Сабақтың
басы
Қызығушылықты
ояту.
7
мин.
|
(Ұ). Ұйымдастыру
кезеңі:
Ұйымдастыру
кезеңі
Психологиялық
ахуал
Бір түрлі фигур
алғандарды
1-топқа «Достар», ал екіншісін таңдағандарды
2-топқа «Құрдастар» тобына
бөлемін.
|
Оқушылар мұғаліммен
амандасады,түгенделеді.
Психологиялық
ахуал
Оқушылар
дың пікірі
тыңдалады
|
слайд
|
Сабақтың
ортасы
26
мин.
|
Жаңа экономикалық жол біздің
елімізді өмір сүру жағдайының өзгеруіне ғана емес, сонымен қатар
жаңа психологиялық тәуелділіктің пайда болуына алып келді. Кейбір
ойын автоматтары немесе лотереялар құлазуды басу үшін ойын-сауық
орталығы зиянсыз құрал болып көрінеді. Алайда соңғы уақытта адамдар
ойынға жаппай тәуелді бола бастады. Ойынға деген құштарлық - бұл
ойын деп аталатын психологиялық
тәуелділік.
Ойын, сондай-ақ, ойын
тәуелділігі, құмар ойындарға, эмоционалдық бұзылуларға және олардың
негізінде туындаған депрессивті жағдайға бақыланбайтын
психологиялық тәуелділікпен сипатталатын кең таралған ауыр жағдай
болып табылады.
|
Аурудың халықаралық
жіктемесіне сәйкес, ойынның басты және анықтаушы белгісі адамның
бір немесе бірнеше құмар ойындарға үнемі қайталанатын қатысуы болып
табылады. Әдетте, ауру тез өршиді және жақын арада ойын
тәуелділігімен зардап шегетін адам азаю, жеке өмірін бұзу және
отбасылық қарым-қатынас сияқты әлеуметтік салдарға тап
болады.
Біздің еліміз үшін ойын
тәуелділігі - қайғы, негізінен соңғы онжылдықта: қаланың ортасында
ғана қол жетімді әр түрлі казинолар, ал тоқсаныншы жылдардың
аяғында аренаға жаңадан "барлығы үшін"орындар
шықты. Хит-парадты ойын автоматтары
басқарды.
|
|
|
Ойынқұмарлыққа салыну
себептері:
Бірінші нәрсе бірден -
эмоциялар. Қанға түсетін адреналин, психиканы қозғаушы, адамды
төзбеушіліктен және белгісіз құдайға сәттілік туралы дұға етеді.
Бұл эмоциялардың қол жетімділігі адреналинді алудың барлық белгілі
тәсілдерінен асады! Өйткені ойланыңыз: мысалы, экстремалды спортпен
айналысу үшін жақсы құрал-жабдыққа ақша қажет, беткейлерге, тау
жолдарына, парашют мұнараларына және т. б. баруға уақыт пен
мүмкіндік табу керек. Алайда, сұрақ туындайды: неге біреу осындай
күшті эмоцияларға қажеттілік сезінеді, ал басқалары-жоқ?
Түсіндірмелердің бірі-мұндай адамның факторлар салмағына байланысты
қандай да бір тұрақты құндылықтар мен ішкі бағдарлар қалыптаспаған.
Мысалы, отбасы баланың киініп, киінуіне ғана қамқорлық жасады,ал
жалғыз қолайлы ойын-сауық теледидар болды. Баланың жанының ішкі
жағдайына, рухани, интеллектуалдық дамуына дейін ешкімге де іс
болған жоқ. Ал ішкі, жеке
бос
орын - адамның өзіне әрдайым
тәуелді емес. Көбінесе ол қоршаған ортаның зияткерлік
инерттілігінің әсері. Сонымен, біз қалыпты өмір мен нормалды
эмоцияларды сұрыптағанмен, жылдам әрекет ететін, өткір, бір уақытта
да адамды жеке босаңсудан арылтуға қабілетті алмастырумен
айналысамыз.
Ойын (ойынға тәуелділік), өз
дамуында кез келген өзге де бөртпе түрлері сияқты (алкоголь,
есірткі және басқа) белгілі бір кезеңдерден өтеді, оларды шартты
түрде үшке бөлуге болады.
|
Патологиялық ойыншының
белгілері:
1. Жұтылу, ойынға алаңдаушылық
(өткен ойындар туралы есіне алады, келесі ойынға ақша табуды
ойлайды);
2. Ойнай отырып, қозуды
бастайды;
3. Ойынды бақылау немесе
тоқтату кезінде қиындықтар
туындайды;
4. Ойынды тоқтату қажет болған
жағдайда алаңдаушылық немесе тітіркену
сезінеді;
5. Өз мәселелерінен қашып
немесе көңіл көтеру үшін ойнайды (кінәсін сезінуден кету,
алаңдаушылық, депрессия);
6. Жеңілістен кейін келесі
күні ойнауға әрекет етеді;
7. Ойынға қатысудың шынайы
дәрежесін жасыру мақсатында отбасы мүшелерін
алдайды;
8. Ойын қаржыландыру үшін
алдау, ұрлық сияқты заңсыз әрекеттер
жасайды;
9. Ойын жақындарыңызды,
достарыңызды немесе білім алу қаупін
тудырады.
|
|
|
Ойын тәуелділігіне әкелетін
негізгі психологиялық себептердің тізімін жасап, талдап көрейік
(оқушылар өз көзқарасын айтады, содан кейін нәтижелерді мамандардың
пікірімен салыстырамыз)
* бақытсыз
өмір;
* өзіне
қанағаттанбаушылық;
* балалар немесе жасөспірімдер
жағдайында психологиялық
бекіту;
* адам мәдениетінің
төмендігі;
*
кедейлік;
* ақыл-ой кемістігі
•
|
Наркология ҰҒО-мен бірлесіп,
біз байқаған пациенттер (83 адам) келесі ерекшеліктер бойынша
жіктелді: * жасы бойынша құмар ойындарға тарту-21-30 жас (44,3%),
31-40 (37,7%), 41-50 (14,9%), 51-65 (3.1%)
жыл;
* жынысы бойынша-ерлер
(89,7%), әйелдер (10,3%);
• білім деңгейі бойынша - жоғары
(8,7%), аяқталмаған жоғары (11,1%), арнаулы орта (19,8%), орта
(41,7%), аяқталмаған орта (15,1%), бастауыш
(3,6%)%);
* отбасылық мәртебесі бойынша
- үйленген/тұрмыста (23,4%), ажырасқан (29,3%), некеде тұрған
(47,3%, оның ішінде қайталама некелер)
•
Ойын тәуелділігінің
салдары:
* Жеке тұлғаның деңгейін
төмендету.
• Үлкен ақша
қарызы.
* Отбасының
ыдырауы.
* Достарды
жоғалту.
• Әлеуметтік мәртебені
жоғалту.
|
|
Сабақтың
соңы
Ой
толғаныс.
Рефлексия
7
мин.
|
Біздің сынып сағатының соңында
сіздер бүгінгі сұхбаттың қорытындысын шығарып, ойын мен интернет
тәуелділікке өз пікірлеріңізді және көзқарасыңызды білгіміз келеді.
Қандай тұжырымдарға келгеніңізді
естісек.
|
(Оқушылар осы мәселе бойынша
өз пікірлерін айтады,
|
|