Материалдар / Информатика 9 сынып ҚМЖ 3 тоқсан

Информатика 9 сынып ҚМЖ 3 тоқсан

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспары Бөлім Педагогтың аты-жөні Күні Сынып 9 Қатысушылар саны Қатыспағандар саны Сабақтың тақырыбы: Бірөлшемді массивте деректерді енгізу және шығару Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары 9.3.3.1- бірөлшемді массивтер пайдаланып Python программалау тілінде программаларды жасау Сабақтың мақсаты: Барлық оқушылар: Тізімге деректерді енгізу түрлері мен операторларын анықтау; Көптеген оқушылар: Массивке деректерді енгізу операторларын салыстыру; Кейбір оқушылар: Массивке деректерді енгізу операторларын қолданып алгоритмдерді программалау. Сабақтың барысы: Сабақтың кезені/ уақыт Педагогтың әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар Сабақтың басы 5 мин. 1.Оқушылармен амандасу. 2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру. 3.Жаңа тақырыпқа шолу Оқушылардың жұмыстарын ауызша мадақтау, қолдау көрсету. 1.Мұғаліммен амандасады. 2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады. 3.Сабақтың мақсаттарымен танысады. Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру м
Авторы:
14 Қаңтар 2025
414
2 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Бірөлшемді массивте деректерді енгізу және шығару

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.1- бірөлшемді массивтер пайдаланып Python программалау

тілінде программаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Тізімге деректерді енгізу түрлері мен операторларын анықтау;

Көптеген оқушылар:

Массивке деректерді енгізу операторларын салыстыру;

Кейбір оқушылар:

Массивке деректерді енгізу операторларын қолданып алгоритмдерді

программалау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

3.Жаңа тақырыпқа шолу


Оқушылардың жұмыстарын ауызша мадақтау,

қолдау көрсету.

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады.








Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Миға шабуыл сұрақтары

Компьютерге деректерді енгізудің қандай

жолдары бар? Есіңе түсір!

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу. Әдістемелік берілген сұрақ-

тарға жеке, топта, ұжымда жауап береді.

Мұғалімнің түсіндірмесі

Python программалау тілінде деректерді енгізу және

шығару операторлары, қолдану тәсілімен

таныстырады.

1-тапсырма

Тізімге мәліметтерді енгізу түрлерін жазыңдар.

Дескриптор:

Деректерді пернетақтадан енгізуді анықтайды;

Деректерді кездейсоқ оператордың көмегімен енгізуді

анықтайды;

Деректерді файлдан оқытуды анықтайды.

2- тапсырма. Оқулықта берілген практикалық

жұмысты орындау.

Үлгерім

9-сыныпта N праллел сыныптар білім алады. 3-

тоқсан бойынша осы сыныптардың жалпы үлгерім

пайызы А[N] массив түрінде берілген (N<102). 9-

сыныптардағы орташа білім сапасын және ең төменгі

білім сапалы сыныптың пайызын экранға шығару.

Білім сапасы ең төмен сынып өз білімін 9-сыныптар

бойынша орташа білім сапаға жеткізу үшін қанша

пайыз көтеру керек екенін анықтайтын программа

құрастыр.

3-тапсырма

Бірөлшемді массивтерге есептер шығару

1. Сыныптасыңның телефон нөмірлерінің

telefon.txt файлынан оқып, арасында 5

цифрымен аяқталатын нөмірлерді telout.txt

файлына жаз.

2. B[20] массив элементінің мәнін 20...50

арасындағы кездейсоқ сандардан құрастыр.

Массивтегі тақ орында тұрған жұп

элементтерді баспаға бер.

Дескриптор:

Массивке деректерді енгізу операторларын қолданып

алгоритмдерді программалайды.

Жұптық жұмыс

Массивтерді Python программалау тілінде енгізудің 3

түріне салыстырмалы түрде талдау жасаңдар. Осы

үшеуінің қайсысын көп қолдануымыз мүмкін?

Себебін дәлелді мысалдармен түсіндіріңдер.

Дескриптор

Массивтерді қолдану түрлерін салыстырады.

Оқушылардың жұмыстарын шкала арқылы

бағалау. «Сағат» әдісі. Сағат шкаласына

оқушылардың аттарын стикерге жазып жапсыру.

Мұғалімді тыңдайды




Арифметикалық өрнектерді орындау ережелерін дәптерге жазады










Анықтамасын дәптерге жазады















Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады.








Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

«Зымыран сұрақтар» әдісі

Оқушылар қағазға тақырып туралы сұрақтар жазып

ұшақ жасайды. Келесі топқа ұшырады, ол топ

сұрақтарға жауап береді.

«Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі.

Оқушылар сабақтан алған екі жақсы әсерімен,

түсінбеген бір сұрағымен бөліседі


Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықтағы берілген тапсырмаларды орындап келу.


Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.




Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Белгіленген сипаттары бар элементті іздеу

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.1- бірөлшемді массивтерді пайдаланып Python

программалау тілінде программаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Массив элементтерін қасиеттері бойынша іздеуді анықтау;

Көптеген оқушылар:

Python программалау тілінде массивтен қасиеттері бойынша

деректерді іздеу;

Кейбір оқушылар:

Берілген қасиеттері бойынша массив элементтерін іздеу

жобасын қолданудың қажеттілігін тұжырымдау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

3.Жаңа тақырыпқа шолу

Программалау тілінде де математикадағыдай өрнектерді орындаудың өз ережесі бар.

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Жаңа тақырыпты түсіндіру.

Python-да арифметикалық өрнектерді орындау ережелері:

  • Өрнекте жақша болған жағдайда жақша ішіндегі амал бірінші орындалады.

  • Егер өрнекте бірнеше жақша болса, онда амалдарды орындау ішкі жақшадан басталады

Компьютермен жұмыс.


Python программалау тілінде массив элементтерін

іздеу жобасын дайындау

Python программалау тілінде бірөлшемді массивтен

белгілі бір қасиеттер бойынша деректерді іздеуге

арналған көптеген қызықты және пайдалы жобаларды

жасауға мүмкіндік бар. Python программалау тілінде

мұндай жобаларды қалай орындайтынымен

танысайық.





Топтық жұмыс

Берілген қасиеттері бойынша массив элементтеріне

іздеу қызметіне ұсынылған жоба кодтарына талдау

жасаңдар.

Дескриптор

Массив элементтерін анықтайды, талдайды.

Жұптық жұмыс

Тапсырма:

Мал базарында сатылымда 10 ат тұр. Аттардың

сатылу бағасын өздерің белгілеңдер. Аттардың

бағасы бойынша бірөлшемді бүтін сандар массивін

құрыңдар. Осы массив бойынша қандай

тапсырмаларды құрастырған болар едіңдер?

Бірөлшемдік массив бойынша іздеуге арналған

бірнеше тапсырманы құрастырып, ұсыныңдар.

Дескриптор

Бірөлшемді массивтерді құрып, ұсынады.

Оқушылардың жұмыстарын бағалау парағына балл

қою арқылы бағалау.

Мұғалімді тыңдайды


































Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

1. Сызықтық алгоритм дегеніміз не?

2. Бірөлшемді кестеде ең жиі орындалатын іс -

әрекет түрі қандай?

3. Бірөлшемдік массивтерде іздеуде жиі

қолданылатын қандай шарттар бар?

4. Модульдік ортамен визуалды орта деректерді

іздеуге арналған жобаларды салыстырып,

қандай айырмашылықтар байқадыңдар?

Қайсысы қолайлы? Себебін түсіндіріңдер.

«БББ кестесі» әдісі.

Оқушылар сабақ туралы не білетінін, сабақта не

білгенін, не білгісі келетінін кестеге жазады.:


Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Өзіңе таныс күнделікті қолданыста кездесетін

мысалдардың арасынан массив элементтерін

іздеу қызметіне 1 қарапайым және 1 визуалды

жобаға тапсырма құрастыр. Құрастырған

тапсырмаларыңның шешу жолын жаз.


Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.






Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Бірөлшемді массивтер. Практикалық жұмыс

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.1- программаны өңдеудің кіріктірілген ортасында бір

өлшемді массивті қолдана отырып программаны құрастыру

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Бірөлшемді массивтерді анықтау;

Көптеген оқушылар:

Бірөлшемді массивтерді есептің шешімін анықтауда қолдану;

Кейбір оқушылар:

Бірөлшемді массивтерді программалауда қолданудың

маңыздылығын тұжырымдау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

Үй тапсырмасын пысықтау

Оқулықта берілген тапсырманың орындалу

көрсетеді, топта талқылайды.

Өзара бағалайды

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

1-практикалық тапсырма. Сандық тізбекті зерттеу

(математика).

1-практикалық жұмыс


Тапсырманы орындау барысы: Математикалық

тізбекті бірөлшемді массивке оқытуда деректерді

[2..1000] арасындағы кездейсоқ сандар операторы

random көмегімен енгіземіз.

Тізбекті зерттеу барысында программада төмендегі

шарттарды орындауды қарастырамыз:

Тізбектегі жұп сандарды анықтау: ai% 2 = 0

шартын тексеру.

Тізбектегі жай сандарды анықтау: тізбек мүшесі ai –

дің 2 .. b

i

аралығындағы сандарға бөлу арқылы

бөлгіштерінің санын анықтау. Егер бөлгіштер саны

нөлге тең болса, онда бұл сан жай сан шартын

орындайды.

Оқулық

1- практикалық тапсырма. Сандық тізбекті Компьютер

зерттеу (математика).

a1, a2, . . .,an-1, an сандар тізбегі берілген (n<103)

және (0<ai<103)) . Осы тізбекте төмендегі

зерттеулерді жүргіз:

а) Тізбектегі жұп сандардың санын анықтау

ә) Тізбектегі жай сандардың санын анықтау

б)Тізбектің орташа мәнінен кіші сандарды анықтап

Тізбектің орташа мәнінен кіші сандарды анықтау:

/n >ai шартын орындаған тізбек мүшелерін

экранға шығарамыз.



2- практикалық тапсырма. Бірқалыпты түзу

сызықты қозғалыста жүрілген жолдың

уақытқа тәуелділігін зерттеу (физика

практикум)

Суы бар шыны түтікшені ішінде ауасы бар доп

(стеариновый шарик) түтіктің жоғарғы жағына

көтерілгенше тігінен ұстап тұрып, ең жоғарғы

нүктесіне жеткенде түтікті 1800 градусқа бұрып

секундамермен уақытты өлшеу керек (1-сурет).

Түтікті сызғыш көмегімен жартысын, үштен бірін,

төрттен бірін, бестен бірін анықтап алып, осы

жолдарда доптың жүру уақытын тіркеу керек (1-

кесте)


Топтық жұмыс

Бір өлшемді кестелердің математика және физикада

қолдануына арналған практикалық тапсырмаларға

талдау жасаңдар. Қолданудағы тиімділіктері қандай?

Жұптық жұмыс

Математика, физика, химия, биология және география

пәндері бойынша біртипті деректерді өңдеуге арналған

практикалық тапсырманы жоспарлаңдар.

Оқушылардың жұмыстарын фигуралар арқылы

бағалау


Мұғалімді тыңдайды




Арифметикалық өрнектерді орындау ережелерін дәптерге жазады










Анықтамасын дәптерге жазады












Кестемен танысады





1-тапсырманы орындайды










2-тапсырманы орындайды





Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау.

«Бағдаршам» әдісі

Оқушылар сабақта нені жақсы білгенін стикерге

жазып қызыл түске, онша түсінбегенін сары түске,

мүлде түсінбегенін жасыл түске жапсырады.

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықтағы тапсырмаларды орындап келу.


Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.






Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім

Роботтехника

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып: 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Элементтердің орнын ауыстыру

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.3.3.1- бірөлшемді массивтерді пайдаланып Python программалау тілінде программаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Бірөлшемді массив элементінің орнын ауыстыру әдістерін анықтау.

Көптеген оқушылар:

Массив элементтерін бірін екіншісіне ауыстыруды программалауда қолдану

Кейбір оқушылар:

Массив элементтерін ауыстырудың қажеттілігін тұжырымдау, бағалау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

Ой сергіту жаттығуы.«Жақсы қасиеттерін тап»

Оқушылардың есімдері жазылған парақшалар таратылып беріледі. Кімге қай оқушының аты түссе сол параққа сол оқушылардың жақсы қасиеттерін жазып айтады. Ал басқалар кімді айтқанын табу керек.


Үй тапсырмасын пысықтау

Оқулықтағы тапсырмалардың жауаптарын тақтада қорғайды, топта талдайды. Өзара бағалайды..

1.Мұғаліммен амандасады.


Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Миға шабуыл сұрақтарымен жұмыс жасау

  • Массив элементтерінің орнын ауыстырудағы мақсатне?

  • Осы тақырыпқа байланысты күнделікті тұрмыстан қандай мысалдарды келтіре аласың?

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу. Әдістемелік берілген сұрақтарға жеке, топта, ұжымда жауап береді. Мұғалім толықтырып отырады:

Компьютермен жұмыс

3-мысал:А[N] бірөлшемді массиві

берілген(1<N<100). Осы массивтің элементтерін оңға қарай циклдік жылжыту

жасайтын «Оңға жылжу» жобасын дайында.

Циклдік жылжытуды оң жаққа қарай

орындаудың сұлбасын қарастырайық.

Мысалы, А[5] массиві үшін оң жаққа циклдік

жылжытуды қарастырайық (1-сұлба).

Shape1

.

from array import array

A=array("i")

N=int(input('N=')){массив ұзындығы}

P=int(input('P=')) {жылжыту саны}

A=[0]*N;

for i in range(0, N):

A[i]=int(input())

for i in range(1, P): {Жылжыту циклы}

m=N; k=A[N-1]

for j in range(0, N):

m-=1

A[m]=A[m-1]{массивтіжылжыту}

A[0]=k{Соңғы мүшені жүктеу}

print('A=',A)



Дескриптор

Бірөлшемді массивтерді анықтайды;

Бірөлшемді массивтерді программалауда

қолданады.

Жұптықжұмыс

Жұбыңмен бірге массивті оңға циклдік

жылжыту жобасына талдау жүргіз. Жоба

программасындағы әрбір оператордың қызметін және ұйымдастырылған әрбір циклдің қызметіне жеке-жеке талдау жасап, нақты қызметін айқындаңдар.

Дескриптор

Бірөлшемді массивтерді қолданудың маңыздылығын тұжырымдайды.

Смайликтер арқылы бағалау.


Топтық жұмыс

Топпен бірге массив элементтерін солға қарай жылжыту сұлбасын дайында. Оңға қарай жылжыту программасына өзгертіп, массив элементтерін сол жаққа жылжытатын программа кодын дайындап, ұсыныңдар.


Оқушылардыңжұмыстарынсмайликтерарқылыбағалайды.

Мұғалімді тыңдайды






































Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Компьютермен жұмыс

1.Оқушыларға өзін-өзі бағалауды ұйымдастырады.

2.Кері байланыс:

барлығын түсіндім

Бір нәрсе түсінемін, бірақ

бәрін емес

Түсінбедім, қайталап қарау қажет


Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.


Үй тапсырмасы

Оқулықтағы тапсырмаларды орындау.


Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.






Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім

Компьютерлік графика

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып: 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Сұрыптау

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.3.3.1 визуалды ортада (мысалы, Lazarus), бағдарламаларды әзірлеу кезінде массивтерді қолдану


Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Сұрыптау ұғымымен танысады

Көптеген оқушылар:

Lazarus бағдарламасында массивтерді пайдаланып есептер құрады

Кейбір оқушылар:

Визуалды ортада массивтерді сұрыптайды


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

Оқушылармен сәлемдесу, оқушыларды түгендеу.Сынып оқушыларына жағымды ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

«Көңілді саусақ» тәсілі арқылы оқушылар саусақтырымен көңіл-күйлерін білдіреді.

Ән шумақтары бойынша топқа бөліну

Оқушыларға ел арасында көп тараған немесе оқушылардың сүйіп орындап жүретін әндері-нің шумақтары мен қайырмасы(немесе бір тобы құралатындай ән қатарлары) жазылған карточкалар таратып беріледі.Оқушылар сол әнді құрастырып,топқа бөлінеді және бірлесіп осы әнді айтуларына болады.

Үй тапсырмасын пысықтау

"Дұрыс*Бұрыс" әдісі

Ойын шарты бойынша өткен сабақ туралы бірнеше дұрыс және қате мәліметтер жазамын, сыныпты үш топқа бөліп тұрғызып, екі орындық қоямын, дұрыс мәлімет оқылса дұрыс орындығына немесе керісінше жылдам отыру керек, кім біріншісоған смайликтер беремін,соңында қай топтың смайликтері көп санаймыз



1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

4.Сұрақтарды өзара талқылап, ойларымен бөлісіп,ортақ ойларын жазады, пікірлерін қорғайды.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Жаңа сабаққа кіріспе:

1-тапсырма «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі арқылы тақырыпты оқуға тапсырмалар беріледі.

1-топ: Сұрыптау дегеніміз не?

2-топ: Массив элементтерін сұрыптау.

3.топ: Күнделікті өмірден сұрыптауға мысал келтіру.

3 топқа берілген тақырыпты постер қорғауды ұсынамын.

Оқушылар жеке оқиды, жұппен талдайды, топпен талықылайды. Топқа түсініксіз болған ақпараттарды талдау үшін мұғалім көмек береді.

Дескриптор

  1. Сұрыптаумен танысады.

  2. Массив элементтерін сұрыптауды біледі.

  3. Сұрыптауға мысалдар келтіре алады.



Қалыптастырушы бағалау: «Смайликтер» әдісімен жүргізіледі.



2- Тапсырма. Практикалық жұмыс

1 топ. А деңгей Қанат бүгін информатика сабағында К жаңа терминнің ағылшынша қалай айтылатынын үйренді. К(1≤К≤30). Қанатқа жаңа терминдерді әліпби ретімен сұрыпта.

2 топ. В деңгей

9-сыныпта оқитын К оқушының К(1≤К≤30) бойларының ұзндықтары берілген. Ең бойы ұзын және бойы қысқа оқушылардың қосындысын тап.

3 топ. С деңгей

N сандарының массиві берілген. Бұл жиынды кеу ретімен сұрыптап, басып шығарыңыз.

(Алматы кітап баспасы 9 сынып, Р.А. Кадиркулов, Г.К.Нұрмұханбетова 103 бет)

Дескриптор

  1. Lazarus бағдарламасымен жұмыс жасай алады.

  2. Бағдарламада массивтерді пайдалана отырып есеп құрады.



Қалыптастырушы бағалау:Оқушылар өзара бағалайды.

«Бір минуттық әнгіме» әдісі Топтық жұмыс

  1. Бірөлшемді массив элементтерін өсу немесе кему ретімен қалай сұрыптауға болады?

  2. Қалай ойлайсың интернетті қолдану барлық жағдайда біз үшін қажетті ме?



Қалыптастырушы бағалау: топпен

Мұғалімді тыңдайды







Командаларды жазады





1-тапсырманы орындайды














2-тапсырманы орындайды






Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

Оқушылар сабақ соңында «Аяқталмаған сөйлем» әдісі арқылы рефлексия жүргізеді.
«Мұғалімге жеделхат» тақтасына оқушылар стикер жапсыру арқылы орындалады.
Оқушылар өздеріне жақын сөйлемді таңдап, айтылған ойды жалғастырады:
- бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ...білдім, ....көзімді жеткіздім.
- бүгін сабақта қуантқаны.....
- мен өзімді.....үшін мақтар едім.
- маған ерекше ұнағаны.....
- сабақтан соң маған........келді.
- бүгін маған..........сәті түсті.
- қызықты болғаны.....
- ......қиындық тудырды.
- менің түсінгенім.....
- енді мен......аламын

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.






Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Элементті өшіру және кірістіру

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.1 – бірөлшемді массивтер пайдаланып Python программалау

тілінде программаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Python-да бірөлшемді массивке элементтерді кірістіруді және

өшіруді жүзеге асыру жолдарымен танысу

Көптеген оқушылар:

Python-да бірөлшемді массивке элементтерді кірістіруді және

өшіруді қолдану

Кейбір оқушылар:

Python-да бірөлшемді массивке элементтерді кірістіруді және

өшіруді қолдануды тұжырымдау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

3.Жаңа тақырыпқа шолу

Программалау тілінде де математикадағыдай өрнектерді орындаудың өз ережесі бар.

Үй тапсырмасын пысықтау

Өткен тақырып бойынша оқулықта берілген

тапсырмадағы жобаларын тақтада қорғайды,

топта талдайды. Өзара бағалайды.

Оқушылардың іс-әрекеттерін ауызша мадақтау,

қолда

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Миға шабуыл сұрақтарымен жұмыс жасау

Элементтерді массивтен қалай өшіруге

болады?

Массивке жаңа элементтерді қалай

кірістіруге болады?

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу. Әдістемелік берілген

сұрақтарға жеке, топта, ұжымда жауап береді.

Мұғалім толықтырып отырады.

Компьютермен жұмыс

«Өшіру және кірістіру» жобасы

Ұзындығы N тең болған (0<N<100) массив

берілген. Осы массивте төмендегі әрекеттерді

орындайтын жоба құрыңдар.

1. Массивтегі барлық нөлдерді өшіріп

тастайтын болсын.

2. Массивтегі ең үлкен элементті өшірсін.

3. Массивте жоқ ең кіші санды соңына

қосатын болсын.

4. Массив элементтерін құруда кездейсоқ

сандар операторын қолдан.


Жоба коды

from array import array

from random import randint

A=array("i")

Оқулық

Слайд

материалы,

bilimland.kz

Компьютер

6 мин

N=int(input('Massiv uzyndygy='))

A=[0]*N;k=p=0

for i in range (0,N):

A[i] = randint(1,100)

print('A=',A)

min=A[0]; max=A[0]

for i in range (0,N):

if A[i]> max :

max=A[i]; p=i

for i in range (0,N):

if A[i]< min:

min=A[i];k=i

A.pop(k)

print('A=',A)

print('En kishi element=',min)

A.pop(p)

print('A=',A)

print('En ulken element=',max)

A.append(min)

A.append(max)

print('A=',A)


Дескриптор

Бірөлшемді массивте элементтерді өшіреді.

Жаңа элемент кірістіреді.


Топтық жұмыс:

Массив элементтерін өшіру немесе кірістіруге

арналған мысалдармен жобаларды топта

талдаңдар. Түрлі есептерді шешудегі қолдану

бағыттарын, өзіндік ерекшеліктерін

айқындаңдар.

Бірөлшемді массив элементтерін өшіру немесе

жаңа элемент кірістіруге байланысты

математикадағы немесе күнделікті өмірден

алынған, өздеріңе таныс мысалдардың бірінің

жобасын жоспарлап, ұсыныңдар.


Оқушылардың жұмыстарын фишкалар

арқылы бағалау. Тапсырма нәтижесіне сәйкес

фишкалар жинайды.




Мұғалімді тыңдайды













Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

Оқулықтағы тапсырманы орындау

1. Массивтен элементтер қалай өшіріледі?

2. Массивке жаңа элемент қосу қалай жүзеге

асады?

3. Массивтегі бірінші орынға жаңа элементті

қалай жүктеуге болады?

«Сенім ағашы» әдісі

Оқушылар сабақтан алған әсерлерін стикерге

жазып ағашқа жапсырады.

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықта берілген тапсырманы орындап келу.









Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Екіөлшемді массив

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.2 – екіөлшемді массивтерді пайдаланып Python программалау

тілінде бағдарламаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Екіөлшемді массивтер мен диагональдарын анықтау;

Көптеген оқушылар:

Python программалау тілінде екіөлшемді массивтерді қолдану;

Кейбір оқушылар:

Екіөлшемді массивтерді Python программалау тілінде қолданудың

маңыздылығын тұжырымдау


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

3.Жаңа тақырыпқа шолу

Программалау тілінде де математикадағыдай өрнектерді орындаудың өз ережесі бар.

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

/ Миға шабуыл сұрақтарымен жұмыс істеу

Матрица ұғымын қалай түсінесің? Техникада

қай салаларда кездеседі?

Күнделікті өмірде кесте түрінде берілген

деректермен жұмыс жасауға қандай мысалдар

келтіре аласың?

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу. Әдістемелік берілген

сұрақтарға жеке, топта, ұжымда жауап береді.

Мұғалім толықтырып отырады.

1-тапсырма

Екіөлшемді массивтің бас және жанама

диагональдарының айырмашылықтарын

салыстырыңдар.

Дескриптор:

Екіөлшемді массивті анықтайды;

Диагональдарын салыстырады.

2-тапсырма.

2-мысал:А[N] [N] екіөлшемді массиві берілген

(1<N<20). Осы массивтің бас диагоналінде

орналасқан элементтердің қосындысын тап.

from random import randint

N=int(input())

A = [ [0 for j in range(N)] for i in range(N)]

for i in range(0, N):

for j in range(0,N):

A[i][j]=int(input())

S=0; i=0

for i in range(N):

for j in range(N):

if i == j: (бас диагональді анықтау шарты)

S+=A[i][j]

print(S)

3-мысал:А[N] [N] екіөлшемді массиві берілген

(1<N<20). Осы массивтің жанама диагоналінің

төменгі бөлігінде орналасқан элементтердің

арасынан нөлге теңдерінің санын анықта.

Жұптарының қосындысын тап.

from random import randint

N=int(input())

A = [ [0 for j in range(N)] for i in range(N)]

for i in range(0, N):

for j in range(0,N):

A[i][j]=randint(0, 1)

print(A[i][j], end=' ')

print()

S=0;

for i in range(0,N):

for j in range(0,N):

if i>N-j-1 and A[j][i]==0:

S+=1

print(S)

Дескриптор

Екіөлшемді массивтерді анықтайды;

Python программалау тілінде қолданады.

Дескриптор

Екіөлшемді массивтерді анықтайды;

Python программалау тілінде қолданады.

Топтық жұмыс

Екіөлшемді массивтердің қызметіне талдау

жасаңдар. Массив элементтерін цикл көмегімен

енгізу қалай жүзеге асады? Түсіндіріп беріңдер.

Оқушылардың жұмыстарын бағалау кестесіне

балл қою арқылы бағалау.

Мұғалімді тыңдайды






















Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

Өздеріңе таныс күнделікті қолданып жүрген

екіөлшемді кестелерге массив құрап, ұсыныңдар.

Мысалы, көбейту кестесін алуға болады.

«БББ кестесі».

Оқушылар сабақ туралы не білетінін, сабақта не

білгенін, не білгісі келетінін кестеге жазады..Оқушыларға өзін-өзі бағалауды ұйымдастырады.

2.Кері байланыс:

Білем Білдім Білгім келеді



Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықта берілген тапсырманы орындап келу









Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

. Екіөлшемді массивті сұрыптау, жолды өшіру

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.2 – екіөлшемді массивтерді пайдаланып Python программалау

тілінде бағдарламаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Python программалау тілінде екіөлшемді массив элементтеріне

сілтеме жасау түрін анықтау;

Көптеген оқушылар:

Екіөлшемді массив элементтерін қолданып есептерді

программалау;

Кейбір оқушылар:

Екіөлшемді массивті сұрыптау программасының кодын ұсыну.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

Ой сергіту жаттығуы. «Бұрылып секіріс» ойыны

(қатарда).

Оқушылар арақашықтығы кем дегенде жарты

метрдей, бір бағытқа қарап тұрады. Дабыл

берілгенде бір мезетте барлығы орнында

бұрылып секіреді. Секіргенде кез келген жағына

бұрылып (90º, 180º немесе 360º - қа дейін)

секіруге болады. Қалай және қаншалықты

айналуына болатындығын әркім өзі шешеді.

Бірақ ақылдасуға болмайды. Кезекті секірістен

кейін бір бағытқа бұрылып тұру керек. Күрделі

нұсқасы әр секірісте көзді жұмады. Көзді жұмған

қалпы ашпастан жаттығуды жасауға болады,

онда оқушылар арасында өзекті қатынас бір

жүйемен шешіледі.

Үй тапсырмасын пысықтау

Өткен тақырып бойынша оқулықта берілген

тапсырмалардың шешімін топта талдайды.

Өзара бағалайды

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Миға шабуыл сұрақтарымен жұмыс жасау

Матрица ұғымын қалай түсінесің? Техникада

қай салаларда кездеседі?

Күнделікті өмірде кесте түрінде берілген

деректермен жұмыс жасауға қандай мысалдар

келтіре аласың?

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу. Әдістемелік берілген

сұрақтарға жеке, топта, ұжымда жауап береді.

Мұғалім толықтырып отырады.

Практикалық жұмыс

С[N] [N] екіөлшемді массиві берілген(1<N<20).

Осы массивтің ең көп тақ элементтер орналасқан

қатарды өшір. Массив элементтерінің мәні 100

ден аспайды.

Массивте ең көп тақ элементтер орналасқан

қатарды өшіру үшін, тақ сандар ең көп

орналасқан қатардың орнын сақтап аламыз. Сол

орынды пайдаланып қатарды өшіреміз (4-код).

Программаның орындалу нәтижесі 5-суретте

берілген.

4-код

from random import randint

N=int(input()); max=k=0

a = [ [0 for j in range(N)] for i in range(N)]

for i in range(0, N):

for j in range(0,N):

a[i][j]=randint(1,50)

for i in (a):

print(i)

for i in range(0, N):

k=0

for j in range(0,N):

if a[i][j] % 2 == 1:

k+=1(тақ элементтерді санайды)

if k> max:

max=k;p=i; (тақ элементі көп қатардың)

print() нөмірін р-ға сақтайды)

a.remove(a[p]) (р қатарын өшіреді)

for i in (a): (массивті баспаға береді)

print(i)



Дескриптор

Екі өлшемді массив элементтерін анықтайды.

Python программалау тілінде программалай

алады.

Топтық жұмыс

Екі өлшемді массивтерді сұрыптау және қатарды

өшіру программасын талдаңдар. Программаның

әрбір қатарының қандай қызмет орындайтынын

анықтаңдар.

Жұптық жұмыс

Екі өлшемді массивтің ең үлкен және ең кіші

элементтері орналасқан қатарларды тауып,

өшіріп тастайтын программа кодын ұсыныңдар.

Егер ең үлкен және ең кіші элемент бір қатарда

орналасса онда тек сол қатарды ғана өшіру керек.

Оқушылардың жұмыстарын «Температура»

әдісі бойынша бағалау. Термометр шкаласына

оқушылардың аттарын жазу арқылы.

Мұғалімді тыңдайды




Арифметикалық өрнектерді орындау ережелерін дәптерге жазады










Анықтамасын дәптерге жазады












Кестемен танысады





1-тапсырманы орындайды










2-тапсырманы орындайды





Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

1.Оқушыларға өзін-өзі бағалауды ұйымдастырады.

2.Кері байланыс:

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықта берілген тапсырманы орындап келу









Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Бірөлшемді және екіөлшемді массивтерге арналған шығармашылық-

практикалық жұмыс

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.1- программаны өңдеудің кіріктірілген ортасында

бірөлшемді массивті қолдана отырып программаны құрастыру

9.3.3.2 екіөлшемді массивтер пайдаланып Python программалау

тілінде бағдарламаларды жасау

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Бірөлшемді және екі өлшемді массивтерді анықтау

Көптеген оқушылар:

Бірөлшемді және екіөлшемді массивтерді салыстыру;

Кейбір оқушылар:

Бірөлшемді және екіөлшемді массивтерді программалау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

Ой сергіту

«Ақ парақ» жаттығуы

Оқушыларды екі топқа бөліп, тапсырма беру. 1-ші

топқа қағазды жырту, ал 2-ші топқа қағазды

бірнеше жерінен тесу беріледі.

Берілген ақ парақтар бойынша, қандай

жағдаяттарды немесе аңыздарды айтуға болады.

Айтылатын ойды дәлелдеп беру керек. Қағазды

жыртқан және шұрқ тескен кезде қандай ойда

болдыңыз?

Үй тапсырмасы: Өткен тақырып бойынша

оқулықта берілген тапсырманың шешімін топта

талдайды. Өзара бағалайды.

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.


Ой қозғау

Күнделікті өмірдегі және ғылымда кездесетін

қандай есептерді массивтер көмегімен

өрнектеуге және шешеуге болады деп

ойлайсың?

Практикалық жұмыс

1 тапсырма. Екі таңбалы сандар*

А[N] бірөлшемді массив берліген (1≤N≤99,

ai<1000) . Осы массивтегі барлық екі таңбалы

сандар



2 тапсырма. Іріктеу ***

Еліміздің бокстан жетістіктерін дүниежүзі

Оқулық

Компьютер

мойындаған. Елімізде осы спорт түрінен аттары

әлемеге әйгілі бірнеше олимпиада жеңімпаздары

бар. Әуесқой бокста 49 кг мен 91 кг арасында 10

салмақ дәрежесі бар. 9-сынып оқушылары

арасында боксқа деген қызығушылық өте жоғары.

Бокстан спорт үйірмесіне жазылу үшін

салмақтары 47≤ mi ≤ 92 кг арасында болуы керек.

9-сынып оқушылары арасында N оқушы бокс

үйірмесіне қатысу үшін өз салмақтарын өлшетті (

2≤N≤100, 30≤ mi ≤125). Осы деректер бойынша

қанша оқушы бокс үйірмесіне қатыса алады? Бұл

оқушылардың тізімдегі нөмірлері қандай?




Дескриптор

Тапсырманы мұқият оқып, шартын

түсінеді;

Есептің математикалық моделін дұрыс

құрастырады;

Программалық кодын жазады.

Оқушылардың жұмыстарын фишкалар арқылы

бағалау. Әр тапсырма орындағанда нәтижесіне

сәйкес фишка жинады

Мұғалімді тыңдайды



















\



\





Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

1.Оқушыларға өзін-өзі бағалауды ұйымдастырады.

2.Кері байланыс:

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Тарау бойынша тест дайындап келу









Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

PyGame (пайгейм) кітапханасы

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.3 PyGame (пайгейм); кітапханасын қосу

9.3.3.4 ойын терезесін жасау үшін PyGame (пайгейм) кітапханасының дайын модульдерін пайдалану;

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

PyGame модулімен танысу.

Көптеген оқушылар:

PyGame кітапханасының геометриялық фигуралар салатын

командаларын анықтау.

Кейбір оқушылар:

PyGame командаларының көмегімен фигураларды салуды

программалау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1. Ұйымдастыру

«Сәлемдесу» әдісі.

Оқушылар бір-бірімен әртүрлі елдің салтымен

сәлемдеседі.

Үй тапсырмасы. «Серпілген сауалдар» әдісі

Оқушылар шеңбер болып тұрады. Допты лақтыру

арқылы өткен тарау бойынша сұрақтар қояды.

Оқушылардың іс-әрекеттерін ауызша

мадақтау, қолдау көрсетуөз ережесі бар.

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Миға шабуыл сұрақтарымен жұмыс істеу

Қандай компьютерлік ойындарды ойнауды

жақсы көресің?

Бұл ойындардың қандай программа

көмегімен жасалғанын білесің бе?

Компьютерде өз сценарийіңмен ойын

жасағың келе ме?

Компьютерде ойын жасау үшін қандай

білімдер қажет деп ойласың?

Оқулықпен жұмыс

Жаңа ақпаратпен танысу.

PyGame кітапханасы – 2Dойындарын және басқа мультимедиялық қосымшаларды әзірлеуге арналған Рython программалау тілінің модулі. РyGame көп теген платформалар мен операциялық жүйелерде жұмыс істеуге мүмкіндік беретін SDL (Simple DirectMedia Layer) ойындарын жасау үшін басқа кітапхана негізінде жасалды. PyGame – Python программалаушыларына осы қуатты кітапхананы пайдалануға мүмкіндік беретін SDL байланысы.



PyGame өте ыңғайлы болғанымен Python-ның стандартты кітапханасына кірмейді, яғни ол орнату бумасымен бірге жеткізілмейді, оны бөлек орнату қажет. Ол үшін өзіміз қолданып отырған Python 3.4. нұсқасына сәйкес PyGame кітапханасын www.pygame.org сайтынан жүктей аламыз немесе Пуск-Программы- Стандартные-Командный строка командасын орындап, командалықжолға төмендегі команданы жазып, Enter пернесін басамыз

Рython – m pip install – U pygame – user немесе



Python – m pip install pygame командасын орындаймыз.


https://www.youtube.com/watch?v=k7r6lqI3Lew сілтемесі арқылы PyGame кітапханасын орнатуды көруге болады.

Ойын әзірлеу кезінде бірінші қадам – терезені құру, яғни ойын алаңы болып табылады. PyGame кітапханасында дисплей терезесі мен экранды басқаруға арналған дайын pygame. display модулі бар.16-кестеде осы модульдің кейбір ерекшеліктері көрсетілген: «Арман-ПВ» баспасы, 2019 ж (127б)

Дескриптор

-шеңбер салу командасын анықтайды;

-тіктөртбұрыш салу командасын анықтайды;

-түзу салу командасын анықтайды



Компьютермен жұмыс

Шеңбер, тіктөртбұрыш, түзу салу командасын

компьютерде орындаңдар.

3-код

import pygame

pygame.init()

screen = pygame.display.set_mode([360, 320])

screen.fill([255,255,255])

pygame.draw.circle(screen, [93,68,255],[170,60], 50,

0)

pygame.draw.rect(screen, [255,0,0], [80, 130, 180,

180], 0)

pygame.draw.line (screen, [0,255,33], [50, 100], [50,

300],5)

pygame.display.flip()

running = True

while running:

for event in pygame.event.get():

if event.type == pygame.QUIT:

running = False

pygame.quit()

Дескриптор

Pygame командаларын программалауда

қолданады.


Топтық жұмыс

Геомериялық фигуралар салатын командалардың

қызметін талдаңдар. Геометрияда шеңбер, түзу

және тіктөртұрыш сияқты фигуралардың

формулаларымен салыстырыңдар.

Жұптық жұмыс

4-суретте берілген фигураларды pygame.draw

командалары көмегімен салудың программасын

ұсыныңдар


Оқушылардың жауаптарын бағалау парағына

балл қою арқылы бағалау


Мұғалімді тыңдайды

















Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

1. Pygame модулінің қызметі қандай?

2. Pygame модулін қалай іске қосуға болады?

3. Геометриялық фигураларды салуға қандай

командамен таныстың?

4. Pygame-де түстер қалай таңдалады?

1.Оқушыларға өзін-өзі бағалауды ұйымдастырады.

2.Кері байланыс:

Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Қосымша ғаламтордан ақпарат іздеу









Қысқа мерзімді жоспары

Бөлім


Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 9

Қатысушылар саны


Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы:

Артқы фон мен ойын кейіпкерлері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары


9.3.3.5 ойынның артқы фонын құру

9.3.3.6 ойынға арналған дайын кейіпкерлер жүктеу

Сабақтың мақсаты:

Барлық оқушылар:

Ойынның артқы фонын беру түрлерін анықтау;

Көптеген оқушылар:

Артқы фонды программалауда жүзеге асыру;

Кейбір оқушылар:

Артқы фонға сурет кірістірудің маңыздылығын тұжырымдау.


Сабақтың барысы:


Сабақтың кезені/ уақыт

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин.

1.Оқушылармен амандасу.

2.Сабақтың тақырыбы мен мақсаттарымен таныстыру.

Үй тапсырмасы.

«Галереяны шарлау» әдісі

Сыныптағы қабырғаларға шеңбер салу, тіктөртбұрыш

салу, түзу салу тақырыпшалар жазылған парақшалар

ілінеді. Оқушылар қозғалыста жүріп өздеріне

берілген маркерлермен оларды анықтап жазып кетеді.

Үйде орындап келуге берілген оқулықтағы

тапсырмаларды компьютерде орындап, жұптасып

жауабын талдайды.

Ауызша мадақтау, ынталандыру

1.Мұғаліммен амандасады.

2.Сабақтың тақырыбын дәптерге жазады.

3.Сабақтың мақсаттарымен танысады.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың ортасы

35 мин.

Жаңа тақырыпты түсіндіру.


Бұл сабақта ойынның артқы фонын жасауды қарастырайық. Артқы фон жасау үшін фонды кез келген түспен толтыруға немесе суретті жүктеуге болатынын білеміз. Мысалы, фонды қандай да бір түске толтыру үшін мынадай функция қолданылады:

pygame.Surface.fill(color, rect=None, special_flags = 0)

Функция бетті тұтас түс пен толтыруға мүмкіндік береді.

Егер rect үшін тікелей аргумент орнатылмаса, барлық беті толтырылады. Rect аргументі белгілі бір айамаққа толтыруды шектейді. Толтыру, сондай ақ бетті кесу аймағында болады. Color аргументі RGB, RGBA дәйекті немесе түс индексі болуы мүмкін.


PyGame-нің нысаны Surface суреттерді көрсету үшін қолданылатынын еске түсіріңдер.


. «Арман-ПВ» баспасы, 2019 ж (139-143б)

Компьютермен жұмыс

Оқулықта берілген артқы фон кірістіру кодын

компьютерде орындаңдар

1-код

import pygame

pygame.init()

screen = pygame.display.set_mode((400, 300))

jaulay_surf = pygame.image.load('001.bmp').convert()

jaulay_surf.set_colorkey((255, 255, 255))

jaulay_rect = jaulay_surf.get_rect(center=(200, 150))

screen.blit(jaulay_surf, jaulay_rect)

bala_surf = pygame.image.load('bala.png')

bala_rect = bala_surf.get_rect(bottomright=(300, 270))

screen.blit(bala_surf, bala_rect)

pygame.display.update()

wpygame.display.update()

running = True

while running:

for event in pygame.event.get():

if event.type == pygame.QUIT:

running = False

pygame.quit()

Дескриптор

Ойын фонын кірістіру командаларын анықтайды.

Топтық жұмыс

Артқы фонға сурет кірістіру программасына талдау

жасаңдар. Программаны әрбір қатарының қызметіне

түсініктеме беріңдер.

Дескриптор

- Артқы фонға сурет кірістіруді анықтайды;

- Артқы фонға сурет кірістіру программасын

құрады;

- Программаға талдау жасайды.

Жұптық жұмыс

Қарапайым бір ойынның сценарийін ұсыныңдар. Сол

ойынға кейіпкер таңдап, ойын терезесіне фон мен

кейіпкерді орналастырыңдар.

Оқушылардың жұмыстарын бағалау парағына балл

қою арқылы бағалау

Мұғалімді тыңдайды























Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Сабақтың соңы

5 мин.

1. Фон дегеніміз не?

2. Ойынға фон кірістірудің қандай жолдарын

айта аласың?

3. Рygame-де фондық сурет жүктеу үшін қандай

команда қолданамыз?

4. Бір суретті екіншісінің үстіне орналастыру

үшін қолданылатын команда?

Бүгінгі сабақтан не үйрендім?

Қандай тапсырма қызықты болды?

Көңіл күйім қандай?


Өзін-өзі бағалау.

Оқушылар сабаққа қатысу белсенділігіне қарай, ынталандыру мақсатында қалыптастырушы бағалау бойынша бағаланады

Жұмыс дәптерлері, дербес компьютер, т.б.

Үй тапсырмасы

Оқулықтағы тапсырманы орындап келу













Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі