Амангелді атындағы жалпы орта
мектебінің
информатика пәнінің мұғалімі
Әбілқасым Меруерттің
өз
сабағында «Модульдік оқыту
технологиясын қолдану»
Жаңа ақпараттық технологиялар
дегенiмiз – бiлiм беру iсiнде ақпараттарды даярлап, оны бiлiм
алушыға беру процесі. Бұл процесті icкe асырудан негiзгi құрал
компьютер болып табылады. Компьютер - бiлiм беру iсiндегi бұрын
шешiмiн таппай келген жаңа, тың дидактикалық мүмкіндіктерді шешуге
мүмкiндiк беретін зор құрал. Бірақ әлі күнге дейін біз осы зор
құралдың шексіз мүмкiндiктерiнің оннан бiрiн де пайдалана алмай
отырмыз.
Менің де мұғалім ретінде алдыма қойған мақсатым – оқушыларға ұлттық
педагогикалық тәрбие мен білім берумен қатар олардың шығармашылық
қабілеттерін арттыру. Сол себепті сабақты идеялық жағынан ғылыми
негізде, өмірмен байланысты ұйымдастыру оқушының қызығуын, білім
құмарлығын таныту, әр сабақта оқушыларды ойлануға, өздігінен
ізденіс жасауға баулып, ойын ауызша, жазбаша жинақтап баяндай
білуге, мәдениетті сөйлеуге үйрету арқылы дағдыландыру - әрбір
ұстаздың абыройлы борышы. Бұл ретте ғасырлар бойы қолданылып,
сұрыпталып, тұрмыс пен өмір тәжірибесі сынынан өткен
салт-дәстүріміз педагогикалық әдіс-тәсіл ретінде
пайдаланылады.
Технологиялардың танымал түрлерінің бірі Модульдік оқыту – оқытуды
оңтайландыру, тұлғаның мүмкіндігіне даярлық деңгейін бейімдеу
болса, дамыта оқыту – оқушының жеке тұлғасын, оның
біліктеріндамыту.
Осыны ескере отырып, мен оқу үрдісінде М. Жанпейісованың «Модульдік
оқыту технологиясын» қолданып жүрмін. Мұндағы менің мақсатым - өз
бетімен дами алатын, әр түрлі өмірдің қиындықтарына төзе білетін,
белсенді, білімді оқушы тәрбиелеу. Модульдік технология дамыта
оқыту идеясына негізделген. Модульдік оқытудағы негізгі мақсат –
оқушының өз бетінше жұмыс істей алу мүмкіндігін дамыту. Ал жекелеп
(даралап) оқыту – бұл қабілеттері мен мүмкіндіктерін ашуға,
дамытуға жағдай туғызу, белсенді оқыту – танымдық белсенділігін,
шығармашылығын ұйымдастыру. Сондай-ақ түрлеріне тоқталсақ:
Олай болса, жаңа технологияның әдіс-тәсілдерін иновациялык
құрылғыларды пайдалану білім сапасын арттырудың бірден-бір жолы.
Оқу үрдісінде осы технологияның тиімді жақтарын төмендегі сызбадан
көре аласыздар. Ақпараттық технологияларды пайдалану кезінде бірден
бір талап десек те болады ол - ақпараттық
мәдениет.
Біріншіден, дәстүрлі емес
сабақтарды өту арқылы оқушылардың ой толғауын, білімін, қабілетін
кеңейтуге болады. Білімді даяр күйінде бермей, оқушылардың алдына
белгілі бір мәселені міндет етіп қойып, оны олар инновация
элементтерін пайдалана отырып ізденіп шешуі тиіс жолдарды
пайдалану. Бұл арқылы олар проблемалық жағдай туған кезде оны дұрыс
шеше білу тәсілдерін үйренеді. Мұның нәтижесінде өз бетінше өмір
сүре алатын шығармашыл азаматтар тәрбиелейміз.
Екіншіден, оқушыларға қазіргі заман талабына сай жоғары дәрежеде
сапалы білім мен тәрбие беруде компьютерлік технологияны пайдаланып
оқыту – бүгінгі күн талабы. Дамыта оқытуда баланың
ізденушілік-зерттеушілік әрекетін ұйымдастыру басты назарда
ұсталады. Ол үшін бала өзінің бұған дейін білетін амалдарының,
тәсілдерінің жаңа мәселені шешуге жеткіліксіз екенін сезетіндей
жағдайға жетуі керек. Содан кейін барып оның білім алуға деген
ынта-ықыласы артады, білім алуға әрекеттенеді.
Үшіншіден, қазіргі таңдағы талаптарға сай білімді, әсіресе білгенін
өмірде пайдалана білетін жастарды тәрбиелеу мақсатында оқытудың
жаңа әдістерінің ішіндегі ең маңыздысының бірі – желілік
ресурстарды пайдалану технологиясын енгізу.
Өз тәжірибемде педагогика ғылымының докторы, профессор Ж.
Қараевтың «деңгейлік
оқыту» жүйесіне, «сын тұрғысынан
ойлау» стратегиясына,
Шаталовтың «тірек
сигналдары арқылы оқыту» жүйесіне және
қосымша электронды оқулықтарға сүйеніп сабақ
жүргіземін.
«Өзіңді білу -
адамгершілікке жеткізеді»
- деп неміс
психологі
Н. Энкельман айтқандай әрбір
мұғалімнің алдына қоятын мақсаттары болады. Сол мақсатқа жету үшін
әрбір мұғалім тығырықтан шығатындай жол іздейді. Оқушының пәнге
деген қызығуын және сабақтың сапасын арттыруда менің алға қойған
мақсатым мынадай:
- логикалық ойлау қабілетін дамыту, өздігінен жұмыс істеуге
дағдыландыру;
- оқу материалында баланы қызықтыратындай құпиясы бар мәселе
туғызу;
- оқушының өз бетінше жұмыс істей алу мүмкіндігін дамыту;
- оқушының жеке басының дара және дербес ерекшелігін ескеріп,
олардың өз бетінше ізденуін арттырып, шығармашылықтарын
қалыптастыру.