Ұзақмерзімді жоспардың
тарауы:
5.2.А
Жай бөлшектерге
амалдар
қолдану.
Күні:
Сынып:
|
Мектеп:Ст.Шамалған ком, Қарасай
ауданы
Мұғалімнің
аты-жөні:
Досаева
Б.Б
Қатысқандар:
Қатыспағандар:
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Жай бөлшектерді
бөлу.
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу
мақсаттары
|
5.1.2.23 жай бөлшектерді және аралас
сандарды бөлуді
орындау. ( 1-сабақ, Жай бөлшектерді бөлуді
орындау )
|
Сабақ
мақсаттары
|
Барлық оқушылар орындай
алады:
Кері санды табу және көбейту ережесін жай
бөлшекті жай бөлшекке бөлуде пайдалану арқылы бөлуді
орындау.
|
Оқушылардың көпшілігі орындай
алады:
Жай бөлшекті бөлудің
ережелерін санды өрнектердің мәнін табуда, теңдеулерді
және мәтінді есептерде арифметикалық амалдардарды қолдану арқылы
шешу.
|
Кейбір оқушылар орындай
алады:
Көбейту мен бөлудің ұқсастығы мен
айырмашылығына кесте жасау, жай бөлшектерді бөлуде қолданылатын есептерді
әр турлі тәсілмен шығару,
|
Бағалау
критерийі
|
Жай бөлшектерді
бөледі;
|
Тілдік
мақсаттар
|
Лексика мен сөз тіркестерінің мысалдарын
қамтитын тілдік мақсаттар
|
Белгісіз компонентті табу ережесі негізінде
теңдеулердің шешімін тұжырымдайды, жай бөлшектерді бөлу алгоритмін
сипаттайды,түсінігін математика тілінде жүйелеп жеткізе
алады.
Пәнге қатысты сөздік қор мен
терминдер:
Бөлінгіш, бөлгіш, өзара кері
сандар,компонент.
Диалогтармен жазу үшін қолданатын
тіркестер:
- екі бөлшекті көбейту үшін, ...
керек;
- ... сандары ... болғандықтан, өзара кері
сандар болады;
- бір бөлшекті екінші бөлшекке бөлу үшін, ...
керек;
- Көбейтуге кері амал
...
|
Құндылықтарға
баулу
|
Топта, жұпта және жеке жұмыстарда, сыни
ойлауға өз ойларын нақты жеткізуде «Мәңгілік Ел» жалпыұлттық
идеясының құндылықтарының қоғамыздағы ұлттық, бірлік, бейбитшілік,
пен келісім құндыл ықтарын
қалыптастыру.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Геометрия(аудан, периметр),
Физика, география (мәтіндік есептер
шығаруда) ,
қазақ тілі (тілдік қатынастар
бойынша)
|
Алдыңғы
оқу
|
Жай бөлшектерді көбейту, өзара кері сандар,
бөлшектерді қосу және азайту.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған жаттығу
түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
2 минут
|
Психологиялық ахуал
орнату.
Сіздің көңіл-күйіңіз
қалай:
Түрлі-түсті бұлттарды таңдау арқылы, көңіл-күйін
анықтаймыз.
Бұлттар сөйлейді-әдісі
Мақсаты-
жаңа сабаққа ену, қызығушылықты
ояту.
Бұлттардың артындағы есепті өз
бетімен көбейтудің қасиеттерін пайдаланып, теңдеуді
шешеді. Мысалы:
Мектеп құрылысын жүргізуде гүл өсіру үшін
тіктөртбұрыш пішінді бірнеше гүлзар қарастырылған. Әр гүлзардың
ауданы м
тең. Егер әр гүлзардың ұзындығы
м болса, онда ені қандай болады? Егер
гүлзардың енін х деп белгілесек, онда ауданды есептеу формуласы
бойынша : ·x =
Оқушыларға айнымалының мәнін екі әдіспен табуды
ұсыныңыз.
1-тәсіл. Көбейтудің белгісіз компоненті ретінде
теңдеуді шешеді
·x =
x =
2-тәсіл. Теңдеудің екі жағын белгілі көбейткішке
кері санға көбейту
арқылы:
·x =
теңдеуінің екі жағын көбейткіштің кері санына,
яғни көбейтеміз . = Көбейтудің ауыстырымдылық,терімділік қасиетін
қолданамыз.
деп
жазамыз да бөлшектерді қысқартамыз.
Сонда
х= Ж.:
Осы
теңдеу арқылы сабақ тақырыбын, оқу мақсатын және бағалау критерийін
құрастырып, таныстырамыз.
Екі
шешімді талдай отырып, бір бөлшекті екінші бөлшекке бөлу ережесіне
жетелейміз. Ережені тұжырымдай отырып,бөлу амалы көбейту амалына
кері амал екеніне көз жеткіеміз.
Ережені әріптермен
жазамыз.
оқылуын ауызша айт.
Пысықтау
сұрақтары:
- екі бөлшекті көбейту үшін, ...
керек;
- ... сандары ... болғандықтан, өзара кері
сандар болады;
- бір бөлшекті екінші бөлшекке бөлу үшін, ...
керек;
- Көбейтуге кері амал
...
Бағалау критерийі
:Жай бөлшектерді
бөледі
тапсырма
|
дискриптор
|
Кері
байланыс
|
Саралау
|
·x =
|
1. 1.белгісіз
компонентті
табады
2.Кері
бөлгішке
көбейтеді
3.бөлшекті
қысқартады
4.шешімін
табады
|
Қандай
қызықты,
негізгі фактілерді білгенін
айтуын сұрау арқылы.
|
1.тапсырма/барлығына бұлтарға жазылған
тапсырмаларды дискриптор арқылы, қабілетті оқушыларға әр түрлі
тәсілмен,көмексіз өздігінен
бөлуді/
2.қарқынды/барлығы жылдам орындау,формула
пайдалану,көмек қажет ететіндерге дискриптор беру,қосымша уақыт
беру,қабілетті оушылар бірден
бөлуді/
3.диалог және
қолдау/барлық, оқушыларға дискриптор, қабілетті
оқушыларға көбейту ережесіне байланысты қосымша сұрақтар беру,
сөзбен қолдау және ынталандыру/
4.қортынды/барлық оқушылар орындай тапсырманы
отырып, Көбейтуге кері амал
...бөлу екеніне көз жеткізеді,қабілетті оқушыларға
формуланы қорыту/.
5.бағалау/барлығы дискриптор және сұраққа дұрыс жауап,
бірін бірі,қабілетті оқушылар эксперт ретінде топтарды
тексереу,слайдпен тексеру арқылы
қортындылау/
|
|
Слайд,
түрлі-түсті
бұлт-
тар
Тік
төртбұрыштың
ауданының
формуласы
Көбейту
таблица
сы
слайд
көп
нүкте-
нің
орнын
толтыр
қб
бағалау
парағы
|
Сабақтың
ортасы
(
минут.)
(2
минут)
|
«Миға шабуыл
әдісі»Теориялық білімді практика жүзінде пысықтау
мақсатында бөлуді орындайды (ауызша)
=1 =2 =3
= =15 =1
Кері байланыс-бірін бірі түзету
арқылы, дұрыс жауабын айтады. Бағалау -дұрыс жауабы слайдтан
шетінен шығарып
отырамыз.Саралау-қарқын,бағалау.
№607,611(1,2),612
Бағалау
критерийі :Жай бөлшектерді
бөледі.
тапсырма
|
дискиптор
|
Кері
байланыс
|
Саралау
|
№607
№611(1,2)
№612
|
Кері
бөлгішке
көбейтеді
1.белгісіз
компонентті
табады
2.Кері
бөлгішке
көбейтеді
3.бөлшекті
қысқартады
4.шешімін
табады
1.шартын
жазады
2.санды
өрнек
құрастырады
3.Кері
бөлгішке
көбейтеді
4.Бөлшекті
қысқартады
5.шешімін
Табады
|
Ережені айта
отырып,
бөлуді
орындау
көбейтуге кері
амал
|
1.тапсырма
–әртурлі деңгейлік тапсырма беу қажеттілігіне
байланысты,күрделендіру
2.диалог және қолдау
-бірін бірі түзету арқылы, жупта топта
талқылау арқылы, дұрыс жауабын айтау. Бағалау – бірін бірі, дискриптор ,дұрыс жауабы
слайдтан тексеру.
3.қарқын/жылдам,кейбір оқушылар бірден жауап
беру,барлығы кері бөлшекті көбеутуді айту/, бағалау/слайдпенжауабын
тексеру, дұрыс емес жауап түзету,
талқылау/
4.қортынды/барлық оқушылар орындай тапсырманы
отырып, Көбейтуге кері амал
...бөлу екеніне көз жеткізеді,қабілетті оқушыларға
формуланы қорыту/
5.
Бағалау
Жеке,бір-бірі,слайдпен жауабын көрсетіп,
қатесін табу критерийлер арқылы
бағалайды.
|
«Ой- толғаныс
әдісі»Теориялық материалды тексеру мақсатында,
көбейту мен бөлудің ұқсастығы мен айырмашылығына кесте жасау.Топ
болып кесте салды .Әр топ өздерінің жасаған кестерлерін қорғайды.
Келесі топтар мұқият тыңдап отырып ,сұрақтар
қояды.
|
Көбейту
|
Бөлу
|
Ұқсастығы
|
бөлшекті бөлшекке көбейту
|
бөлшекті бөлшекке көбейту
|
Айырмашылығы
|
Көбейту кезінде алымы мен алымын, бөлімі мен
бөлімін көбейтеміз
|
Бөлу кезінде бөлінгіш бөлшекті бөлгіш бөлшекке
кері санға көбейту керек
|
Бағалау
критерийі
|
тапсырма
|
Кері
байланыс
|
Саралау
|
Жай бөлшектерді
бөледі;
|
Ұқсастығы
мен
айырмашылығына кесте құру
|
Ажырату арқылы қортынды
жасау.
|
» барлық оқушылар
бөлудің ұқсастығы мен айырмашылығына
кесте жасады 1.тапсырма/барлығы формуласы жазу, ажырату, қабілетті
оқушылар басқа графикалық әдісті пайдалану
/
2.қарқын/қосымша уақыт талап ететін оқушыларға беру,
жылдамдық, уақытты үнемдеу /
3.диалог және қолдау
қабілетті оушылар басқа әдісті таңдау,
талқылау,қолдау арқылы /
4.қортынды
/барлық оқушылар бөлу мен көбейтдің ұқсастығы
мен айырмашылығын ажырату арқылы көбейтуге кері амал бөлу екеніне
көз жеткізу, қабілетті оқушылар бөлу мен көбейтді
байланыстыруарқылы мысалдар
келтіру/
5.бағалау/унемі бірін бірі,топты, ұсыныс беру,
дискриптор,қб/
|
|
Қб
дұрыс
болса,
қол
шапалақ
Оқулық
210-211
бет
Қб
Бағалау
парағы
қб
Басбармақ
арқылы.
Кесте
жасау
қб
|
«ментальді
карта» әдісін теориялық материалды практикамен
ұштастыру үшін, жүргіземін. Дұрыстығын плюс танбасын қою арқылы
дәлелдейді.
Оқушылардың әрқайсысына
деңгейлеріне
ментальді карта,
үлестіремін.Мысалы:
Бағалау
критерийі :Жай бөлшектерді
бөледі.
тапсырма
|
дискиптор
|
Кері
байланыс
|
Саралау
|
Ментальді
карта
|
1.Кері
бөлгішке
көбейтеді
2.бөлшекті
қысқартады
3.шешімін
табады
|
Ережені айта
отырып,
бөлуді
орындау
көбейтуге кері
амал бір-бірін
тексереді
|
1.қарқын -барлығы ауызша бөлу немесе кері бөлшекті
атау,қабілетті оқушылар бірден тез жауабын атау
/
2
.қортынды/дұрыс жауабын белгілеу, ережені
тұжырымдау/
3 .бағалау/плюс таңбасы, дискриптор, бірін бірі,
слайдпен жауабын текеру арқылы
|
|
менталді
карта
Маркерлер,
флипчарт
Ментальді
карта
қб
Смаиликтер
арқылы
|
Сабақтың
соңы
|
Үйге тапсырма(деңгей
бойынша)
А
деңгейі
№
608 (1, 3
)
В
деңгейі
№
617
С
деңгейі
№
628.
Кері
байланыс
«Білім теңізіне кемеңді
жібер»
Тақырыпты жақсы меңгердім деген
оқушылар кемелерін (стикерлерін) теңізге орналастырады, өзіне
сенімсіздер жағада қалады.
Өз ойларын нақты түйіндеп ,тақырып
бойынша түсінгендерін зерделей
алады.
|
Оқулық
214-2015бет
|
Қосымша
мәлімет
|
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау
көрсетуді қалай
жоспарлайсыз?
Қабілетті оқушыға тапсырманы
қалай түрлендіресіз?
|
Бағалау – оқушы бі-лімін
тексеруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Пәнаралық байланыс – денсаулық
және қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен
байланыс (тәрбие
элементі)
|
Бұлттар
сөйлейді-әдісі
1.тапсырма/барлығына бұлтарға жазылған
тапсырмаларды дискриптор арқылы, қабілетті оқушыларға әр түрлі
тәсілмен,көмексіз өздігінен
бөлу/
2.қарқынды/барлығы жылдам орындау,формула
пайдалану,көмек қажет ететіндерге дискриптор беру,қосымша уақыт
қателіктерінің алдын алуға мүмкіндік беру,қабілетті оушылар бірден
бөлу/
3.диалог және
қолдау/барлық, оқушыларға дискриптор, қабілетті
оқушыларға көбейту ережесіне байланысты қосымша сұрақтар беру,
сөзбен қолдау және ынталандыру
/
4.қортынды/барлық оқушылар орындай тапсырманы
отырып, Көбейтуге кері амал
...бөлу екеніне көз жеткізеді,қабілетті оқушыларға
формуланы қорыту/.
5.бағалау/барлығы дискриптор және сұраққа дұрыс жауап,
бірін бірі,қабілетті оқушылар эксперт ретінде топтарды
тексереу,слайдпен тексеру арқылы
қортындылау./
«Миға шабуыл
әдісі»
диалог және
қолдау -бірін бірі түзету арқылы, жупта топта
талқылау арқылы, дұрыс жауабын айтау. Бағалау – бірін бірі, дискриптор ,дұрыс жауабы
слайдтан тексеру.
қарқын/жылдам,кейбір оқушылар бірден жауап
беру,барлығы кері бөлшекті көбеутуді айту/, бағалау/слайдпенжауабын
тексеру, дұрыс емес жауап түзету,
талқылау/.
«Ой- толғаныс
әдісі» барлық оқушылар
бөлудің ұқсастығы мен айырмашылығына
кесте жасады 1.тапсырма/барлығы формуласы жазу, ажырату, қабілетті
оқушылар басқа графикалық әдісті пайдалану
/
2.қарқын/қосымша уақыт талап ететін оқушыларға беру,
жылдамдық, уақытты үнемдеу /
3.диалог және қолдау
қабілетті оушылар басқа әдісті таңдау,
талқылау,қолдау арқылы /
4.қортынды
/барлық оқушылар бөлу мен көбейтдің
ұқсастығы мен айырмашылығын ажырату арқылы көбейтуге кері амал бөлу
екеніне көз жеткізу, қабілетті оқушылар бөлу мен көбейтді
байланыстыруарқылы мысалдар
келтіру/
5.бағалау/унемі бірін бірі,топты, ұсыныс беру,
дискриптор,қб/
«ментальді карта»
әдісі
1.қарқын -барлығы ауызша бөлу немесе кері бөлшекті
атау,қабілетті оқушылар бірден тез жауабын атау
/
2
.қортынды/дұрыс жауабын белгілеу, ережені
тұжырымдау/
3
.бағалау/плюс таңбасы, дискриптор, бірін бірі,
слайдпен жауабын текеру арқылы
|
Оқушылар
өзін-өзі,
бірін-бірі
бағалайды.
Оқушылардың сабақ кезеңінде нені
үйрен-генін,қол жеткізген табыстарын
бағалау
үшін қолданылатын әдіс-
тәсілдер:
«Басбармақ»,
«Қолшапалақтау»,
«Бағдаршам»,
«Жұлдызшалар».
Мұғалім қол шапалақ- тау,мақтау
арқылы бағалады.
Кері
байланыс:
«Білім теңізіне кемеңді
жібер»
|
Сергіту сәтін,топтық жұмыс жасаған
кезде қауіпсіздік
ережесінің
сақталуы.
Слайд-презентация.
«Мәңгілік Ел»
жалпыұлттық
идеясының 6-
құндылығы.
|
Сабақ бойынша
рефлексия
-
Сабақ мақсаты мен оқу міндеттері
орындалды ма, қолжетімді болды
ма?
-
Барлық оқушылар оқу мақсатына қол
жеткізді ме? Егер оқу мақсатына қол жеткізбеген болса неліктен деп
ойлайсыз?
-
Сабақ қалай және қандай деңгейде
өтті?
-
Жоспарланған саралау дұрыс іске асты
ма? (тапсырмалар сәйкес болды
ма?)
-
Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді
пайдаландыңыз ба?
-
Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма,
неліктен?
-
Осы жоспарға қандай өзгеріс
енгіземін және неге?
|
Оқу мақсаты қолжетімді болады деп
ойлаймын.
Себебі : сараланған мақсаттарды
таңдап алдым.
Өйткені, саралап оқыту әрекеті-білім
алуға бағыт-талған әрекет.
Барлық оқушылар оқу мақсатына қол
жеткізеді деп ойлаймын.Өйткені, сабақ кезінде әр оқушының
дең-
гейіне,қабілетіне қарай есептер
беріп,сол тақырыпты игерту бағытында жұмыстар
жүргіземін.
Сабақтың кезеңдерінде уақытты тиімді
пайдаланып,
жоспарланған сабақтың нәтижесін
жақсы жағынан көремін деп
ойлаймын.
|
Жалпы
бағалау
Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе
(оқыту мен оқуға қатысты):
1.Деңгейлік тапсырмалардың сараланып
берілуі.
2.Кері
байланыс.
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не
оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға
қатысты)?
1.Оқушылардың белсенділігін
арттыру.
2.Теориялық білімдерін
жетілдіру.
Осы сабақтың барысында мен сынып
туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары
туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару
қажет?
Қиындығы әртүрлі тапсырмалар беру
арқылы есептеу дағдыларын әлі де же-тілдіру мақсатында жұмыстар
жүргізу.
|