
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Жастардың компьютерлік ойынға тәуелділігі" баяндама
«Жамбыл облысы әкімдігінің білім басқармасы
Т.Рысқұлов ауданының білім бөлімінің
Ақбұлақ шағын орталықты орта мектебі»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Жастардың компьютерлік ойынға тәуелділігі
Информатика пәнінің мұғалімі: Далибаев Қ.Ж.
Р. Сабденов ауылы
МАЗМҰНЫ
Кіріспе
1 Ойынға тәуелділік індетінің теориялық аспектілеріне шолу
1.1 Жастардың ойынға тәуелділігінің пайда болуы мен салдары
1.2 Компьютерлік ойындардың жастарға оң әсері
1.3 Компьютерлік ойындардың кері әсері
1.4. Компьютерлік ойындардың жасөспірімдердің оқу үлгеріміне әсері
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі: Қазіргі әлемде көптеген адамдар компьютерді пайдаланады. Оны тек банк қызметкерлері, түрлі кеңселер ғана емес, сонымен қатар халықтың басқа топтары, соның ішінде мектеп оқушылары да игерді. Біздің мектепте үйдегі әр оқушының компьютері бар. Компьютер бізге үлкен мүмкіндіктер берді: үй тапсырмасын орындау кезінде әртүрлі тақырыптарға эссе дайындау, сайттар арқылы сөйлесу, әртүрлі ақпаратты сақтау, компьютерлік ойындар түріндегі ойын-сауық.
Бірақ компьютер пайдамен бірге біздің өмірімізге жағымсыз жақтарды да енгізді. Көптеген оқушылар компьютерде көп уақыт өткізе бастады. Компьютер оны достарымен, үйірмелер мен спорт секцияларындағы сабақтармен алмастырды және үй тапсырмаларын дайындауға уақытты азайтты. Ата-аналар көбінесе күні бойы жұмыста болады және балалардың компьютерде өткізетін уақытын бақылай алмайды.
Виртуалды шындық әлемі балалар мен жасөспірімдерді көбірек қызықтырады және кейбір жағдайларда мінез-құлыққа, академиялық үлгерімге және отбасылық қатынастарға айтарлықтай әсер етеді. Жыл сайын жасөспірімдердің ата-аналары осы мәселе бойынша мамандардың көмегіне жүгінеді. Жас отбасыларда ерлі-зайыптылар арасында компьютерлік ойындарға деген қызығушылығымен байланысты жанжалдар туындайды.
2019 жылдың мамыр айында Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымы ойынға тәуелділікті ауру деп ресми түрде жіктеді. Ұлыбританияның ұлттық денсаулық сақтау қызметі де бұл мәселенің маңыздылығын біледі. 2019 жылдың қараша айында ол ұлттық ойын бұзылулары орталығын іске қосты. Лондонның батысындағы үлкен Виктория сарайында орналасқан орталықты жеті Психолог, психиатр және терапевт штатының қолдауымен оның директоры профессор Генриетта Боуден-Джонс басқарады. Оның мақсаты - 13 пен 25 жас аралығындағы балаларды емдеу. Осы уақытқа дейін пациенттердің көп бөлігі жас жігіттер болды. Ойынға тәуелдердің көбісі жастар болғандықтан, бұл ауруды жастардың індеті деп айтсақ болады.
Барлық деректер ойынға тәуелділік ең алдымен жас ерлердің ауруы екенін көрсетеді. Алайда мәселенің ауырлығын өлшеу қиын. Ойынның бұзылуынан қанша адам зардап шегетіні туралы халықаралық статистикалық мәліметтер жоқ. Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының анықтамасы бұлыңғыр. "Мінез-құлық үлгісі жеке, отбасылық, әлеуметтік, білім беру, кәсіби немесе басқа да маңызды салаларда айтарлықтай бұзылуларға әкелуі мүмкін және кем дегенде 12 ай бойы айқын көрінуі керек", - дейді олар.
1 Ойынға тәуелділік індетінің теориялық аспектілеріне шолу
1.1 Жастардың ойынға тәуелділігінің пайда болуы мен салдары
Жыл сайын цифрлық технологиялардың дамуы тұрақты түрде жүріп келеді және халықты компьютерлендіру өсуде. Компьютер мен ұялы телефон қазіргі адам өмірінің қажетті атрибуттарына айналады және жаңа технологиялармен бірге адамдардың бұрынғы хоббиі жоғары деңгейге жетеді. Бұл құбылыстың ең жарқын мысалдарының бірі компьютерлік ойындардың пайда болуы болды Қазіргі уақытта графика сапасы кинодан кем түспейтін компьютерлік ойындардың "эволюциясының" таңғажайып қарқыны назар аудартады. Бұл жанама түрде кинода компьютерлік графика технологиялары белсенді қолданылатындығымен расталады. Компьютерлік ойындардың сапасы мен қол жетімділігінің артуымен ойыншылардың саны артады.
Виртуалды шындық әлемі балалар мен жасөспірімдерді көбірек қызықтырады және кейбір жағдайларда мінез-құлыққа, академиялық үлгерімге және отбасылық қатынастарға айтарлықтай әсер етеді. Жыл сайын жасөспірімдердің ата-аналары осы мәселе бойынша мамандардың көмегіне жүгінеді. Жас отбасыларда ерлі-зайыптылар арасында компьютерлік ойындарға деген қызығушылығымен байланысты жанжалдар туындайды.
Сондықтан, егер мұндай проблема болса, компьютерлік ойындарға деген құштарлық қандай жағдайларда патологиялық болатынын анықтау керек. Қазіргі уақытта бұл сұраққа нақты жауап жоқ, өйткені бұл құбылыстың бірыңғай критерийлері, жіктелуі және нақты жалпы қабылданған анықтамасы жоқ. ICD - X-де де, DSM-VI-де де бұл құбылыс тәуелсіз айдарда ерекшеленбейді.
Бұл құбылыс мәні бойынша тәуелді мінез-құлықтың нұсқасы деп болжауға болады, бірақ халықаралық жіктеуде тәуелділік жалпы ұғым ретінде қолданылмайды. Сол уақытта А. Бухановский тәуелді мінез-құлықтың жаңа түрлерінің пайда болу проблемасын көтереді: "виртуалды шындыққа немесе интернетке тәуелділік, ұялы телефонды пайдалануға тәуелділік (SMS-тәуелділік), спорт, поп-өнер және шоу-бизнес айналасындағы "фанатизмге" байланысты бұзылулар, бұл олардың ICD-ге әлі кірмегенін көрсетеді, өйткені норма мен патология арасында нақты шекара қою қиын.
Компьютерлік ойындар ХХ ғасырдың соңында пайда бола бастады. 1997 жылы алғашқы, шын мәнінде табысты және жаппай онлайн рөлдік ойын-"Ultima Online"құрылды. Ойын 1997 жылдың 24 қыркүйегінде шықты, ал 1998 жылы бүкіл әлем бойынша ойыншылар саны 100 000 адамға жетті.
1998 жылы "Shenmue"шытырман оқиғалы ойыны шықты. Ойын алғаш рет үлкен үш өлшемді қаланы жүзеге асырды, онда ойыншыға толық еркіндік берілді.
2000 жыл. "The Sims" ойыны құрылды. "Күнделікті өмір тренажері" жанрындағы алғашқы ойын. Бұл ойынның шығуы қыздарды ойынға тарту арқылы ойыншылардың әлемдік аудиториясын едәуір арттырды. Еуропа мен Америкада онлайн ойындар басталды. Онлайн ойыншылардың аудиториясы едәуір артады.
2003 жыл. Алғаш рет ұялы телефон ойын алаңы ретінде орналастырыла бастады.
2004 жыл. Алғашқы ғаламдық әлеуметтік желі – "Facebook" құрылды, онда уақыт өте келе ойын қосымшалары пайда болды.
"World of Warcraft"ойыны жасалды. Қазіргі уақытта "WoW" ойыны-ең танымал онлайн ойын.
2007 жыл. Шығады танымал русскоязычная ойын "S. T. A. L. K. E. R.", ол туралы әңгімелейді өмір искателей приключений-да Чернобыль радиоактивті аймағында.
2009 жыл. "Batman: Arkham Asylum" ойыны шығады, ол соншалықты сапалы және қызықты болды, ол Жылдың үздік ойындарының үштігіне кірді.
2010 жыл. Үлкен стратегия қайта жанданды - "Starcraft II: Бостандық қанаттары" ойыны шығады, бірақ үш өлшемді және барлық арнайы эффектілері бар заманауи графикалық деңгейде.
"World of Tanks" онлайн ойыны шығады, ол отандық ойыншылар арасында үлкен танымалдылыққа ие болды.
2011 жыл және қазіргі уақытқа дейін. Компьютерлік ойындардың үлкен саны бар ("Minecraft", үлкен еркін әлемі бар 3D-әрекет – "Far Cry 3" және т.б.), олар барған сайын қызықты әрі сапалы бола бастайды. Ойындардың даму тарихы әлі де жалғасуда.[3]
Осылайша, әлемде компьюетлік ойындар және оған деген тәуелділік індеті басталды.
1.2 Компьютерлік ойындардың жастарға оң әсері
Компьютерлік ойындардың балаға жағымды әсері ойындарға, іс-шараларға, оқуға арналған қызықты "қабықты" құру арқылы жүзеге асырылады. Мысалы, компьютерде білім беру ойындарын ойнау арқылы бала алфавитті үйренеді немесе сандарды қосады, ойлау немесе есте сақтау қабілеттерін дамыту тапсырмаларын орындайды. Логикалық ойындар алынған ақпаратты салыстыруға, талдауға, салыстыруға, сонымен қатар қарапайым заңдылықтарды орнатуға үйретеді. Мұндай ойындар зияткерлікті, логиканы, зейінді және басқа қасиеттерді дамытуға ықпал етеді. Бұл ойындар назар аударуды, жылдамдықты, көздің кернеуін қажет етпейді. Мұндай ойындардың ішінде Стратегия ерекше орын алады. Олардың сипаты дұрыс стратегия мен іс-қимыл тактикасын таңдау арқылы шешілуі керек мәселені қарастырады. Болашақта логикалық ойлау және ойлау қабілеті барлығына мектеп міндеттерін шешуде ғана емес, қиын өмірлік жағдайларда да пайдалы болады. Сонымен қатар, әскери "стратежкалар" ойнап, ойын әрекеті өтетін кезеңнің тарихын зерттеуге қызығушылық бар. Осылайша, оқушыларға арналған компьютерлік ойындарды қызықты, қызықты және қарапайым түрде дамыту балаларға тарих, әдебиет және басқа пәндер туралы білім береді.
Қосымша артықшылықтар-бұл реакция жылдамдығын дамыту (білім беру ойындары мен "атқыштарда") және визуалды-қозғалтқышты үйлестіру. Ойнайтын адамдар бір уақытта бес нысанды қадағалай алады.
Шығармашылық дағдыларды жақсартуға түрлі бояулар, музыкалық ойындар мен өзгерістер ықпал етеді. Бала әдемі суретті безендіре алады, егер ол түстермен қателессе, сіз әрқашан жаңа түсті еш қиындықсыз қолдана аласыз. Сонымен, компьютерлік ойындар дәуірінде туылған балалар ақпараттық технологияларға тез бейімделеді. Компьютер баланың күнделікті өмірінің бір бөлігіне айналады. Компьютермен айналысуға тыйым салу-бұл уақытты сақтауға кедергі жасау болып табылады.
1.3 Компьютерлік ойындардың кері әсері
Оң әсермен қатар, компьютерлік ойындардың балаларға әсер етуінің жағымсыз жақтары да бар.
Компьютерлік ойындар теріс әсер етеді
- Психикалық, эмоционалдық жай-күйіне;
- Балалардың физикалық денсаулығына.
Психикалық, эмоционалдық жағдай
Компьютерлік тәуелділік. Балалар психиатрлары компьютерлік ойындарды жақсы көретін "пассивті толқулар" туралы алаңдаушылық білдіреді. Ойын барысында бала ләззат алуға жауап беретін ми құрылымын үнемі қоздырады және тәуелділік пайда болуы мүмкін. Жапон университеттерінің бірінде жүргізілген зерттеулер компьютерлік ойындар мидың дамуын тоқтататындығын көрсетті. Сонымен қатар, құмар компьютерлік ойыншылар өзін-өзі бақылау қабілетінің төмендеуімен сипатталады.
Көкжиектің тарылуы. Біздің өміріміз әртүрлі және Біз әр жағдайда көптеген шешімдердің бірін таңдай аламыз. Ал кейбір ойындарда сюжет көбінесе бір, нұсқалары жоқ немесе бірнеше. Сондықтан көкжиек тарылып, қиял қажет емес, қиял өшіріледі.
Шындық пен ойынның параллелі. Балалар теледидар немесе компьютер экранында көргендерін өмірге әкеледі. Сондықтан, егер бала ойын кейіпкерінің өліп жатқанын көріп, әлі де "өмір" бар екенін немесе биіктіктен құлап, тұтас және зиянсыз болып қалса немесе маймыл сияқты бұтақтар мен қабырғаларға секірсе, онда ол өмірде дәл солай қайталауға тырысуы мүмкін.
Агрессия, қатыгездік. Көптеген компьютерлік ойындарда сюжет-аман қалу, жеңу, қарсыластардан асып түсу. Мұны істеу үшін оларды жою керек: құбыжықты өлтіру, барлық қарсыластарды өлтіру және т.б. сонымен қатар, бұл тек "мергендерге" ғана емес, көбінесе ойындардың басқа түрлеріне де қатысты. Балалар сыныптастары мен көшеде адамдарды атып өлтірген жағдайлар болды. Көбінесе жасөспірімдер атылады, бірақ АҚШ-та 4 жастағы бала шкафтан мылтық алып, күтушісіне бірнеше рет оқ атқан жағдай тіркелген. Ол мұны теледидардан немесе компьютерден көрген шығар. "Мергендер" зорлық-зомбылыққа негізделген өте қарапайым сюжетпен сипатталады. Бұл ойынның ең қауіпті түрі. Мұндай ойындар баланың психикасына теріс әсер етуі мүмкін және шамадан тыс агрессивтілікке әкелуі мүмкін.
Жалғыздық пен өзімшілдік. Компьютер, сондай-ақ теледидар, кейде ата-аналар баланы ата-анасына "кедергі жасамауы" үшін біраз уақытқа созудың тәсілі ретінде пайдаланады. Салдардың бірі-жалғыздық. Сонымен қатар, егер біз ойындар туралы айтатын болсақ, онда ойында әркім өзі үшін өмір сүре алады. Мұндай мінез-құлық үлгісі өмірге ауысады. Демек, цинизм мен өзімшілдік, оқшаулану.
Әлем бейнесін өзгерту. Компьютерде көп уақыт өткізетін балаларда әлем бейнесі өзгереді. Әлем оны агрессивті және қатал көре бастайтындықтан, кейбір балалар оны компьютер экраны арқылы қабылдай бастайды. "Бүкіл әлемнің суреті"арнайы психологиялық зерттеу жүргізілді. Компьютерге тәуелді емес балалар қарапайым суреттер салды: ағаштар, үйлер, адамдар, планета. Компьютерлік ойын әуесқойлары тобындағы балалардың суреттеріне мәйіттер, қару-жарақ, қан жиі қатысты. Кейбіреулер компьютер мониторына боялған.
Әлеуметтену мәселелері. Егер бұрын балалардың біреуі қарым-қатынаста қиындықтар туындаса, онда ол өзін, мінез-құлқын қандай да бір жолмен түзетуге тырысты. Ал қазір компьютерге бару өте оңай, бұл оңайырақ. Мұнда тек ойындар туралы ғана емес, Интернет туралы да айтуға болады. Сонымен қатар, желіде сөйлескен кезде анонимділік сақталады, яғни әлеуметтік нормаларды сақтаудың қажеті жоқ: сіз қорлауға, дөрекілікке және т. б.
Физикалық денсаулық
Переутомление. Компьютерлік ойындарға қызығушылық танытқан балалар эмоционалды көтерілу жағдайын сезінеді. Жасына байланысты шаршау тез жүреді, бала шаршауды байқамайды және ойнауды жалғастырады. Шаршау мен шиеленістің салдарынан ойын өте жақсы нәтиже бермеуі мүмкін (әріптер мен суреттерді шатастырады, нысандарды жіберіп алады). Бұл жағымсыз эмоциялар тудырады, шиеленіс пен алаңдаушылық одан әрі артады. Нәтижесінде бала тітіркенеді, шаршайды, тыныштала алмайды, ұйықтап қалады, нашар ұйықтайды. Отандық ғалымдар жүргізген зерттеулер көрсеткендей, компьютерді аптасына 5-6 сағат пайдаланатын орта жастағы балаларда (5-7 сыныптар) компьютерді пайдаланбайтын балалармен салыстырғанда бас айналу және шаршау туралы шағымдар саны 15-25% - ға артады.
Бір американдық зерттеуде баланың компьютердегі жұмысының 14-минутында мазасыздық, алаңдаушылық, шаршау байқала бастағаны анықталды, ал 20 минуттан кейін балалардың 25% - ында орталық жүйке жүйесі мен көру аппараты тарапынан "сәтсіздіктер" тіркелді.
Көру органдарының кернеуі. Адамның визуалды жүйесі дисплей экранындағы суретті қарауға нашар бейімделген. Ол объектілерді тек шағылысқан жарықта қабылдауға арналған. Дисплей экранындағы әріптер, сандар мен суреттердің бейнесі қағаздағы сияқты үздіксіз сызықтардан емес, жарқыраған және жыпылықтайтын нүктелерден тұрады. Бұл нүктелерде нақты шекаралар жоқ, сондықтан белгілер мен сызықтар кітапқа қарағанда әлдеқайда аз. Одан да аз контраст оларды тым ашық сыртқы жарықтандыруға айналдырады. Егер дисплей сапасы төмен болса, онда пайдаланушының көру қабілеті сөзсіз нашарлайды, бас ауруы, шаршау, кескіннің қосарлануы пайда болады, яғни компьютерлік визуалды синдром пайда болады. Оның белгілерін екі топқа бөлуге болады: "визуалды" және "көз".
Біріншісіне мыналар жатады: бұлыңғыр көру (көру өткірлігінің төмендеуі), жақын нысандардан алыс және артқа баяу фокустау (орналасудың бұзылуы); екі жақты заттар, оқу кезінде тез шаршау. Екіншіден: көздің жануы, қабақтың астындағы "құм" сезімі, көз розеткасы мен маңдайдағы ауырсыну, көздің қозғалысы кезінде ауырсыну, көздің қызаруы.
Әсіресе балалардың көздері жиі шаршайды, өйткені олардың көздері мен оларды басқаратын бұлшықеттер әлі күшті емес. Компьютердің алдында шексіз отыру жас көздерден қатты шиеленісті талап етеді. Баланы компьютерлік ойыннан ажырату өте қиын болғандықтан, бұл нормалар сирек кездеседі, нәтижесінде оның көру қабілеті нашарлайды.
Қол бұлшықеттеріне теріс салдары. Сабақ барысында компьютерде қолдардың айтарлықтай статикалық және динамикалық кернеуі пайда болады. Бір типті қозғалыстар және қолдың бір позицияда ұзақ болуы қол бұлшықеттерінің тұрақты шаршауына, қан айналымының бұзылуына әкеледі. Нәтижесінде, қолдың буындарындағы ауырсынудан басқа, саусақтардың үйлестірілуінің бұзылуы, қол мен білектің спазмы пайда болуы мүмкін.
Артық күш жұмсау мойын бөлімінің омыртқа. Мойын бұлшықеттерінің ұзаққа созылуы, әсіресе компьютерде жұмыс істеген кезде дұрыс емес қалып, қанмен қамтамасыз етудің нашарлауына әкеледі. Өз кезегінде бұл мидың оттегі ашығуына әкеледі. Тұрақты бас ауруы дамуы мүмкін.
Жұмыс кезінде статикалық қалып, жұмыс орнын ұтымсыз ұйымдастыру көптеген белгілермен бірге жүретін компьютер пайдаланушысының тірек-қимыл жүйесінің бұзылуына әкелуі мүмкін. Бұл ауырсыну немесе арқадағы ыңғайсыздық сезімі, бастың, аяқтың ауыруы немесе ішкі ағзалардың бұзылуы остеохондроздың белгілері болуы мүмкін.
1.4. Компьютерлік ойындардың жасөспірімдердің оқу үлгеріміне әсері
Оқу сипатындағы бірқатар компьютерлік ойындар бар. Олар кішкентай балалар үшін арнайы жасалған және алфавит пен сандарды үйренуге тиімді көмектеседі, оқуға және санауға үйретеді, шет тілдерімен таныстырады. Олар қызықты, қызықты және қарапайым түрде білім беріп, жағымды уақыт өткізеді. Олардың арқасында баланы мектепке дайындауға болады.
Жоғарыда айтылғандай, компьютерлік ойындар балалардың ойлау қабілеті мен есте сақтау қабілетін дамытуға оң әсер етеді. Американдық ғалымдардың дислексиямен ауыратын балаларға жасаған эксперименті кезінде (оқу және жазу дағдыларын игеру қиын), іс-қимыл ойындарын ойнайтын балалар тезірек оқи бастағаны анықталды. Ғалымдар мұны ойын барысында ойыншы өте мұқият болу керек деп түсіндірді. Зейіннің жоғарылауы оқу дағдысын жақсартады.
Бірақ ғалымдар компьютерлік ойындар баланың миының белгілі бір бөлігін ғана ынталандыратынын анықтады, сондықтан балалар көбірек оқып, жазып, математикамен айналысуы керек.
Пайдамен бірге компьютерлік ойындар біздің өмірімізге жағымсыз сәттерді әкеледі. Көптеген оқушылар айналасында ештеңе байқамай, компьютерде көп уақыт өткізе бастады. Компьютерлік ойындар достарымен қарым-қатынасты, қызығушылық үйірмелеріндегі сабақтарды ауыстырды, үй тапсырмаларын дайындауға уақытты қысқартты. Оқушылардың үлгерімінің нашарлауының себептерінің бірі, компьютерлік ойындарға ұзақ уақыт еніп, оқушылар үй тапсырмаларын дайындауға аз уақыт бөлетіндігінде.
Қорытынды
Компьютерлік ойындардың мектеп оқушыларына әсері екі түрлі екенін көрсетті. Компьютерлік ойындарды орташа ойнайтын балалар кеңістіктік ойлауды дамытады, назарды бір объектіден екінші объектіге тез ауыстырады, бір уақытта бірнеше оқиғаны жақсы бақылайды және көрнекі ақпаратты қабылдауды олардың ойнатылмайтын құрдастарына қарағанда дамытады. Компьютерлік ойындарды пайдалану есте сақтау, зейін, үлгіні табу қабілетін әлдеқайда оңай және жылдам дамытуға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, ақылға қонымды көзқараспен компьютерлік ойындардың пайдасы айқын болуы мүмкін: кейбір ойындар демалудың ең жақсы тәсілі, басқалары балаларда реакция жылдамдығы мен логикалық ойлауды дамытады, ал басқалары жинақталған энергияны шашыратуға мүмкіндік береді. Ал мектеп оқушыларының интернет арқылы бірлескен ойындары қарым-қатынас дағдыларын дамытады. Сонымен қатар, ұзақ компьютерлік ойындар оқушылардың психикалық және физикалық денсаулығына зиянды әсер ететініне көз жеткіздім. Компьютерлік ойындардың зияны негізінен оларды шамадан тыс қолданумен байланысты. Компьютерлік ойындардың өзінде кез-келген басқа ойыншық сияқты зияндылықтың немесе пайдалылықтың ерекше белгілері жоқ.
Қорытындылай келе, мен келесі қорытынды жасай аламын:
1. Компьютерлік ойындарды жақсылық үшін де, зиян үшін де пайдалануға болады.
2. Компьютерлік ойындарды ұтымсыз пайдалану оқушылардың үлгерімі мен денсаулығына теріс әсер етеді.
3. Монитор экранының артында шамадан тыс отырудан белсенді, сау бос уақытты өткізуге назар аударуға тырысу керек, мобильді өмір салтына дағдылану керек, бұл денсаулыққа ғана емес, сонымен қатар академиялық жетістіктерге де оң әсер етеді.
Компьютерлік ойындар оқуда көмекші болуы үшін мен кеңес беремін:
* компьютерлік ойынға кететін уақытты шектеңіз;
* бос уақытты компьютерде емес, отбасыңызбен немесе достарыңызбен өткізу; жиі серуендеу, ашық ойындар ойнау және оқу.
Пайдаланылған әдебиеттер
-
Parks M., Floyd K. Making friends in cyberspace // J. Communication. — 1996. —№7. —P. 80—97.
-
Бухановский А. О. Зависимое поведение: клиника, динамика, систематика, лечение, профилактика. — Ростов н/Д : Феникс. — 2002. — 360 с.
-
Predictive values of psychiatric symptoms for internet addiction in adolescents a 2-year prospective study / C. H. Ko et al. // Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. — 2009. — Vol. 163 (10). — P. 937—943.
-
Zyss T., Boron J. The world of computer games I: a new entertainment medium and new danger. Description of a technicue // Psychiatr. Pol. — 1996. — Vol. 30, № 2. — P. 255—266.
-
Николаева О. Эпидемия ХХI века: телевидение, Интернет и компьютерные игры. – Ростов: Феникс, 2008.
-
Симонович С.В., Евсеев Г.А. Занимательный компьютер. М.: АСТ-Пресс Книга, Инфорком –Пресс, 2002.
1

