Материалдар / "Математикадан логикалық есептер" 5 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

"Математикадан логикалық есептер" 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушыларға математикадан логикалық есептерді шешу арқылы оқушылардың логикалық ойлау қаббілеттерін дамыту
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қазан 2018
1472
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Математиканы  оқытудың  мұғалімге де оқушыларға да өзіндік  қиындығы  бар. Өйткені  математиканы  жете  меңгеру  біріншіден —  әншілік,  суретшілік, ақындық , шешендік тағы сол сияқты табиғат  сыйлайтын тума  талантың  біріекіншіден – ұзақ  жылдар  бойы жалғасып  келе жатқан білім беру  саласындағы реформалар математикаға  бөлінген апталық  сағат  санын азайтуға  алып  келді. Үшіншіден – басқа пәндерде  тараулар,  бөлімдер  тақырыптарды әртүрлі  реттілікпен  оқытуға, бірін қалдыра  тұрып екіншісін үйретуге  мүмкіндік бар. Ал  математика алдыңғысын  меңгермей  келесіге өтуге  болмайтын реттелген  білімдер  жиынтығы  болып  табылады. Мен  математиканы оқытуда «басқа  пәндер аз қабатты көп үйлердің құрлысын салу, ал математика көп қабатты бір үйдің құрлысын салу  сияқты. Аз қабатты көп үйлердің біреуінің құрлысын  тоқтатып, екіншісін сала беруге болады, ал көп қабатты үйдің іргетасы  мен төменгі  қабаттары берік  болмай жоғарғы қабаттарын салуға болмайтындығы  сияқты  дегім  келеді.Соңғы уақытта  балалардың  қабілетіне  қарай деңгейлеп – саралап оқыту өзінің  оң нәтижесін  беруде.  Оқулықтары жеңіл, орташа, күрделі  деңгейлердегі  есептер  мен жаттығулар  жеке  топтастырылып  мұғалімге  қолайлы  жағдай жасалған.5 – сыныпта  «Натурал  сандардың  бөлінгіштік  белгілерін»  өткен  кезде оқулықтағы 2-ге, 5- ке, 10- ға және 3- ке, 9 — сандарына бөлінгіштік белгілерімен  шектелмей 4, 6, 8, 11, 25 сандарына бөлінгіштік белгілерін қоса үйретіп жаттығулар жасаттым. Олар:жазылуындағы соңғы екі цифры 0 немесе 4 – ке бөлінетін сан құраса, ол сан 4- ке бөлінеді. 2-ге, 3-ке де бөлінетін  сандар 6 – ға бөлінеді.  Жазылуындағы соңғы үш цифры 0 немесе 8 –ге бөлінетін  сан құраса, ол сан 8 – ге бөлінеді.Жазылуындағы  тақ  орындардағы  цифрлардың  қосындысымен жұп орындардағы цифрлардың қосындысы тең немесе айырмасы 11 –ге бөлінетін  сан болса, ол сан 11- ге бөлінеді. Жазылуындағы соңғы екі цифры 00, 25, 50, 75 сандарымен аяқталса, ол сан 25-ке бөлінеді.ЕҮОБ пен ЕКОЕ  табу  тақырыбында  дәстүрлі  жай көбейткіштерге  жіктеу тәсілімен бірге, үлкенін кішілеріне бөлу арқылы, бөлінбесе ЕҮОБ табу үшін кішісін еселеп кеміту ,ЕКОЕ табу үшін үлкенін еселеп арттыру тәсілін қатар пайдаланып есептер шығартуға болады.23 пен 69 сандары үшін 69 : 23 = 3 болғандықтан, ЕҮОБ(23;69) = 23,   ЕКОЕ(23;69)= 69 боладыЕгер үлкені кіші санға бөлінбесе ЕҮОБ – ін табу үшін кіші санды үлкені бөлінетін сан шыққанша еселеп кеміту, ал ЕКОЕ – ін табу үшін үлкенін кіші санға бөлінетін  сан шыққанша еселеп арттыру керекМысалы: 36; 48 сандары үшін 48, 36 – ға бөлінбейтіндіктен 36:2 =18,   48 саны  18 – ге бөлінбейтіндіктен 36 : 3 = 12,  48 : 12 = 4 демек, ЕҮОБ (36;48) = 12  ал  48 * 12 = 96 ,  96 саны 36 –ға бөлінбейтіндіктен 48 * 3 = 144,   144 : 36 = 4 . Ендеше ЕКОЕ(36;96) = 144.Бөлшектерді  салыстыру  тақырыбын  өткенде оларды ең кіші ортақ бөлімге  келтірмей – ақ  a/b,  c/d   бөлшектері  үшін , ad = bc           болғанда                        a/b = c/d  ad > bc          болғанда                         a/b >  c/d ad < bc           болғанда                         a/b < c/d теңдігімен теңсіздіктері  орындалатындығын  пайдалану тиімді тәсіл болып  табылады. Бұл  жерде теңдік пен теңсіздіктің орындалу себебі  ad , bc көбейтінділерінің   салыстырылатын бөлшектердің бөлімдерінің  көбейтіндісіне тең  санға ортақ бөлімге келтірілгендегі алымдары екендігінен шығатындығын түсіндіру керек деп есептеймін.Оқулықта  жай бөлшектерді ондық бөлшек түрінде жазу үшін алымында, бөлімінде бірдей натурал санға көбейту тәсілі берілген. Оқушылар бұл тәсілді басында пайдаланса да, ондық бөлшекті натурал санға бөлуді оқығаннан кейін алымын бөліміне бөлу тәсілін үйрету пайдалы болар деп есептеймін.Математиканы  нәтижелі  оқытуда оқушыларды осы  пәнге қызықтыра білу маңызды. Бұл орайда сабақта да үйірмелерде де математикалық фокустар мен дербес жағдайлардағы қызықты есептеу тәсілдерін кірістіріп отыру пайдалы. Мысалы 5 пен аяқталатын сандарды квадраттау тәсілі.  Ол үшін соңғы 5 санының алдындағы санды одан әрі бірі артық санға көбейтіп, көбейтіндісіне 25 – ті тіркеп жазса болғаны. 35                 3( 3 + 1) = 12                  352 = 1225 105              10( 10 + 1) = 110             1052 = 1102 Екі  таңбалы  санды 99 –ға көбейту. Ол үшін көбейтілетін саннан бірі кем санға, көбейтілетін санның 100- ден айырмасын тіркеп жазу керек. 63* 99 = 6237                                87 * 99 = 8613 Енді логикалық  есептерді әртүрлі  тәсілмен шығартуға  мысал келтірейін.Математика.  5 сынып. Аулада тауықтар мен қозылар жайылып жүр.  Қозылар  тауықтардан 3 есе кем. Қозылар мен тауықтардың аяқтарының саны 40. Аулада неше қозы неше тауық жайылып жүр? І  тәсіл.  Теңдеу құру.Қозылар  саны — х  десек,  тауықтар  саны —  3х,  онда қозыларда 4х,  тауықтарда 2* 3х = 6х  аяқ болады. Есеп шарты  бойынша   4х + 6х = 40     х = 4         4 * 3 = 12Жауабы:  4 қозы, 12 тауық. ІІ тәсіл. Біртіндеп санау тәсілі. Егер қозы 1 болса, онда  тауық 3,  аяқтары     4 * 1 + 2 * 3 = 102 болса, онда  тауық 6, аяқтары      4 * 3 + 2 * 9 = 304 болса, онда  тауық 12, аяқтары    4 * 4 + 2 *12 = 40 Математиканы оқытуда есептеудің түрлі тәсілдерін пайдалана отырып, оқушылардың бойында тек есептер шығара білу қабілеті емес, оның мазмұнын да түсіне білу нышандары, қызығушылық қасиеттерін қалыптастыруға болады. 

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!