Сабақ негізделген оқу
мақсаттары
|
9.2.3.1. Шығармадағы әдеби тілді
құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып,
автор стиліне баға беру.
9.2.4.1. Автор стиліне сүйене отырып,
шығармашылық жұмыс жазу
|
Сабақ
мақсаты:
|
Оқушылардың барлығы: Шығармадағы әдеби тілді
құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып,
автор стиліне баға береді. Автор стиліне сүйене отырып,
шығармашылық жұмыс жазады.
Оқушылардың көпшілігі: Шығармадағы әдеби тілді
құбылту мен айшықтаудың (троп пен фигура) түрлерін талдай отырып,
автор стиліне баға береді.
Оқушылардың кейбірі: Автор стиліне сүйене отырып,
шығармашылық жұмыс жазады.
|
Басы
|
Амандасу.
Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру.
Қызығушылығын
ояту.
1.Қалай ойлайсыңдар,
қазіргі заманда Құлагердей жүйрік аттар бар
ма?
2. Күреңбай секілді
сыншылар бар ма?
3. Ат баптау, бәйге
өнерінің бүгінгі күнгі даму жағдайы
қандай?
|
Үй тапсырмасына
жауап береді.
«Құлагер» поэмасының
сюжетіне шолу жасау.
|
|
|
Ортасы
|
«Көршіңмен талқыла» әдісі
арқылы оқушылар теориялық мәліметті
талқылайды.
1
тапсырма.
«Үш жақты күнделік»
әдісі
2-тапсырма.
«Ойлан, жұптас, бөліс»
әдісі.Венн диаграмма-сы арқылы
салыстырыңдар.
3-тапсырма.
|
Троп - грекше - tropos -
бұрылыс, бұрма деген
сөз. Троптың(құбылту )
түрлері.
метафора;кейіптеу;метонимия; ирония;
синекдоха;символ;аллегория; сарказм;гипербола;
литота;гротеск.
Фигура (латынша келбет,
бейне).
Фигураның
(айшықтау) түрлері: арнау, қайталау, антитеза,
градация,паралллелизм,
эллипсис,инверсия
Ажарлаудың
түрлері:
Эпитет, теңеу,
аллитерация, ассонанс.
ТЖ.
1-кесте
Мұғалім оқушыларға
поэма тарауларын бөліп береді немесе өздері таңдайды. Поэманың
көркемдік ерекшеліктерін талдай отырып автор стиліне баға
береді.
Дескрипторы:
-
Құбылту мен айшықтаудың түрін
анықтайды;
-
Көркемдегіш құралдың қолданылу
мақсатын анықтайды;
-
Автордың стильдік ерекшелігіне
баға береді.
«Құлагер»
поэмасындағы Құлагер мен Абайдың «Аттың сыны» өлеңіндегі аттардың
сипатын салыстырыңдар. Ажарлаудың түрлерін
табыңдар.
Дескрипторы:
Екі шығармадағы
аттың сынын салыстырады;
Ажарлаудың түрлерін
табады.
Оқушылар поэма
мәтінінен берілген үзінділермен
танысады.
«Ақын стиліне тән ең басты
ерекшелік не?» деген сұрақтың жауабын бірлесіп
іздейді.
Ақын стиліне сүйене
отырып жазуды жоспарлайды: кейіпкерге хат, өлең
т.б.
Жазғандарын топ
ішінде оқып таныстырады, өзара
бағалайды.
Дескрипторы:
Кейіпкерге хат, өлең
жазады;
Автор стиліне
сүйенеді;
Құрылымын
сақтайды.
|
|
|