ., Жолымбетов Ө.Ш. Қазақша-орысша спорт терминдерінің түсіндірме сөздігі / Кітап. – Алматы, 2015. – 450 б.

  3. Есіркепов Ж.М., Егізбаев Ж.Ә., Мұстафаев Е.Т., Ким А.В. Қимылды-қозғалыс ойындарды оқыту әдістемесі / Оқу-әдістемелік құралы. – Қызылорда, 2016





Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!