"Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық – Үздіксіз білім берудің негізі"
Бүгінгі Республикалық семинардың маңызды тақырыбы – Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық мәселесіне назар аударуымыз заңды. Себебі, білім беру жүйесінің екі іргелі сатысы болып табылатын бұл буындардың өзара байланысы – әрбір баланың жеке тұлға болып қалыптасуындағы ең маңызды кезең. Қазақстанның білім беруді жаңғырту жолындағы стратегиясы үздіксіз білім беру принципіне негізделген, ал бұл процестің сәтті басталуы осы сабақтастыққа тікелей байланысты.
1. Ұғымның маңыздылығы және өзектілігі
Сабақтастық деген не?
Ғалым И.Я. Лернердің анықтамасы бойынша: «Сабақтастық дегеніміз – оқу-тәрбие үдерісіндегі әрбір келесі жаңа буында өткен сатыда алынған білім мазмұнын бекітіп, кеңейтіп, күрделендіріп және тереңдетіп отырудағы жүйелілік».
Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық:
Біріншіден, бұл — баланың ойын әрекетінен оқу әрекетіне өтуін жұмсарту.
Екіншіден, бұл — мақсат, міндет, мазмұн және әдістеме бірлігін қамтамасыз ету.
Үшіншіден, бұл — баланың мектепке барған кездегі психологиялық бейімделуін сәтті жүзеге асыру.
Қазіргі заман талабы — креативті, сын тұрғысынан ойлайтын, жауапкершілігі жоғары, құзыретті тұлғаны қалыптастыру. Бұл талапты орындау үшін баланың дамуындағы алғашқы қадамдар — мектепке дейінгі және бастауыш білім берудің бір-бірімен үйлесімді жұмыс істеуі аса қажет.
2. Сабақтастықтың негізгі аспектілері
Сабақтастық тек білім беру мазмұнын сәйкестендіру ғана емес, ол үш негізгі бағытты қамтиды:
А)Психологиялық-педагогикалық сабақтастық
Баланың мектепке дайындығын анықтайтын ең басты фактор.
Мақсаты: Баланың мектеп өміріне деген ішкі ұстанымын қалыптастыру.
Қамтитыны:
Танымдық белсенділік: Білуге құмарлықты, сұрақ қою қабілетін дамыту.
Еріктілік: Талаптарды орындауға, зейінді ұзақ ұстауға үйрету.
Өздігінен жұмыс істеу: Өз іс-әрекетін жоспарлау, бағалау дағдыларын қалыптастыру.
Эмоционалдық дайындық: Жаңа ортаға, жаңа ережелерге стресссіз бейімделу.
Б) Мазмұндық сабақтастық
Білім беру бағдарламаларының үйлесімділігі.
Мектепке дейінгі білім беру мазмұны (5 білім саласы): "Денсаулық", "Коммуникация", "Білім", "Шығармашылық", "Социум" арқылы негіз қаланады.
Бастауыш білім беру мазмұны (7 білім саласы): "Тіл және әдебиет", "Математика мен информатика", "Жаратылыстану" және баска. арқылы тереңдетіледі.
Міндет: Балабақшадағы қарапайым ұғымдарды мектепте күрделендіріп, жүйелеп оқыту. Мысалы, балабақшадағы "сандар әлемі" мектепте "Математика" пәні болып жалғасады.
В) Әдістемелік және ұйымдастырушылық сабақтастық
Педагогтардың өзара іс-қимылы.
Балабақшада: Ойын әрекеті жетекші, оқу-тәрбие процесі жеңіл, икемді.
Мектепте: Оқу әрекеті жетекші, нақты сабақ кестесі, қатаң талаптар.
Үйлестіру жолы: Бастауыш сынып мұғалімдерінің балабақшада ойын технологияларын қолдануды үйренуі және тәрбиешілердің мектеп талаптарын ерте жастан енгізуі.
3. Сабақтастықты қамтамасыз ету жолдары және тиімді тәжірибелер
Тиімді сабақтастық жүйелі жұмыс арқылы ғана жүзеге асады. Ол үшін келесі іс-шараларды ұйымдастыру қажет:
|
Жұмыс бағыты |
Іс-шара түрлері |
Күтілетін нәтиже |
|
Педагогтар арасындағы өзара іс-қимыл |
Бірлескен семинарлар, дөңгелек үстелдер, өзара сабаққа қатысу (ашық сабақтар), тәжірибе алмасу. |
Педагогтардың кәсіби құзыреттілігі артады, білім беру мазмұны келісіледі. |
|
Балалармен жұмыс |
Мектепке саяхаттар, бастауыш сыныптардың сабақтарына қатысу, бірлескен спорттық іс-шаралар, мектеп мұғалімдерінің балабақшада сабақ өткізуі. |
Балалардың мектепке деген қызығушылығы артады, бейімделу жеңілдейді. |
|
Ата-аналармен жұмыс |
Бірлескен ата-аналар жиналыстары, консультациялық пункттер, мектепке дайындық жөнінде тренингтер. |
Ата-аналардың жауапкершілігі мен ақпараттану деңгейі көтеріледі. |
|
Құжаттамалық жұмыс |
Баланың даму картасын (портфолиосын) балабақшадан мектепке беруді жүйелеу. |
Мұғалім баланың даму деңгейі, жеке ерекшелігі туралы толық мәлімет алады. |
4. Қорытынды
Сабақтастық – үздіксіз білім берудің негізі.
Балабақшадағы әрбір ойын – мектептегі болашақ сабақтың кілті.
Мектептегі әрбір оқу іс-әрекеті – балабақшада қаланған іргенің жалғасы.
Біздің ортақ міндетіміз:
Балабақшадан мектепке өтудегі психологиялық кедергілерді жою.
Екі буынның да білім беру мазмұнын толық үйлестіру.
Педагогикалық ұжымдардың өзара кәсіби қарым-қатынасын нығайту.
Осылайша, біз болашақ ұрпақтың білім жолындағы алғашқы қадамдарын сенімді, сапалы және бақытты ете аламыз.
«Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық: үздік тәжірибелер, мәселелер және шешу жолдары»
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің іргелі мәселесі – балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық мәселесін жан-жақты талқылау – уақыт талабы.
1. Білім берудің жаңа парадигмасы
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы және Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты (МЖБС) мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды үздіксіз білім берудің алғашқы және аса маңызды сатысы ретінде айқындайды.
Жаңа білім парадигмасының негізгі өзегі:
-
Нәтижеге бағдарлану: Баланы мектепке тек біліммен ғана емес, ең алдымен, функционалдық сауаттылық, дағдылар және жеке құндылықтармен дайындау.
-
Сабақтастық қажеттілігі: Баланың мектеп табалдырығын аттаған кездегі білім беру процесінің күрт өзгерістері оның психологиясына кері әсер етпеуі тиіс. Сабақтастық – баланың танымдық белсенділігін сақтап қалудың кепілі. Егер бұл байланыс үзілсе, мектептегі оқу әрекеті қиындық туғызады.
2. Негізгі бөлім: Теориядан Тәжірибеге
2. Сабақтастықтың теориялық негіздері және баланың ерекшеліктері
Сабақтастық Л.С. Выготскийдің «жақын даму аймағы» және А.Н. Леонтьевтің «жетекші іс-әрекет» теорияларына сүйенеді.
-
5–7 жас аралығындағы ерекшеліктер: Бұл кезеңдегі жетекші іс-әрекет – ойын әрекеті болып қалады. Бала әлі де ақпаратты сезім, эмоция және әрекет арқылы қабылдайды. МЖБС талабына сәйкес, бұл жастағы дамытушы орта – баланы белсенділікке, зерттеуге және шығармашылыққа итермелейтін, қауіпсіз және мотивациялық орта болуы керек.
2.2. Сабақтастық бұзылғанда туындайтын проблемалар
Егер сабақтастық принциптері ескерілмесе, 1-сыныпта мынадай мәселелер туындайды:
|
Проблемалар тобы |
Сипаттамасы |
Мысал |
|
Психологиялық |
Мектепке деген қорқыныш, үрей, бейімделудің ұзаруы (дизадаптация), зейіннің тұрақсыздығы. |
Балабақшадағы еркіндіктен кейін, мектептегі қатаң тәртіпке көндіге алмау. |
|
Әдістемелік |
Балабақшадағы жеңіл-желпі оқытудан кейін, мектептегі «пәндік» оқуға көшудегі қиындық. |
Тәрбиешінің бағалауындағы «жарайсың» деген мадақтан кейін, мұғалімнің «қате» деген кері байланысын қабылдай алмау. |
|
Әлеуметтік |
Жаңа оқушы ұжымымен және мұғаліммен қарым-қатынас орнатудағы кедергілер. |
Жетекші іс-әрекеттің өзгеруіне байланысты жолдастарымен ортақ тіл таба алмау. |
2.3. Бірлескен жұмыс бағыттары және үздік тәжірибелер
Сабақтастықты қамтамасыз етудегі тиімді механизмдер – екі буынның да әдістемелік және практикалық бірлігі:
|
Жұмыс түрі |
Мақсаты және Мысалы |
|
Әдістемелік күндер/Коучинг |
Мектеп мұғалімдерінің мектепалды топтардағы ойын технологияларын меңгеруі; тәрбиешілердің 1-сыныптағы оқыту әдістерін көруі. |
|
Біріккен диагностика |
1-сынып мұғалімі, мектепалды тәрбиеші және педагог-психологтың бірлесіп, баланың психологиялық, коммуникативтік, танымдық дайындығын бағалауы. |
|
"Ойыннан Оқуға" көшу моделі |
|
|
STEM/STEAM элементтерін енгізу |
Ерте жастан бастап зерттеушілік, жобалау және құрылымдау дағдыларын дамыту. Мысалы, құммен, сумен, қарапайым механикалық ойыншықтармен жұмыс. Бұл мектептегі Жаратылыстану пәніне негіз болады. |
|
Функционалдық сауаттылық |
Әрбір іс-әрекетті (сабақтарды) өмірлік жағдаяттармен байланыстыру. Мысалы, дүкенге бару, пошта жіберу сияқты қарапайым жағдайларды ойын арқылы ойнау. |
3. Менің Ұсыныстарым: Практикалық Жоспар
Сабақтастықты жүйелі түрде қамтамасыз ету үшін келесі ұсыныстарды енгізуді жөн көремін:
Біріккен Жылдық Жоспар
Ұсыныс: Балабақшаның мектепалды даярлық тобы мен мектептің 1-сынып мұғалімдері үшін ортақ іс-шаралар жоспарын жасау.
|
Уақыты |
Іс-шара |
Жауаптылар |
Мақсаты |
|
Қыркүйек |
Педагогикалық консилиум |
Мектеп директорының орынбасары, әдіскер, психологтар |
Жылдық мақсаттар мен бірыңғай талаптарды келісу. |
|
Қараша |
Біріккен әдістемелік күн |
Тәрбиешілер мен 1-сынып мұғалімдері |
Өзара ашық сабақтар/іс-әрекеттер өткізу, технология алмасу. |
|
Сәуір |
Біріккен диагностика |
Психолог, тәрбиеші, мұғалім |
Баланың мектепке дайындық деңгейін соңғы рет бағалау. |
3.Біріккен Диагностикалық Карта және Портфолио
Ұсыныс: Мектепалды даярлықтан 1-сыныпқа өткенде, баланың жеке дамуы туралы толық ақпаратты қамтитын «Баланың даму портфолиосын» және Біріккен Диагностикалық Картаны тапсыруды міндеттеу.
-
Қамтитыны: Баланың физиологиялық дайындығы, сөйлеу тілін дамыту деңгейі (диалог, монолог дағдысы), ерте грамоталық (оқу-жазуға дайындық) және эмоциялық тұрақтылығы туралы деректер.
3. Ата-аналармен жұмыс жолдары
Ұсыныс: Ата-аналарды білім беру процесінің субъектісі ретінде тану.
-
Бірлескен жиналыстар: Мектеп пен балабақша базасында бірлескен «Мектепке дайындық академиясы» немесе «Болашақ оқушының ата-анасы» атты тренингтер өткізу.
-
Мақсаты: Ата-аналарға баланың мектепке дейінгі дамуындағы ойынның маңыздылығын және мектептегі сабаққа бейімделу ерекшеліктерін түсіндіру.
4. Қорытынды: Сапалы білімнің кепілі
Қорытындылай келе, "Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық" – бұл әдістемелік қажеттілік қана емес, бұл – ұлттық білім сапасын арттырудың стратегиялық құралы.
Егер біз үздіксіз білім беру тізбегінің алғашқы буындарын берік ұстайтын болсақ, әрбір баланың жеке тұлға ретіндегі дамуына кедергісіз және мотивациялық орта қалыптастыра аламыз.
Бірлескен күш-жігер, өзара сенімділік және үздік тәжірибелерді жүйелі енгізу арқылы ғана біз Қазақстандық білім берудің жаңа сапалық деңгейіне көтерілеміз.
Тақырыбы: «Мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – үздіксіз білім берудің негізгі механизмі»
Құрметті әріптестер, семинар қонақтары!
Бүгінгі Республикалық семинарда Қазақстанның білім беру жүйесінің іргетасы болып табылатын – мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық мәселесін талқылау – біздің ортақ міндетіміз. Себебі, баланың болашақ оқу жолындағы табысы осы екі буынның өзара тығыз байланысына тікелей тәуелді.
1. Сабақтастықтың мәні және директордың ұйымдастырушылық рөлі
Сабақтастық – бұл мектепке дейінгі және бастауыш білім беру мазмұнының, мақсаттары мен әдістемелерінің үйлесімділігін қамтамасыз ететін жүйелі процесс. Мектеп директоры ретінде, мен сабақтастықтың тек оқу бағдарламаларын салыстыру ғана емес, ең алдымен, тұлғааралық және әдістемелік байланыстарды нығайту арқылы ұйымдастырамын.
Мектеп директоры сабақтастықты қалай ұйымдастырады?
Ұйымдастыру жұмысы Үш Буынды Әкімшілік Модельге негізделген:
-
Жоспарлау: Жыл сайынғы білім беру жоспарына мектеп пен балабақшаның бірлескен іс-шараларын енгізу және оны бекіту.
-
Бақылау: Оқу ісі жөніндегі орынбасарлар арқылы педагогтардың өзара тәжірибе алмасуы мен диагностикалық жұмыстардың жүйелі орындалуын қадағалау.
-
Ресурстық Қамтамасыз ету: Бірлескен іс-шараларды, әдістемелік материалдарды және мамандардың (психолог, логопед) қажеттіліктерін қаржылық және материалдық жағынан қолдау.
2. Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі
Біздің мектепте қолданылатын Сабақтастық Моделі баланың ойын әрекетінен оқу әрекетіне жұмсақ көшуін қамтамасыз етуге бағытталған.
Баяндама
Тақырыбы: «Мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – Үздіксіз білім берудің негізгі механизмі»
Сабақтастық – бұл мектепке дейінгі және бастауыш білім беру мазмұнының, мақсаттары мен әдістемелерінің үйлесімділігін қамтамасыз ететін жүйелі процесс. Мектеп директоры ретінде, мен сабақтастықтың тек оқу бағдарламаларын салыстыру ғана емес, ең алдымен, тұлғааралық және әдістемелік байланыстарды нығайту арқылы ұйымдастырамын.
Мектеп директоры сабақтастықты ұйымдастыру моделі:
Ұйымдастыру жұмысы Үш буынды әкімшілік Модельге негізделген:
-
Жоспарлау: Жыл сайынғы білім беру жоспарына мектеп пен балабақшаның бірлескен іс-шараларын енгізу және оны бекіту.
-
Бақылау: Оқу ісі жөніндегі орынбасарлар арқылы педагогтардың өзара тәжірибе алмасуы мен диагностикалық жұмыстардың жүйелі орындалуын қадағалау.
-
Ресурстық Қамтамасыз ету: Бірлескен іс-шараларды, әдістемелік материалдарды және мамандардың (психолог, логопед) қажеттіліктерін қаржылық және материалдық жағынан қолдау.
2. Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі және байланыс құрылымы
Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі:
|
Сабақтастық Моделінің элементтері |
Сипаттамасы |
|
Балабақша (Дайындық) |
Ойын жетекші әрекет, негізгі дағдыларды эмоционалдық тұрғыдан қалыптастыруға бағытталады. |
|
Көпір (1-сыныптың 1-жартыжылдығы) |
Оқу әрекеті біртіндеп енгізіледі. Сабақтарға ойын, қозғалыс және STEAM элементтерін енгізу арқылы, баланың мектеп тәртібіне үйренуін қамтамасыз етеді. |
|
Мектеп (Бастауыш) |
Оқу әрекеті жетекші болады, зерттеушілік және жобалық әдістер арқылы танымдық белсенділік сақталады. |
Мектеп-балабақша байланысының құрылымы:
-
Тікелей Байланыс: Тәрбиешілер мен 1-сынып мұғалімдерінің тұрақты кездесулері мен тәжірибе алмасулары.
-
Әкімшілік Байланыс: Басшылықтың жыл сайынғы келісім-шарттары мен ортақ жоспарлары.
-
Қосалқы Байланыс: Психолог/логопед қызметтерінің екі мекеме арасындағы өзара қолдауы.
3. Педагогтармен жұмыс алгоритмі және әдістемелік қолдау
Педагогтармен жұмыс алгоритмі:
-
Диагностикалық келісім: 1-сынып мұғалімі мен дайындық тобының тәрбиешісінің бірыңғай диагностикалық картаны пайдалануды үйренуі және оны қолдануы.
-
Өзара сабақтарға қатысу: «Әдістемелік сабақтастық күнін» ұйымдастыру арқылы мұғалімдер мен тәрбиешілердің бір-бірінің сабақтарына қатысуы.
-
Бірлескен Коучинг: Педагогтар арасында «ойын әдістемесі» және «академиялық талаптар» бойынша кәсіби коучинг сессияларын өткізу.
Әдістемелік қолдау формалары:
-
Әдістемелік Кеңес: Жылына екі рет оқу бағдарламалары мен әдістерін үйлестіруге арналған бірлескен кеңес өткізіледі.
-
Ойын-әдістемелік Орталықтар: 1-сынып мұғалімдерінің ойын арқылы оқыту тәсілдерін меңгеруіне арналған тәжірибелік орталықтар жұмыс істейді.
4. Мазмұндық байланыс және диагностика жүйесі
Дайындық топ — 1-сынып арасындағы мазмұндық байланыс:
Мазмұндық сабақтастық "қайталау емес, тереңдету" қағидасына негізделген.
-
Ерте Грамоталық: Балабақшадағы дыбыс-әріп талдауы (фонематикалық есту қабілеті) мектептегі сауат ашу пәнінің іргетасы болып табылады.
-
Сөйлеу тілін дамыту: Қалыптасқан сөйлеу дағдысы 1-сыныптағы тілдік коммуникацияны және ойды толық жеткізу қабілетін дамытуға мүмкіндік береді.
Диагностикалау және мониторинг жүйесі:
Мониторинг жүйесі баланың мектепке психологиялық, зияткерлік және әлеуметтік дайындығын кешенді бағалауға бағытталған.
|
Мониторинг Кестесі (Дайындық Топ, Қорытынды) |
Жоғары (%) |
Орташа (%) |
Төмен (%) |
|
Психологиялық дайындық (Мотивация) |
75 |
20 |
5 |
|
Оқу дағдысы (Ерте грамоталық) |
65 |
30 |
5 |
|
Сөйлеу тілі (Сөздік қор) |
80 |
15 |
5 |
|
Ұсақ моторика |
70 |
25 |
5 |
|
Әлеуметтік дағды |
85 |
10 |
5 |
5. Сабақтастықтың нәтижелері мен динамикасы
Біздің мектептегі жүйелі жұмыс келесі оң нәтижелерді көрсетті:
Оқушылардың Мектепке Психологиялық Дайындық Деңгейі:
-
Жоғары – 45%; Орта – 40%; Төмен – 15%. (Диаграмма 1)
-
Талдау: Дайындығы жоғары және орташа деңгейдегі 85% оқушының болуы сабақтастық жұмысының тиімділігін көрсетеді.
-

-
Танымдық Дағдылар Деңгейі (Логика, Математикалық Түсініктер):
-
Жақсы – 52%; Орташа – 38%; Төмен – 10%. (Диаграмма 2)
-
Талдау: Оқушылардың 90% танымдық тапсырмаларды орташадан жоғары деңгейде орындайды, бұл 1-сыныптағы сабақтардың сәтті басталуына негіз болады.
-

1-сынып Оқушыларының Бейімделу Динамикасы:
-
Тез бейімделген (1 ай) – 60%; Орташа бейімделген (1-2 ай) – 30%; Қиындық бар (2 айдан артық) – 10%. (Диаграмма 3)
-
Қорытынды: Сабақтастық жұмысының арқасында оқушылардың басым көпшілігі (90%) мектеп ортасына тез және орташа мерзімде үйренеді.
-

6. Ата-анамен жұмыс жүйесі және жылдық жоспар
Ата-анамен жұмыс жүйесі:
-
Біріккен Жиналыстар: «Мектепке дайындық» тақырыбында мектеп пен балабақша ата-аналарына арналған ортақ жиналыстар өткізіледі.
-
Консультациялық Қызмет: Мектеп психологының балабақша базасында ата-аналарға арналған тұрақты консультациялық пункті жұмыс істейді.
Сабақтастық бойынша жылдық жоспар (Негізгі кезеңдер):
|
Кезең |
Педагогтармен жұмыс |
Оқушылармен жұмыс |
|
Қыркүйек-Қазан |
Бірлескен консилиум |
Мектепке танысу сабақтары |
|
Қараша-Ақпан |
Коучинг сессиялары, өзара сабақтар |
Бірлескен шығармашылық жобалар |
|
Наурыз-Мамыр |
Қорытынды диагностика |
1-сынып мұғалімінің дайындық топта сабақ өткізуі |
7. Қорытынды және Ұсыныстар блогы
Қорытынды нәтижелер:
Жүйелі сабақтастық жұмысының арқасында біздің мектеп бейімделу мерзімін қысқартуға және бастауыш сыныптардағы білім сапасының тұрақты өсуіне қол жеткізді.
Ұсыныстар блогы:
Бұл жұмысты одан әрі тереңдету үшін келесі ұсыныстарды енгізуді жөн көремін:
-
Бірыңғай Цифрлық Портфолио: Баланың даму картасының барлық деректерін қамтитын, екі мекеме арасындағы ақпарат алмасуды жеңілдететін электронды портфолио жүйесін енгізу.
-
Мамандарды Интеграциялау: Мектеп психологы мен логопедінің балабақшадағы дайындық топтарға тұрақты түрде қызмет көрсетуін құжаттамалық және қаржылық тұрғыдан бекіту.
-
Кадр Дайындау: Жоғары оқу орындарында болашақ бастауыш сынып мұғалімдерін даярлау бағдарламаларына мектепке дейінгі педагогика элементтерін міндетті түрде қосу.
Қорытындылай келе, мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – бұл заманауи білім берудің стратегиялық бағыты. Біздің ортақ мақсатымыз – әрбір оқушының білім жолындағы қадамын кедергісіз, табысты және үздіксіз ету.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
"Мектепке дейінгі ұйым мен бастауыш сынып арасындағы сабақтастық"
"Мектепке дейінгі ұйым мен бастауыш сынып арасындағы сабақтастық"
"Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық – Үздіксіз білім берудің негізі"
Бүгінгі Республикалық семинардың маңызды тақырыбы – Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық мәселесіне назар аударуымыз заңды. Себебі, білім беру жүйесінің екі іргелі сатысы болып табылатын бұл буындардың өзара байланысы – әрбір баланың жеке тұлға болып қалыптасуындағы ең маңызды кезең. Қазақстанның білім беруді жаңғырту жолындағы стратегиясы үздіксіз білім беру принципіне негізделген, ал бұл процестің сәтті басталуы осы сабақтастыққа тікелей байланысты.
1. Ұғымның маңыздылығы және өзектілігі
Сабақтастық деген не?
Ғалым И.Я. Лернердің анықтамасы бойынша: «Сабақтастық дегеніміз – оқу-тәрбие үдерісіндегі әрбір келесі жаңа буында өткен сатыда алынған білім мазмұнын бекітіп, кеңейтіп, күрделендіріп және тереңдетіп отырудағы жүйелілік».
Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық:
Біріншіден, бұл — баланың ойын әрекетінен оқу әрекетіне өтуін жұмсарту.
Екіншіден, бұл — мақсат, міндет, мазмұн және әдістеме бірлігін қамтамасыз ету.
Үшіншіден, бұл — баланың мектепке барған кездегі психологиялық бейімделуін сәтті жүзеге асыру.
Қазіргі заман талабы — креативті, сын тұрғысынан ойлайтын, жауапкершілігі жоғары, құзыретті тұлғаны қалыптастыру. Бұл талапты орындау үшін баланың дамуындағы алғашқы қадамдар — мектепке дейінгі және бастауыш білім берудің бір-бірімен үйлесімді жұмыс істеуі аса қажет.
2. Сабақтастықтың негізгі аспектілері
Сабақтастық тек білім беру мазмұнын сәйкестендіру ғана емес, ол үш негізгі бағытты қамтиды:
А)Психологиялық-педагогикалық сабақтастық
Баланың мектепке дайындығын анықтайтын ең басты фактор.
Мақсаты: Баланың мектеп өміріне деген ішкі ұстанымын қалыптастыру.
Қамтитыны:
Танымдық белсенділік: Білуге құмарлықты, сұрақ қою қабілетін дамыту.
Еріктілік: Талаптарды орындауға, зейінді ұзақ ұстауға үйрету.
Өздігінен жұмыс істеу: Өз іс-әрекетін жоспарлау, бағалау дағдыларын қалыптастыру.
Эмоционалдық дайындық: Жаңа ортаға, жаңа ережелерге стресссіз бейімделу.
Б) Мазмұндық сабақтастық
Білім беру бағдарламаларының үйлесімділігі.
Мектепке дейінгі білім беру мазмұны (5 білім саласы): "Денсаулық", "Коммуникация", "Білім", "Шығармашылық", "Социум" арқылы негіз қаланады.
Бастауыш білім беру мазмұны (7 білім саласы): "Тіл және әдебиет", "Математика мен информатика", "Жаратылыстану" және баска. арқылы тереңдетіледі.
Міндет: Балабақшадағы қарапайым ұғымдарды мектепте күрделендіріп, жүйелеп оқыту. Мысалы, балабақшадағы "сандар әлемі" мектепте "Математика" пәні болып жалғасады.
В) Әдістемелік және ұйымдастырушылық сабақтастық
Педагогтардың өзара іс-қимылы.
Балабақшада: Ойын әрекеті жетекші, оқу-тәрбие процесі жеңіл, икемді.
Мектепте: Оқу әрекеті жетекші, нақты сабақ кестесі, қатаң талаптар.
Үйлестіру жолы: Бастауыш сынып мұғалімдерінің балабақшада ойын технологияларын қолдануды үйренуі және тәрбиешілердің мектеп талаптарын ерте жастан енгізуі.
3. Сабақтастықты қамтамасыз ету жолдары және тиімді тәжірибелер
Тиімді сабақтастық жүйелі жұмыс арқылы ғана жүзеге асады. Ол үшін келесі іс-шараларды ұйымдастыру қажет:
|
Жұмыс бағыты |
Іс-шара түрлері |
Күтілетін нәтиже |
|
Педагогтар арасындағы өзара іс-қимыл |
Бірлескен семинарлар, дөңгелек үстелдер, өзара сабаққа қатысу (ашық сабақтар), тәжірибе алмасу. |
Педагогтардың кәсіби құзыреттілігі артады, білім беру мазмұны келісіледі. |
|
Балалармен жұмыс |
Мектепке саяхаттар, бастауыш сыныптардың сабақтарына қатысу, бірлескен спорттық іс-шаралар, мектеп мұғалімдерінің балабақшада сабақ өткізуі. |
Балалардың мектепке деген қызығушылығы артады, бейімделу жеңілдейді. |
|
Ата-аналармен жұмыс |
Бірлескен ата-аналар жиналыстары, консультациялық пункттер, мектепке дайындық жөнінде тренингтер. |
Ата-аналардың жауапкершілігі мен ақпараттану деңгейі көтеріледі. |
|
Құжаттамалық жұмыс |
Баланың даму картасын (портфолиосын) балабақшадан мектепке беруді жүйелеу. |
Мұғалім баланың даму деңгейі, жеке ерекшелігі туралы толық мәлімет алады. |
4. Қорытынды
Сабақтастық – үздіксіз білім берудің негізі.
Балабақшадағы әрбір ойын – мектептегі болашақ сабақтың кілті.
Мектептегі әрбір оқу іс-әрекеті – балабақшада қаланған іргенің жалғасы.
Біздің ортақ міндетіміз:
Балабақшадан мектепке өтудегі психологиялық кедергілерді жою.
Екі буынның да білім беру мазмұнын толық үйлестіру.
Педагогикалық ұжымдардың өзара кәсіби қарым-қатынасын нығайту.
Осылайша, біз болашақ ұрпақтың білім жолындағы алғашқы қадамдарын сенімді, сапалы және бақытты ете аламыз.
«Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық: үздік тәжірибелер, мәселелер және шешу жолдары»
Бүгінгі таңда білім беру жүйесінің іргелі мәселесі – балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық мәселесін жан-жақты талқылау – уақыт талабы.
1. Білім берудің жаңа парадигмасы
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы және Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты (МЖБС) мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды үздіксіз білім берудің алғашқы және аса маңызды сатысы ретінде айқындайды.
Жаңа білім парадигмасының негізгі өзегі:
-
Нәтижеге бағдарлану: Баланы мектепке тек біліммен ғана емес, ең алдымен, функционалдық сауаттылық, дағдылар және жеке құндылықтармен дайындау.
-
Сабақтастық қажеттілігі: Баланың мектеп табалдырығын аттаған кездегі білім беру процесінің күрт өзгерістері оның психологиясына кері әсер етпеуі тиіс. Сабақтастық – баланың танымдық белсенділігін сақтап қалудың кепілі. Егер бұл байланыс үзілсе, мектептегі оқу әрекеті қиындық туғызады.
2. Негізгі бөлім: Теориядан Тәжірибеге
2. Сабақтастықтың теориялық негіздері және баланың ерекшеліктері
Сабақтастық Л.С. Выготскийдің «жақын даму аймағы» және А.Н. Леонтьевтің «жетекші іс-әрекет» теорияларына сүйенеді.
-
5–7 жас аралығындағы ерекшеліктер: Бұл кезеңдегі жетекші іс-әрекет – ойын әрекеті болып қалады. Бала әлі де ақпаратты сезім, эмоция және әрекет арқылы қабылдайды. МЖБС талабына сәйкес, бұл жастағы дамытушы орта – баланы белсенділікке, зерттеуге және шығармашылыққа итермелейтін, қауіпсіз және мотивациялық орта болуы керек.
2.2. Сабақтастық бұзылғанда туындайтын проблемалар
Егер сабақтастық принциптері ескерілмесе, 1-сыныпта мынадай мәселелер туындайды:
|
Проблемалар тобы |
Сипаттамасы |
Мысал |
|
Психологиялық |
Мектепке деген қорқыныш, үрей, бейімделудің ұзаруы (дизадаптация), зейіннің тұрақсыздығы. |
Балабақшадағы еркіндіктен кейін, мектептегі қатаң тәртіпке көндіге алмау. |
|
Әдістемелік |
Балабақшадағы жеңіл-желпі оқытудан кейін, мектептегі «пәндік» оқуға көшудегі қиындық. |
Тәрбиешінің бағалауындағы «жарайсың» деген мадақтан кейін, мұғалімнің «қате» деген кері байланысын қабылдай алмау. |
|
Әлеуметтік |
Жаңа оқушы ұжымымен және мұғаліммен қарым-қатынас орнатудағы кедергілер. |
Жетекші іс-әрекеттің өзгеруіне байланысты жолдастарымен ортақ тіл таба алмау. |
2.3. Бірлескен жұмыс бағыттары және үздік тәжірибелер
Сабақтастықты қамтамасыз етудегі тиімді механизмдер – екі буынның да әдістемелік және практикалық бірлігі:
|
Жұмыс түрі |
Мақсаты және Мысалы |
|
Әдістемелік күндер/Коучинг |
Мектеп мұғалімдерінің мектепалды топтардағы ойын технологияларын меңгеруі; тәрбиешілердің 1-сыныптағы оқыту әдістерін көруі. |
|
Біріккен диагностика |
1-сынып мұғалімі, мектепалды тәрбиеші және педагог-психологтың бірлесіп, баланың психологиялық, коммуникативтік, танымдық дайындығын бағалауы. |
|
"Ойыннан Оқуға" көшу моделі |
|
|
STEM/STEAM элементтерін енгізу |
Ерте жастан бастап зерттеушілік, жобалау және құрылымдау дағдыларын дамыту. Мысалы, құммен, сумен, қарапайым механикалық ойыншықтармен жұмыс. Бұл мектептегі Жаратылыстану пәніне негіз болады. |
|
Функционалдық сауаттылық |
Әрбір іс-әрекетті (сабақтарды) өмірлік жағдаяттармен байланыстыру. Мысалы, дүкенге бару, пошта жіберу сияқты қарапайым жағдайларды ойын арқылы ойнау. |
3. Менің Ұсыныстарым: Практикалық Жоспар
Сабақтастықты жүйелі түрде қамтамасыз ету үшін келесі ұсыныстарды енгізуді жөн көремін:
Біріккен Жылдық Жоспар
Ұсыныс: Балабақшаның мектепалды даярлық тобы мен мектептің 1-сынып мұғалімдері үшін ортақ іс-шаралар жоспарын жасау.
|
Уақыты |
Іс-шара |
Жауаптылар |
Мақсаты |
|
Қыркүйек |
Педагогикалық консилиум |
Мектеп директорының орынбасары, әдіскер, психологтар |
Жылдық мақсаттар мен бірыңғай талаптарды келісу. |
|
Қараша |
Біріккен әдістемелік күн |
Тәрбиешілер мен 1-сынып мұғалімдері |
Өзара ашық сабақтар/іс-әрекеттер өткізу, технология алмасу. |
|
Сәуір |
Біріккен диагностика |
Психолог, тәрбиеші, мұғалім |
Баланың мектепке дайындық деңгейін соңғы рет бағалау. |
3.Біріккен Диагностикалық Карта және Портфолио
Ұсыныс: Мектепалды даярлықтан 1-сыныпқа өткенде, баланың жеке дамуы туралы толық ақпаратты қамтитын «Баланың даму портфолиосын» және Біріккен Диагностикалық Картаны тапсыруды міндеттеу.
-
Қамтитыны: Баланың физиологиялық дайындығы, сөйлеу тілін дамыту деңгейі (диалог, монолог дағдысы), ерте грамоталық (оқу-жазуға дайындық) және эмоциялық тұрақтылығы туралы деректер.
3. Ата-аналармен жұмыс жолдары
Ұсыныс: Ата-аналарды білім беру процесінің субъектісі ретінде тану.
-
Бірлескен жиналыстар: Мектеп пен балабақша базасында бірлескен «Мектепке дайындық академиясы» немесе «Болашақ оқушының ата-анасы» атты тренингтер өткізу.
-
Мақсаты: Ата-аналарға баланың мектепке дейінгі дамуындағы ойынның маңыздылығын және мектептегі сабаққа бейімделу ерекшеліктерін түсіндіру.
4. Қорытынды: Сапалы білімнің кепілі
Қорытындылай келе, "Балабақша мен мектеп арасындағы сабақтастық" – бұл әдістемелік қажеттілік қана емес, бұл – ұлттық білім сапасын арттырудың стратегиялық құралы.
Егер біз үздіксіз білім беру тізбегінің алғашқы буындарын берік ұстайтын болсақ, әрбір баланың жеке тұлға ретіндегі дамуына кедергісіз және мотивациялық орта қалыптастыра аламыз.
Бірлескен күш-жігер, өзара сенімділік және үздік тәжірибелерді жүйелі енгізу арқылы ғана біз Қазақстандық білім берудің жаңа сапалық деңгейіне көтерілеміз.
Тақырыбы: «Мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – үздіксіз білім берудің негізгі механизмі»
Құрметті әріптестер, семинар қонақтары!
Бүгінгі Республикалық семинарда Қазақстанның білім беру жүйесінің іргетасы болып табылатын – мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық мәселесін талқылау – біздің ортақ міндетіміз. Себебі, баланың болашақ оқу жолындағы табысы осы екі буынның өзара тығыз байланысына тікелей тәуелді.
1. Сабақтастықтың мәні және директордың ұйымдастырушылық рөлі
Сабақтастық – бұл мектепке дейінгі және бастауыш білім беру мазмұнының, мақсаттары мен әдістемелерінің үйлесімділігін қамтамасыз ететін жүйелі процесс. Мектеп директоры ретінде, мен сабақтастықтың тек оқу бағдарламаларын салыстыру ғана емес, ең алдымен, тұлғааралық және әдістемелік байланыстарды нығайту арқылы ұйымдастырамын.
Мектеп директоры сабақтастықты қалай ұйымдастырады?
Ұйымдастыру жұмысы Үш Буынды Әкімшілік Модельге негізделген:
-
Жоспарлау: Жыл сайынғы білім беру жоспарына мектеп пен балабақшаның бірлескен іс-шараларын енгізу және оны бекіту.
-
Бақылау: Оқу ісі жөніндегі орынбасарлар арқылы педагогтардың өзара тәжірибе алмасуы мен диагностикалық жұмыстардың жүйелі орындалуын қадағалау.
-
Ресурстық Қамтамасыз ету: Бірлескен іс-шараларды, әдістемелік материалдарды және мамандардың (психолог, логопед) қажеттіліктерін қаржылық және материалдық жағынан қолдау.
2. Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі
Біздің мектепте қолданылатын Сабақтастық Моделі баланың ойын әрекетінен оқу әрекетіне жұмсақ көшуін қамтамасыз етуге бағытталған.
Баяндама
Тақырыбы: «Мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – Үздіксіз білім берудің негізгі механизмі»
Сабақтастық – бұл мектепке дейінгі және бастауыш білім беру мазмұнының, мақсаттары мен әдістемелерінің үйлесімділігін қамтамасыз ететін жүйелі процесс. Мектеп директоры ретінде, мен сабақтастықтың тек оқу бағдарламаларын салыстыру ғана емес, ең алдымен, тұлғааралық және әдістемелік байланыстарды нығайту арқылы ұйымдастырамын.
Мектеп директоры сабақтастықты ұйымдастыру моделі:
Ұйымдастыру жұмысы Үш буынды әкімшілік Модельге негізделген:
-
Жоспарлау: Жыл сайынғы білім беру жоспарына мектеп пен балабақшаның бірлескен іс-шараларын енгізу және оны бекіту.
-
Бақылау: Оқу ісі жөніндегі орынбасарлар арқылы педагогтардың өзара тәжірибе алмасуы мен диагностикалық жұмыстардың жүйелі орындалуын қадағалау.
-
Ресурстық Қамтамасыз ету: Бірлескен іс-шараларды, әдістемелік материалдарды және мамандардың (психолог, логопед) қажеттіліктерін қаржылық және материалдық жағынан қолдау.
2. Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі және байланыс құрылымы
Оқу-тәрбие процесіндегі сабақтастық моделі:
|
Сабақтастық Моделінің элементтері |
Сипаттамасы |
|
Балабақша (Дайындық) |
Ойын жетекші әрекет, негізгі дағдыларды эмоционалдық тұрғыдан қалыптастыруға бағытталады. |
|
Көпір (1-сыныптың 1-жартыжылдығы) |
Оқу әрекеті біртіндеп енгізіледі. Сабақтарға ойын, қозғалыс және STEAM элементтерін енгізу арқылы, баланың мектеп тәртібіне үйренуін қамтамасыз етеді. |
|
Мектеп (Бастауыш) |
Оқу әрекеті жетекші болады, зерттеушілік және жобалық әдістер арқылы танымдық белсенділік сақталады. |
Мектеп-балабақша байланысының құрылымы:
-
Тікелей Байланыс: Тәрбиешілер мен 1-сынып мұғалімдерінің тұрақты кездесулері мен тәжірибе алмасулары.
-
Әкімшілік Байланыс: Басшылықтың жыл сайынғы келісім-шарттары мен ортақ жоспарлары.
-
Қосалқы Байланыс: Психолог/логопед қызметтерінің екі мекеме арасындағы өзара қолдауы.
3. Педагогтармен жұмыс алгоритмі және әдістемелік қолдау
Педагогтармен жұмыс алгоритмі:
-
Диагностикалық келісім: 1-сынып мұғалімі мен дайындық тобының тәрбиешісінің бірыңғай диагностикалық картаны пайдалануды үйренуі және оны қолдануы.
-
Өзара сабақтарға қатысу: «Әдістемелік сабақтастық күнін» ұйымдастыру арқылы мұғалімдер мен тәрбиешілердің бір-бірінің сабақтарына қатысуы.
-
Бірлескен Коучинг: Педагогтар арасында «ойын әдістемесі» және «академиялық талаптар» бойынша кәсіби коучинг сессияларын өткізу.
Әдістемелік қолдау формалары:
-
Әдістемелік Кеңес: Жылына екі рет оқу бағдарламалары мен әдістерін үйлестіруге арналған бірлескен кеңес өткізіледі.
-
Ойын-әдістемелік Орталықтар: 1-сынып мұғалімдерінің ойын арқылы оқыту тәсілдерін меңгеруіне арналған тәжірибелік орталықтар жұмыс істейді.
4. Мазмұндық байланыс және диагностика жүйесі
Дайындық топ — 1-сынып арасындағы мазмұндық байланыс:
Мазмұндық сабақтастық "қайталау емес, тереңдету" қағидасына негізделген.
-
Ерте Грамоталық: Балабақшадағы дыбыс-әріп талдауы (фонематикалық есту қабілеті) мектептегі сауат ашу пәнінің іргетасы болып табылады.
-
Сөйлеу тілін дамыту: Қалыптасқан сөйлеу дағдысы 1-сыныптағы тілдік коммуникацияны және ойды толық жеткізу қабілетін дамытуға мүмкіндік береді.
Диагностикалау және мониторинг жүйесі:
Мониторинг жүйесі баланың мектепке психологиялық, зияткерлік және әлеуметтік дайындығын кешенді бағалауға бағытталған.
|
Мониторинг Кестесі (Дайындық Топ, Қорытынды) |
Жоғары (%) |
Орташа (%) |
Төмен (%) |
|
Психологиялық дайындық (Мотивация) |
75 |
20 |
5 |
|
Оқу дағдысы (Ерте грамоталық) |
65 |
30 |
5 |
|
Сөйлеу тілі (Сөздік қор) |
80 |
15 |
5 |
|
Ұсақ моторика |
70 |
25 |
5 |
|
Әлеуметтік дағды |
85 |
10 |
5 |
5. Сабақтастықтың нәтижелері мен динамикасы
Біздің мектептегі жүйелі жұмыс келесі оң нәтижелерді көрсетті:
Оқушылардың Мектепке Психологиялық Дайындық Деңгейі:
-
Жоғары – 45%; Орта – 40%; Төмен – 15%. (Диаграмма 1)
-
Талдау: Дайындығы жоғары және орташа деңгейдегі 85% оқушының болуы сабақтастық жұмысының тиімділігін көрсетеді.
-

-
Танымдық Дағдылар Деңгейі (Логика, Математикалық Түсініктер):
-
Жақсы – 52%; Орташа – 38%; Төмен – 10%. (Диаграмма 2)
-
Талдау: Оқушылардың 90% танымдық тапсырмаларды орташадан жоғары деңгейде орындайды, бұл 1-сыныптағы сабақтардың сәтті басталуына негіз болады.
-

1-сынып Оқушыларының Бейімделу Динамикасы:
-
Тез бейімделген (1 ай) – 60%; Орташа бейімделген (1-2 ай) – 30%; Қиындық бар (2 айдан артық) – 10%. (Диаграмма 3)
-
Қорытынды: Сабақтастық жұмысының арқасында оқушылардың басым көпшілігі (90%) мектеп ортасына тез және орташа мерзімде үйренеді.
-

6. Ата-анамен жұмыс жүйесі және жылдық жоспар
Ата-анамен жұмыс жүйесі:
-
Біріккен Жиналыстар: «Мектепке дайындық» тақырыбында мектеп пен балабақша ата-аналарына арналған ортақ жиналыстар өткізіледі.
-
Консультациялық Қызмет: Мектеп психологының балабақша базасында ата-аналарға арналған тұрақты консультациялық пункті жұмыс істейді.
Сабақтастық бойынша жылдық жоспар (Негізгі кезеңдер):
|
Кезең |
Педагогтармен жұмыс |
Оқушылармен жұмыс |
|
Қыркүйек-Қазан |
Бірлескен консилиум |
Мектепке танысу сабақтары |
|
Қараша-Ақпан |
Коучинг сессиялары, өзара сабақтар |
Бірлескен шығармашылық жобалар |
|
Наурыз-Мамыр |
Қорытынды диагностика |
1-сынып мұғалімінің дайындық топта сабақ өткізуі |
7. Қорытынды және Ұсыныстар блогы
Қорытынды нәтижелер:
Жүйелі сабақтастық жұмысының арқасында біздің мектеп бейімделу мерзімін қысқартуға және бастауыш сыныптардағы білім сапасының тұрақты өсуіне қол жеткізді.
Ұсыныстар блогы:
Бұл жұмысты одан әрі тереңдету үшін келесі ұсыныстарды енгізуді жөн көремін:
-
Бірыңғай Цифрлық Портфолио: Баланың даму картасының барлық деректерін қамтитын, екі мекеме арасындағы ақпарат алмасуды жеңілдететін электронды портфолио жүйесін енгізу.
-
Мамандарды Интеграциялау: Мектеп психологы мен логопедінің балабақшадағы дайындық топтарға тұрақты түрде қызмет көрсетуін құжаттамалық және қаржылық тұрғыдан бекіту.
-
Кадр Дайындау: Жоғары оқу орындарында болашақ бастауыш сынып мұғалімдерін даярлау бағдарламаларына мектепке дейінгі педагогика элементтерін міндетті түрде қосу.
Қорытындылай келе, мектеп пен балабақша арасындағы сабақтастық – бұл заманауи білім берудің стратегиялық бағыты. Біздің ортақ мақсатымыз – әрбір оқушының білім жолындағы қадамын кедергісіз, табысты және үздіксіз ету.
шағым қалдыра аласыз













