Жаратылыстану Ашық сабақ "Өсімдіктер мен жануарлардың өзара байланысы." 3 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Жаратылыстану Ашық сабақ "Өсімдіктер мен жануарлардың өзара байланысы." 3 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
- Жануарлардың қо¬ректенетінін, өсімдіктерден энергия алатынын біледі; - Өсімдіктер мен жануарлардың ортақ ұқсастықтарын ажыратады; - Өсімдік¬тер мен жануарлардың байланысын көрсететін үдерістерді жазады.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар

Пән: Жаратылыстану

Сынып: 3-сынып

Күні:

Тақырыбы:

Өсімдіктер мен жануарлардың өзара байланысы.

Қатысқандар саны:

Қатыспаған оқушылар:

Оқу мақсаты:

3.2.2.4 өсімдіктер мен жануарлар арасындағы өзара байланысты зерттеу;

3.1.2.1 ақпарат көзінің түрлерін анықтау.

Сабақтың

мақсаты:

Өсімдіктер мен жануарлардың өзара байланысын біледі.

Бағалау критерийі

  • Жануарлардың қо­ректенетінін, өсімдіктерден энергия алатынын біледі;

  • Өсімдіктер мен жануарлардың ортақ ұқсастықтарын ажыратады;

  • Өсімдік­тер мен жануарлардың байланысын көрсететін үдерістерді жазады.

Тілдік мақсат

Пәндік терминология мен тірек сөздер: Өзара байланыс

Жануарлардың өсімдіктер сияқты қо­ректенетінін, өсімдіктерден энергия алатынын айта алады.

Құндылықтар

Оқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуін тәрбиелеу

Пәнаралық байланыс

Қазақ тілі.

АКТ қолдану дағдылары

Таныстырылыммен жұмыс

Алдыңғы меңгерілген білім

Өсімдіктер мен жануарлардың ерекшеліктері.

Сабақ барысы

Жоспарланған уақыт

Сабақта жоспарланғаніс-әрекет

Ресурстар


Сабақтың басы

1 минут















1 минут



3 минут


Әр оқушыға сабақ басталмас бұрын кері байланысқа қызыл және жасыл түсті алмалар таратылады.

Шаттық шеңбері. Оқушыларды шеңбер бойымен тұрып, төмендегі өлең жолдарын айту.

Сәлеметсің бе, Күн Ана!

Сәлеметсің бе,Жер Ана!

Сәлеметсің бе,Көгілдір аспан!

Сәлеметсің бе, сен!

Сәлеметсің бе Мен!

Топқа бөлу. Оқушыларды жануарлардың суреттері арқылы шағын топтарға біріктіру.

Артығын тап. «Төртінші артық» ойыны арқылы кіріспе тапсырманы орындау. Әр қатарда берілген сөздердің қайсысы артық екендігін табу. «Артық» сөздердің арасында қандай байланыс бар екендігін анықтау.

Шаттық шеңбері

Слайд №1,2,3















Жануарлардың суреттері

Слайд №4,5

«Төртінші артық»

ойынына арналған суреттер






























Сабақтың ортасы

3 минут





















3 минут















5 минут







































4 минут





























7 минут

































2 минут

2 минут











7 минут














Тірі ағзалар арасындағы байланыс. Оқулықта берілген суреттің ұқсастығы мен байланысын табу.

Сұрақтарды талқылау.

- Өсімдіктер мен жануарлар не істейді?(Қоректе­неді.)

- Бірінші суретте қандай үдеріс бейнеленген? (Фотосинтез үдерісі.)

- Өсімдік нені сіңіреді?(Күн энергиясын.)

- Одан әрі не болады? (Өсімдік бойын­да оттек пен қоректік заттар түзіледі.)

- Қоректену арқылы жануарлар не алады? (Күш-қуат алады.) Осы­лайша оқушылар жануарлар да өсімдіктер сияқты қо­ректенетінін, өсімдіктерден энергия алатынын біледі.

Өмір үшін маңызды. Суреттерден қандай өмірлік маңызы бар үдеріс жайлы білуге болатынын анықтау.

Талқыланатын сұрақтар:

  • Суреттегі өсімдіктен не байқадың?

  • Тасбақадан ше?

  • Мұны қандай белгілер арқылы анықтадың?

  • Осы үдерісті құрлықта да оңай бақылауға бола ма?

  • Егер тірі ағзалар тыныс алуды тоқтатса, не болады?

Фотосурет көмегімен жауап бер. Суреттегі жануарлардың өсімдіктерге қандай көмегі тиетінін анықтау. Сұрақтарға жауап беру.

  • Бірінші суреттегі жорғаторғай не істеп тұр? (Тұмсығымен емен жаңғағын ұстап тұр).

  • Ол бір жерден екінші жерге емен жаңғағын тасығанда үнемі тұмсығымен ұстап тұра ала ма?

  • Тиін күз бойы қысқа арнап жинаған жаңғақтарының орнын таба ала ма?

  • Келесі суреттегі иттің түгінен не байқалады? (Ит жүгіріп өткен тоғайдағы өсімдіктердің тұқымдары түгіне жабысып қалған.)

  • Олар жерге түсіп қалуы мүм­кін бе? (Иә.)

  • Шашылған, жерге түскен, ұмыт қалған тұқымдарға не болады? (Олардан жаңа өсімдіктер өсіп шығуы мүмкін.)

  • Жануарлар өсімдікке қандай пайда тигізеді? (Өсімдік тұқымдарының таралуына көмектеседі.) Тіпті құмырсқалар да дәндерді илеуіне тасып, олардың таралуына жәрдем етеді.

Мұғалімнің түсіндіруі.

Өсімдіктер фотосинтез үдерісі кезінде Күн сәу­лесінің энергиясын қоректік зат энергиясына айнал­дырады. Жануарлар өсімдіктермен қоректенген кез­де сол қоректік заттарды бойына сіңіреді. Өсімдіктер фотосинтез үдерісінде көмірқышқыл газды оттекке айналдырады.

Өсімдік тұқымын таратуда жануарлардың маңызы зор. Жорғаторғай мен тиін қысқа құрғақ жеміс жинай­ды. Бір жерден екінші жерге жасырып жүріп, оларды жоғалтады, орнын ұмытып қалады. Бұл жемістерден жаңа өсімдік өсіп шығады.

Түйежапырақ, итошаған сияқты өсімдіктердің тұқымдары жануарлардың жүніне жабысып, басқа жерге түсіп қалады. Жолжелкен сияқты шөптесін өсімдік тұқымдары сүтқоректі жануарлардың тұяқта­рына жабысу арқылы таралады.

Зертте. Бұл тапсырманы орындау үшін жануарларға кейбір мүшелері пайдалы өсімдіктер туралы мәліметтер жазылып дайындалған үлестірме парақшаларды тарату керек. Плакаттың бір бөлі­гінің жоғарғы жағына «Өсімдік», екінші жағына «Жануарларға пайдасы» деп жазылады. Жеке бір топқа үлестірме парақшаларды екіге бөліп, әрқайсысына жарты мәтіннен беріледі.

Зерттеу жүргізуге арналған нұсқаулық

Әрбір оқушы ақпаратпен дұрыстап танысуы тиіс. Қажет болған жағдайда энциклопедиядан қо­сымша мәліметтерді оқу.

Плакаттың бір бөлігіне өсімдік сипаттамасы жазылған кестені жапсыру. Керісінше, екінші бөлі­гіне өсімдіктің бөліктерін және олардың жануар­ларға пайдасын жазу. Мысалы, жусан – жапы­рақ – қорек.

Алынған ақпаратпен топ ішінде алмасу.

Талдау жасау.

Сергіту сәті. Бейнежазба әуенімен қимылдау.

Мұғалім-оқушы диалогі. Сен білесің бе?

Бөріжөкенің суретін көрсетіп, оның улы өсімдік екенін айту. Оны жануарлар жемейтінін, тек құстар ғана оның жидегімен қорек­тенетінін айту. Оның улы өсімдік екенін, денсау­лыққа зиян екенін ескерту.



Жеке жұмысқа дәптермен жұмыс ұсынылады.

20-жұмыс парағы. «Өсімдіктер мен жануар-

лардың өзара байланысы», 22-б.

Өзара байланыс. Зерттеу нәтижелері бойынша оқушылар кесте толтырды (Ықтимал жауаптары:

Су қарақұмығы. Өсімдік мүшесі: тұқымы; Қандай жануарлар: үйрек, қаз; Не үшін қажет: қоректенеді.

Інжугүл. Өсімдік бөлігі: жемістері; Қандай жануар: бұғылар және т.б.; Не үшін қажет: асқазанды емдейді.

Батпақ аққанаты. Өсімдік бөлігі: сабағы, собығы. Қандай жануарлар: бұлан, ондатр, құндыз және т.б. Не үшін қажет: асқазанды емдейді.

Утамыр (цикута). Өсімдік бөлігі: сабақтары; Қандай жануарлар: құндыз; Не үшін қажет: асқазанды емдейді).

21-жұмыс парағы. «Байланысын анықта», 23-б.

Өсімдіктер мен жануарлар. Оқушылар өсімдік­тер мен жануарлардың байланысын көрсететін үдерістерді жазады. Кейбірі қажетті сөздерді де қол­дана алады. Сөздерді суреттермен сәйкестендіріп, одан әрі оларды бояйды (Жауаптары:

Қоректену. (2) Бұта; (6) Бұлан.

Емделу. (3) Қой (жусанмен емделеді).

Тыныс алу. (1) Құндыз; (5) Балдыр.

Таралу. (4) Ит).


Бағалау.

Бағалау критерийі

Дескрипторлар

Өсімдіктер мен жануарлардың байланысын біледі

  • Жануарлардың өсімдіктер сияқты қоректенетінін түсінеді;

  • Жануарлардың өсімдіктерден энергия алатынын біледі;

  • Өсімдіктер мен жануарлардың ортақ ұқсастықтарын ажыратады;

  • Өсімдік­тер мен жануарлардың байланысын сипаттайды.


Оқулықпен жұмыс























Оқулықпен жұмыс

Слайд №6









Слайд №7





































































А3 пішіміндегі қағаз бен үлестірме парақшалар жиынтығы























https://www.youtube.com/watch?v=fY0N407XXj0&list=PLyv3wPdSdAyAnTf__b3HqZSNEQ7O4GRNX







Дәптермен жұмыс


«Алма ағашы» кері байланысы.

Сабақ басында екі түсті «алма» беріледі. Сабақ соңында алма ағашына ілу керек.

Жасыл түсті алма - «Сабақ өте қызықты, бәрі түсінікті болды, көңіл-күйім көтеріңкі.»

Қызыл түсті алма – «Бүгінгі сабақты меңгере алмадым, көңіл-күйім жоқ.»


Алма ағашы тақтасы

Слайд №8

Сабақтың соңы

2 минут





Қосымша ақпарат

Саралау –оқушыларғақалайкөбірекқолдаукөрсетудіжоспарлайсыз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндетқоюдыжоспарлапотырсыз?

Бағалау - оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының сақталуы




Ынтасы жоғары оқушыларға өсімдіктер мен жа­нуарлардың байланысы туралы брошюра жасауды тапсыру.

Материалдарды игеру деңгейлерінде оқушылардың қызығушылығын арттыру мақсатында ақпаратты қабылдаудың әр түрін ескеру. Оқушылардың ақпаратты қабылдауына байланысты тапсырмалар ұйымдастыру.

Сабақ барысында

-мадақтау, қолдау сөздер айту арқылы бағалау.

-оқушылардың жауаптарын, іс-әрекеттеріне бақылау жүргізіп, түртіп алу арқылы бағалау.

Сергіту жаттығуларын орындағанда, тақтаның алдында топтық жұмыс жасаған кезде оқушылар сынып ішінде жүргенде қауіпсіздік ережелерін сақтау.





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.12.2018
17803
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі