Материалдар / Home gardening in the USA

Home gardening in the USA

Материал туралы қысқаша түсінік
The aims of the lesson: 1) Educational: To continue giving information about home gardening in the USA. To explain Past Continuous then to do grammar exercise. To enrich their vocabulary. To practice their pronunciation 2) Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing. 3) Bringing-up: to bring up love and interest to the subject, to respect each other, to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Қараша 2018
469
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan 6

7.3 Term 3 Unit 2School:
Date: ______Teacher’s name: Duisembaeva T

Grade 6 __Number present:Number absent:
Theme of the lesson:Home gardening in the USA
Learning objectives(s) that this lesson is contributing toThe aims of the lesson: 1) Educational: To continue giving information about home gardening in the USA. To explain Past Continuous then to do grammar exercise. To enrich their vocabulary. To practice their pronunciation2) Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing.3) Bringing-up: to bring up love and interest to the subject, to respect each other, to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship.



Lesson objectives All learners will be able to:




  • identify at least 1 word from the list of garden vocabulary
  • describe the garden with teachers` considerable support
  • Most learners will be able to:
  • identify at least 2 words from the list of animal vocabulary
  • describe the weather with teachers` little support
  • Some learners will be able to:
  • identify 2 and more words from the list vocabulary
  • describe the garden
  • Language objectiveVocabularyPast Continuous tense
    Use of ICTProjector or Smart board for showing a presentation, using on-line dictionaries
    Kazakh cultureThink and write about garden
    Pastoral CareStudent centered teaching: respect, support and scaffolding; To create a friendly atmosphere for collaborative work.Promote a sense of self-esteem and self-respect and respect for others among all the learners.
    The procedure of the lesson:I. Organization moment: 1. Greeting 2. talking with duties II. Checking up the home task:Let’s check up your hometask What was your home task?Who is ready?Questions:a) At what age do people vote in Kazakhstan?b) When do children finish school?c) At what age can a teenager drive in Kazakhstan?(5 - 6 pupils read their own sentences, say new words) 3. talking about the weather

    III.Bridge” tasks: KNOWLEDGE:1.Do you have a garden?2.What kind of garden would you like to have?3.What do people usually do in the garden ?4. Do you like working in the garden?

    Dividing into two groups: I group - Flowers and II group - home Vegetables T: so, in today’s lesson we will revise Past Continuous tense and we will talking about gardening
    • Main part: 1) COMPREHENSION: Now let’s review our grammar rule
    • Video with Past Continuous
    • New words: Ex 3 and Ex9.
    New words  garden – бақшаgardener – багбанgardening - багбаншылықplant – агаш отыргызуwater – су құюwhitewash – ақтауprune – кесу, бұтауtree - агаш2) APPLICATION: Ex 3, p109 Look at the picture and write down all the ideas that come to your mind using Past Continuous tenseReading: Ex 2

    3) ANALYSE:(Pair work)Ex-5,6 p-1104) Synthesis: Level tasks:1. Put the words in the correct order.a) were / yesterday / what /doing / you / at / 3 / o’clockb) was / flowers / I / wateringc) enjoy / I / in / working / the / gardend) mother / was / my / flowers / watering / the2. Translate the sentences.1. Әселдің бақшасы бар.2. Әсел бақшада жұмыс жасаганды ұнатады.3. Бақшада гүлдер бар.4. Мен бақшада агаш отыргызамын.3) Sinqwain Lne1. 1 word title (noun) Line2. 2Adjectives Line3. 2 Verbs Line4. 1Sentence Line5. 1synonym for the title4) EVALUATION:a)”My garden” poster

    IV. Giving marks V. Giving the home task: Ex 14









































    .



























    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ