Алматы облысы «Кемертоған
орта мектебі» КММ
Дене шынықтыру пәні
мұғалімі
Байкошкаров Мергенбай
Кайратовичтің
«Жаттығу әдістері мен
техникасы»
атты авторлық
бағдарламасының
маңызы
-
Бағдарлама тақырыбының
өзектілігі
Бағдарламаның тақырыбы өте өзекті және қазіргі
таңда білім беру жүйесінде дене шынықтыру пәнінің алатын орны мен
маңыздылығы артып келе жатқан уақытта ұсынылып отыр. Қоғамда
денсаулықты сақтау, физикалық тәрбие мен дене шынықтыруды дамыту
мәселесі күн тәртібінде тұрған кезде бұл бағдарлама дене тәрбиесі
мен спортқа деген қызығушылықты арттырып, оқушылардың физикалық
даму деңгейін көтеруге ықпал етеді.
-
Жұмыстың ғылыми-әдістемелік
деңгейі
Жұмыс жоғары ғылыми-әдістемелік деңгейде
жазылған. Бағдарламада оқушылардың физикалық дайындықтарын
арттыруға бағытталған тиімді жаттығулар мен әдіс-тәсілдер
қамтылған. Әрбір әдістемелік қадам логикалық түрде байланыстырылған
және зерттеулерге негізделген. Сонымен қатар, ғылыми негіздер мен
педагогикалық принциптер нақты көрініс тапқан.
-
Жұмыстың жаңашылдық дәрежесі білім беру
жүйесінде аналогтардың болуы немесе болмауы
Бағдарлама жаңашылдықтың жоғары деңгейін
көрсетеді. Қазақстанның білім беру жүйесінде аналогтары сирек
кездесетін жаңашыл әдістер мен тәсілдер қолданылған. Бұл
бағдарламаның ерекшелігі оның мектептерде қолдануға ыңғайлы, әрі
тиімді болып табылатындығында. Оқушылардың физикалық дамуын
бақылаудың жаңа жолдары мен әртүрлі спорттық элементтер
енгізілген.
-
Жұмыстың ғылымилығы
Бағдарлама ғылыми тұрғыда терең зерделеніп,
ғылыми деректер мен зерттеулерге сүйеніп әзірленген. Оқушылардың
физиологиялық ерекшеліктері ескеріле отырып, дене шынықтыру
сабақтарының нәтижелілігін арттыру жолдары ғылыми негіздермен
дәйектелген. Ғылымилық тұрғысынан бұл бағдарлама оқушылардың
физикалық дамуына оң әсер етеді деп айтуға
болады.
-
Ішкі бірлікті бағалау және жұмыстың
әдіснамалық негізін сипаттау
Бағдарламаның ішкі бірлігі айқын және дұрыс
қалыптасқан. Оқу нәтижелері мен мақсаттары бір-бірімен үйлесімді,
ол оқушылардың физикалық қабілеттерін жақсартуға бағытталған.
Әдіснамалық негіз ретінде оқыту барысында қолданылатын әдістер мен
тәсілдер арасында толық үйлесімділік байқалады. Тәжірибелік
бағыттағы тапсырмалар мен теориялық білімдер бір-бірін толықтырып,
жұмыс нәтижесінде айқын көрінеді.
-
Әрбір нәтиженің, ғылыми ереженің, жұмыстағы
қорытындылардың негізділік және анықтық
дәрежесі
Бағдарламада әрбір ғылыми ереже мен қорытынды
нақты және негізделген. Оқу нәтижелері мен білім көрсеткіштері
дәлелді түрде құрылып, ғылыми тұрғыдан түсіндірілген.
Қорытындылардың негізділігі әрбір бөлімде көрсетілген дәлелдер мен
теориялармен дәйектелген. Мұғалімнің жұмысын тиімді ұйымдастыруға
көмектесетін нақты әдістемелер мен жаттығулар
ұсынылған.
-
Жұмыстың практикалық
маңыздылығы
Жұмыстың практикалық маңызы зор, өйткені
бағдарлама оқушылардың физикалық денсаулығын арттыруға және оларды
дене шынықтыруға баулуға бағытталған. Бағдарламада әртүрлі
жаттығулар мен тапсырмалар ұсыну арқылы оқушылардың дене
мүмкіндіктерін жетілдіруге мүмкіндік береді. Сонымен қатар, осы
бағдарламаны мектептерде қолдану арқылы мұғалімдер өз жұмыстарының
тиімділігін арттырып, оқушылардың нәтижесін жоғары деңгейде
қамтамасыз ете алады.
-
Жұмыстың аралық және қорытынды нәтижелерін
ұсынудың нысандары мен тәсілдері
Бағдарламада аралық және қорытынды нәтижелерді
ұсыну жүйесі айқын анықталған. Бұл нәтижелердің өлшемдері нақты
көрсеткіштерге негізделген және оқушылардың жетістіктерін бағалау
барысында қолдануға ыңғайлы. Сабақ барысында оқу мақсаттары мен
нәтижелерін бағалауға арналған құралдар тиімді түрде қолданылуы
қажет екендігі көрсетілген.
-
Жұмысты пайдалану бойынша қорытындылар мен
ұсыныстар
Бағдарламаны іске асыру барысында оқушылардың
дене тәрбиесін дамытуға бағытталған түрлі ұсыныстар бар.
Мұғалімдерге арналған әдістемелік нұсқаулар мен қосымша
тапсырмаларды енгізу арқылы сабақтың сапасын арттыруға болады.
Сонымен қатар, сабақтарды қызықты әрі тартымды ету үшін спорттық
ойындар мен жаттығуларды түрлендіру ұсынылады. Бағдарлама
оқушылардың физикалық дамуына пайдалы әсер етеді.
-
Жұмысты пайдалану бойынша қорытындылар мен
ұсыныстар (апробациялау, тарату, жариялау, кемшіліктерді жою,
пысықтау, бекіту және т.б.)
Бағдарламаны апробациялау, яғни нақты мектептерде
тәжірибе ретінде қолдану ұсынылады. Бұл бағдарламаның тиімділігін
анықтауға және оны қажетті өзгерістермен толықтыруға мүмкіндік
береді. Сонымен қатар, бағдарлама нәтижелерін жариялау, тарату және
білім беру ұйымдарында кеңінен қолдануға ұсыныстар беріледі.
Кемшіліктер болса, оларды пысықтап, жұмыс барысын жақсартуға
бағытталған шаралар қабылдануы қажет.
Байкошкаров Мергенбай Кайратович
«Кемертоған орта мектебі»
КММ
Дене шынықтыру пәні
мұғалімі