Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit 8 Sport

    School: №189

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title:

    Sport for all 1

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    5S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things

    use simple one-syllable and some two-syllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Tell about their own favorite sport;

    Link kinds of sports with their places where they do;

    Most learners will be able to:

    Use comparative and superlative adjectives to describe famous athletics;

    Use the vocabulary of sport to answer personal questions;

    Some learners will be able to:

    Discuss about sports they like/they don’t like;

    Demonstrate their understanding giving feedback in written form in sentence level;

    Assessment criteria

    Recognize basic general questions without support

    Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility

    Apply the rule for comparative and superlative adjectives

    Value links

    Health, friendship and caring, Respect

    Cross - curricular links

    Physical education

    ICT skill

    Learners develop their ICT skills across the curriculum by finding information from digital and online sources;

    Using interactive whiteboards to support active learning approaches.

    Previous learning

    Learners will know a range of sports from previous grades. They know about the Olympic Games from G4.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning


    2 min








    3 min










































    4 min

    Organization moment

    • Greeting

    Greets students. Specifies learners’ readiness for the lesson

    • Hello, boys and girls?

    • How are you today?

    • Who is on duty today?

    • Who is absent today?

    • What date is it today?

    • What day is it today?

    • Lead in (Odd one out): Learners are shown pictures of sports games. They should explain which one does not connect with other pictures and give a reason why.

    Teacher prepares cards with different kind of sports. According them teacher divide class into three groups:

    Now I want to ask you about your favourite sport. What is your favourite sport? Do you like summer or winter sports? What kind of summer sports do you like?

    winter


    summer


    and dangerous sports.

    • Introducing the lesson objectives

    Determines together with learners the learning objectives, the assessment criteria

    -At first, in our lesson you will talk about sport and where we do it. In second place, you will discuss about what sport you like and you don’t like. Also in third place, you must use comparative and superlative adjectives.

    Teacher writes numbers from 1 to 3. And ask learners to recall the objectives.

    Who wants to remind me how we form comparative and superlative adjectives?









    Pictures





    Cards

    Middle

    5 min

























    6 min


























    3 min



















    4 min



















    3 min









    5 min





















    2 min























    2 min

    Vocabulary (W) TPR: listen, watch, imitate.

    Teacher introduces new words. Learners listen to teacher and repeat after the teacher.

    Listen

    Football

    Volleyball

    Basketball

    Hockey

    Swimming

    Biking

    Skiing

    Snowboarding

    Ice – skating

    Snowboarding

    Horse – riding

    Listen and watch

    After, teacher says with sentence

    I like football. I like volleyball. I like swimming. I like biking... Teacher does the actions. I like football – teacher runs like football players.

    Listen and do

    Teacher says sentences. Learners do the actions.

    At the beginning of each stage it is important to keep order. At the end you may use jumbled order.


    Listening (G)

    Pre – listening

    Name me please, kinds of winter sport! What kinds of winter sport do you like? We are going to watch a video where Wiki tell us about winter sport. Listen carefully!

    While – listening

    Listen and remember: While listening teacher stops the video at the main point and let learners to remember the information.

    Post – listening

    Learners watch a video about winter sport and answer to questions.

    What is Wiki’s favourite winter sport?

    When did skiing become an actual sport?

    When have started ice – skating?

    Who did create the figure skating?

    Check their answer by watching the video secondly.

    Differentiation: Weak learners recognize basic words. More confident learners answer 1-2 questions. Strong learners answer all questions.

    Assessment: Teacher’s oral feedback

    Descriptor: A learner

    • Works in group

    • Answers questions


    (G) Learners brainstorm places where they do sport. They look at the numbered images of a range of courts, pitches, slopes, gyms etc. projected on IWB and in groups, identify which sport is played on or in each place e.g.

    We play ice hockey on that one and hockey on this one. We play football on those. We go biking in there. We can ski down that

    Differentiation: weak and more confident learners identify the places of sports. Strong learners identify and answer the question fully.

    Assessment: teacher prepares figures of stars and gives to the group whose answer is right . Which group has more stars is winner and other groups applause to the winner group.

    Descriptor: A learner

    • Link kinds of sports with their places where they do


    Speaking (P) Learners discuss about sports they like/they don’t like using adjectives relaxing, funny, dangerous, exciting, fast, difficult, boring

    Now, it’s time to talk with our neighbour about his/her favourite sport. Do you know what kind of sport likes your partner? Now discuss about it. You discuss why you like this sport and why don’t like.

    So, what is your task? Who wants to answer?

    What kind of sports is dangerous in your opinion? What kind of sports is relaxing? What kind of sport is boring? Tell me!

    Differentiation: Weak learner discuss in pair with strong learner. More confident learner discuss with more confident learner.

    Assessment: with smiles

    Descriptor: A learner

    -Use the vocabulary of sport to answer personal questions;

    -Discuss about sports they like/they don’t like;


    Physical minute:

    The Favorite Sport Song

    We know about our favorite sports. We talked well. Now let’s sing a song about our favorite sports and dance. All of you stand up! Listen to the song carefully and sing along!



    (f,I) Learners Look at the pictures from the Rio Olympic Games and write the sentences using adjectives in the correct form, either in the comparative or superlative form.

    Do you know these athletes? Who is Dmitri Balandin? Who is Olga Rypakova? Were they champions in Rio Olympic Games? Who are other athletes? Where are they from?

    You should compare their results. Use the table given below

    Fast – slow

    MEN'S 200M BREASTSTROKE

    COUNTRY

    RESULT

    Dmitriy Balandin

    Kazakhstan

    Gold medal

    Josh Prenot

    The USA

    Silver medal

    Anton Chupakov

    Russia

    Bronze medal







    Assessment: Traffic light – partners exchange their works and count correct sentences(with teacher’s support), shows his/her opponent

    green card if

    there are 6- 7 correct sentences

    orange card if

    There are 4-5 correct sentences

    red card if

    1-3 correct sentences


    Descriptor A learner

    • analyses provided information and writes correct forms of adjectives in the sentence;

    • completes sentences using information from the boxes.


    Feedback (W) There is a picture of ball on the board. Learners should write their opinion about lesson on stickers and stick it on the picture.









    Pictures











    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Сағынбаева Мария Жайбергенқызы
    13 Мамыр 2022
    1331
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Lesson plan Sport for all 5 grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Lesson plan Sport for all 5 grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Unit 8 Sport School: №189 Date: Teacher name: CLASS: 5 Number present: absent: Lesson title: Sport for all 1 Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) 5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information 5S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics 5.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things use simple one-syllable and some two-syllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons Lesson objectives All learners will be able to: Tell about their own favorite sport; Link kinds of sports with their places where they do; Most learners will be able to: Use comparative and superlative adjectives to describe famous athletics; Use the vocabulary of sport to answer personal questions; Some learners will be able
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit 8 Sport

    School: №189

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title:

    Sport for all 1

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    5.L2 understand an increasing range of unsupported basic questions which ask for personal information

    5S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.UE3 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things

    use simple one-syllable and some two-syllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Tell about their own favorite sport;

    Link kinds of sports with their places where they do;

    Most learners will be able to:

    Use comparative and superlative adjectives to describe famous athletics;

    Use the vocabulary of sport to answer personal questions;

    Some learners will be able to:

    Discuss about sports they like/they don’t like;

    Demonstrate their understanding giving feedback in written form in sentence level;

    Assessment criteria

    Recognize basic general questions without support

    Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence level with limited flexibility

    Apply the rule for comparative and superlative adjectives

    Value links

    Health, friendship and caring, Respect

    Cross - curricular links

    Physical education

    ICT skill

    Learners develop their ICT skills across the curriculum by finding information from digital and online sources;

    Using interactive whiteboards to support active learning approaches.

    Previous learning

    Learners will know a range of sports from previous grades. They know about the Olympic Games from G4.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning


    2 min








    3 min










































    4 min

    Organization moment

    • Greeting

    Greets students. Specifies learners’ readiness for the lesson

    • Hello, boys and girls?

    • How are you today?

    • Who is on duty today?

    • Who is absent today?

    • What date is it today?

    • What day is it today?

    • Lead in (Odd one out): Learners are shown pictures of sports games. They should explain which one does not connect with other pictures and give a reason why.

    Teacher prepares cards with different kind of sports. According them teacher divide class into three groups:

    Now I want to ask you about your favourite sport. What is your favourite sport? Do you like summer or winter sports? What kind of summer sports do you like?

    winter


    summer


    and dangerous sports.

    • Introducing the lesson objectives

    Determines together with learners the learning objectives, the assessment criteria

    -At first, in our lesson you will talk about sport and where we do it. In second place, you will discuss about what sport you like and you don’t like. Also in third place, you must use comparative and superlative adjectives.

    Teacher writes numbers from 1 to 3. And ask learners to recall the objectives.

    Who wants to remind me how we form comparative and superlative adjectives?









    Pictures





    Cards

    Middle

    5 min

























    6 min


























    3 min



















    4 min



















    3 min









    5 min





















    2 min























    2 min

    Vocabulary (W) TPR: listen, watch, imitate.

    Teacher introduces new words. Learners listen to teacher and repeat after the teacher.

    Listen

    Football

    Volleyball

    Basketball

    Hockey

    Swimming

    Biking

    Skiing

    Snowboarding

    Ice – skating

    Snowboarding

    Horse – riding

    Listen and watch

    After, teacher says with sentence

    I like football. I like volleyball. I like swimming. I like biking... Teacher does the actions. I like football – teacher runs like football players.

    Listen and do

    Teacher says sentences. Learners do the actions.

    At the beginning of each stage it is important to keep order. At the end you may use jumbled order.


    Listening (G)

    Pre – listening

    Name me please, kinds of winter sport! What kinds of winter sport do you like? We are going to watch a video where Wiki tell us about winter sport. Listen carefully!

    While – listening

    Listen and remember: While listening teacher stops the video at the main point and let learners to remember the information.

    Post – listening

    Learners watch a video about winter sport and answer to questions.

    What is Wiki’s favourite winter sport?

    When did skiing become an actual sport?

    When have started ice – skating?

    Who did create the figure skating?

    Check their answer by watching the video secondly.

    Differentiation: Weak learners recognize basic words. More confident learners answer 1-2 questions. Strong learners answer all questions.

    Assessment: Teacher’s oral feedback

    Descriptor: A learner

    • Works in group

    • Answers questions


    (G) Learners brainstorm places where they do sport. They look at the numbered images of a range of courts, pitches, slopes, gyms etc. projected on IWB and in groups, identify which sport is played on or in each place e.g.

    We play ice hockey on that one and hockey on this one. We play football on those. We go biking in there. We can ski down that

    Differentiation: weak and more confident learners identify the places of sports. Strong learners identify and answer the question fully.

    Assessment: teacher prepares figures of stars and gives to the group whose answer is right . Which group has more stars is winner and other groups applause to the winner group.

    Descriptor: A learner

    • Link kinds of sports with their places where they do


    Speaking (P) Learners discuss about sports they like/they don’t like using adjectives relaxing, funny, dangerous, exciting, fast, difficult, boring

    Now, it’s time to talk with our neighbour about his/her favourite sport. Do you know what kind of sport likes your partner? Now discuss about it. You discuss why you like this sport and why don’t like.

    So, what is your task? Who wants to answer?

    What kind of sports is dangerous in your opinion? What kind of sports is relaxing? What kind of sport is boring? Tell me!

    Differentiation: Weak learner discuss in pair with strong learner. More confident learner discuss with more confident learner.

    Assessment: with smiles

    Descriptor: A learner

    -Use the vocabulary of sport to answer personal questions;

    -Discuss about sports they like/they don’t like;


    Physical minute:

    The Favorite Sport Song

    We know about our favorite sports. We talked well. Now let’s sing a song about our favorite sports and dance. All of you stand up! Listen to the song carefully and sing along!



    (f,I) Learners Look at the pictures from the Rio Olympic Games and write the sentences using adjectives in the correct form, either in the comparative or superlative form.

    Do you know these athletes? Who is Dmitri Balandin? Who is Olga Rypakova? Were they champions in Rio Olympic Games? Who are other athletes? Where are they from?

    You should compare their results. Use the table given below

    Fast – slow

    MEN'S 200M BREASTSTROKE

    COUNTRY

    RESULT

    Dmitriy Balandin

    Kazakhstan

    Gold medal

    Josh Prenot

    The USA

    Silver medal

    Anton Chupakov

    Russia

    Bronze medal







    Assessment: Traffic light – partners exchange their works and count correct sentences(with teacher’s support), shows his/her opponent

    green card if

    there are 6- 7 correct sentences

    orange card if

    There are 4-5 correct sentences

    red card if

    1-3 correct sentences


    Descriptor A learner

    • analyses provided information and writes correct forms of adjectives in the sentence;

    • completes sentences using information from the boxes.


    Feedback (W) There is a picture of ball on the board. Learners should write their opinion about lesson on stickers and stick it on the picture.









    Pictures











    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    13.05.2022
    1331
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Сағынбаева Мария Жайбергенқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации