Ұлыбританиядағы инклюзивті білім беру
жүйесі
Ұлыбританияның білім беру жүйесі, барлық басқа
жүйелер сияқты, айқын идеологиялық принциптерге негізделген.
Инклюзивті білім берудің негізгі қағидасы – барлық оқушыларды толық
деңгейде біліммен қамтамасыз ету, нозологиясына қарамастан барлық
студенттердің білім алуына жағдай жасау. Білім берудің бұл түріне
деген жоғары сұраныс мұғалімдер мен психологтарды осындай балаларға
арналған жаңа модульдер, бағдарламалар мен білім беру түрлерін
әзірлеуге ынталандырады. Сондай-ақ, инклюзивті білім берудің
негізгі мақсаты – білім беру процесінің барлық қатысушыларына әсер
ететін ерекше толерантты ортаны құру.
Бұл тәсіл барлық студенттердің физикалық
мүмкіндіктеріне қарамастан, назар аударуды және түсінуді қажет
ететін әртүрлі нюанстары бар жеке тұлға екенін атап
көрсетеді.
Англияда инклюзивті білім алуға құқығы бар
балалардың санаттарына мыналар жатады: мүмкіндігі шектеулі балалар,
аутист балалар, иммигранттар балалары, сөйлеу тілі бұзылған
балалар. Оқыту бюджеттік және коммерциялық негізде жүзеге
асырылады. Жекеменшік мектептерде бөлек жабдықталған оқу
кабинеттері немесе сыныптарда арнайы құрал-жабдықтар болуы мүмкін.
Инклюзивті білім беруді мемлекеттік мектептерде де тегін алуға
болады.
Жалпы білім беретін мектепте балаларға
мұғаліммен және балалармен тіл табысуға көмектесетін көмекші
беріледі. Білім беру бағдарламаларын қайта қарау мүмкін, жеке оқыту
мүмкін. Мемлекеттік мектептер әдетте тегін. Бірақ олар тек негізгі
оқыту бағдарламаларын ұсынады. Қаласаңыз, қосымша курстарға
қатысуға болады, бірақ олар ақылы.
Қалыпты мектеп жағдайында ауыр нозологиясы бар
балалар қарапайым балалармен бірге оқи алатын ресурстары бар
мектептер бар. Мұндай мектептерде барлық қажетті құрал-жабдықтар
тек сыныптарда ғана емес, жалпы пайдаланатын жерлерде: дәліздерде,
кітапханаларда, дәретханаларда және т.б. Мұндай мектепте мүмкіндігі
шектеулі жандарға қолайлы климат пен психологиялық қолдау
көрсететін мамандар (психологтар, логопедтер, сурдоаудармашылар)
штаты жұмыс істейді.
Оқуға 5-16 жас аралығындағы балалар
қабылданады.
Испаниядағы инклюзивті білім беру
жүйесі
Англиядан
айырмашылығы, Испаниядағы мүгедек балалар әрқашан жалпы білім
беретін мектептерде білім алған. Испаниядағы кез келген мектеп,
егер қажет нәрсемен болмаса, кем дегенде арнайы жабдықталған
сыныппен қамтамасыз етілген. Дәстүр бойынша қарапайым балалар мен
мүмкіндігі шектеулі балаларды бірлесіп оқыту тиімдірек деп
есептелді. Білім беру процесінің барлық қатысушыларының құқықтары
мен міндеттерін реттейтін заңмен бекітілген актілер мен нормативтік
құқықтық актілер. Оқушылар арасында мүмкіндігі шектеулі балалары
бар мектептер осындай оқушылар үшін архитектуралық қолжетімді
ортаны және бейімделген оқу бағдарламаларын қамтамасыз етуі керек.
Бұл мектептерде психологтар мен көмекшілер жұмыс істейді.
Мүмкіндігі шектеулі жандардың білім деңгейі жоғары болғандықтан
Испанияның барлық дерлік университеттері бұл балаларды оқуға
қабылдайды. Мүмкіндігі шектеулі студенттер саны тұрақты түрде
азайып отырған жоқ. Жыл сайын мамандықтар саны артып, көптеген
бейімделген білім беру бағдарламалары әзірленуде. Оқуға 6 жастан
асқан балалар қабылданады. Мектепте олар бастауыш білім беру
циклінен өтіп, емтиханнан кейін орта мектеп циклінде (12-16 жас)
оқуын жалғастырады. Осыдан кейін олар кәсіби білім ала алады немесе
жоғары оқу орнына түсе алады. Испания мүмкіндігі шектеулі жандардың
өмір сүруіне және оқуына өте қолайлы ел.
Қытайдағы инклюзивті білім беру
жүйесі.
Инклюзивті білім беру идеясы Қытайға Батыстан
келді. Қазіргі уақытта бастауыш және орта мектеп базасында тек
саңырау балалар ғана табысты оқытылады.
Қалалық Білім министрлігі есту қабілеті бұзылған
балаларды бес жылдық біріктірілген топтарда іріктеу арқылы бастауыш
және орта деңгейлерде оқытумен айналысады. Біріктірілген топтағы
оқушылар әлі жас, есту қабілеті нашар, нәтижесі жоғары болса,
бастауыш мектепті бітіргеннен кейін төрт жылдық міндетті орта білім
ала отырып, бірден орта мектепте оқуды жалғастыруға болады.
Керісінше, жасы біршама қартайған, есту қабілетінің нашарлауы және
адам біріктірілген топта оқығысы келмейтін жағдайларда арнайы білім
беру орталығында кәсіптік білім беруге баса назар аудара отырып,
арнайы білім алады. мәдениетті аз мөлшерде оқу, соңында тоғыз
жылдық міндетті білім беру бағдарламасын аяқтау. Бұл бағыт Қытай
үшін жаңа болғандықтан, мұндай балалармен жұмыс жасайтын мамандар
тапшы. Көптеген жас талантты ұстаздар мүмкіндігі шектеулі жандармен
жұмыс істеу үшін арнайы курстардан өтіп, қайта даярлануда. Мұндай
мұғалімдерге жеңілдіктер мен әлеуметтік жеңілдіктер қарастырылған.
Мұғалімдерге көмектесу үшін Қытайдың Білім министрлігі кәсіби
қолдау бағдарламаларын жасап, әдістемелік әзірлемелер мен тәжірибе
алмасу алаңын құруда.
Мектепке дейінгі жаста мұндай балаларды қарапайым
балабақшаға қабылдау қиынға соғады. Мектепке бару арқылы ғана
мүмкіндігі шектеулі балалардың толыққанды білім алуына мүмкіндік
бар. Бұл тәрбиешілердің мұндай балаларды тәрбиелеуде, оларға
қамқорлық жасауда сауатты еместігінен. Сауалнама көрсеткендей,
көптеген педагогтар мен ата-аналар мұндай балалардың балабақшаға
баруы керек деп санайды, сондықтан педагогтар мүмкіндігі шектеулі
балалармен жұмыс істеуге белсенді түрде
дайындалуда.
Айта кету керек, Қытайда инклюзивті білім беру
жүйесі дамымағанымен, Білім министрлігі еуропалық деңгейге жету
үшін барлығын жасап жатыр. Жаңа оқу бағдарламалары әзірленуде,
біліктілікті арттыру курстары құрылуда, табысты шетелдік тәжірибе
қабылдануда. Осылайша жақын арада Қытайда өзіндік әдістері мен
әзірлемелері бар күшті инклюзивті мектеп пайда
болады.
https://logoprof.ru/problemy-i-perspektivy-inklyuzivnogo-obrazovaniya-v-kitae
https://stud.kz/referat/show/81158
https://studopedia.info/2-21427.html
https://moluch.ru/archive/150/42695/
https://infourok.ru/sistema-inklyuzivnogo-obrazovaniya-v-raznih-stranah-mira-3116118.html