Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы




    Module 5


    Teacher’s name:

    Kadyrova Zh.K.

    Date: 24.01.2024


    Grade: 6 З

    Number of people present

    Number of people absent

    The Theme of the lesson

    Living with tigers

    Objectives according to the Curriculum

    6.1.10.1- use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

    6.6.1.1- begin to use compound nouns and noun phrases describing times and location on a

    growing range of familiar general and curricular topics;

    Objectives of the lesson

    All students will be able to:

    • read an article about tigers in Bangladesh

    Most of the students will be able to:

    • learn compound nouns

    Some of the students will be able to:

    • talk about dangerous animals in our country.

    Evaluation criteria

    • Identify the position of speakers in an extended talk with some support

    • Recognize detailed information in a short conversation with some support

    Level of thinking skills

    High order thinking

    During the lesson:

    The stage of the lesson/timing

    Actions of the teacher:


    Actions of the pupils:

    Assessment

    Resources

    The beginning of the lesson/

    5 Min

    Greetings (2min)

    The teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

    Good afternoon! How are you?

    What date and day is it today?

    Who is absent?

    What was the homework for today?


    Teacher introduces objectives of the lesson

    I hope you are ready for the lesson.

    Please, prepare your pens, pencils, copybooks.

    Choose one of these sweets The teacher divides into three groups


    1 st team

    2 nd team

    3 rd team


    Checking homework ( 2 min)

    Just now I’ll check your homework

    From workbook Ex 5, p.44 Ex 2 p.46


    Ex 5 p.44 ( Write sentences about what Candice has and has not done )

    Crash her car

    Do smth dangerous

    Break her leg

    Meet someone famous

    Ride a horse

    +

    +

    -

    -

    +

    Warm –up (1 min)

    All of you stand up. This is pair work

    Who is taller that pupil must begin

    What kind of animals do you know? For example: a bear, a wolf ……

    Ok, thanks for everybody



    Pupils respond to greeting and take their places.










    Learners check homework themselves

    Answer :

    1.She has crashed her bike.

    2.She has done smth dangerous.

    3.She has broken her leg.

    4.She has met someone famous.

    5.She has ridden a bike.


















    Pupils evaluate each other

    Descriptor: 2 points all their correct answers


    3 points all their correct answers




















    Slide 3










    Slide 4

    The middle of the lesson – 30 min

    Individual task (4 min) Pre-Reading

    What is it?

    1. Is it a tiger or a leopard ? What is the difference between a tiger and leopard?

    2. Where do tigers live?

    3. Why do you think tigers are dangerous?


    Living with tigers (St.b. p.63 Read and retell the text) (4-7 min)

    While -Reading


    (An element of Singapore method)


    Practice (4min)

    What is the bold words? What do they mean?

    It is compound nouns ( күрделі зат есім)

    A compound noun is a noun that is made with two or more words. A compound noun is usually [noun + noun] 

    Екі немесе бірнеше зат есімнен құралған зат есім. A postman , an airport

    Now, give me your examples…….

    Post –Reading

    Ex 5 p.63 (Match the words to the definitions)

    (Individually work)


    1. Forest floor

    2. Firewood

    3. Wildlife

    4. Charity worker

    5. Fishing boat



    1.Wood that you use to make a fire.

    2.A boat that you use when you go fishing.

    3.People who work for charity.

    4.The ground in the forest.

    5.The animals , birds and plants that live in area.



    Ex 3 p.63 (Choose and answer the questions)

    (Group work)

    1. What do people do in the forests in the Sundarbans every day?

    2. Why is it dangerous for the people to go into the forests?

    3. What did the tigers do in the Sundarbans last year?

    4. How is the tiger charity helping the people?

    5. What should you do if you see a tiger?

    6. How is tiger a part of the culture in the region?


    Read the text again. Mark the sentences true (T) or false (F) . (Individually work )

    FLYING and LANDING (An element of Singapore method)



    DISCUSSION

    What do you say about dangerous animals in our country?



    Pupils listen about the new theme
















    retell the text.




















    Pupils write the rule in their rule copybook










    Answers:

    1. B

    2. E

    3. D

    4. A

    5. C





    Pupils give their answers










    Pupils choose their choice

    Answer:

    1.T

    2. T

    3.F

    4.T

    5.F



    Pupils say their short opinion



    Teacher gives oral feedback after each task.















    Teacher evaluates pupils

    Descriptor: Teacher gives 1 point


    Retelling the 3-4 sentences


























    Teacher evaluates pupils

    Descriptor : If pupils match the words to the sentences 1 point




    Teacher evaluate pupils

    Descriptor : If pupil answers the questions 1 point







    Descriptor : 2 point

    If you have all correct sentences


    1 point If you have incorrect sentences





    Teacher evaluate pupils


    Blackbord , picture
















    Book, slide 5




















    Activeboard

    Slide 6








    Activeboard

    Slide 7-8










    Activeboard

    Slide 9










    Activeboard

    Slide 10

    The end of the lesson – 5 min

    Homework (6 min)

    Feedback “ Apple tree”

    Work book Ex 1-2 p.47

    Pupils give their feedback

    Write their opinion



    Activeboard

    Slide 11-12

    Бағалау парағы



    №



    Name

    Homework

    Retell the text

    Match the words

    Answer the ques

    tions

    Mark

    the

    T/F sentences



    2p

    3p

    1p

    1p

    1p

    2p

    1

    Aitolkyn

    2

    3

    1

    1

    0,5

    1

    2

    Kausar

    2

    3

    1

    1


    1

    3

    Inkar

    2

    3

    1

    1


    1

    4

    Akhmet

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Кадырова Жанат Куанышбаевна
    16 Мамыр 2024
    235
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Living with tigers

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Living with tigers

    Материал туралы қысқаша түсінік
    I hope you are ready for the lesson. Please, prepare your pens, pencils, copybooks. Choose one of these sweets The teacher divides into three groups
    Материалдың қысқаша нұсқасы




    Module 5


    Teacher’s name:

    Kadyrova Zh.K.

    Date: 24.01.2024


    Grade: 6 З

    Number of people present

    Number of people absent

    The Theme of the lesson

    Living with tigers

    Objectives according to the Curriculum

    6.1.10.1- use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

    6.6.1.1- begin to use compound nouns and noun phrases describing times and location on a

    growing range of familiar general and curricular topics;

    Objectives of the lesson

    All students will be able to:

    • read an article about tigers in Bangladesh

    Most of the students will be able to:

    • learn compound nouns

    Some of the students will be able to:

    • talk about dangerous animals in our country.

    Evaluation criteria

    • Identify the position of speakers in an extended talk with some support

    • Recognize detailed information in a short conversation with some support

    Level of thinking skills

    High order thinking

    During the lesson:

    The stage of the lesson/timing

    Actions of the teacher:


    Actions of the pupils:

    Assessment

    Resources

    The beginning of the lesson/

    5 Min

    Greetings (2min)

    The teacher greets students; students respond to greeting and take their places.

    Good afternoon! How are you?

    What date and day is it today?

    Who is absent?

    What was the homework for today?


    Teacher introduces objectives of the lesson

    I hope you are ready for the lesson.

    Please, prepare your pens, pencils, copybooks.

    Choose one of these sweets The teacher divides into three groups


    1 st team

    2 nd team

    3 rd team


    Checking homework ( 2 min)

    Just now I’ll check your homework

    From workbook Ex 5, p.44 Ex 2 p.46


    Ex 5 p.44 ( Write sentences about what Candice has and has not done )

    Crash her car

    Do smth dangerous

    Break her leg

    Meet someone famous

    Ride a horse

    +

    +

    -

    -

    +

    Warm –up (1 min)

    All of you stand up. This is pair work

    Who is taller that pupil must begin

    What kind of animals do you know? For example: a bear, a wolf ……

    Ok, thanks for everybody



    Pupils respond to greeting and take their places.










    Learners check homework themselves

    Answer :

    1.She has crashed her bike.

    2.She has done smth dangerous.

    3.She has broken her leg.

    4.She has met someone famous.

    5.She has ridden a bike.


















    Pupils evaluate each other

    Descriptor: 2 points all their correct answers


    3 points all their correct answers




















    Slide 3










    Slide 4

    The middle of the lesson – 30 min

    Individual task (4 min) Pre-Reading

    What is it?

    1. Is it a tiger or a leopard ? What is the difference between a tiger and leopard?

    2. Where do tigers live?

    3. Why do you think tigers are dangerous?


    Living with tigers (St.b. p.63 Read and retell the text) (4-7 min)

    While -Reading


    (An element of Singapore method)


    Practice (4min)

    What is the bold words? What do they mean?

    It is compound nouns ( күрделі зат есім)

    A compound noun is a noun that is made with two or more words. A compound noun is usually [noun + noun] 

    Екі немесе бірнеше зат есімнен құралған зат есім. A postman , an airport

    Now, give me your examples…….

    Post –Reading

    Ex 5 p.63 (Match the words to the definitions)

    (Individually work)


    1. Forest floor

    2. Firewood

    3. Wildlife

    4. Charity worker

    5. Fishing boat



    1.Wood that you use to make a fire.

    2.A boat that you use when you go fishing.

    3.People who work for charity.

    4.The ground in the forest.

    5.The animals , birds and plants that live in area.



    Ex 3 p.63 (Choose and answer the questions)

    (Group work)

    1. What do people do in the forests in the Sundarbans every day?

    2. Why is it dangerous for the people to go into the forests?

    3. What did the tigers do in the Sundarbans last year?

    4. How is the tiger charity helping the people?

    5. What should you do if you see a tiger?

    6. How is tiger a part of the culture in the region?


    Read the text again. Mark the sentences true (T) or false (F) . (Individually work )

    FLYING and LANDING (An element of Singapore method)



    DISCUSSION

    What do you say about dangerous animals in our country?



    Pupils listen about the new theme
















    retell the text.




















    Pupils write the rule in their rule copybook










    Answers:

    1. B

    2. E

    3. D

    4. A

    5. C





    Pupils give their answers










    Pupils choose their choice

    Answer:

    1.T

    2. T

    3.F

    4.T

    5.F



    Pupils say their short opinion



    Teacher gives oral feedback after each task.















    Teacher evaluates pupils

    Descriptor: Teacher gives 1 point


    Retelling the 3-4 sentences


























    Teacher evaluates pupils

    Descriptor : If pupils match the words to the sentences 1 point




    Teacher evaluate pupils

    Descriptor : If pupil answers the questions 1 point







    Descriptor : 2 point

    If you have all correct sentences


    1 point If you have incorrect sentences





    Teacher evaluate pupils


    Blackbord , picture
















    Book, slide 5




















    Activeboard

    Slide 6








    Activeboard

    Slide 7-8










    Activeboard

    Slide 9










    Activeboard

    Slide 10

    The end of the lesson – 5 min

    Homework (6 min)

    Feedback “ Apple tree”

    Work book Ex 1-2 p.47

    Pupils give their feedback

    Write their opinion



    Activeboard

    Slide 11-12

    Бағалау парағы



    №



    Name

    Homework

    Retell the text

    Match the words

    Answer the ques

    tions

    Mark

    the

    T/F sentences



    2p

    3p

    1p

    1p

    1p

    2p

    1

    Aitolkyn

    2

    3

    1

    1

    0,5

    1

    2

    Kausar

    2

    3

    1

    1


    1

    3

    Inkar

    2

    3

    1

    1


    1

    4

    Akhmet

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Сабақ жоспары 6 сынып
    16.05.2024
    235
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Кадырова Жанат Куанышбаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации