Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Module 4. Organic and non-organic worlds.Lesson 10

    School:

    # 11

    Teacher’s name:

    Abildashova L.N.

    Date:

    21.12.2021

    Сlass:

    10 “Ә”Number present:

    absent:

    Theme:

    How to be a responsible shopper

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.1.2 - usespeakingandlisteningskillstoprovidesensitivefeedbacktopeers;

    10.1.10 - usetalkorwritingas a meansofreflectingonandexploring a rangeofperspectivesontheworld;

    10.3.4 evaluateandcommentontheviewsofothersin a growingvarietyoftalkcontextson a growingrangeofgeneralandcurriculartopics;

    10.4.6 recognisetheattitudeoropinionofthewriterinextendedtextson a widerangeoffamiliargeneralandcurriculartopics;

    10.5.5 develop with support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a wide range of written genres in familiar general and curricular topics;

    Lessonobjectives

    All learners will be able to:

    Listen and read for a gist, read for specific information

    Most learners will be able to:

    Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz

    Some learners will be able to:

    Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz, write a quiz, discuss values

    Assessmentcriteria

    Learners have met the learning objectives if they can: speak about values

    Valuelinks

    Solutions to global issues, natural disasters and global citizenships

    Cross - curricularlinks

    Global issues

    ICT skills

    Using educational programs like Quizizz, Kahoot and educational platform Bilimland.

    Videos& pictures, Power point presentation, working with URLs

    Previouslearning

    The organic industry in the UK

    Duration of the lesson

    45 minutes


    Plan

    Stages

    Planned timing

    Teacher’s action

    Students’ action

    Assessment

    Resources

    Beginning the lesson

    Greeting

    Duty’s report

    2 minutes


    Teacher: Good morning, Dear students! I am glad to see you! Take your seats, please.

    Teacher: Who is on duty today? Who is absent? What day is it today? What date is it today?

    Students greet the teacher and sit down

    Duty’s report: All are present. Today is Tuesday, the 21 st of December.


    Active board

    Slide 1

    Assessment


    1 minute


    Teacher:Today I will assess your work with chocolate coins. So you get them if you answer correctly. Students with the most coins will get 8, 9, 10 points in Kundelik.



    chocolate coins

    Checking up homework


    Pair work.


    3 minutes

    Teacher: Your homework was Student’s book ex 2 p.58. Filling in the gaps.

    Teacher: Please, swap your copybooks with your neighbor and check his/ her work.

    There is the answer key on the board

    Assessment

    criteria

    Descriptors

    Points

    Remembering

    • Identifies the meanings of the words

    • Fills in the correct gap



    1


    1


    Students swap their copybooks and check each other.

    Answer key:

    1.industry, 2.synthetical

    3.alternative, 4.wool,

    5.chemical, 6.logo,

    7.materials, 8.sector

    Summative assessment

    Slide 2

    S.b. ex 2 p.58




    Brainstorming


    Introducing the topic


    2 minutes


    Teacher: Look over some funny quotes. Try to predict what we shall talk about today – the topic of our lesson.


    Teacher: You are right. The topic of our lesson is “How to be a responsible shopper”

    Please, open your copybooks, write down the date and the topic of our lesson.

    Students’ possible answers: We shall talk about shopping, shopping online, buying goods, wasting money, prices, shops and etc.

    Students open their copybooks, write down the date and the topic of the lesson.


    Slide 3



    Presenting aims and objectives of the lesson


    2 minutes

    Teacher:

    Let’s learn the aims and objectives of today’s lesson.

    What shall we do today?

    Students get accuanted with the aims of the lesson




    A poster with aims and objectives


    Speaking.


    Whole class interaction


    3 minutes





    Teacher:

    Each student gets “Find someone who…” card. Walk around the class. Ask your question and find at least one person who answers “Yes”. Write down his/her name.

    Tell the class the results of your research

    Students walk around the class and ask questions.


    Students look up the meaning of the unknown words in the dictionaries or ask the teacher


    Write down appropriate names


    Criteria

    Descriptor

    Understanding

    answers to the questions


    formulates his/ her opinion correctly


    Formative assessment

    S.B. p.59 ex 1

    Card 1

    Find someone who enjoys bargain-hunting

    (Do you enjoy bargain-hunting?)

    Student’s name

    ____________

    Card 2

    Find someone who always checks where and how a product was made


    ___________

    Card 3

    Find someone who often shops online


    ___________

    Card 4

    Find someone who always chooses fairtrade products


    ___________

    Card 5

    Find someone who prefers big chain- store retailers


    ____________

    Card 6

    Find someone who often buys second -hand


    ____________

    Card 7

    Find someone who never buys recycled products


    ____________

    Card 8

    Find someone who tries to avoid unnecessary packaging


    ____________

    Card 9

    Find someone who never throws anything out


    ____________

    Card 10

    Find someone who usually buys things that are on sale


    ____________


    Pre-reading activity


    New vocabulary


    Writing


    4 minutes

    Teacher: Let’s learn new words and phrases in order to widen your vocabulary and make it easier to understand the text, that we will read.

    Listen and repeat.

    Write down new words


    Wordlist Student’s book WL 17. Module 4F


    Students listen and repeat, write down new words and phrases into their vocabulary copybooks



    Action 10 video material

    While reading activity


    Listening and speaking


    Group work


    5 minutes

    Student’s book p. 59 ex 1 b

    Teacher: Do you know how to be a responsible shopper?

    Let’s read the text to find out.

    First, there is a group discussion. Then

    the leader of each group goes to other two groups ant retell the content of his/her excerpt.



    Students are divided into 3 groups.

    Students read the introduction of the text together.

    The 1 st group reads “Be ethical ” excerpt

    The 2 nd group reads “Be green” excerpt

    The 3 rd group reads “Be smart” excerpt

    The group leaders move on the other groups and tells the content of his/ her passage.


    Summative assessment


    How to be a responsible shopper

    In today’s world of endless consumer choices, it is very easy to spend without thinking. Many people enjoy bargain – hunting, but our quest to pay less may have hidden dangers. The following is a guide to responsible shopping, which combines an awareness of human rights and green issues, as well as how to save our hard-earned cash!


    Be ethical:

    While you probably have no problem remembering where you bought your T-shirt from, do you actually know where and how it was made? Why not do some research on the policies of big chain- store retailers in order to be ethical when it comes to shopping? Find out where they manufacture their goods and in what conditions. How do they treat their employees? Are they involved in sweatshops or the use of child labour? These days, the Internet is a mine of information on big companies and how they operate. Also, you can always choose products labelled “fairtrade”, which is guarantee the goods have been made under acceptable working conditions.


    Be green:

    First of all, choose products that use fewer natural resources, and avoid goods which come in unnecessary packaging. The goal is not to waste anything! Another great option is buying second-hand. You can find a treasure trove of quality second- hand items at low prices on Internet sites like eBay, as well as in traditional charity shops. It’s really worthwhile , as second - hand goods are often much better quality than cheaply made new products for sale at similar prices. Then, of course, there’s always recycling. Try to buy products that can be recycled, or products that are already made out of recycled materials. Also think twice before you throw anything out: you could always try to recycle your belongings yourself!


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Абильдашева Лаура Нурлыбековна
    21 Желтоқсан 2022
    435
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    How to be a responsible shopper

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    How to be a responsible shopper

    Материал туралы қысқаша түсінік
    All learners will be able to: Listen and read for a gist, read for specific information Most learners will be able to: Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz Some learners will be able to: Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz, write a quiz, discuss values
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Module 4. Organic and non-organic worlds.Lesson 10

    School:

    # 11

    Teacher’s name:

    Abildashova L.N.

    Date:

    21.12.2021

    Сlass:

    10 “Ә”Number present:

    absent:

    Theme:

    How to be a responsible shopper

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    10.1.2 - usespeakingandlisteningskillstoprovidesensitivefeedbacktopeers;

    10.1.10 - usetalkorwritingas a meansofreflectingonandexploring a rangeofperspectivesontheworld;

    10.3.4 evaluateandcommentontheviewsofothersin a growingvarietyoftalkcontextson a growingrangeofgeneralandcurriculartopics;

    10.4.6 recognisetheattitudeoropinionofthewriterinextendedtextson a widerangeoffamiliargeneralandcurriculartopics;

    10.5.5 develop with support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a wide range of written genres in familiar general and curricular topics;

    Lessonobjectives

    All learners will be able to:

    Listen and read for a gist, read for specific information

    Most learners will be able to:

    Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz

    Some learners will be able to:

    Listen and read for a gist, learn about values, do a quiz, write a quiz, discuss values

    Assessmentcriteria

    Learners have met the learning objectives if they can: speak about values

    Valuelinks

    Solutions to global issues, natural disasters and global citizenships

    Cross - curricularlinks

    Global issues

    ICT skills

    Using educational programs like Quizizz, Kahoot and educational platform Bilimland.

    Videos& pictures, Power point presentation, working with URLs

    Previouslearning

    The organic industry in the UK

    Duration of the lesson

    45 minutes


    Plan

    Stages

    Planned timing

    Teacher’s action

    Students’ action

    Assessment

    Resources

    Beginning the lesson

    Greeting

    Duty’s report

    2 minutes


    Teacher: Good morning, Dear students! I am glad to see you! Take your seats, please.

    Teacher: Who is on duty today? Who is absent? What day is it today? What date is it today?

    Students greet the teacher and sit down

    Duty’s report: All are present. Today is Tuesday, the 21 st of December.


    Active board

    Slide 1

    Assessment


    1 minute


    Teacher:Today I will assess your work with chocolate coins. So you get them if you answer correctly. Students with the most coins will get 8, 9, 10 points in Kundelik.



    chocolate coins

    Checking up homework


    Pair work.


    3 minutes

    Teacher: Your homework was Student’s book ex 2 p.58. Filling in the gaps.

    Teacher: Please, swap your copybooks with your neighbor and check his/ her work.

    There is the answer key on the board

    Assessment

    criteria

    Descriptors

    Points

    Remembering

    • Identifies the meanings of the words

    • Fills in the correct gap



    1


    1


    Students swap their copybooks and check each other.

    Answer key:

    1.industry, 2.synthetical

    3.alternative, 4.wool,

    5.chemical, 6.logo,

    7.materials, 8.sector

    Summative assessment

    Slide 2

    S.b. ex 2 p.58




    Brainstorming


    Introducing the topic


    2 minutes


    Teacher: Look over some funny quotes. Try to predict what we shall talk about today – the topic of our lesson.


    Teacher: You are right. The topic of our lesson is “How to be a responsible shopper”

    Please, open your copybooks, write down the date and the topic of our lesson.

    Students’ possible answers: We shall talk about shopping, shopping online, buying goods, wasting money, prices, shops and etc.

    Students open their copybooks, write down the date and the topic of the lesson.


    Slide 3



    Presenting aims and objectives of the lesson


    2 minutes

    Teacher:

    Let’s learn the aims and objectives of today’s lesson.

    What shall we do today?

    Students get accuanted with the aims of the lesson




    A poster with aims and objectives


    Speaking.


    Whole class interaction


    3 minutes





    Teacher:

    Each student gets “Find someone who…” card. Walk around the class. Ask your question and find at least one person who answers “Yes”. Write down his/her name.

    Tell the class the results of your research

    Students walk around the class and ask questions.


    Students look up the meaning of the unknown words in the dictionaries or ask the teacher


    Write down appropriate names


    Criteria

    Descriptor

    Understanding

    answers to the questions


    formulates his/ her opinion correctly


    Formative assessment

    S.B. p.59 ex 1

    Card 1

    Find someone who enjoys bargain-hunting

    (Do you enjoy bargain-hunting?)

    Student’s name

    ____________

    Card 2

    Find someone who always checks where and how a product was made


    ___________

    Card 3

    Find someone who often shops online


    ___________

    Card 4

    Find someone who always chooses fairtrade products


    ___________

    Card 5

    Find someone who prefers big chain- store retailers


    ____________

    Card 6

    Find someone who often buys second -hand


    ____________

    Card 7

    Find someone who never buys recycled products


    ____________

    Card 8

    Find someone who tries to avoid unnecessary packaging


    ____________

    Card 9

    Find someone who never throws anything out


    ____________

    Card 10

    Find someone who usually buys things that are on sale


    ____________


    Pre-reading activity


    New vocabulary


    Writing


    4 minutes

    Teacher: Let’s learn new words and phrases in order to widen your vocabulary and make it easier to understand the text, that we will read.

    Listen and repeat.

    Write down new words


    Wordlist Student’s book WL 17. Module 4F


    Students listen and repeat, write down new words and phrases into their vocabulary copybooks



    Action 10 video material

    While reading activity


    Listening and speaking


    Group work


    5 minutes

    Student’s book p. 59 ex 1 b

    Teacher: Do you know how to be a responsible shopper?

    Let’s read the text to find out.

    First, there is a group discussion. Then

    the leader of each group goes to other two groups ant retell the content of his/her excerpt.



    Students are divided into 3 groups.

    Students read the introduction of the text together.

    The 1 st group reads “Be ethical ” excerpt

    The 2 nd group reads “Be green” excerpt

    The 3 rd group reads “Be smart” excerpt

    The group leaders move on the other groups and tells the content of his/ her passage.


    Summative assessment


    How to be a responsible shopper

    In today’s world of endless consumer choices, it is very easy to spend without thinking. Many people enjoy bargain – hunting, but our quest to pay less may have hidden dangers. The following is a guide to responsible shopping, which combines an awareness of human rights and green issues, as well as how to save our hard-earned cash!


    Be ethical:

    While you probably have no problem remembering where you bought your T-shirt from, do you actually know where and how it was made? Why not do some research on the policies of big chain- store retailers in order to be ethical when it comes to shopping? Find out where they manufacture their goods and in what conditions. How do they treat their employees? Are they involved in sweatshops or the use of child labour? These days, the Internet is a mine of information on big companies and how they operate. Also, you can always choose products labelled “fairtrade”, which is guarantee the goods have been made under acceptable working conditions.


    Be green:

    First of all, choose products that use fewer natural resources, and avoid goods which come in unnecessary packaging. The goal is not to waste anything! Another great option is buying second-hand. You can find a treasure trove of quality second- hand items at low prices on Internet sites like eBay, as well as in traditional charity shops. It’s really worthwhile , as second - hand goods are often much better quality than cheaply made new products for sale at similar prices. Then, of course, there’s always recycling. Try to buy products that can be recycled, or products that are already made out of recycled materials. Also think twice before you throw anything out: you could always try to recycle your belongings yourself!


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
    21.12.2022
    435
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Абильдашева Лаура Нурлыбековна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации