"Ақсуат
колледжі" коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
Жасанды интеллекттің
пайдасы
(баяндама)
Дайындаған
педагог:
Канафина
Эльмира
2024 оқу
жылы
Жасанды интеллект
пайдасы
Мақсаттар
Интеллектті модельдеудің (немесе құрудың) жалпы проблемасы ішкі
мәселелерге бөлінді. Бұлар зерттеушілер интеллектуалды жүйенің көрсетуін күтетін белгілі бір
белгілерден немесе мүмкіндіктерден тұрады. Төменде сипатталған белгілер ең
көп назар аударды және
жасанды интеллектті зерттеу аясын қамтиды.[a]
Жасанды
интеллект (ИИ), кең мағынада,
бұл ақыл көрмеге
қойылды машиналар,
әсіресе компьютерлік
жүйелер. Бұл зерттеу
саласы жылы информатика бұл
әдістерді әзірлейді және зерттейді және бағдарламалық
жасақтама бұл машиналарға мүмкіндік
береді олардың қоршаған ортасын
қабылдаңыз және
қолданыңыз оқыту және
интеллект олардың белгіленген мақсаттарға жету мүмкіндіктерін
барынша арттыратын әрекеттерді жасау.[1] Мұндай
машиналарды ААЖ деп атауға болады.
Жоғары
профиль жасанды
интеллекттің қолданылуы жетілдірілген
қосыңыз веб-іздеу
жүйелері (мысалы., Google Іздеу); ұсынымдық
жүйелер (қолданады youTube, Amazon,
және Netflix); виртуалды
көмекшілер (мысалы., Google
көмекшісі, Сири,
және Alexa); автономды көлік
құралдары (мысалы., Waymo); генеративті және шығармашылық құралдар
(мысалы., ЧАТГПТ және AI өнері);
және адамнан
тыс ойнау және
талдау стратегиялық
ойындар (мысалы., шахмат және Бару). Алайда,
көптеген жасанды интеллект қосымшалары жасанды интеллект ретінде
қабылданбайды: "Көптеген озық жасанды интеллект жалпы қосымшаларға
сүзгіден өткізілді, көбінесе жасанды интеллект деп аталмайды,
өйткені бір нәрсе жеткілікті пайдалы және кең таралғаннан кейін ол
жеткілікті жасанды интеллект енді
таңбаланбаған."[2][3]
Жасанды интеллектті зерттеудің әр түрлі ішкі
салалары белгілі бір мақсаттарға және белгілі бір құралдарды
қолдануға бағытталған. Жасанды интеллектті зерттеудің дәстүрлі
мақсаттарына мыналар жатады пайымдау, білімді
ұсыну, жоспарлау, оқыту, табиғи тілді
өңдеу, қабылдау және
қолдау робототехника.[a] Жалпы
интеллект—адам орындайтын кез келген тапсырманы кем
дегенде тең дәрежеде орындау мүмкіндігі—бұл саланың ұзақ мерзімді
мақсаттарының бірі.[4] Осы
мақсаттарға жету үшін жасанды интеллект зерттеушілері көптеген
әдістерді бейімдеп, біріктірді, соның
ішінде іздеу және математикалық
оңтайландыру, формальды
логика, жасанды нейрондық
желілер, және негізделген
әдістер статистика, операцияларды
зерттеу, және экономика.[b] Жасанды
интеллект мыналарға сүйенеді психология, тіл білімі, философия, неврология, және басқа
өрістер.[5]
Жасанды интеллект академиялық пән ретінде 1956
жылы құрылды,[6] және өріс
оптимизмнің көптеген циклдарынан өтті оның
тарихы,[7][8] одан кейін
көңілсіздік және қаржыландырудан айырылу кезеңдері
белгілі AI қысы.[9][10] Қаржыландыру
мен пайыздар 2012 жылдан кейін едәуір
өсті терең оқыту жасанды
интеллекттің алдыңғы әдістерінен асып түсті.[11] Бұл өсім
2017 жылдан кейін одан әрі жеделдеді трансформаторлық
архитектура,[12] ал 2020
жылдардың басында жасанды интеллектке көптеген миллиардтаған
долларлар инвестицияланды және бұл сала қарқынды түрде
жалғасуда прогресс ретінде
белгілі болған жағдайда AI бумы. Жасанды
интеллект бумының ортасында жетілдірілген генеративті АИ-нің пайда
болуы және оның мазмұнын құру мен өзгерту мүмкіндігі қазіргі
кездегі бірнеше күтпеген салдарлар мен зияндарды әшкерелеп,
алаңдаушылық туғызды. АИ
тәуекелдері және оның ұзақ
мерзімді әсерлері болашақта
талқылауды ынталандыру нормативтік
саясат жасанды интеллект -
Уикипедия технологияның
қауіпсіздігі мен артықшылықтары.
Ойындар
Негізгі
мақала: Жасанды интеллект
ойыны
Game
playing programs have been used since the 1950s to
demonstrate and test AI's most advanced
techniques.[139] Deep
Blue became the first computer chess-playing system to
beat a reigning world chess
champion, Garry
Kasparov, on 11 May 1997.[140] In 2011, in a Jeopardy! quiz
show exhibition
match, IBM's question answering
system, Watson, defeated the two
greatest Jeopardy! champions, Brad
Rutter and Ken
Jennings, by a significant margin.[141] In March 2016, AlphaGo won 4 out of 5 games
of Go in a match with Go
champion Lee
Sedol, becoming the first computer
Go-playing system to beat a professional Go player
without handicaps. Then, in 2017, it defeated Ke
Jie, who was the best Go player in the
world.[142] Other programs
handle imperfect-information games, such as
the poker-playing program Pluribus.[143] DeepMind developed increasingly
generalistic reinforcement
learning models, such as
with MuZero, which could be trained to play chess, Go,
or Atari games.[144] In 2019, DeepMind's AlphaStar achieved grandmaster
level in StarCraft
II, a particularly challenging real-time strategy game that
involves incomplete knowledge of what happens on the
map.[145] 2021 жылы
жасанды интеллект агенті PlayStation-да бақ
сынады Gran
Turismo терең
арматуралық оқытуды қолдана отырып, әлемдегі ең үздік төрт Gran
Turismo жүргізушісіне қарсы жеңіске жеткен
жарыс.[146] 2024 жылы
Google DeepMind бұрын-соңды көрмеген тоғызды автономды түрде ойнай
алатын AI түрі SIMA-ны ұсынды ашық
әлем экранның шығуын бақылау,
сондай-ақ табиғи тілдік нұсқауларға сәйкес қысқа, нақты
тапсырмаларды орындау арқылы бейне ойындар.[147]