Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Helping hands
Материал туралы қысқаша түсінік
2S1make basic personal statements about people, objects and classroom routines
2U16use conjunction and, or to link words and phrases
2S3pronounce familiar words and expressions intelligibly
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
LESSON
14
Unit
2:My family and
friends
School:
Date:
Teacher
name:
Grade: 2
Number present:
Number absent:
Theme of the
lesson:
Helping hands
Learning objectives(s) that this lesson is
contributing to
2S1make basic personal statements about people,
objects and classroom routines
2U16use conjunction and, or to link words and
phrases
2S3pronounce familiar words and expressions
intelligibly
Lesson objectives
All learners will be able
to:
Read the words
Most learners will be able
to:
Match the pictures with the
sentences
Some learners will be able
to:
Read the descriptions and match the
pictures
Previous learning
Helping hands
Plan
Planned timings
Planned activities
Learners’
activities
Evaluation
Resources
Beginning
2
min
Warm up
The
teacher greets the students and asks questions to
them.
-Good morning!
-Good morning!
-Nice to meet you!
-Nice to meet you again!
-How are you?
-We are fine, thank you!
Greeting
Middle
35
min
Grammar
The rule about the modal verb
can / cant is explained to the students. Positive, negative,
interrogative types will be discussed through individual posters
and it is said that today's topic will be passed directly on this
grammar.
Practice
Task1
Students put the words in the correct
order.Students perform this task
together and at speed
Task
2
Spell and write. What animal
can not jump? Transfer the letters from the yellow boxes above to
the grid to find the answer
Can with action verb. Can
you…? game.
The student chooses any card
whose picture is hidden. The action verb is hidden behind it. The
teacher asks a question about the action shown in the picture. the
student answers using a modal verb.
Task
3
Choose and
colour
Test
Students look at the
given picture and write answers to the test questions. The picture
does not match the word. Students must write the correct
version.
Learners
study the modal verb can / cant
Learners do
task
Learners write and find correct
answer
Learners play a game and
answer the question
Learners do task
.
Learners do test
Verbal
evaluation
Verbal
evaluation
Individual
evaluation
Individual
evaluation
Individual
evaluation
Individual
evaluation
Poster
Worksheet 1
Worksheet 2
Activity1
Worksheet 3
Test
End
3
min
Feedback
Saying goodbye
Self-assment
\
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз