
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Мектепке дейінгі білім беру ұйымында балаларға арналған фитотерапия
Фитотерапия.
Халқымыздың ұлттық құндылығын, салт – дәстүрін, әдет – ғұрпын мен мәдени - рухани байлығын насихаттау жас ұрпақтың бойына сіңіру дәстүрге айналған «Өнеге отбасынан», «Сөз мәйегі - мәтелде» - атты «Тұасу кесер», «Шілдехана», «Қыз сыны», «Батыр бала». т.б. жынұялық сайыстар өткізіледі.
Фито-Бар барлығы денсаулық үшін емдік корпуста жайлы жерде орналасқан.Орындықтар, диван қойылған, онда емделушілер су процедурасынан кейін дем ала алады. Мед жұмыскерлер қызмет етеді, кеңес береді, онда қандай емдік шәй ішуге болатының, дәрігерлердің кеңестері мен тағайындалулары арқылы,шәй дайындалады . Фито бардың ассортиментінде кислородты коктейлдар,14 шөптік шәйлар,жасыл шәй, қара шәй, кофе, какао бар. Демалушылардың талғамдарына қарай кондитерлік өнімдер, бал бар. Фито-Бар мынадай ұран мен жұмыс істейді: Барлығы денсаулық үшін.
№ |
Атаулар |
Емдік әсерлері |
1 |
Түймедақ |
Қабынуға қарсы, антисептикалық. |
2 |
Көпжылдық өсімдік |
Тыныштандырады, ауыруды қойдырады |
3 |
Итмұрын |
Жалпы денсаулықты нығайтады |
4 |
Жалбыз |
Қан қысымын орнына келтіреді,ұйқысыздықта көмектеседі |
5 |
Көкірек қуысы |
Қабынуға қарсы, қақырық шығаруға арналған |
6 |
Қалақай |
Қанды тоқтатады, авитаминоз профилактикасы |
7 |
Бауырлы- асқазанды |
Жақсартады, өт айдау |
8 |
Бүйректік |
Несеп шығару |
9 |
Асқазанды |
Қабынуға қарсы,ауртпайтын, асқазан қорытуын жақсартады. |
10 |
Жүрек ауырулары |
Жүректің жұмыс істеу қабілетін жақсартады |
11 |
Іш жүргізетін |
Іш қату профилактикасында. |
12 |
Қант диабетіне қарсы |
Қант пен кан профилактикасына |
13 |
Аллергияға қарсы |
Әр түрлі аллергияларға қарсы профилактикасы |
14 |
Тазалау шәйі |
Салмақ түсіру, ағзаны тазалау, жасарту |
15 |
Кислородты коктейль |
Сіңеді, тазалайды ағзаға зақым келтірмейді. Иммунитетті күшейтеді |
16 |
Жасыл шәй |
|
17 |
Қара шәй |
|
18 |
Кофе |
|
19 |
Какао |
|
Сабақтың тақырыбы: « Көктем ертегісіне саяхат » Балалардың тұтығуын үрейленуінің алдын алу.
Сабақтың тақырыбы: « Көктем ертегісіне саяхат »
Мақсаты. Балалардың қоғамдық ортадағы көңіл – күйін қалыптастыру, өзіндік басқару, сөйлеу мәнерін дамыту, өзіне сенімділігін көтеру, үрейленуін жою. Сұрақ – жауап әдісімен еркін сөйлеуге тәрбиелеу.
Міндеті:
• Толық сөйлеммен сұраққа жауап беруді қалыптастыру.
• Сазбен сүйемелдеп қимылмен көрсету қабілетін қалыптастыру.
• «Көктем» тақырыбы туралы сөздік қорын кеңейту.
• Тыныс алу қозғалысын бекіту.
Жұмыс барысы:
1. Ұйымдастыру бөлімі.
Психолог: – Сәлематсыздар ма? Балалар! Бүгін қандай жарық және жылы! Күн қандай ғажап! Мен сіздерге қарап жымиямын. Ал сіздер бір – біріңізге қарап жымиыңдар.
Жаттығу ойын. «Айналаңа жылы көңіл – күйіңді сыйла»
Балалар! Менің көңіл – күйім өте жақсы. Мен жақсы көңіл – күйімді айналама сыйлаймын. (психолог қасында тұрған балаға күлімсірейді ал бала қасындағы көршісіне жақсы көңіл күйін білдіреді. Ойын жалғасады)
Осы сәтте сіздер не сезіндіңдер?
Релаксация. ( «Көктем әуені» бейнетаспа жүреді).
Бір, екі, үш, төрт, бес айналып шеңбер құрамыз. Бәріміздің бір болғанымыз қандай жақсы. Біз сабырлы және мейірімдіміз. Деніміз сау. Терең тыныс алып осы ауаны әдемілікпен, мейірімділікпен ішімізге жұтайық. Ал аузымыздан реніш пен мұңымызды сыртқа шығарамыз. (Балалар 3 рет тыныс алады және тыныс шығарады.)
ІІ. Негізгі бөлім.
Сиқырлы жыл мезгілі келді, бұл кезде бәйшешек, қызғалдақ өседі, жылы леп соғып күн жылынады. Соған жету үшін сыйқырлы аяқ киім киіп алайық. Сіздер қолдарыңды дайындаңдар мен сыйқырлы дорбадан
аяқ киім таратамын.
Жаттығу «Сиқырлы етіктер»
Аяқ киімді киеміз. Алдымен баяу жайлап өкшемізбен жерді тықылдатамыз. Енді қатты әрі тез қимылдатамыз. Жақсы. Енді ұшуға дайынбыз ба?
Құстың қанаты сияқты қолымызды қимылдатып ұшамыз. Жылы желдің лебі бетімізді аялайды. Міне, біз жұмсақ және үлпілдек бұлт арасына түстік. Серіппе (пружина) сияқты шайқаламыз. Әрі қарай ұшамыз. Жаймен жерге қонамыз.
Міне, бізді көктем патшасының өзі қарсылады.
Көктем патшасы: – Сәлематсыздар ма қымбатты балалар!
Мен осы орман ішінен сіздерді қарсылағаныма қатты ризамын. Саяхатымызды әрі қарай жалғастырайық.
Күн жылынып ысыды. Енді аяқ киімімізді шешіп жалаң аяқ орман ішінде жүреміз. (сенсорлы жолмен жүреміз). Біріміздің артымыздан біріміз бір-бірімізге соқтығыспай жүреміз. Жолымыз осы үлкен жасыл алаңқайдан басталады. Әрі қарай орман түбіне өзенге тастармен және одан әрі орман соқпақтарымен жүріп көпірдің үстімен жүреміз. Енді бір – біріміздің қолымыздан ұстап көктем алаңқайына шығып көктемнің әдемі күйін тамашалайық.
«Көктем келді» (Чайковскийдің "Жыл мезгілі" әуені ойналады. Сәуір айы)
Күн, күн, күн жоғары (қолдарын көтереді)
Бізге күннен жылу келді (қолымызбен бетімізді жаймен сипаймыз)
Күн көзінен қар еріді ( отырады)
Жылғалардан сылдырлап су ақты (шеңбермен жүгіру)
Жылғалармен жүгеріміз
Аттап аттап секіріміз (шеңбермен жүріс)
Міне, көңілді торғай
Шомылады шалшықта ( қолдарын арқасына айқастырып қос аяқтап
шеңбер бойымен секіреді).
Қанаттарын тазалап (қолын жаймен сипайды
Енді сілкінеміз (саусақтарын сілкінеді)
Ал енді ұшамыз, орнымызға отырамыз.
«Самал жел» бекетіне келеміз.
Мақсаты: эмоционалды және бұлшықетті күшін сейілту, балаларды
аута релаксиация дағдысына үйрету. Этюдті 5 баладан артық емес
топта өткізеді.
Періште балаларды көбелекке айналдырады. (сиқырлы таяқты әр
балаға тигізеді) Жай ырғақты әуенмен балалар бөлме ішінде кезеді.
Психолог: Этюдті жай ғана мәтінмен сүймелдейді:
Біз сізбен аспанда қалықтап ұшып жүрген көбелектерміз.
Жылы жұмсақ леп жайлап бізді аспанға көтереді. Көзімізді жұмып отырып бетімізден желдің аялағанын сезінеміз. Саусақтарымызбен иегімізді бетімізді сипаймыз. Желдің жылылығын сезінеміз. Терең тыныс алып тыныс шығарамыз. Күннің жылылығымен көзімізді ашамыз. Бөлмені айналып қайтадан кілемге отырамыз. Біз ерте көктемнің гүлдерінің көбелектеріміз.
Біздің қанатарымыз күнмен шағылысады. Біз сондай жұмсақпыз.
Қараңдар қандай әдемі көбелектер бізге ұшып келді.
Біздің кішкентай көбелектеріміз гүл шірнелерін ұнатады.
Бірақ жаңбыр жауып қанаттары суланып қалыпты, кәнекей көбелектеріміз кебу үшін көмектесейік.
(кейін маман орамалды аквалампы қосып лақтырады.)
Аромотерапия
«Су астындағы патшалық» бекеті
-Жақынырақ келіңіздер қараңыздар қандай қызық шам?
Ол акваламппа деп аталады демек су шамы. Ал онда нелер жүріп жүр.
- Шарлар қандай түсті? (Әрқайсысы шарлардың түсін байқауға ұсынады)
Назар аударыңыздар судың түсі қалай өзгеріп жатыр. Сіздерге судың қандай түсі көбірек ұнайды. Осы аквашамнан шыққан иіспен тереңірек демалыңдар.
- Оң қолдарыңның алақанын әйнекке тигізіңдер. Сіздердің саусақтарың не сезеді? (балалар өз сезгендерін айтады)
«Біздің қолдарымыз жалығуды білмейді» бекеті
Саусақ жаттығулары: Там –там – тамшылар көктем келді……
Орындарыңызға отырыңдар саусақтарыңды ойнатайық.
Там – там – тамшылар көктем келді ( саусақтар амандасады)
Жылғалар жүгірді (бас бармақ және сұқ саусақпен үстел үстін жорғалатамыз.)
Қара қарғалар ұшып келеді (алақандар біріктіріледі, бас бармақтар айқасады және алақандар жоғары көтеріледі)
«Шарлар теңізі» бекеті (құрғақ бассейін)
Ал қазір біз шарлар теңізіне жүзетін боламыз
Қәне бәріміз ішімізге аударыламыз да жүземіз
Ал енді арқамызға аударыламыз жүзуді жалғастырамыз
Ал енді тып – тыныш толқынға жатамыз. Көздерімізді жұмып, теңіздің толқынында жай ғана тербеліп жатырмыз деп елестетіңдер (4-5 минут)
Жарайсыңдар, орындарымызға ораламыз. Бізді әлі де қызық тапсырмалар күтіп тұр. Кәне суреттерге қарайық. Мында не бейнеленген?
«Сиқырлы дорбашық пен сандықша» бекеті. «Сиқырлы дорбашық» жаттығуы Бізде сіздерге арналған сиқырлы дорбашық бар қандай түсті?
Біз оған барлық жаман қасиеттрді саламыз. Балаларда жаман қасиеттерді салады. Дорбашықтың аузын мықтап байлап қоқыс жәшігіне саламыз.
Ал енді міне «сиқырлы сандықша».
Біз одан әрқайсымызға керекті қайырымды және жағымды қасиететрді аламыз. (Мен сиқырлы сандықшадан «қуанышты» аламын). Әр бала сандықшадан жақсы қасиетерді алады.
Демалыс бекеті
«Шыбын» жаттығуы
Мақсаты: Бет бет бұлшықеттерін шаршаудан босату
Ыңғайланып отырыңыздар: Қолдарыңызды тізеге бос қойыңдар, иық пен бас бос тұрады. Көздеріңіз жұмулы. Сіздің бетіңізге шыбын қонғалы жатыр деп елестетіңдер ол не мұрында, не ауызға, не маңдайға, не көзге қонбақшы. Сіздің міндетіңіз: көзіңізді ашпай, мазасыз шыбынды қуу. (Үрлейсіңдер)
«Лимон» жаттығуы
Мақсаты: Бұлшықеттің шаршау мен босаңсу жағдайын басқару.
Ыңғайланып отырыңдар: Қолдарыңды тізелеріңнің үстіне бос қойыңдар (алақанымыз жоғары). Иықпен бас бос тұрады, көздеріміз жұмулы.
Оң жақ қолымызда лимон бар деп ойша елестететіңдер. Оның бүкіл шырыны шыққанын сезгендеріңше жайлап қыса беріңдер, босаңсыңдар.
Сезгендеріңді естеріңе сақтаңдар. Енді лимон сол жақ қолымызда деп ойлаңдар. Жаттығуды қайталаңдар. Тағы да босаңсып не сезгендеріңді естеріңе сақтаңдар.
Сосын жаттығуды екі қолмен қатар істеңдер. Босаңсыңдар.
Тыныштық жағдайында рахаттаныңдар.
«Сүңгі жаттығуы»
Мақсаты: Бұлшық еттің қатаюы мен босаңсу жағдайын басқару.
Балалар тұрыңдар! Көздеріңді жұмыңдар! Қолдарыңды жоғары көтеріңдер. өздеріңді сүңгі немесе балмұздақ екенмін деп ойлаңдар, денеңіздегі бүкіл бұлшықеттеріңді жұмылдырыңдар осы сезінуді естеріңе сақтаңдар. Осы қалыпта 1-2 минут қатып тұрыңыздар. Сонан соң күннің сәулесінің әсерімен жайлап ери бастадық деп ойлаңыздар, біртіндеп қолдарыңның саусақтарын (мойын мен иықтың бұлшықеттерін) бүкіл дененің бұлшықеттерін жаймен босатыңдар. Босаңсу жағдайын сезгендеріңді естеріңе сақтаңдар. Бұл жаттығуды оптимальды психоэмоциональды жағдайға жеткенше орындаңдар. Бұл жаттығуды еденге жатыпта орындауға болады.
«Сыйқырлы ұйқы» бекеті.
Біз кішкене шаршадық, бізді ұйқы мен тыныштық періштесі күтіп тұр.
Қазір біздер демаламыз да күн ұзағына жететін күш жинаймыз. (жаттығу орындау үшін релаксация кілемшесі қолданылады.)
«Сыйқырлы ұйқы» жаттығуы.
Балалар шеңбер бойымен кілемшелердің үстіне жатады, аяқтары шеңбердің ортасында, қолдары жанында, алақандары жоғары, көздері жұмулы. Бұйрық беріледі «сыйқырлы ұйқы» ойыны басталады. Сіздер шынымен ұйықтайсыздар , бірақ барлығын естіп біліп, сезіп жатасыздар бірақ қимылдамайсыңдар оянғанша қимылдамаймыз көздерімізді де ашпаймыз. Көздеріңді жұмып жаймен демаламыз. Бәріңе де жақсы түс көрінсін.
«Гүлдің оянуы»
Көзіңізді жұмып өзіңізді гүлдің кішкентай өскінімін деп елестетіңдер. өскін енді – енді ғана пайда боды.
Ол әлі кішкентай. Күн оны жылытып, өсуіне көмектеседі. Гүлдің қауызы жаңа ашылып келе жатыр. Ол күлтесін күннің бағытына қарай бұрады. Қауызы бірте – бірте үлкейіп ашылады. Біздің қолдарымыз күнге қарай созылады. Гүлдің иісін иіскейміз. Адамдардың гүлге қарап, олардың иісін иіскегенде жақсы көңіл – күйін күлкілерін елестетеміз. Әр қайсыңыз өз гүлдеріңізге ат қойыңыз. Міне бізде қандай ғажап гүл алаңы пайда болды. Босаңсу тыныштық қалпы.
Балалар! Сіздердің әрқайсыңыздың орындықтарыңызда жұлдызшалар бекітілген сол жұлдызшаларды іздеп тауып алақанымызға салып өз денеміздің жылуымен жағып көрейік, бірақ алдымен тілек тілеңіздер. Біз аққан жұлдызды көргенде солай істейміз ғой. Балалар сіздердің тілектерің міндетті
түрде орындалады.
ІY Қорытынды бөлім.
Балалар! Ертегілер еліндегі күн аяқталды. Жерде күн кешкірді, түн басталып келеді. Құстар қонақтады, ертегілер еліндегі құстар да ұйықтады оларда ұйықтағанда жақсы сыйқырлы түс көрсін. Сіздермен балалар бізге қызық болды, енді келесі жолы тағы келіңдер сіздерді жаңа ертегі күтетін болады. Бүгін міне жақсы қатынастыңдар, сіздерге тапсырмалар ұнады ма? Ал бізге сендердің ынтамен қатысқандарың ұнады. Көктемде барлықтарыңызда қуанышқа кенеліңіздер!
«Музыка бекеті» (Балалар өз нөмерлерін орындайды)
Сау болыңыздар!
Мен енді не істеу керектігін білемін.
Менің жан дүнием тынышталды.
Мен өте қуаныштымын.
Әр бір адам мен туралы өз пікірін айта алады.
Ауаның ластануы көптеген онжылдықтар бойы өнеркәсібі дамыған елдер үшін мәселе болып отыр. Бұл адам денсаулығында ең қауіпті қатердің бірі болды. Сонымен қоса, көбісі бөлмедегі ауаның сыртындағыдай ластануы мүмкін екенін мойындамайды.
Шынымен де бөлмедегі ластанушы заттардың мүмкін деңгейі далаға қарағанда көп есе артық болуы мүмкін.
Қазір біз уақытымыздың көбісін үйде, офисте, мектепте немесе қоғамдық мекемелерде өткізетінімізді ескере, бөлмедегі ауаның ластануы әрбір адам үшін ең маңызды мәселе болғанын көреміз.
Бөлмедегі ауаның ластануы нені құрайды?
Бөлмедегі ауаның ластануы көптеген дерек көздерінен болуы мүмкін.
Бөлмедегі ауа ластануының кейбір кең тараған себептері:
ОРГАНИКАЛЫҚ ЗАТТАР:
зең споралары
саңырауқұлақтар
өсімдік тозаңы
тозаң кенелері
жануар текті аллергендер (жүн, тері, құс жүні …)
ХИМИЯЛЫҚ ЗАТТАР:
формальдегид (жиһаз, қабырғалар, желім мен герметиктер)
тазалағыш заттар
бояу буы
ЖАНУ ЗАТТАРЫ:
темекі түтіні
жылыту немесе ас әзірлеу үрдісінде туындайтын түтін мен булану (май, газ, қатты жанармай)
Ластаушы заттардың бөлшектері тері беттеріне, көздің шырышты қабығына немесе жұтқыншаққа түсуі мүмкін және дем тарту кезінде тыныс жолдарына да түсуі мүмкін. Ластаушы заттардың ағзаға түсуі кезінде ауруға әкелетін түрлі жағымсыз реакциялардың туындауы мүмкін.
1 HEPA-СҮЗГІ
Бөлме ауасы алдымен диаметрі 0,3 микронb дейінгі бөлшектер жойылатын НЕРА-СҮЗГІ арқылы өтеді (мысалы, тозаң түйіршектері, шаң бөлшектері, саңырауқұлақ споралары және т.б.). арнайы жасалған герметизация осы бөлшектерді сүзгіде ұстап қалады және олардың бөлме ауасына қайта түсуін ескертеді.
2 КӨМІРТЕКТІ АКТИВТЕНДІРУ МОДУЛІ
1 кезеңнен кейін микроағзалардың (мысалы, бактериялар, саңырауқұлақтар) бұзылуын тудыра алатын, «озондық камерада» плазмендік разряд нәтижесінде озон затын өңдіретін, КӨМІРТЕКТІ АКТИВТЕНДІРУ МОДУЛІНЕ түседі және ауаның алуан химиялық ластаушыларының белсенділігін төмендетеді.
3 КАТАЛИЗАТОР
Шығатын ауаданc озон қалдықтарының жағымсыз иістерін кетіру үшін активтелген көмірден сүзгі құрайтын, ауа КАТАЛИЗАТОР арқылы өтеді.
4 АРОМАТЕРАПИЯ (қосымша)
Тазаланған ауа бөлмеге қайта түсуге дейін Swisso Logicald АРОМАТЕРАПИЯ гелінің біреуінің хош иісімен толтырылуы мүмкін.
ДЕНСАУЛЫҚ ТУРАЛЫ
Үйдегі ауаның ластануы денсаулыққа әсер етуі мүмкін бе?
«Я , етеді!»
Кейінгі жылдары үйдегі ластанған ауаның денсаулыққа зиянды әсері көбірек алаңдатушылықты тудырып отыр. Ең кең тараған белгілі белгілеріне жатады:
бас ауруы
мұрын «бітелуі»
көздің шырышты қабығының тітіркенуі
тұмау ауруларына ұқсастары («ауру үй белгілері»)
Сонымен қоса кейбір адамдар шағымданады:
Түшкіру, тыныс жолдарының ісінуі, дем алудың қиындауы үйдің ауасының ластануымен байланысты ең көп тараған аурулар респираторлық аурулар болып табылады (мысалы, демікпе, аллергиялық ринит). Сонымен бірге үйдегі ауаның ластануынан денсаулық үшін қатер тыныс жолдарымен шектелмеген және терінің тітіркенуі, бауыр қызметінің бұзылуы, жүйке жүйесінің және/немесе ми қызметінің бұзылуы және тіпті онкологиялық аурулардың кейбір түрлері қосылуы мүмкін.
Аллергиялық демікпе.
Демікпе өкпедегі ұсақ тыныс жолдарының қайтымды тартылуымен сипатталады. Демікпенің негізгі белгілері жөтелді, ысқырықты дем алу, кеуде қысылуы мен демікпені қосады.
Батыс елдерінде демікпемен зардап шегуші адамдар саны күннен күнге артуда.
Аллергия* демікпенің дамуында негізгі рөл ойнайды. Демікпе ауруы үй ауасында қатынасатын аллергендер мен тітіркендіргіштермен тууы мүмкін.
Демікпе кезінде аллергенді дем алу тыныс жолдарындағы аллергиялық реакцияны бастайды және олардың сіңуі мен тарылуын тудырады.
* Аллергия – анықталған заттарға ағзаның иммундік жүйесінің гиперреакциясы (немесе аллерген). Таралған аллергендерге шөп тозаңы, тозаң кенелерін, бактерия, саңырауқұлақ споралары, үй жануарлары жүні және т.б. жатады.
Аллергиялық ринит
Ринит үнемі түшкірумен, тұмау мен мұрын «бітелуімен» сипатталады. Көптеген жағдайларда ринит аллергиямен байланысты болады, бірақ оны ауада табылатын химиялық ластаушы заттар да туғызуы мүмкін.
Маусымдық риниттер, немесе «сенді безгек», ең бастысы жазғы айларда байқалады. Бұл аллергияның ең кең тараған түрі. Басқа белгілері көз тітіркенуі мен жұтқыншақтың артқы қабырғасынан тұрады, аурулардың көбісінде риниттің маусымдық ауруы пайда болуы мүмкін. Ринитті тудыратын аллергендер ішінде – өсімдік тозаңы мен зең споралары бар.
Жыл бойғы аллергиялық ринитпен календарлық жылдың көп бөлігі бойы ауырады. Осындай ринитпен зардап шегуші адамдардың тозаң кенелері мен жануар жүніне аллергиясы болады.
Тозаң кенелері – адам терісінің қабыршақтарымен қоректенетін өте ұсақ тіршілік иелері (ұзындығы 0,5 мм кем емес) Жануарлар «жүні» ұғымына жүн немесе құс жүні және мысық, ит, кеміргіштер, құстар, т.б. терілерінің бөлшектері.
Ринит сонымен қатар жуатын тұрмыстық заттардың химиялық заттары және темекі түтіні сияқты үйдегі басқа потенциалды ластаушы заттарға мұрын шырышты қабығының сезімталдығын арттырады.

