Сабақтың
басы
3
минут
5
минут
|
Ынтымақтастық
атмосферасын қалыптастыру
Сәлем, достым!
(амандасады)
Қалай жағдайың?
(иықтарынан қағады)
Қайда болдың?
(құлақтарынан тартады)
Мен сені сағындым
(қолдарын жүректеріне қояды)
Сен келдің (қолдарын
жаяды)
Жақсы болды
(құшақтайды)
Өткен тақырыпқа
шолу, жаңа тақырыпты ашу
«Лездеме»
әдісі
-Зат есім дегеніміз
не?
-Жалқы есім дегеніміз
не?
-Жалпы есімдерге мысал
келтір?
-«Ыбырай, Тайбурыл»
жалқы есім екенін дәлелде.
-Түбір дегеніміз
не?
-Жұрнақ дегеніміз
не?
- «Ән, сурет, балық»
сөздеріне жұрнақ жалғап айт.
-Сөздердің мағынасы
қалай өзгергенін түсіндір
Сабақтың тақырыбы
мен мақсатымен таныстыру
- Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы «Негізгі және туынды зат
есім». Сендер негізгі және туынды зат есімдерді ажыратуды
үйренесіңдер. Мәтін мазмұны бойынша пікір білдіруге бағытталған
сұрақтар құрауды білесіңдер.
|
Өлең шумағын айта
отырып, жұбымен қимылдарды жасайды.
Сұрақтарды алып, лезде
жауап береді.
Зат есім, жалқы есім,
түбір, жұрнақтың анықтамасын айтады, жалпы есімге мысалдар
келтіреді.
«Ыбырай, Тайбурыл»
жалқы есім екенін дәлелдейді.
«ән-ші, сурет-ші,
балық-шы» деп жұрнақтар жалғап айтады.
Сөздердің мағынасы
өзгергенін түсіндіреді.
|
Жарайсыңдар!
Керемет!
Тамаша!
Жарайсыңдар!
Керемет!
Тамаша!
Жақсы!
Ойлан!
Есіңе
түсір!
|
Өлең
шумағы
Қатырма қағазға жазылған
сұрақтар
Интерактивті
тақта
Слайдтар
|
Сабақтың
ортасы
10
мин
2 минут
3
минут
10
минут
2
минут
5
минут
|
Оқулықпен жұмыс
21-жаттығу.
Ауызша
орындатамын.
А) Мәтінді
оқыңдар.
Ә) Мәтін мазмұны
бойынша сұрақтар қойып жауап беріңдер.
Б) Мәтін мазмұны
бойынша пікір білдіруге бағытталған сұрақтарды жалғастырып
көріңдер:
1) Әйел барлық ақшасына
әдемі суретті сатып алу себебі неде деп ойлайсың?
2)
Әйел-ананың орнында болсаң,
сен не істер едің?
3) . .
.
4) . .
.
В) Берілген сөздерді
салыстырып оқыңдар. Олардың айырмашылығын
түсіндіріңдер.
өнер-
өнерпаз
сурет-суретші
шебер-шеберлік
сый-сыйлық
Анықтамамен
жұмыс
Зат есім негізгі және
туынды зат есім болып бөлінеді. Негізгі түбірден болған зат есімді
негізгі зат есім дейді: ана, бала, кесте, көз.
Түбір сөзге жұрнақ
жалғану арқылы жасалған зат есімді туынды зат есім дейді: іскер,
суретші, оқулық.
Дәптермен
жұмыс
Көркем
жазу
Кең жолды дәптерге жазу
үлгісін көрсетемін.
Өө Өө Өө Өө Өө Өө
Өө
Өнер-адамның әлемді көркемдік
жағынан игеру жөніндегі әрекеті.
22-жаттығу. Мақалдың қатесін түзеп
көшіріп жаз.
Өлеңшінің
қолы-алтын,
Өнерлінің
сөзі-алтын.
Бұл жерде «қолы, сөзі»
сөздерінің орны ауыстырылып берілген, оқушыларға сөздерді орнына
қойып жазуы керек екендігі түсіндіріледі.
-Туынды зат есімдерді
тауып, сөз құрамына талда.
Сергіту жаттығуы
«Капитан»
Балалар оң қолын
маңдайына күннен көзін көлегейлеген сияқты қойып, сол қолымен
басбармағын жоғары «тамаша» деген белгісін көрсетеді. Осылайша екі
қолын ауыстырып бірнеше рет жасайды. Бастапқыда баяу жасатамын,
бірте-бірте жылдамдатамын.
Шығармашылық
жұмыс (жеке жұмыс)
Түбір сөздерге тиісті жұрнақтарды
жалғап, туынды зат есім
жаса.
Шебер,таза, жақсы, ем, ойын, жаңа, дос, бас,
қала
(-лық, -хана, -шық,
-тық)
Болған жұмыстарын
слайдтың көмегімен тексеріп шығамын.
Үйге:
23-жаттығу.
Өлеңнің бірінші шумағын көшіріп
жазыңдар. Өлеңдегі қай сөзге -ше,
-ші жұрнағын жалғау арқылы туынды зат есім жасауға болатынын
анықтап, негізгі және туынды зат есімдерді
жазыңдар.
|
«Ананың асыл арманы»
мәтінін түсініп оқып шығады.
А деңгейлі
оқушы:
Мәтін мазмұны бойынша
жұбына сұрақ қояды және жауап береді.
В деңгейлі
оқушы:
Пікір білдіруге
бағытталып қойылған сұраққа жауап береді.
С деңгейлі
оқушы:
Пікір білдіруге
бағытталған сұрақ құрайды.
Анықтамамен
танысады.
Дәптерде бас әріп пен кіші
әріптің биіктігі мен мөлшерін сақтап көлбеу, үзбей және біркелкі
жазу үлгісін сақтай отырып, берілген сөйлемді
жазады.
Дәптерлеріне мақалды
қатесін түзеп көшіріп жазады.
А деңгейлі
оқушы:
Көшіріп жазған мақалды
оқиды.
В деңгейлі
оқушы:
Мақалдан туынды зат
есімдерді атайды.
С деңгейлі
оқушы: Туынды зат есімдерді
«өлеңші, өнерлі» сөз құрамына талдайды.
Берілген түбір сөздерге
жұрнақтарды жалғап жазады.
Шебер-хана, таза-лық,
жақсы-лық, ем-хана, ойын-шық, дос-тық, бас -тық,
қала-шық.
|
Дескриптор:
- мәтін мазмұны бойынша пікір
білдіруге бағытталған сұрақ қояды, жауап
береді;
- негізгі және туынды зат
есімді анықтайды;
- туынды зат есімнің жасалу
жолын түсіндіреді;
Жалпы-3
балл
Дескриптор:
-мақалдың қатесін түзетіп
жазады;
-туында зат есімдерді
табады;
-туынды зат есімдерді сөз
құрамына талдайды;
Жалпы-3
балл
Дескриптор:
-шебер, ем сөздеріне хана
жұрнағын жалғайды;
-таза, жақсы сөздеріне лық
жұрнағын жалайды;
-ойын, қала сөздеріне шық
жұрнағын жалғайды;
-бас, дос сөздеріне тық
жұрнағын жалғайды;
Жалпы-4
балл
|
Оқулық
Қазақ
тілі
2-бөлім
Ә.Е.Жұмабаева, Г.И.Уайсова,
Г.Т.Сәдуақас
Алматы
«Атамұра» 2018
Дәптер
Сергіту
жаттығуы
Тапсырма
|