«Химия пәнін оқытудағы жаңа
әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану»
Қазіргі білім беру жүйесінде
химия пәнін оқытуда жаңа әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану маңызды
мәселе болып табылады. Бастауыш сыныптардан бастап жоғары
сыныптарға дейін оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру және
олардың шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін инновациялық
педагогикалық технологияларды қолдану
қажет.
1. Интерактивті оқыту
әдістері
Интерактивті оқыту – мұғалім
мен оқушы арасындағы белсенді қарым-қатынасты қамтамасыз ететін
тәсіл. Әр сынып деңгейіне қарай әдістерді бейімдеуге
болады:
-
Бастауыш және орта буын
сыныптарында – ойын элементтері бар тапсырмалар, жұмбақтар,
тәжірибелік көрсету;
-
Жоғары сыныптарда –
проблемалық оқыту, миға шабуыл, зерттеу
жобалары.
Негізгі
әдістер:
-
Миға шабуыл – оқушылардың
шығармашылық ойлау қабілетін дамыту;
-
Дөңгелек үстел – химиялық
құбылыстар мен заңдылықтарды талқылау;
-
Рөлдік ойындар – ғылыми
зерттеу жұмыстарын модельдеу;
-
Дебаттар – экологиялық
мәселелерді талқылау.
2. Зертханалық және
практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар химияны
оқытуда негізгі рөл атқарады. Оқушылар тәжірибе жасап, химиялық
реакцияларды өз көздерімен көріп, олардың мәнін жақсы түсінеді. Әр
жас ерекшелігіне қарай:
-
7-8 сыныптарда – қауіпсіз және
қарапайым тәжірибелер;
-
9-11 сыныптарда – күрделі
зертханалық жұмыстар, талдау және
есептеулер.
Мысалы:
-
Қышқылдар мен негіздердің
әрекеттесуін зерттеу;
-
Тотығу-тотықсыздану
реакцияларын тәжірибе жүзінде көрсету;
-
Полимерлердің қасиеттерін
зерттеу.
3.
Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды
пайдалану
Цифрлық технологияларды
қолдану сабақтың тиімділігін арттырады.
Оған:
-
Электронды оқулықтар мен
мультимедиялық презентациялар;
-
Виртуалды зертханалық
жұмыстар;
-
Химиялық реакциялардың
анимациялары;
-
Онлайн тестілеу платформалары
жатады.
4. STEM білім беру жүйесін
енгізу
STEM (Science, Technology,
Engineering, Mathematics) жүйесі химия пәнін оқытуда инновациялық
көзқарасты дамытуға көмектеседі. Бұл әдіс:
-
Бастауыш сыныптарда –
қарапайым химиялық тәжірибелер арқылы қызығушылық
ояту;
-
Орта сыныптарда – химияның
техникамен байланысын көрсету;
-
Жоғары сыныптарда – ғылыми
жобалар мен инженерлік шешімдерді дамыту.
5. Жобалық
оқыту
Жобалық әдіс – оқушылардың
теориялық білімдерін практикада қолдануға бағытталған. Оқушылар
шағын ғылыми зерттеулер жүргізіп, өз жұмыстарын қорғап, презентация
жасайды. Мысалы:
-
"Экологиялық таза отын
түрлері" жобасы;
-
"Азық-түлік өнімдерінің
химиялық құрамы" зерттеуі;
-
"Су тазарту әдістері"
тақырыбындағы тәжірибелік жұмыс.
6. Ойын технологияларын
қолдану
Химияны оқыту барысында ойын
элементтерін енгізу оқушылардың пәнге деген қызығушылығын
арттырады. Әр сынып деңгейіне қарай қолдануға
болады:
-
Бастауыш сыныптарда – ойын
карталары, жұмбақтар;
-
Орта буын сыныптарда –
викториналар, логикалық ойындар;
-
Жоғары сыныптарда – химиялық
квиздер, эстафеталық жарыстар.
Мысалы:
Қорытынды
Химия пәнін оқытуда жаңа
әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану – оқушылардың білім сапасын
арттырудың негізгі жолдарының бірі. Интерактивті оқыту, зертханалық
жұмыстар, ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, STEM, жобалық
оқыту және ойын технологиялары – заманауи білім берудің маңызды
құралдары. Әр жас ерекшелігіне қарай бұл әдістерді бейімдеу арқылы
оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттырып, олардың логикалық
ойлау және зерттеу дағдыларын дамытуға
болады.