2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / "Мейрімділікті өзіңнен баста"

"Мейрімділікті өзіңнен баста"

Материал туралы қысқаша түсінік
Ол адамгершілік белгісі болып табылады. Адам алдымен өзінің ішкі және сыртқы көзқарасын өзгерту қоғамға басқаша көзбен қарау жан-жақты түсінуге тырысу. Алдыңа нақты мақсат қойсаң соған жетуге ұмтылу әрекет ету басты мақсатың жетуге өз-өзіңе жол ашу.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

"Мейрімділікті өзіңнен баста"

ол адамгершілік белгісі болып табылады. Адам алдымен өзінің ішкі және сыртқы көзқарасын өзгерту қоғамға басқаша көзбен қарау жан-жақты түсінуге тырысу. Алдыңа нақты мақсат қойсаң соған жетуге ұмтылу әрекет ету басты мақсатың жетуге өз-өзіңе жол ашу.

«Әлемді өзгерткің келсе, алдымен өзіңнен баста» (М.Ганди), сөзіне сүйене отырып шығармамды қортындылауды жөн көрдім. Сенің көзқарасың ол сенің өмірің. Қоғамға, адамға деген ізгі ниет жылы қабақ мейірімділікті басшылыққа алсаң өзіңді де, өзгенің де өзгеруіне көмектесе аласың деген ойдамын.Адам алдымен өзгенің өзгеруін көру үшін өзіңе баса назар аударған жөн.ойдамын.Адамүшін өзіңе баса назар аударған жөнжәне сыртқы рынокта өгеру қажет біз өзіміз нені қалаймыз және неге қол жеткіземіз қалай білім аламыз? Қандай ұрпақ боламыз, деген сұрақ болу қажет. Бізден болашақ көп нәтиже күтеді сондықтан да қазіргі өскелең ұрпақ қандай болу керек? Жан-жақты мобилді адам болып қалыптасуды қажет етеді.Өз бетімізбен білім алу, өздігімізбен шешім қабылдай білу нәтижелі іс-әрекет жасуға ұмтылу ол барлық осы қоғамда өмір сүріп жатқан адамдардың бүгінгі заман талабы десем де қателеспеген болар едім. Әлем бізді емес біз әлемді өзгертуміз қажет деп түсінем.«Ұлт болашағы білімді ұрпақта» деп елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев айтқандай білімді болып ғана қоймай тәрбиелі тәлімді азамат болу шарт. «Сауатты ұрпақ салауттылық нысаны» деген ұстанымды үнемі бойыма сіңіріп келемін. Еңбек ету, талпыну қоғамға, ортаға пайдалы жұмыс жүргізу.Адал еңбек ету барыңды бағалай білу. Жоққа қанағат, барға нысап жасау. Беркелі елдің бейбіт өмір сүруіне үлес қосу. Адам өзінің де, өзгеніңде қателігін көрсең бетіне басу емес сол қателікті жібермеуге тырысу. Өмірде барлық адам өз қалауынша өмір сүруге болады. Бірақ қалаған заттқа жету үшін тағыда адал еңбекпен төзім сенім болу керек. Өзімізді-өзіміз басқару ол басты мәселе.

Өз -өзіңді бақылау, бағалау, қадағалау қарам-қатынастан басталады. Адам мен сөйлесең оның ойы мен пікіріне аса назар аударған жөн. Себебі бүгінгі қоғамда барлық адам өзінше ойлай жасай алады. «Келісіп пішкен тон келте болмас» деген мақал-мәтел есіңе түсері анық. Қолыңнан келгенінше өзгеге көмек қолын ұсынуетеді.Өзжүргізу.Адалтүсінем.«Ұлталамын.Себебіөзін -өзі тану пәнін мектепте оқу барысында көптеген өміріме қажетті құндылықтарды түсіне бастадым. Нақты дәлелдеп айтатын болсам менің көзқарасым жүріс-тұрысым басқаша еді.

Мен өзін –өз тану пәніне деген қызығушлығым оянып өмірге деген көзқарасым,пікірім мүлдем түп нұсқасымен өзгерді десем артық айтпаған болар едім. Менің өзін — өзі тану пәнінен алаған білімім мен тәрбиемді кез-келген жерде тиімді пайдалана аламын деп толық айта аламын.Себебі әлем өзгеру үшін мына бізден басталады.Әлемнің бастауы біз. «Әлем өзгереді менде өзгеремін». Біздің әлемде болып жатқан құбылыс немесе т.б заттың бәрі өзгеріс деп түсінем. ХХІ ғасыр әлемінде техникада тіпті күнделікті тірлікте пайдаланатын заттың бәрі де өзгерді. Қараңғы сезім мен тұңғиық ойдан аулақ болу. Жаңа өмірге деген жаңа білімге деген көзқараспен ой-сана, сезім де түп нұсқасымен өзгеру керек. Өзгеру үшін өзімізден бастау алу. Экономика, бизнес тіпті таға басқа да барлық ішікібасталады.Әлемніңшешім қабылданған соң басталады.

Бұл кезеңде сондай-ақ адам өзіне белгілі бір үлгі табу, яғни, өз-өзіңді тәрбиелеудің нәтижесі қандай болу керек екендігін нақты белгілеп алу. Өзіндік танымы мен қоршаған ортаның әсерінен адам өзіне үлгі құрады екен. Кейде адам өзінің болашақта болғысы келетін абстрактылы бейне ойлап табады. Идеал – белгілі бір адам бейнесінде немесе нақты бір шарттар (сыртқы келбет, сөйлеу мәнері, адамдық қасиеттер) арқылы белгіленеді. Өзін-өзі тануы, өзін-өзі тану үдерісінде белгілі бір қасиетті анықтау және дамыту әрекеті жүзеге асады. Оларды дәл анықтау адамның өзіне байланысты болады. Сонымен қатар осы кезеңде адами құндылықтарды нақтылау үдерісі жүреді. Әлем біздің ішкі және сыртқы жан дүниемізбен үлесу керек.Сонда ғана нәтижелі іс-әркет қалыптасады.Егер сіз өзіңізді басқара білсеңіз сіздің оқу мен

болашағыңыз анықтала бастайды. Бұлай деп айтып отырғаным мен осыкерек.Сондақалыптасады.Егерескере отырып, өзіміздің жүрген ортамызды табу яғни адам баласына сен жүретін ортаныңда әсері қоғамның да әсері зор. Сондықтан да адам бірінші өзінен бастау керек. Мен кіммін? Қалай киінем? Қалай жүрем, кіммен жүрем? Қалай сөйлеуім керек? Осы өмірде менің қалағаным не? деген сияхты көптеген сұрақтар үнемі мазалап тұру керек.

Дәл өзің қалағандай өзгергің келсе төмендегі алты кезеңді есте сақта!.

Бірінші кезең – адам өз –өзіне деген сенім қалыптастыру керек.

Екінші кезең-табандылығы мен төзімділік қажыр қайтаты мықты болу.

Үшінші кезең-адалдықпен, адамкершілік рухани жан дүние тазалығын қалыптастыру.

Төртінші кезең-өз іс-әрекетіңді мұқият қадағалау.

Бесінші кезең-ашу,ызаны жеңе білу.

Алтыншы кезең-кез-келген нәрсе



Алайда міндеттелген кітаптар тізімі немесе «Кітап оқиық» деген сипаттағы науқандық акциялар арқылы бүкіл баланың оқуға деген ынтасы бірден артып кетуі екіталай. Бұл жерде мұғалім мен оқушы, ата-ана мен бала арасындағы түрлі ынталандыру, қызықтыру тәсілдері, кей жағдайларда мәжбүрлі ынталандыру амалдары да қажет.

Сондай мәжбүрлі қызықтырудың (ынталандырудың) бір жолы мұғалімнің оқушыларға өздері таңдаған тақырыптар бойынша зерттеу сипатындағы жобаларды көбірек ұсынуы болар еді деп білеміз. Өйткені, мұғалімнен тапсырма ретінде бір тақырыпты алып, оны зерттеуге үңілген баланың ол мәселе жөнінде көбірек ізденуіне тура келеді. Мұғалімнен, ата-анасынан сұрайды, ізденеді. Осы кезде дұрыс қолдау көрсетілсе, қажетті кітаптарға, ресурстарға бағыт-бағдар берілсе, ізденіс барысында анықталған жайттар баланы қызықтыру мүмкін. Сөйтіп қызыққан тақырып жөнінде қалай тереңірек білуге болатынына көзі жетіп, оқуға деген құштарлығы да оянады. Яғни, кітап оқуға деген ынтасын ғылыми зерттеуге деген қызығушылығы арқылы оятуға болады. Біз бұған еліміздің бірқатар өңірлерінде «Оқуға құштар мектеп» жобасын қолдау мақсатында семинар-тренингтер өткізген кезімізде нақты көз жеткіздік. Аталған семинарлар мұғалімдер мен оқушыларға әлемдік деңгейдегі ғылыми-танымдық, зерттеу ресурстарын оқу процесінде, ғылыми жобалар әзірлеуде қалай дұрыс қолдануға болатынын нақты мысалдармен көрсетуге бағытталған еді. Соған орай мұғалімдермен қатар, оқушылардың да зор қызығушылығын тудырды. Бірақ өкінішке қарай, ауыл мектептерінің қазіргі заманғы фото-бейне түсірілімдерге сүйенген, әлемдік деңгейдегі ғылыми-зерттеулерді ұсынатын ресурстар қолжетімсіз. Көпшілігі ондай ресурстар бар екендігінен де бейхабар.

Осы ретте, бір мәселені де айтпай кетуге болмас. Өңірлердегі отандық кәсіпорындардың көпшілігі қазір бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі аясында балабақша, спорт кешенін салу немесе балаларды қыдырту сияқты түрлі іс-шараларға қаржы жұмсап жатады. Бірақ дәл осы ауылдық мектептерге қажетті білім ресурстарын, керекті кітап-журналдарды қолжетімді ету ісіне көңіл бөлетіндері жоқтың қасында. Білетініміз, Президенттің «Оқуға құштар мектеп» бастамасын «Теңізшевройл» компаниясының қолдап, Атырау қаласы мен Атырау облысы Жылой ауданы мектептерін мерзімді басылымдарға, соның ішінде National Geographic журналына жазылуына демеушілік еткені. Аталған компанияның осы ісі өзге кәсіпорындарға да үлгі болып, бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі аясындағы инвестицияларын ауыл мектептерінің білім сапасын көтеретін іс-шараларға бағыттаса, нұр үстіне нұр болар еді деп ойлаймыз.



28 Наурыз 2025
94
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі