Материалдар / «Математикалық сауаттылық» әдістемелік құралы
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

«Математикалық сауаттылық» әдістемелік құралы

Материал туралы қысқаша түсінік
«Математикалық сауаттылық» әдістемелік құралы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Желтоқсан 2017
3506
14 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

БҚО Ақжайық ауданының білім бөлімінің әдістемелік кабинеті





«Математикалық сауаттылық» әдістемелік құралы

«Краснояр ОЖББ мектебі» КММ - нің, бірінші санатты математика пәні мұғалімі Н.У. Утепбергенованың іс – тәжірибесінен















Чапаев, 2017 жыл

Батыс Қазақстан облысының Ақжайық ауданының білім бөлімінің әдістемелік кабинетінің сараптама кеңесінде қаралып, аудан мектептеріне таратуға мақұлданды.Хаттама №2 17.05. 2017 ж.









Құрастырушы: Н.Утепбергенова, Краснояр ОЖББМ-нің бірінші санатты математика пәнінің мұғалімі

Пікір жазған: Б.Иманғалиева, Харькин ОЖББМ-нің жоғары санатты математика пәнінің мұғалімі

















Математика пәні мұғалімдеріне әдістемелік құрал ретінде ұсынылады. Математикалық сауаттылық есептерін шығаруға арналған оқу құралында әртүрлі есептер, олардың шығару жолдары тест тапсырмалары жинақталған.



Мазмұны





  • Түсінік хат............................................... 3 -бет
  • Тапсырмалар........................................... 4 - бет
  • Қорытынды .............................................30-бет
Пайдаланылған әдебиеттер















Түсінік хатБүгінгі күн талабына сай жан-жақты дамыған, белсенді, өмірге талпынысы, қызығушылығы бар адамды мектеп табалдырығынан дайындап шығарудың ең бір тиімді тәсілі ол – оқытудағы математикалық сауаттылық.Математикалық сауаттылық- математиканың әлемдегі рөлін анықтау және түсіну;- әртүрлі формада берілген сандық ақпараттарды оқу, талдау, түсіндіріп беру;- дұрыс негізделген математикалық пайымдаулар айту;- есептерді шығарудың тиімді тәсілдерін табу, орындау, өзін-өзі тексеру, өмірмен байланыстыру;- математикалық білімді өмірлік жағдаяттарда кездесетін түрлі мәселелерді шешуде еркін қолдану.Оқушылардың математикалық сауаттылығының қалыптасуы «математикалық құзыреттiлiктiң» даму деңгейлерімен (танымдық салалармен) сипатталады:- білу (еске түсіру);- қолдану (байланыстарды орнату);- ойлау (пайымдау).Математикалық құзыреттілік – нәтижелерді түсіндіру, талдау және түрлендіру, математикалық модель құрастыру, қатынастарды анықтау, шынайы өмірде пайда болған мәселелерді шешу үшін математиканы дәлме-дәл қолдану қабілеттілігі.Оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар: «Алған білімдері мен біліктерін практикалық қызметтерінде және күнделікті өмірлерінде:- қажеттілігіне қарай анықтамалық материалдарды және қарапайым есептеуіш құралдарды пайдаланып, формулалар бойынша тәжірибелік есептеулер жүргізу;- ең қарапайым математикалық моделдерді құрастыру және зерттеу;- нақты байланыстарды функцияның көмегімен суреттеу және зерттеу, оларды график түрінде беру; нақты үдерістердің графиктерін түсіндіру;- диаграмма, графиктер, статистикалық сипаттағы ақпараттарды, сандық мәліметтерді танып білу, талдау;

1.Берілген мәліметтерді қолдана отырып, төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.Айтолқын жазғы демалысын Оңтүстік Африкада өткізуді шешті. Төменде ақша айырбастау пунктінің кестесі көрсетілген.


Сату құныСатып алу құны
1 ZAR15.5 KZT15.0 KZT


*ZAR – Оңтүстік Африка рэндіKZT – Қазақстан теңгесі1.1) Айтолқын жазғы демалысына 341000 теңге алып шықты. Оңтүстік Африкаға жеткенде ақшасын неше рэндіге айырбастай алады?А) 21500В) 22000С) 23750Д) 23700Е) 22250

Шешімі: ZAR1.2)Айтолқын жазғы демалысында 17500 рэнд жұмсады. Қазақстанға қайтқанда қалған ақшасын неше теңгеге айырбастай алады?А) 69750В) 67500С) 71500Д) 65000Е) 70250

Шешімі: 22000-17500=45004500·15=67500 KZT

2. Берілген мәліметтерді қолдана отырып, төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.Дөңгелек диаграммада дүкенге келетін бір күндік тауарлардың төлемінің көрсеткіші берілген.

























2.1) Егер барлық тауар үшін 35000 теңге төленетін болса, онда сүтке неше теңге төленетінін табыңыз.А) 5250В) 8750С) 7000Д) 3500Е) 1750Шешімі: Шеңбер 360°-қа тең. Сүт 10%-ке сәйкес.35000-100% Х -10%2.2) Егер қаймаққа 15000 теңге төленетін болса, онда нанға қарағанда жұмыртқаға неше теңге артық төленетінін табыңыз.А) 9000В) 22500С) 13500Д) 4500Е) 18000Шешімі: Қаймақ-25%30%-15%=15%25%-1500015%-х

3. Берілген мәліметтерді қолдана отырып, төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз.Ағайындылар Асан, Есен және Үсен дүниенің үш түрлі қаласында өмір сүреді. Төменде тұратын қалаларының сағаттық белдеулері көрсетілген.





















3.1) Сингапурда сағат 11:40 болса, онда Астанада жергілікті уақыт қандай?А) 17:40В) 13:40С) 05:40Д) 09:40Е) 21:40

Шешімі: 11:40 -2 сағ→09:40

3.2) Асан Мадрид уақытымен 07:35-те Есенге қоңырау шалғанда, Есеннің тұратын қаласының жергілікті уақыты қандай болады?А) 01:35В) 11:35С) 03:35Д) 23:35Е) 13:35

Шешімі: 07:35+6 сағ→13:35

3.3) Үсен Астана уақытымен бауырларына 15:15-те хат жолдады. Асан осы хатты екі сағаттан кейін байқаған болса, онда ол өзінің жергілікті уақытымен хатты нешеде оқиды?А) 17:15В) 03:15С) 11:15Д) 13:15Е) 09:15

Шешімі: Асанда Астана уақытымен 17:15. 17:15-4 сағ→13:15

4. 952* санындағы жұлдызшаның орнына қандай цифрды қойғанда, пайда болған сан 4-ке қалдықсыз бөлінеді?а) 4, 8, 12В) 0, 10С) 2, 6Д) 0, 4, 8Е) Кез келген цифр

Шешімі: 4-ке бөлінгіштік белгісі 20; 24; 28.Жұлдызша орнына 0; 4; 8; сандарын қоя аламыз.

5. 5555 саны қандай цифрмен аяқталатынын табыңыз.А) 9В) 1С) 7Д) 3Е) 5

Шешімі: 5-ке аяқталатын сан оның қандай натурал дәрежесін алсақта 5-пен аяқталады.51=552=2553=125

6. Қазір әкесі 54 жаста. Баласы 20-да, ал қызы 6-да. Неше жылдан кейін баласы мен қызының жастарының қосындысы әкесінің жасына тең болады?А) 28В) 20С) 26Д) 24Е) 30

Шешімі: 54→54+n20→20+n6→6+n54+n=20+n+6+nn=54-26=28

7. Берілген мәліметтерді қолдана отырып, төмендегі (7.1-7.2) сұрақтарға жауап беріңіз.

*Кестеде жаңа логикалық операциялар көрсетілген.

7.1) өрнегінін мәнін анықтаңыз.А) 15В) 5С) 40Д) 20Е) 10

Шешімі:

7.2) өрнегінің мәнін анықтаңыз.А) -10В) 1С) 10Д) -1Е) 100

Шешімі: 102-10=90 90-102=-108. Берілген қосындыны анықтап, төмендегі тапсырмаларды орындаңыз.

ААВВСА+СВС 2 5 5 3 *Әрбір әріпке бір цифр сәйкес келеді.

8.1) Өрнектің мәнін табыңыз: А+В+СА) 27В) 19С) 25Д) 31Е) 23

Шешімі: ААВ=100A+10A+BBCA=100B+10C+A CBC=100C+10B+C 111A+111B+111C=111(A+B+C)A+B+C=

8.2) A-ның ең кіші мәнін анықтаңыз.А) 9В) 6С) 5Д) 8Е) 4

Шешімі: 1,2,...9А+В+С=23

А=6

  • Егер сандар белгілі бір тәртіппен орналастырылған болса, сұрақ белгісінің орнына қандай сан қойылуы керек?, ,,, ?
Шешуі: Бөлшектердің бөлімі солдан оңға қарай екі еселеніп отырады, ал алымдарында әр келесі сан алдыңғыдан 8-ге кіші,яғни: 91/4→91-8/4х2=83/8, 83/8→83-8/8x2=59/64

  • Сандар белгілі бір бір тәртіппен орналастырылған . Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз: 3,5,10,12,24,26, ? Шешуі: Ережесі келесі: 3+2=5, 5x2=10, 10+2=12,….,26x2=52
  • Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз: 7,15,31,? Шешуі: 7х2+1 =15
→31x2+1=63 15x2+1

  • Сандар белгілі бір тәртіппен орналастырылған.Тәртіпке бағынбай тұрған санды табыңыз.
16,7,15,9,14,13,9,19Шешуі: +2 +4 +6 16,7,15,9,14,13,9,19 -1 -3 -5 12 болу керек

  • Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз:
14(625)11 10 ( ? ) 5Шешуі:625=(14+11)2625=252Демек,?=(10+5)2?=152=225

  • x уz I
I 2 4 2II 4 10 14III 7 19 32a)Егерх=5 болса,у=?b)Егер у=7 болса,z=?c)Егерz=44.x=?





Шешуі:

Ереже:
  • x/2 y/4 z/2
2x3-2=4→4x2-6=2a)x = 5→y=5 x 3 - 2→ y = 13b)y = 7→z = 7 x 2 – 6 → z = 8 z = 44 → y (44+6) : 2 = 25e)→x=(25+2):3→x=9

  • Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз:


5436
1624
135?
4060


Шешуі:

Ереже:16:2х3=2424:2x3=3660:2x3=90

  • Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз:


82
117
204
5?


Шешуі:Ереже: Қарама қарсы орналасқан сандарды зерттейік:Мысалы:7→207х3-1=20Олайболса8х3-1=23
  • Сұрақ белгісінің орнына тиісті санды қойыңыз:


3128
72824
520?


Шешуі: Ереже: 3х4=12, 12-4=8Олай болса 5х4=20→20-4=16

Xabc
a

20b
b



50
c







a+b+c=?

Шешуі:a*b=20 a=2a*c=b b=10 →a+b+c=2+10+5=17 b*c=50 c=5

  • Берілген сан тізбектерінің соңғы сандарын табыңыз.
A)6, 10, 14, 18, xB)3, 6, 12, 24, xC)0, 3, 8, 15, 24, xD)2, 3, 5, 8, 13, 21, xE)5, 6, 8, 11, 15, 20, x



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!