Сабақтың басы
Қызығушылықты ояту.
7 мин.
|
Мейірімді жүрекпен,
Ақпейілді
тілекпен, Амандасып
алайық, Бір жадырап
қалайық!
Дүниедегі құбылыстың мәнін де,
Интернеттің, жаңалықтың бәрін де
Мүмкін емес информатикасыз түсіну,
Компьютер дүние кілті бүгін де,-демекеші, заман талабына сай әрбір
адам компьютер мен интернеттің қыр сырын білгенге не
жетсін.
|
Психологиялық ахуал
орнатады
|
Үш
шапалақ.
|
|
7 мин
|
"Компьютердің пайдасы мен
зияны" (пікір - талас)
ойыны
Интернетте көптеген пайдалы да
қажетті ақпараттарды табуға болады
1. Алысты жақындату
2. Қоғамға (адамға) байланысты мүмкіншіліктерді арттыру.
3. Сана-сезімді жоғарылату.
4. Ізденіс талпынысқа қашықтықтан оқу бағдарламаларына сұранысты
арттыру.
5. Қажеттілікті толығымен қанағаттандыру.
6. Дамыған мемлекеттермен тең дәрежеде бәсекелесу.
7. Әлемде болып жатқан жаңалықтардан сол сәтте хабардар болу.
8. Халықтарға түрлі жолдармен көмек көрсету.
9. Интернет арқылы мәтінді, хабарламаны, құжаттарды, фото, аудио,
видео материалдарды қабылдап алуға не керісінше жіберуге
болады;
10. Күн сайын емес, сағат сайын, сәт сайын бүкіл әлем
жаңалықтарымен танысып отыруға;
Енді компьютерлік ойындарға келсек, олардың қаншалықты зиянды
екенін айта кетейік. Интернеттегі онлайн ойындары атыс-шабыс, тағы
басқа қантөгу, жауыздық тақырыбында болады. Осы ойындарды бала
ойнап, оның психологиясына қандай жаман әсер беретінін өздерімізде
білесіздер. Ұдайы ойнаған баланың миында ойынның мазмұны,
әдіс-тәсілдері еніп, жаман қылық, тіпті қылмысқа да баратын болады.
Қалалы жерде ақша табу үшін компьютерлік ойындарды жарнамалап,
оқушы балаларды өздеріне тарта бастап, жаман қылықтарға
бағыттайды.
Компьютерге тәуелді болу
белгілері:
1. Тамақты, шайды компьютер
алдында ішесің.
2. Сабақты компьютердің
алдында орындайсың.
3. Компьютердің алдында
түнімен отырасың.
4. Сабаққа бармай
компьютермен ойнағың кеп тұрады.
5. Үйге келген бойдан
компьютердің алдына отырасың.
6. Бір сәтке компьютерің
бұзылып қалса көңілің түсіп, не іспен айналысарыңды білмей
ашуланасың.
7. Компьютермен жұмыс
істеуге тиым салған адамға қарсы шығып, ренжіп
ашуланасың.
|
Сұраққа жауап
береді
«Google» тобының және «Yandex» тобының
спикерлері пікір талас
жүргізеді:
|
Үш шапалақ
әдісі
|
Дәптер
|
Қорытынды
|
Бала
теледидарды шамадан тыс көрсе, смартфонға үйір болса, бұл оның көру
функциясының дұрыс қалыптаспауына себеп болады. Мысалы, 1-2 жасар
бала ұшып келе жатқан допты қаға алмайды. Ол түсінікті. Ал 3-4
жастағы бала олай істей алмаса, қауіпті белгі болып саналады.
Мұндайда бала ебедейсіз, қопал, баяу қимылдайды деп ойлаймыз. Шын
мәнінде ол кеңістіктегі заттарды көрмей тұрған болуы да
мүмкін.
Бала
мультфильм қарап отырғанда, оның тек бір сезім мүшесі жұмыс
істейді. Тез ауысатын кадр, жылдам жыпылықтайтын сурет баладағы
бүкіл анализаторды сөндіреді. Мұндайда нейрокоррекция
қажет.
Сонымен
қатар бала мультфильмдегі сөздерді мағынасын түсінбей қайталай
берсе, толық айта алмаса, ал өмірде өз бетінше аз сөйлесе, бұл да
зиян. Бұдан бөлек экран алдында көп отыратын бала әлдебір дүниені
саусақпен көрсету қабілетін жоғалтады. Мұндайда дефектологқа немесе
нейропсихологқа жүгіну қажет.
Гаджетке
үйір болып кетті деп, балаға ұрсып, қолындағы смартфонды тартып
алсаң, бала неврозға ұшырауы мүмкін. Себебі үлкендердің іс-әрекеті
оны ызаландырып, агрессия көрсетуіне жол беріп тұр. Әрине, барлық
бала мұндай реакция танытпайды. Бірақ осындай жағдай байқалса,
психологтың көмегі керек.
3 жасқа
дейін балаға гаджет ұстатпаған дұрыс, теледидарға да үйір етпеген
жөн. Жеті жасқа дейін бала көп қозғалып, денесінің мүмкіндігін
зерттейді, сыртқы әлемді ойын арқылы қабылдайды. Бұл кезең бала
үшін өте маңызды. Себебі баланың интеллекті қозғалу арқылы дамиды.
Ал экран алдында ұзақ отыратын баланың қимыл-қозғалысы
азаяды.
|
|
|
|