ЖЕКЕ ДАМЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ
(Баланың аты-жөні)
Маман: мұғалім-логопед
Коррекциялық-дамыту бағдарламасы
Бағдарламаны толтыру уақыты Жасы 4 жаста
ПМПК қорытындысы:ЗПР ц.о.г. ММД. ОНР І уровня, обусловленное нарушением познавательной деятельности.
|
Оқыту кезеңі |
Коррекциялық жұмыстың негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
|
|
|
І. Сөйлеу тілін түсінуін дамыту |
Лексикалық тақырыптар бойынша енжар, белсенді сөздік қорын және етістіктер қорын толықтыру: Ойыншықтар: ойыншықтар, доп, қуыршақ, көлік, т.б.; бар, отыр, ұйықта, жүгір, тоқта, тұр және т.б. Отбасы: мама, папа, тәте, аға, ата, апа, әже, бөпе, мен; отыр, тұр, ұйықтады, пісірді, тоқыды, үтіктеді, жүргізді, жөндеді, жуды, ойнады, тазалады, айтты, жылады, күлді, көмектесті, келді, кетті, үлкен, кішкентай, кәрі, жас, сүйкімді, сүйікті. Киімдер:күртеше, белдемше, шалбар, тон, етік, туфли, көйлек, жейде, жемпір, кеудеше, шұлық, қолғап, бас киім және т.б; ки, шеш, түймеле, байла, түр, қайыр, т.б; үлкен, кішкентай, ескі, жаңа. Жиһаздар:үстел, орындық, төсек, диван, шкаф, кресло, сөре; биік, аласа, үлкен, кішкентай. Ыдыс-аяқ: кесе, қасық, табақ, шәйгүм, шәйнек, ожау, пышақ, қазан, тәрелке, шанышқы және т.б; қой, ал, қайнайды, құяды, ішеді, жейді, пісіреді, жасайды, т.б. Үй жануарлары:сиыр, қой, ат, мысық, ит, ешкі, шошқа, есек, шөп, жем, тағам; жейді, ішеді, үреді, маңырайды, мөңірейді, кісінейді, қорсылдайды, мияулайды, ақырады және т.б. Жабайы аңдар: аю, қоян, түлкі,қасқыр, кірпі, тиін, қонжық, көжек, ін, апан, үлпілдек, қорқақ, қу, маймақ, сарғыш, ашулы, секіреді, ұлиды, ырылдайды. Үй құстары:тауық, әтеш, қаз, үйрек, балапан; шақырды, қаңқылдады, кеңкілдеді, қытқылдады; үлкен, биік, кішкентай, үлпілдек, сары. Жемістер:алма, банан, жүзім, шие, лимон, алмұрт, өрік, ананас, анар, алхоры, бақ, жемістер; тәтті, қышқыл, ашты; өседі, шығады, суғарады, жейді, сатады. Көкөністер:сәбіз, картоп, қызылша, қызанақ, қияр, қырыққабат, асқабақ, баклажан, қызылша, тұқым, қабық, көкөністер; екті, отырғызды, өседі, суғарды, пісті, жинады, орды, жұлды, қазды, жуды; жасыл, қызыл, сары, қара, сарғыш, ақ, дәмді, ашты, тәтті, шырынды, ірі, ұсақ, домалақ, сопақ. Тазалық заттары: сабын, орамал, тіс щеткасы, тарақ, айна, жуынатын бөлме, сусабын, фен, тіс пастасы, душ; жуынды, жуды, жақты, сүртті, кептірді, тазалады; таза, кір және т.б. Тағам атаулары: нан, май, шәй, бауырсақ, ет, сүт, айран, ірімшік, құймақ, шұжық, печенье, кәмпит, тоқаш; жейді, ішеді, жасайды, пісіреді, тәтті, дәмді, қышқыл және т.б. Бір және екі құрылымды нұсқауды түсініп, орындауға үйрету: ал, бер, қой, сал, сүрт, апар, аш, жап; допты ал да, үстелдің үстіне қой, қарындаштарды қорапқа сал және қаламды маған бер. Сұраулы сөздердің мағынасын түсінуге үйрету: кім?не?қайда? кіммен? немен? не істеді?. -жануарлардың іс-әрекетін заттық сурет бойынша ажыратуға үйрету: Не мөңірейді? Не кісінейді? Не үреді? Не маңырайды? Не ақырады? Не шақырады? - қарама-қарсы мәнді етістіктердің мағынасын ажырата білуді және атауды үйрету: қолғапты ки – қолғапты шеш; қорапты аш – қорапты жап т.б.; - заттарды қолдануы бойынша таба білуге үйрету: бұл не? Онымен не істейміз? «көрсетші, немен тамақ ішесің?. |
|
|
|
ІІ. Сөйлеу тіліне еліктеуін белсендіру |
-музыкалық аспаптардың дыбыстарына еліктеуге үйрету: ду-ду, бам-бам; -тұрмыстық шуларға: бух, кап-кап; -көлік дыбыстарына: вм-вм, би-би; -жануарлар мен құстардың дыбыстарына: му-у-у, кря-кря, мяяу, иго-го, мә-ә, иа-иа, хрю-хрю, қыт-қыт; - заттармен іс-әрекеттерге еліктеуге үйрету; -аморфты сөздерді шақыру: а)жақын адамдардың атын: мама, папа, ата, апа, аға; б)ойыншықтар мен сүйікті кейіпкерлердің аттарын: машина, қуыршақ, аю, қоян, Маша. в) өтініштер: бер, ал, мә. г) эмоциялы леп: ах, ой, ооо, еех. - ойын барысында және заттық суреттер бойынша ойыншықтар мен таныс заттарды атауға үйрету; - сілтеу сөздер арқылы іс-әрекетті сүйемелдеуге үйрету: міне, мында, әне, мынау, осы, анда, осында. - ересектерге еліктеу бойынша екі сөзден тұратын сөз тіркестерін пайдалануға үйрету: мама бер, су бер, нан бер, папа ал,т.б. |
|
|
|
|
ІІІ.Сөйлеу мүшелерінің қозғалысын дамыту |
артикуляциялық қалпын қалыптастыру (ырғақтылығы бір қалыптан екіншіге ауысуы, дәлдігі),
белсендіру, мимикалық жаттығулар орындауға үйрету (қабақ түю, қасты көтеру, мұрынды тыржиту, екі бетті үрлеу, таң қалу);
жаттығулар орындауға үйрету: статикалық (күрекше, піл, бақа, кесе), динамикалық (сағат тілі, әткеншек, ат шабады, сылақшы)т.б. |
|
|
|
ІҮ. Дауыс пен тыныс алуды дамыту |
қалыптастыру: мұрынмен дем алу- дем шығару, ауызбен дем алу- дем шығару.
қалыптастыру: дауысты дыбыстарды созып айту, сырнай үрлеу.
қалыптастыру: мақта үрлеу, вертушка үрлеу;
шығарудыңұзақтығын қалыптастыру: қасқыр ұлыды-«у-у-у». |
|
|
|
Υ. Дыбыс айтуды қалыптастыру. |
- ерте генездік дыбыстардың айтылуын нақтылау; - ысқырық «с, з, ц», ызың «ш, ж, ч, щ», сонорлы « л, р» дыбыстарын шақыру және қою; - қойылған дыбыстарды тура, кері, аралас буындарда бекіту, сөздерді, сөз тіркестерінде, сөйлемде машықтандыру, сөйлеу тіліне енгізу. |
|
|
|
ҮІ. Фонематикалық түсініктерін қалыптастыру |
ажыратабілуді үйрету: сылдырмақ, барабан, сыбызғы;
қимыл-қозғалыс арқылы жауап беруге үйрету: сиыр мөңірегенін естігенде, шапалақ ұр; жылан дыбысын естігенде барабан соқ;
үйрету: әуенді ойыншықтар, тұрмыстық шулар дыбыстары, қағаз, қайшы дыбысы;
ажыратуғаүйрету;
арқылытануға үйрету: машина дыбысы, барабан дыбысы;
дыбысталуыәр түрлі заттарға еліктеу арқылы ажыратуды үйрену: тамақ -табақ; -жеке фонемаларды ажыратуды үйрету: [а],[о]; - дыбысталуы бойынша жақын сөздерді дифференциациялауды үйрету: ба-бо-бу; ма-ма-мо; па-по-пу; - дыбысталуы жағынан ұқсас екі буынды сөздерді айыруды үйрету: мама-папа, әке-әпке, ата-апа, қала-қара, бала-дала. |
|
|
|
ҮІІ. Буындық құрылымын дамыту |
|
|
|
|
ҮІІІ. Жалпы және ұсақ моторикасын дамыту. Логоритмика |
моншақ тізуді, саусақ жаттығуларын орындауды үйрету; -үлкен заттардың ішінен ұсақ заттарды тауып, жинауға үйрету;
жұмыс жасауды үйрету; (ырғақты әуендерге сай қол қимыл-қозғалыстарын координациялау);
бойыншажалпы дене қимыл қозғалыстарын қалыптастыру. |
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Жеке дамыту бағдарламасы. Жалпы тіл кемісітігі 1 деңгейі.
Жеке дамыту бағдарламасы. Жалпы тіл кемісітігі 1 деңгейі.
ЖЕКЕ ДАМЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ
(Баланың аты-жөні)
Маман: мұғалім-логопед
Коррекциялық-дамыту бағдарламасы
Бағдарламаны толтыру уақыты Жасы 4 жаста
ПМПК қорытындысы:ЗПР ц.о.г. ММД. ОНР І уровня, обусловленное нарушением познавательной деятельности.
|
Оқыту кезеңі |
Коррекциялық жұмыстың негізгі мақсаттары |
Міндеттері |
|
|
|
І. Сөйлеу тілін түсінуін дамыту |
Лексикалық тақырыптар бойынша енжар, белсенді сөздік қорын және етістіктер қорын толықтыру: Ойыншықтар: ойыншықтар, доп, қуыршақ, көлік, т.б.; бар, отыр, ұйықта, жүгір, тоқта, тұр және т.б. Отбасы: мама, папа, тәте, аға, ата, апа, әже, бөпе, мен; отыр, тұр, ұйықтады, пісірді, тоқыды, үтіктеді, жүргізді, жөндеді, жуды, ойнады, тазалады, айтты, жылады, күлді, көмектесті, келді, кетті, үлкен, кішкентай, кәрі, жас, сүйкімді, сүйікті. Киімдер:күртеше, белдемше, шалбар, тон, етік, туфли, көйлек, жейде, жемпір, кеудеше, шұлық, қолғап, бас киім және т.б; ки, шеш, түймеле, байла, түр, қайыр, т.б; үлкен, кішкентай, ескі, жаңа. Жиһаздар:үстел, орындық, төсек, диван, шкаф, кресло, сөре; биік, аласа, үлкен, кішкентай. Ыдыс-аяқ: кесе, қасық, табақ, шәйгүм, шәйнек, ожау, пышақ, қазан, тәрелке, шанышқы және т.б; қой, ал, қайнайды, құяды, ішеді, жейді, пісіреді, жасайды, т.б. Үй жануарлары:сиыр, қой, ат, мысық, ит, ешкі, шошқа, есек, шөп, жем, тағам; жейді, ішеді, үреді, маңырайды, мөңірейді, кісінейді, қорсылдайды, мияулайды, ақырады және т.б. Жабайы аңдар: аю, қоян, түлкі,қасқыр, кірпі, тиін, қонжық, көжек, ін, апан, үлпілдек, қорқақ, қу, маймақ, сарғыш, ашулы, секіреді, ұлиды, ырылдайды. Үй құстары:тауық, әтеш, қаз, үйрек, балапан; шақырды, қаңқылдады, кеңкілдеді, қытқылдады; үлкен, биік, кішкентай, үлпілдек, сары. Жемістер:алма, банан, жүзім, шие, лимон, алмұрт, өрік, ананас, анар, алхоры, бақ, жемістер; тәтті, қышқыл, ашты; өседі, шығады, суғарады, жейді, сатады. Көкөністер:сәбіз, картоп, қызылша, қызанақ, қияр, қырыққабат, асқабақ, баклажан, қызылша, тұқым, қабық, көкөністер; екті, отырғызды, өседі, суғарды, пісті, жинады, орды, жұлды, қазды, жуды; жасыл, қызыл, сары, қара, сарғыш, ақ, дәмді, ашты, тәтті, шырынды, ірі, ұсақ, домалақ, сопақ. Тазалық заттары: сабын, орамал, тіс щеткасы, тарақ, айна, жуынатын бөлме, сусабын, фен, тіс пастасы, душ; жуынды, жуды, жақты, сүртті, кептірді, тазалады; таза, кір және т.б. Тағам атаулары: нан, май, шәй, бауырсақ, ет, сүт, айран, ірімшік, құймақ, шұжық, печенье, кәмпит, тоқаш; жейді, ішеді, жасайды, пісіреді, тәтті, дәмді, қышқыл және т.б. Бір және екі құрылымды нұсқауды түсініп, орындауға үйрету: ал, бер, қой, сал, сүрт, апар, аш, жап; допты ал да, үстелдің үстіне қой, қарындаштарды қорапқа сал және қаламды маған бер. Сұраулы сөздердің мағынасын түсінуге үйрету: кім?не?қайда? кіммен? немен? не істеді?. -жануарлардың іс-әрекетін заттық сурет бойынша ажыратуға үйрету: Не мөңірейді? Не кісінейді? Не үреді? Не маңырайды? Не ақырады? Не шақырады? - қарама-қарсы мәнді етістіктердің мағынасын ажырата білуді және атауды үйрету: қолғапты ки – қолғапты шеш; қорапты аш – қорапты жап т.б.; - заттарды қолдануы бойынша таба білуге үйрету: бұл не? Онымен не істейміз? «көрсетші, немен тамақ ішесің?. |
|
|
|
ІІ. Сөйлеу тіліне еліктеуін белсендіру |
-музыкалық аспаптардың дыбыстарына еліктеуге үйрету: ду-ду, бам-бам; -тұрмыстық шуларға: бух, кап-кап; -көлік дыбыстарына: вм-вм, би-би; -жануарлар мен құстардың дыбыстарына: му-у-у, кря-кря, мяяу, иго-го, мә-ә, иа-иа, хрю-хрю, қыт-қыт; - заттармен іс-әрекеттерге еліктеуге үйрету; -аморфты сөздерді шақыру: а)жақын адамдардың атын: мама, папа, ата, апа, аға; б)ойыншықтар мен сүйікті кейіпкерлердің аттарын: машина, қуыршақ, аю, қоян, Маша. в) өтініштер: бер, ал, мә. г) эмоциялы леп: ах, ой, ооо, еех. - ойын барысында және заттық суреттер бойынша ойыншықтар мен таныс заттарды атауға үйрету; - сілтеу сөздер арқылы іс-әрекетті сүйемелдеуге үйрету: міне, мында, әне, мынау, осы, анда, осында. - ересектерге еліктеу бойынша екі сөзден тұратын сөз тіркестерін пайдалануға үйрету: мама бер, су бер, нан бер, папа ал,т.б. |
|
|
|
|
ІІІ.Сөйлеу мүшелерінің қозғалысын дамыту |
артикуляциялық қалпын қалыптастыру (ырғақтылығы бір қалыптан екіншіге ауысуы, дәлдігі),
белсендіру, мимикалық жаттығулар орындауға үйрету (қабақ түю, қасты көтеру, мұрынды тыржиту, екі бетті үрлеу, таң қалу);
жаттығулар орындауға үйрету: статикалық (күрекше, піл, бақа, кесе), динамикалық (сағат тілі, әткеншек, ат шабады, сылақшы)т.б. |
|
|
|
ІҮ. Дауыс пен тыныс алуды дамыту |
қалыптастыру: мұрынмен дем алу- дем шығару, ауызбен дем алу- дем шығару.
қалыптастыру: дауысты дыбыстарды созып айту, сырнай үрлеу.
қалыптастыру: мақта үрлеу, вертушка үрлеу;
шығарудыңұзақтығын қалыптастыру: қасқыр ұлыды-«у-у-у». |
|
|
|
Υ. Дыбыс айтуды қалыптастыру. |
- ерте генездік дыбыстардың айтылуын нақтылау; - ысқырық «с, з, ц», ызың «ш, ж, ч, щ», сонорлы « л, р» дыбыстарын шақыру және қою; - қойылған дыбыстарды тура, кері, аралас буындарда бекіту, сөздерді, сөз тіркестерінде, сөйлемде машықтандыру, сөйлеу тіліне енгізу. |
|
|
|
ҮІ. Фонематикалық түсініктерін қалыптастыру |
ажыратабілуді үйрету: сылдырмақ, барабан, сыбызғы;
қимыл-қозғалыс арқылы жауап беруге үйрету: сиыр мөңірегенін естігенде, шапалақ ұр; жылан дыбысын естігенде барабан соқ;
үйрету: әуенді ойыншықтар, тұрмыстық шулар дыбыстары, қағаз, қайшы дыбысы;
ажыратуғаүйрету;
арқылытануға үйрету: машина дыбысы, барабан дыбысы;
дыбысталуыәр түрлі заттарға еліктеу арқылы ажыратуды үйрену: тамақ -табақ; -жеке фонемаларды ажыратуды үйрету: [а],[о]; - дыбысталуы бойынша жақын сөздерді дифференциациялауды үйрету: ба-бо-бу; ма-ма-мо; па-по-пу; - дыбысталуы жағынан ұқсас екі буынды сөздерді айыруды үйрету: мама-папа, әке-әпке, ата-апа, қала-қара, бала-дала. |
|
|
|
ҮІІ. Буындық құрылымын дамыту |
|
|
|
|
ҮІІІ. Жалпы және ұсақ моторикасын дамыту. Логоритмика |
моншақ тізуді, саусақ жаттығуларын орындауды үйрету; -үлкен заттардың ішінен ұсақ заттарды тауып, жинауға үйрету;
жұмыс жасауды үйрету; (ырғақты әуендерге сай қол қимыл-қозғалыстарын координациялау);
бойыншажалпы дене қимыл қозғалыстарын қалыптастыру. |
шағым қалдыра аласыз













