Материалдар / І.Жансүгіров "Құлагер" поэмасы 11 сынып

І.Жансүгіров "Құлагер" поэмасы 11 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен "Құлагер" поэмасы туралы толығырақ танысады .Ақан серінің "Құлагер" ән- өлеңі мен Ілияс Жансүгіровтің "Құлагер" поэмасын салыстыра отырып, Венн диаграммасы арқылы айырмашылықтары мен ұқсастықтарын талдайды. Интервью әдісі арқылы оқушылар Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат алады.Оқушылар топтық жұмыс жасауды, жеке жұмыстануды меңгере алады. "Бес жолды" өлең стратегиясын жақсы меңгергендіктерін жеке жұмыстануда көрсете білді
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
4144
6 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Батыс Қазақстан облысы Орал қаласы А.Байтұрсынов атындағы №10 ЖОББМ қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі Отаргалиева Камарслу Серикболатовна

Қазақ әдебиеті 11 – сынып Сабақтың тақырыбы: І. Жансүгіров «Құлагер» поэмасы1. Білімділік: І. Жансүгіровтың өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат беріп, «Құлагер» поэмасындағы Ақан бейнесі мен Құлагер тағдырын жырлаудың өзіндік ерекшелігі , талантты бағалау туралы ақын ойын көрсету, поэмадағы халық өмірінің суреттелу ерекшелігін талдау.2. Дамытушылық : Өз бетінше іздене білуге дағдыландыру, сөйлеу ті- лін , ойлау қабілетін дамыту, әдеби шығарманы оқуға деген ынтасын арттыру3.Тәрбиелік: Ақын шығармашылығы оқиғалар негізінде өнерді бағалай білуге, таланттарды қадірлеу қасиетін оқушы бойына дарытуСабақтың түрі: жаңа білім беру сабағыСабақтың әдісі: СТО стратегиялары, «Жуан – жіңішке сұрақтар», «Интервью» әдісі, Венн диаграммасы, Топтастыру, «Бес жолды өлең», сұрақ – жауап, ізденіс- шығармашылық. Сабақтың көрнекілігі: слайд – презентация, аудио - жазба, флипчарт, маркерлер, ақынның өмірі мен шығармашылығы, Ілястың «Құлагер» поэмасы, Ақан серінің «Құлагер» ән – өлеңі жазылған ресурстар. Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру: 1. Амандасу 2. Түгендеу 3. Оқушыларды топқа бөлу 4. Әр топ өздерінің топ басшыларын сайлайды 5. Топ басшыларына бағалау парағы үлестіріледі ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: Үйге Б. Майлиннің өмірі мен шығармашылығы, «Шұғаның белгісі» хикаяты берілген болатын. «Жуан – жіңішке» сұрақтар арқылы үй тапсырмасы тексеріледі. «Жуан – жіңішке» сұрақтар
  • Б. Майлин қай жерде, қай жылы дүниеге келді ?
  • Бейімбет қай молдалардан білім алды ?
  • Бейімбет қандай медреселерде оқыды ?
  • «Садақ» атты журналда Бейімбеттің қай шығармасы жарық көрді?
  • Қай жылдары ұстаздық қызмет атқарды ?
  • Ақын шығармаларындағы Мырқымбай қандай кейіпкер деп ойлайсыңдар?
  • «Мұқтаждық» өлеңінің негізгі идеясы не?
  • «Шұғаның белгісі» хикаятындағы Шұға Әбдірахманды шын сүйді ме, қалай дәлелдейсіңдер?
  • Қазіргі кезде Шұғаның тағдырындай тағдырлар бар ма?
  • Шұға, Қамар, Жамалдардың тағдырында ұқсастық бар ма?


ІІІ. Жаңа сабақ: 1. Қызығушылықты ояту І. Жансүгіровтің, Ақан серінің портреті, тұлпардың суреті көрсетіледі. Бұл портреттер мен жүйрік тұлпардың суреті сіздердің естеріңізге нені түсіреді? ( Оқушылар Құлагердей жүйрік тұлпардың иесі Ақан сері, Ілияс туралы білетіндерін ауызша айтады.) 2. Мағынаны тану Слайд – презентация арқылы І. Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы туралы мағлұмат беріледі. Аудио жазбадан І. Жансүгіровтің «Құлагер» поэмасы тыңдатылады. Ілияс Жансүгіров – 1894 жылы 5 мамырда Алматы облысы, Ақсу ауданында дүниеге келген. Ол әйгілі ақын, драматург, сөз зергері, қоғам қайраткері. Оның «Дала», «Күй», «Күйші», «Құлагер» атты поэмалары мен «Жолдастар» романы, «Исатай-Махамбет», «Түрксіб» драмалары ұлттық әдебиетіміздің үздік жетістіктері.

«Даналық ойдан дән ізде» «Құлагер» – әлем әдебиетіндегі классикалық поэмалар қатарында өз орны бар поэма, қазақ поэзиясының құдіретті туындысы. Қ. Бітібаева «Ілияс поэзиясы – терең ойдың , үлкен сезімнің поэзиясы». М. Қаратаев«Мен Ілиясты жақсы білуші едім, өлеңдерін де оқып жүретінмін. Ол өте дарынды ақын екенін мойындау керек». М. Әуезов«І. Жансүгіров – ірі талантты ақын. Оның қазақ әдебиетінде алатын орны ерекше. Поэзияда өзінше үні, айрықша қуаты бар ақын». С. Бегалин «І.Жансүгіров - қазақ әдебиетінің көгіндегі жарық жұлдыздардың бірі». Ә.Тәжібаев

Топтық жұмыс:І топ: І. Жансүгіровтің өмірбаяны туралы жазылған ресурс үлестіріледі.Оқып шығып, «Интервью» әдісі арқылы 1 оқушы «Тілші» болып, І. Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы туралы сұрақ қояды. Қалған оқушылар тілшінің сұрағына жауап береді.ІІ топ: І. Жансүгіровтің «Құлагер» поэмасының мазмұны жазылған ресурсты оқып, бөлімдері мен мазмұны туралы топтастырып, постер қорғайды.ІІІ топ: І. Жансүгіровтің «Құлагер» поэмасы, А. Қорамсаұлының «Құлагер» өлеңімен танысып, Венн диаграммасы арқылы поэма мен өлеңнің айырмашылықтары мен ұқсастықтарын жазады.







Слайд – презентациядан Ілиястың баласы Саят Жансүгіровтің естелігі таныстырылады: (Ол 1930 жылы 21 ақпан-да Алматыда дүниеге келген. Әкесі – Ілияс Жансүгіров, анасы – Фатима Төребаева) «1937 жылы әкем Жазушылар Одағын басқарған. Жаз шыға таудың бөктерінде киіз үй тігіп, сонда дем алады екен. Сол жақтан ұстап әкеткен. Бұл – әкемнің нағыз қайраты тасып тұрған шағы еді. Табиғатында сегіз қырлы, бір сырлы ол, поэзия ғана емес, халық музыкасының да білгірі, сыншысы болған. Қазақ әндерін жинақтап, зерттеуші Затаевичті бастап жүріп, ауыл-ауылды аралаған. «Домбыраны жанынан тастамайтын. Өзі шығарған өлеңдерін домбыраға қосылып, кұлаққа өте бір жағымды дауыспен айтып отыратын. Күйді керемет тартатын», – деп еске алатын шешем. Қаладағы үйімізді тінтіп, әкемнің шығармаларын, басқа да заттарын арбаға тиеп әкетіп бара жатқанда, Сапарғали Бегалин көріп қалып, жүгіріп барып, төбелескен бе, тартып алған ба, әйтеуір әкемнің бір кітабын алып кетеді. Ол «Құлагер» поэмасы екен. Әкемнен он беске жуық ірі поэмалар қалды, ал жоғалып кеткенінің ұзын саны оншақты болып қалады. 1938 жылы 26 ақпанда әкемді, Бейімбет Майлинді және тағы басқа көптеген азаматтарды түнде атқан да, Алматының түбіндегі Жаңалыққа  апарып, құлағалы тұрған үйлердің іргесіне тастап, үстерінен қабырғаларды құлатып кете берген. Бірақ  туыстарына:  «Олардың бәрі айдалып кетті, қатынасуға болмайды», – деп айтып, бәрімізді алдап келді. 3. Ой толғаныс Сыр - толғауТоптық жұмыс:І топ: Авторға тікелей тіл қатуІІ топ: Ақан сері рухымен сырласуІІІ топ: Құлагерге арнау өлең (1 – 2 шумақ өлең шығару) «Бес жолды өлең» жазу
  • Құлагер
  • Жүйрік, құла
  • Жүйткіді, самғады, жарысты.
  • Құлагер – Ақанның жан серігі.
  • Тұлпар


4. Бағалау: Топ мүшелері бағалау парағы арқылы бағаланады. 5. Үйге тапсырма: І. Жансүгіровтің «Құлагер» поэмасының «Бай – бай, Құлагерім!», «Ас», «Құлагер» бөлімдерінен үзінді жаттау.



Сабақтан көрініс





















































































Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ