«Жаскелсе, іске» Жас
мамандарға арналған тренинг-сабақ.
Мақсаты: Жас мамандарға көмек көрсету және ұжымда
жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру. Айналамыздағы адамдармен
қарым – қатынасымыз қандай, олар кімдер, біз кімбіз, өзімізді
өзіміз танимыз ба?, — деген сұрақтарға жауап іздеп, тұлғаның адами
көзқарасын анықтау.
Көрнекілігі: суреттер, нақыл сөздер, бланк,
слайд.
Нақыл
сөздер: «Жас келсе іске», «Жас маман! Әрбір
бала-бір жұлдыз. Жарқырауына
көмектес!»
Психолог: Құрметті
ұстаздар!
Өз қызметтерін аянбай, алаңсыз жүргізуіне
ұшқыр ой, алғыр зейін, ашық көз, ояу көкірек керек екені даусыз.
Сергек қимылмен, ширақ оймен, сезімтал жүрекпен адал еңбек ететін
олардың зерделеріндегі ойларынан түйін алу. Бүгінгі мақсат,
айналамыздағы адамдарымызбен қарым – қатынасымыз қандай, олар
кімдер, біз кімбіз, өзімізді — өзіміз танимыз ба? деген сұрақтарға
жауап іздеп, тұлғаның адами көзқарасын
анықтау.
Мектебіміздің қоғамдық өмірінде де алатын
орны, атқаратын ролі өз мәніндегі жас мамандардың ауызбіршілігін
тудыру, көппен жұмыс істей білудің маңыздылығын, ерекшелігін тағы
да айқындай түсу болды.
Ендеше сіздерге сәттілік тілей отырып,
тренингімізді бастаймыз.
Тренингке қатысушыларды бөлек үстелдерге
отырғызамыз.
Жағымды әуен жәй дауыспен ойналып тұрады.
Алдарына бланк таратылып беріледі, оның сыртына аты – жөндерін
жазып, толтырады.
І. ЗЕЙІНДІ ЗЕРТТЕП
ЗЕРДЕЛЕ
* «МЮНСТЕРБЕРГ»
ӘДІСТЕМЕСІ
Бұл әдістеме зейіннің таңдамалылығын
анықтауға бағытталады.
Нұсқау:
Көптеген әріптердің арасында тұтас сөздер
бар. Сіздің міндетіңіз: тез оқып отырып, сол сөздердің астын
сызуыңыз керек.
Жұмыс
уақыты-2 минут. Табылып астын сызған сөздердің
саны мен байқалмай қалған сөздер саны, қатеге байланысты
бағаланады.
Зерттелуші тапсырманы орындап болғаннан
кейін нәтижесі есептеліп
хабарланады.
Аашпгоппартаивнртерезевнаапташыопккарталыгксағатлыгсабақоыгборпыаукесікрвнбасбалдақинакпотақтагыеоқушыоанмұғалімрыгадиректорвпыкуқызметкерапецуранлвгкдәптершввр…….
ІІ. ТЕСТ – ПСИХОДИАГНОСТИКА
ҚҰРАЛЫ.
Сіз
қандай мұғалімсіз?
Жалпы диагностикалық, кәсіби лайықтылықты
анықтау.
1.Мұғалімдік қызметке қалай келдіңіз?
а)
жүрек қалауымен
ә)
кездейсоқ
б)
лажым жоқтықтан
2.
Сіз үшін мұғалімнің жұмысы:
а)
керемет жұмыс
ә)
күнкөріс үшін
б)
бас қатыру
Оқушылардың сіздің біліміңізге көзқарасы
а)
өте сауатты деп есептейді
ә)
қанағаттанарлық
б) олардың көзқарасында
жұмысым жоқ
4. Оқушылар
арасында жарыс болатын болса:
а)
міндетті түрде менен көмек сұрайды
ә) кейде
б)
маңыма мүлде жоламайды
5.
Сіздің сабақ өту тәсіліңіз қандай?
а)
оқулықтан тыс қызықты материалды жиі пайдаланамын
ә)
сирек қолданамын
б)
оқулықпен шектелемін
6.
Сіздің қатеңізді озат оқушыңыз тапты:
а)
қатені мойындап,
кешірім өтінемін
ә)
үндемей құтыламын
б)
өзімдікі дұрыс деп,
жеңістікбермеймін
7.
Сыныптан тыс жұмысты ұйымдастыруда
а)
оқушылар арасында жиі-жиі жарыстар ұйымдастырамын
ә)
басшылар ескерткенде ғана
б)
бас ауыртқым келмейді
8.
Оқушыға қол жұмсайсыз ба?
а)
мүлде қол жұмсамаймын
ә)
анда-санда
б)
«Аюға намаз үйреткен –
таяқ» деп есептеймін
9.
Мұғалім болғаныңызға
а) ризасыз
ә)
сізге бәрібір
б)
өкінесіз
10.
Ұжым арасында беделіңіз:
а) өте
жоғары
ә) жақсы
б) орташа
Әрбір «а» жауабына – 5 ұпай, «ә» жауабына – 3
ұпай, «б» жауабына – 1 ұпай есептеңіз.
45-50 ұпай жинасаңыз:
Сіз шәкіртүшінбиіктұлғасыз. Сіз бала
тәрбиесінежан-тәнімен берілгенжансыз.
30-21 ұпайжинасаңыз
:
Сіз арбаны да сындырмайтын, өгізді де
өлтірмейтін күйде жүрсіз.
Сізге көп іздену керек.
15-11 ұпай
жинасаңыз:
Сізбосқауақытөткізіп жүрсіз. Орыныңызды
бала жанын түсінетін шын мұғалімгебосатқаныңыз жөн.
ІІІ. Психогеометриялық
тест
1. Адамның тұлғалық типін тез арада
анықтауға;
2. Кез келген адамға толық мінездемені
оған түсінікті түрде жеткізуге;
3. Күнделікті
жағдайдағы мінез-құлықтың сценарийін
жасауға
мүмкіндік
береді.
Психогеометриялық тест әдістемесі арқылы
жасалғандиагностиканың дәлдігі –
85%!
Н
ұсқау
Суретте бейнеленген 5 фигураға қараңыз:
квадрат, үшбұрыш, тік төртбұрыш, шеңбер, ирек. Осылардың ішінен
сізді «бұл – Мен!» дегізетіндей біреуін таңдаңыз. Өзіңіздің
формаңызды сезініңіз. Таңдау қиын болса, сізге бірінші болып
«қараған», көзіңізге бірінші іліккен форманы алыңыз. Оны №1 деп
белгілеп жазып алыңыз. Одан кейін қалған фигураларды қалауыңызша
нөмірлік ретімен жазыңыз
Сонымен, сіздің бірінші деп белгілеген
фигураңыз – Сіздің негізгі фигураңыз, немесе субъективтік формаңыз.
Ол сіздің негізгі үстемдік ететін мінез-құлқыңыздағы
ерекшеліктерді, тәртібіңізді анықтауға мүмкіндік береді. Ал қалғандары
– Сіздің мінезіңізге қосымша әр беретін бөліктер болып табылады. Ал
соңғы фигура сіздің қарым-қатынас жасауда қиыншылық көретін адамның
формасы. Егер сізді ешбір фигура тұтас қанағаттандырмайтын сияқты
болса, онда сізді екі не үш формадан тұратын комбинациясы сипаттай
алады.
Квадрат: Қайраткер, еңбекшіл
форма.
Оның өмір сүру
ортасы өзіндік «Меніне»
үйлесімді.
Жағымды жақтары – ұйымшыл, дәл, қатаң
тәртіпті, ережені ұстану, аналитикалық ойлау қабілеті, ұсақ
заттарға зейінділік, фактіге жүгіну, жазба сөйлеуге құштарлық,
ұқыптылық, тазалық, сақтық, салқынқандылық, үнемшілдік, тұрақтылық,
талапшыл, шешімінен қайтпау, шыдамдылық, еңбекқорлық, кәсіби
эрудиция;
Жағымсыз жақтары: тақуа, өте ұсақшыл, өте
сақ, «ақылгөй», ерегеспе, консерватор, (жаңалыққа қарсылық
көрсетуші), шешімді қабылдауды созу, сараңдау, саясаткерлігі төмен,
таныстары мен достары аз адам.
Үшбұрыш: Бұл лидерліктің символы, мақсатына
бағытталу, дегеніне жету.
Жағымды жағы: лидер, билікке ұмтылыс,
қайткен күнде жеңіске жету, проблеманың өзегіне үңілу, өзіне деген
сенімділік, шешімге тез келе алу, сезімталдық, батылдық, өте
белсенділік,тәуекелшілдік, жоғары еңбекқорлық, көңіл көтерудегі
еркіндік, күшті саясатшы, тапқырлық, қарым-қатынаста
көпшіл;
Жағымсыз жақтары: ең сенімді достары мен
жақындары аз, қызбалық, атақ-даңққа бағыттылық, шыдамсыздық, өзінің
мақсатына жеткенше басқаға көңіл аудармау, өз дегенінен қайтпау,
қу, айлакер, өз дегеніне жетуде неге де бара алады, өзімшіл,
мәртебе, мансапқа бағытталған, ұстамсыз,
шыдамсыз.
Төртбұрыш: Өтпелі қалыптың символы. Өзгеру, басқа
деңгейге ену, уақытша жағдай. Өзін-өзі түсіне бермеу, проблемадан
қорқу…
Жағымды жағы: білуге құштарлық, барлық
жаңаға жаны құмар, батыл,
бейбітшіл, дау-дамайдан
қашқақтайды;
Жағымсыз жағы: өзін төмен бағалау,
өзгермелілік, тұрақсыздық,пікірін жиі өзгерткіштік, қозғыштық,
өзіне сенбеу, аңқаулық, сенгіштік, қызбалық, көңіл-күйінің тез де
жиі алмасуы,ұмытшақтық, заттарын жоғалтуға бейімділігі, ұқыпты
емес, тиянақсыз, жаңа достар, өзгенің мінез-құлқына, қылығына
еліктеу («рөлдерді өзіне өлшеу»), тез салқын тиіп ауырғыш,
жарақаттанғыш, жол апатына түскіш. Төртбұрыштылық – бар болғаны
стадия, өтпелі кезең екенін
ескер!
Шеңбер: Мифологиялық тұрғыдан үйлесімділік
(гармония) символы.
Құнды қасиеттері: адамдар, олардың жайы,
жақсы қарым-қатынас орнату, қарым-қатынасты қажетсінуі өте
жоғары, «желім» – отбасын, ұжымды біріктіргіш,
ашық, өзгелерге қамқоршы, қолы ашық – мырза, өзгені түсіну, жақсы
интуиция, байсалдылық, сенгіштік, өзгелерді иландыра алу,
әділетсіздікке қарсы тұруда батылдық танытады, қоғамдық жұмысқа
бейімділік, күн тізбегінеркін құрады, таныстары мен достары көп.
Шеңбер – жақсыпсихолог!
Жағымсыз
жағы: көбіне өзін кінәлі сезінушілік,
меланхолияға берілгіштік, айналадағылардың пікіріне бағытталу,
шешімге келе алмаушылық, саясаткерлігі төмен, көпсөзділік,
әсерленгіш, сезімтал.
Ирек: Креативтілік, шығармашылық символы. Өзі де
басқа фигуралар секілді жабық емес, ерекше
формада.
Жағымды жағы: «оңжарты шарлы» — ойшыл,
өзгеден ерекше, айрықша ойлау, шешім қабылдау, ортаның сүйіктісі,
тапқыр, өзгерістерді қажетсінуі, креативтілік, білім құмарлық,
жоғары интуиция, өзінің идеяларымен қанаттануы, арманшыл, болашаққа
бағытталу, жаңалықтың барлығына деген оң көзқарас, қиялшыл,
энтузиазм, еркіндік;
Жағымсыз жағы: өмірге аз бейімділік,
импульсивтілік, көңіл-күйінің өзгермелілігі, мінезінің
құбылмалылығы, ұстамсыздығы, экспрессивті (шындықты көзге айта
салу), дара жұмыс істеуді ұнатуы, қағаз бастылықты
ұнатпауы, айналысып жүрген ісі жаңа болудан қалса, аяғына дейін
жеткізбей тастай салады, финанс жағынан
салақтық.
ІҮ. Слайдтан бірнеше түстер көрсетіледі. Осы
түстердің ішінде өзіңізге ұнаған түсіңізді
таңдаңыз.
Таңдаған түсін
жазады.
АҚ – ақкөңіл, ақжарқын, елгезек адамдар. Көп
істері адал болады. Балалық мінездерінен әлі қоштаса алмаған
адамдар.
КҮЛГІН – ешкімге ұқсамайтын шығармашыл
тұлғалар.
ҚЫЗЫЛ – шапшаң мінезді, жұмсақ жүректі, жұмысты
дәл кезінде орындайтын, тәуекелшіл, қарсыласуға дайын тұратын
адамдар.
САРЫ – қиялға бай, сенімді, қайсар, болашақтан
көп үміт күтетін адамдар.
КӨК – салқын қанды, өзіне сенімді, басқалардың
ренжіткенін қаламайтын, тыныштық сүйетін
адамдар.
ЖАСЫЛ – қайсар мінезді, жұмсақ жүректі, ақкөңіл,
қайырымды адамдар. Олар сенімді, тұрақты
адамдар.
Әуенді
терапия
Мақсаты: Мұғалімнің кәсіби құлшынысын арттыру,
жігерлендіріп көңіл – күйін көтеру.
Көрнекілігі: Музыка аппараты, жағымды, баяу әуенді
диск. Табиғат бейнеленген суреттер.
Уақыты: 7-10
минут
Ұйымдастыру
кезеңі:
а) Мұғалімді жайлы отырғызып, еркін
ыңғайлы сезінуін қадағалау.
ә) Табиғат көріністерін мұқият қарауын
өтіну.
б) Әуенді қосар алдында мұғалім көзін
жұмуы тиіс.
Кіріспе:
- Көз алдыңызға жаңа көрген табиғат
көріністерін елестетіңіз.
-Терең дем алып, әуеннің ырғағына зейін
аударып, менің сөздеріме құлақ
салыңыз.
- Ал, бастаймыз. (музыка
қосылады)
- Соқпақ жолмен жүріп келесіз
…
- Жол ұзақ, шаршадыңыз, шөлдедіңіз
…
- Кенет алдыңыздан ғажайып бақ көрінді
…
- Алма бағы
…
- Қып – қызыл алмалар қол созым жерде
…
- Сіз үзіп алып жей бастадыңыз
…
- Дәмі керемет
…
- Жеген сайын жегіңіз келеді
…
- Қалтаңыздан дорба алып алмаларды жинай
бастадыңыз …
- Күн кешкірді … Қайту керек … Бақтан
шығып жолға түстіңіз … Иығыңызда
дорба.
- Жүгіңіз ауыр. Жол бітер емес. «Тастап
кетсем бе екен?» деген ой келді …
- Сіз дорбаны емес, жалқау ойыңызды тастап
кетіңіз …
- Міне, қалашыққа да жеттіңіз … Алдыңыздан
қуана секіріп балалар шықты …
- Оларға өзіңіз терген алмалардан үлестіре
бастадыңыз …
- Алма тергеніңіз мұншама абырой болар
ма?
Сізге балалар да, олардың ата – аналары да
дән риза …
- Балалардың бақытты күлкісі сіздің де
көңіліңізді көкке көтерді! Музыка тоқтатылып, мұғалімдер көзін
ашады. Өз әсерлерін бөліседі.
Жүректен
жүрекке
Әр адам бір- біріне жылы лебіздерін
білдіріп, бір- біріне жүрекшелерін
сыйлайды.
Психологтың қорытынды
сөзі.
Күнде өсіп-қарап, зерттеп
бағады,
Зерттеген соң, зердеге сап
алады.
Не тілесе соны біліп,
түсінер,
Білген сайын іштен жиі
күрсінер.
Ілім білген дана атанар
ақыры,
Білім елге пайда берер
ашығы!
Туғаннан-ақ білімге ынта
болмаса,
Оқу іздеп қиналмаңдар онда
аса…
Бала білім жолын қусын
десеңіз,
Бесігінде-ақ ілім жоғын
көсеңіз…
Бала миы – дақ тимеген қағаз
нақ,
Миға сөзін ұмытпасқа жазар
бақ.
Жүсіп
Баласағұни