Тақырыбы:Жол тәртібін
жадыңда ұста.
Мақсаты: 1) оқушыларға көше қатынасы ережелерін
меңгерту;
-
жолда жүру ережесін есте
сақтау
арқылы білгендерін
пайдалана білуді тұрақты дағдыға
айналдыру;
-
оқушыларды жол ережелерін
бұлжытпай орындауға, сақтыққа
тәрбиелеу.
Көрнекілігі:
бағдаршам, жол белгілері,
плакатқа жазылған
ескерту сөздер, макеттер,
оқушылардың салған суреттері
Мұғалім: Құрметті
оқушылар! Бүгінгі "Жол тәртібін жадыңда
ұста" тәрбие сағатын бастауға рұқсат
етіңіздер!
Енді сөз кезегін оқушыларға
берейік
I
топ. "Бағдаршам"
Топтың ұраны: Тоқта!
Сақтан! Жол
ашық!
Жүрме жолға таласып.
II
топ. "Жол
белгілері"
Топтың ұраны: Үйрен таппай тыным бір, Белгілердің тілін
біл!
III
топ. "Жүргізуші"
Топтың ұраны: Жол тәртібін білейік, Аман-есен
жүрейік!
I
топ.
"Бағдаршам"
(Бағдаршамның шығу тарихы жәйлы баяндайды.)
1-оқушы: Балалар,
бағдаршамды кім ойлап тапканын білесіңдер ме? Ал
ендеше тыңдап
көрелік. Алғашқы бағдаршам теміржол
бойында
пайда болды. Оны ойлап
тапқан
адамның есімі
тарихта сакталмаған.
2-оқушы: Оны
көше қиылысына ыңғайлап,
кайта жасаған ағылшын
инженер-механигі Д. Найт болатын. Ол 1868 жылы Лондондағы
парламент үйінің алдына бағдаршам
орнатты.
3-оқушы: Алдымен түрлі түсті
сигнал қайыс берілістің көмегі
арқылы өзгертіліп отырды.
Сосын аппарат ортасына газды
шам орнатылды.
4-оқушы: Өкінішке орай бірде
газ жарылып, кезекте тұрған полицей
қаза болады да, содан жарты ғасыр бойы ұмыт болады.
5-оқушы: Тек 1914 жылы
Американың Кливленд қаласына, сосын
Нью-Йорк, т.б. қалаларында пайда бола бастайды.
Бұл жолы олар электрлі болды.
Тек екі түсті ғана: қызыл және
жасыл. 1918 жылдан бастап қана үш түс қолданыла
бастады.
6-оқушы: Кеңес одағы бойынша алғаш
рет бағдаршам 1924 жылы
Мәскеу қаласының Кузнецк көпірі мен Петровка көшелерінің қиылысында
орын алды.
ІІ топ. "Жол
белгілері"
1-оқушы:
Үйрен таппай тыным
бір.
Белгілердің тілін біл.
Егер оны білмесең.
Тартар жолың бұлыңғыр.
2-оқушы: Өзі қызыл, үшбұрышты
ескертуің мен болам,
Хабарлайтын бар қауіпті оң сапарға
жолдаған.
Маған қарап жүрер болса жүргізуші, жаяу
да,
Жолы болып, сәтсіздікке ешқашан да
қалмаған.
3-оқушы: Мен бәріне әрқашанда
тыйым салып тұрамын,
Қайда болса алда тұрып жібермеймін бір
адым.
Түсім қызыл, өзім шеңбер сызық
болып бітемін,
Осы жолы үндемейін бар ма
тағы сұрағың.
4-оқушы: Белгімін көрсетер
жылдамдық бағытын,
Ой, шұңқыр, бұрылыс, қатерді,
өауіпті.
Барлығын анықтап, көрсетіп
жіберем,
Сондықтан бәрі де мені тез
таныпты.
5-оқушы: Баратын сапардың қашығын,
тұрағын, Үн-түнсіз жол сілтеп
көрсетіп тұрамын. Күндіз де, түнде де от
болып жанады, Көкпеңбек боялған
төртбұрыш шырағым.
III
топ.
"Жүргізуші"
1-оқушы:
Жол ережесін білу
өмірімізді қауіптен, жазымнан
сақтайды.
2-оқушы: Оның сырын
біліп, жол
ережесін орындау
баршамызға қажет.
3-оқушы: Есігінен артқы
Көлікке сен мінгін. Дәл осы бір
сәттен Құлағыңды
тіккін.
4-оқушы:
Кезекте сен
әлгі Артқы есіктен кіргін.
Енді есіктен алғы Түсеріңді білгің.
IV
топ.
"Қиылыстар" 1-оқушы: Жолдар
қиылысында Қалтарысып
қысылма. Көлденеңнен жол
болса, Кібіртіктеп тоспа
оны.
2-оқушы: Бос болмаса
алайда Сақтық жаса
абайла. Қалмас үшін соқтығып, Ол өткенше тос
тұрып.
3-оқушы: Ирек-ирек көшелер. Көше деген мың
ирек. Қиындыққа әйтсе
де Үйренесің біртіндеп.
("Бағдаршам" ойынына барлық оқушы
топпен қатысады.)
Мұғалім: Ойын жүргізушісі алдын
ала дайындаған үш түсті
көрсетіп, оқушылардың қаншалықты жинақы
екенін байқайды.
Ойын шарты
1)
Бағдаршамның жасыл көзін
көрсеткенде
балалар жүрген сияқты
бір орында аяқтарын
қозғалысқа
келтіреді.
2)
Сары көзін көрсеткенде ду қол
шапалақтайды.
3)
Қызыл көзін көрсеткенде бір
орында
қозғалмай тұрып
қалады.
Мұғалім: Қызыл көзін ашқанда,
Сынық сүйем баспа алға. Сары көзін
ашқанда, Қарап қалма аспанға Жасыл көзін
ашқанда, Өте бергін,
жасқанба!
Мұғалім: Қымбатты оқушылар! Жолда жүру
ережесімен таныстық. Әр оқушы "Менің үйден
мектепке дейінгі жолым" деген
схеманы сызып күнделіктерінің бірінші бетіне салып қойды.
Жолда жүру ережелеріне
байланысты тәрбие сағатында көп мағлұмат
берілді.
Олай болса, сендерге айтарым, жолда
жүру ережесін әрқашан
есте сақтап, бұлжытпай орындап, сақ жүріңдер
демекпін.