М.Қабанбай "Бауыр" әңгімесі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

М.Қабанбай "Бауыр" әңгімесі

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл әңгіменің тақырыбы соғыс зардабынан жапа шеккен жетімдер тағдыры туралы. Шығарманың идеясы жетім балалар тағдырына деген аяушылық сезімді оятады. Соғыс зардабынан ата-ана мейірімін көре алмаған баланың ішкі жан дүниесі , ағаның бауырға деген сағынышы айтылады.Заңғар жазушы Оралхан Бөкейдің де Шығыс Қазақстан облысының тумасы екенінен ақпарат бере отырып, «Тортай мінер ақ боз ат»шығармасының да жетім бала жайында екенінен айтылады.
Материалдың қысқаша нұсқасы



Ұзақ мерзімді жоспар тарауы: 2-сабақ.Адамгершілік-асыл қасиет Мектеп: №17

Күні: 05.05.2017 Мұғалімнің аты жөні Шпекова З.А.

Сынып: 5 Қатысқандар: Қатыспағандар:

Сабақ тақырыбы

М.Қабанбай «Бауыр» әңгімесі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес)

5.Т/Ж 2 Әдеби шығарманың тақырыбы мен идеясын анықтау

Т/Ж 3.Көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашу

Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар орындай алады:шығарманың тақырыбы мен идеясын пысықтайды

Оқушылардың көпшілігі орындай алады:кейіпкерлердің портреті мен образын ашады

Кейбір оқушылар орындай алады:кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз ойларын білдіреді,

 көркем шығарманың тақырыбы мен идеясы жайлы білімдерін толықтырады, тақырып пен идеяны ашу жолдарын меңгеру

Бағалау критерийі

Әдеби шығарманың идеясын өз көзқарасы негізінде жеткізеді

Идея негізінде шығарманың тақырыбын анықтайды

Шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекетіне талдау жасайды

Кейіпкер образына қатысты өзіндік пікір танытады


Тілдік мақсаттар

Оқушылар орындай алады:

Көркем шығармадағы кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті арқылы образын ашады.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:бұйымтай,өліара,сырғауыл,мысқал,кейіпкер,портрет,идея,тақырып

Диалог пен жазуға қолданған тіркестер: табаны күректей,шер тарқатып,қой аузынан шөп алмайтын,өліара сәт

Құндылықтарға баулу


Негізгі кейіпкерлер тағдырына ортақтаса отырып, сезімді, төзімді, қайырымды болу

Пәнаралық байланыс

 Тарих,орыс тілі

Алдыңғы білім

«Сұрақ-жауап»: Көркем шығарманың тақырыбы мен идеясы жайлы оқушылардың ізденіс жұмыстарын тексеру. Сұрақтар қою:

1.Көркем шығарманың тақырыбы дегеніміз не?

2.Жазушы тақырыпты қалай таңдайды?

3.Көркем шығарманың идеясы дегеніміз не?

4.Тақырып пен идеяның ара-қатынасы қандай?

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері




Ресурстар





Сабақтың басы

Мұғалімнің кіріспе сөзі.

Туыстық қарым-қатынасқа байланысты топқа бөлу.(аға іні,бауыр) «ПАЗЛ» әдісі

Миға шабуыл: Топтарға суреттер беріледі. Мәтін желісіндегі суреттер арқылы тақырыптың не туралы екенін болжайды


Оқушылармен бірге сабақ мақсатын анықтау

Сабақ мақсаты: кейіпкерлердің портреті мен образын ашу,

кейіпкерлердің іс-әрекетіне өз ойларын білдіру,

 көркем шығарманың тақырыбы мен идеясы жайлы білімдерін толықтыру, тақырып пен идеяны ашу жолдарын меңгеру

Мұғалімнің жетекші сұрақтары:

Суреттен кімдердің суретін көріп отырсыңдар? / «Бауыр» әңгімесінің кейіпкерлерін /

Бұл суреттің сіздерге және сабаққа қандай қатысы бар деп ойлайсыздар? /тақырыбы,идеясы,кейіпкерлер портреті мен іс-әрекеті /

Қима қағаздар


суреттер


















Сабақтың ортасы

Оқулықпен жұмыс

Шығармадағы кейіпкерлер моделін жасаңыздар

«Прямая со стрелкой 1 Прямая со стрелкой 2 Прямая со стрелкой 3 Тұжырым» кестесі толтырылады.

Мәтіннен үзінді

кейіпкер

Іс-әрекеті

Менің ойым

Рұқсат сұрап,сыпайы кірген мұны басынан аяғына дейін шапшаң шолып шыққан жасамыс, ақ сары әйел орнынан тұрып,нақ алдындағы орындықты нұсқады.

директор

Парасатты

лықпен ұғындыру

Кішілік пен кісілік-ұлылықтың белгісі

Есік көзінен отыздың жуан ортасындағы әдемі келіншек күлімсірейді. Қырым артық еті жоқ денесі ауада қалқып тұр.Етек-жеңінде желбіршектері мол әрі ұзын етек жібек көйлек киген.

Эльжбета Сергеевна

Байыппен ойлана толғауы

Адамның асқан сұлулығы – оның қарапайымдылығы,тілектестігі,

ниеттестігі

Тығыз қара шашы ұсақ-ұсақ бұйра,қол-аяғы таралып қалған,кең иықты болмаса да ешкімнен қарызға жауырын сұрай қоймайтын кішірек көзді ақ сұр бала.

Қали

Арманшыл, жігерлі бала

Күшіне сенген адам ғана мақсатына жете алады

ТЖ

Дескриптор - мәтіннен үзінді оқиды

- кейіпкерлер портретін табады

- іс-әрекетін анықтайды

-өз ойларын білдіреді

Кері байланыс

ҚБ. Оқушылар «Бас бармақ» әдісімен бір-бірін бағалайды.



Таныстырылым арқылы

әдебиет теориясынан ақпарат алады.

Тақырып – автор ойының қазығы,шығарманың іргетасы

Бұл әңгіменің тақырыбы соғыс зардабынан жапа шеккен жетімдер тағдыры туралы.

Идея-тақырып арқылы шындық өмір көріністерін суреттегенде,оны өз көзқарасы,өз дүниетанымы тұрғысынан бейнелейді.

Бұл шығарманың идеясы жетім балалар тағдырына деген аяушылық сезімді оятады.

Портрет дегеніміз- Көркем шығармадағы кейіпкерлердің сырт - келбетін, жүріс-тұрысын суреттеуді айтамыз.

Көркем шығармада сөзбен сомдалған кез келген құбылысты (көбінесе әдеби қаһарман бейнесін) образ деп атайды.




Сызба











































Сабақтың соңы

«Домино» әдісі


ТЖ

Дескриптор - кейіпкерлердің образын анықтайды

-әңгіменің тақырыбын түсінеді

-идеясын ашады

ҚБ. Оқушылар күлегештермен бағалайды.


«Сәйкестендіру» әдісі

Манап Қали

Еңбекқор бейнет көрген жігіт

Қуақы әке мейірімін көрген жоқ

Бауырмал адал

Отбасынан алшақ өскен бозбала болашаққа сенімді

Әке алдындағы борышты өтеді алаңғасар

Жігерлі

ТЖ

ҚБ. Оқушылар күту уақытымен бағалайды.



Доминоның суреті












Қосымша ақпарат. Заңғар жазушы Оралхан Бөкейдің де Шығыс Қазақстан облысының тумасы екенінен ақпарат бере отырып, «Тортай мінер ақ боз ат»шығармасының да жетім бала жайында екенінен айтылады.

Саралау:


І деңгей –Тұжырым кестесін жасады

ІІ деңгей – «Домино»әдісімен идеяны ашады

ІІІ деңгей – «ҚӨДК»әдісімен өз ойларын жинақтайды

Бағалау:

Қалыптастырушы бағалау.

Күту уақытымен бағалау,

Бас бармақпен бағалау, смайлик арқылы бағалау.

Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

Сабақ бойынша рефлексия






 


Үйге тапсырма. Әңгімені аяқтаудың нұсқасын ұсыныңдар







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.12.2017
2028
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі