Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Логарифмдік теңдеулерді құрастыру
Материал туралы қысқаша түсінік
Казіргі таңда көп жастар шынына келгенде, болашақта шаруашылықтың қай саласында қызмет істейтінін білмейді.Олар оқу орнын таңдау кезінде болашақта білікті, білімді азамат болуды ғана ойлайды. Бағдарлама жасаушылар да бұл мәселені жобалап қана шешеді. Шындығында білікті, білімді болу толып жатқан білімдердің күрделі салаларын берілген уақытта анықтау мүмкін емес. Біз біліктілікті қалыптастыратын бір ғана математика саласын қарастырып отырмыз. Оның білімділікке қосатын үлесі қандай деген суал тілімізге оралады. Бағдарлама біреудің ой пікірі. Оның материалын жүйелеп бергенде алушы ой пікірін қайталайды, бірақ білім алушыға тән ойлау жүйесі қалыптаспайды. Бағдарламаны құрастырушылар ойлау жүйесінің логикасы сақталуын басшылыққа алмаудың нәтижесінде ой үзілістері пайда болады. Мұндай жағдайда оқырманның өзіне тән объективтік пікірі қалыптаспайды. Адам есепті өзі құрастырса, онда ол есеп, құрылымындағы өрнектерді өзінің бұрын оқыған математикалық сөйлемдеріндегі, формулалардың, теоремаларды
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Логарифмдік теңдеулерді құрастыруБәйтікбай Береке, Қайрат Назым, Туребекова АрайлымCемей қаласының Шәкәрім атындағы мемлекеттік университеті«Математика» мамандығының IV курс студенттеріҒылыми жетекші – аға оқытушы Тайболдина Қ.Р.
АннотацияМақалада логарифмдік теңдеулердің құрастырылуы қарастырылады, сонымен бірне осы тақырыпқа байланысты бірнеше мысал қарастырылады;Ойды нақты жеткізу мен түсіну айтылады.
Казіргі таңда көп жастар шынына келгенде, болашақта шаруашылықтың қай саласында қызмет істейтінін білмейді.Олар оқу орнын таңдау кезінде болашақта білікті, білімді азамат болуды ғана ойлайды. Бағдарлама жасаушылар да бұл мәселені жобалап қана шешеді. Шындығында білікті, білімді болу толып жатқан білімдердің күрделісалаларын берілген уақытта анықтау мүмкін емес. Біз біліктілікті қалыптастыратын бір ғана математика саласын қарастырып отырмыз. Оның білімділікке қосатын үлесі қандай деген суал тілімізге оралады. Бағдарлама біреудің ой пікірі. Оның материалын жүйелеп бергенде алушы ой пікірін қайталайды, бірақ білім алушыға тән ойлау жүйесі қалыптаспайды. Бағдарламаны құрастырушылар ойлау жүйесінің логикасы сақталуын басшылыққа алмаудың нәтижесінде ой үзілістері пайда болады. Мұндай жағдайда оқырманның өзіне тән объективтік пікірі қалыптаспайды. Адам есепті өзі құрастырса, онда ол есеп, құрылымындағы өрнектерді өзініңбұрын оқыған математикалық сөйлемдеріндегі, формулалардың, теоремалардың құрамындағы өрнектермен салыстырып олардың теңдеулер құрамына қосатын үлесін анықтап берудің айтуы бойынша емес өз басымен ойлап тапқан шешімді қабылдайды. Логарифмде құрамында санаулы ғана өрнектер, формулалар бар. Олар түрлі біріктіру арқылы өзгертіледі. Осы процесті нақты мысалдар арқылы іске асыру жолына тоқталайық:
есеп. (2 +1) = 2 = P
Шешуі. Есепте дербес логарифмдік теңдеуінің құрылымын қалай өзгерту керектігі көрсетілген. Онда функцияның атауы және негізі функцияларды өзгерту талап етілген. Теңдеудегі өрнектер теңдік таңбасымен біріктірілген. Бұл теңдеуге қойылған негізгі шарт. Теңдікті өзгертпей сақтайтын бір-ақ ереже бар. Ол нақты талаппен байланыстырылған нөлді қосу. Ондай нөлдер көп.
-- Бірінші нөлді қойып, берілген теңдеуді түрлендірейік; (2 +1) + = 2 ⇒⇒ (2 +1) = 2 + ⇒⇒ (2 +1) = + ⇒ (2 +1) = ⇒⇒ (2 +1) = Берілген теңдеуге бірдей өрнектердің айырымы қосылғандықтан құрастырылған теңдеу мен берілген теңдеудің шешімдері бірдей. Жауабы: (10 +) =
есеп. (4 -1) = 2 ⇒ f(x) = (x)
Шешуі. Түрлендіру процесін әріптер арқылы қысқартып жазып аламыз. Шығады «⇒» таңбасының сол жағындағы өрнектер бастама өрнек дейді және оны «Б» әрпімен белгілейді, ал оның оң жағындағы құрастырылатын теңдеуді талап деп атап, оны «Т» әрпімен белгілейді. Ойлау жүйесі мен түрін зерттейтін ғылымды логика дейді. Логиканы да математика тіліне аударып жазуға болады. Осыларды сақтағанда берілген теңдеумен ұқсастығы көбірек болады. Берілген теңдеудің функциясы (4x-1) мен негізгі талапта сақталған. Бұларға амалдар қолданылмайтындықтан күрделендіру процесіне қатыспайды. Берілген теңдеудің оң жағындағы 2 саны сақталмаған. Ендеше сол күрделендіру процесіне қатысады. 2- нің орнына үлкен санды алуға болмайды. Осы айтылған нақты ойлау жүйелері. Әрбір теңдеуге байланысты ойлау процесі өзгеріп отырады. Сондықтан бұлардың құрылымын төменде көрсетілгендей жазып қою керек. Б: (4 -1) = 2 Т:f(x) = (x)
Б6: (4x-1)log55x = 25x2Талапта көрсетілген түр бойынша теңдеу құрастырылды.
Қорыта айтатын болсақ, берілген теңдеудің күрделендіру процесін дұрыс түсінуді қамтамасыз ету мақсатын көздеп оның құрамына нөл мен бірді енгізуден бастадық. Егер түрлендірудің алғашқы кезінде түсіну мүмкіншілігі, яғни берілген теңдеудің құрылымынан алатын ақпарат қиындала бастаса, оларды кейін салыстыратын элементтердің мағынасы ашылғаннан кейін енгізуге болады. Бұл логиканың талабы. Осы айтылған ойымыздың дұрыстығын теңдеу құру арқылы көз жеткіздік.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі1.Қожабаев Қ. «Математиканы оқыту әдістемесі» Алматы, 1998ж.2.Әбілқасымова А. «Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі» Алматы, Білім 1998ж3.Қаңлыбаев Қ.И «Матемематика теориясы және оқыту әдістемесі» Алматы,2007ж.4.Көбесов А. «Математика тарихы» ,Алматы , «Қазақ университеті »1993ж.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз