Сабақтың мақсаты
|
Шығарма
кейіпкерлерін шынайы өмірмен
салыстыру;
Үзіндіден алған әсерін сипаттап, кейіпкерлерді шынайы
өмірмен салыстыру;
Кейіпкерлердің шынайы өмірмен байланысы жайлы көзқарасын
мәтіннен дәлелдер келтіре отырып нақтылау, өз сөздерін тұжырымдап,
бағасын беру.
шығарма композициясындағы
белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме
жасау;
эпизодтың маңыздылығына
байланысты хат жазу.
|
Сабақтыңбасы
|
І. Ұйымдастыру
кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал
қалыптастыру: Тренинг. «Жүректен- жүрекке» әдісімен
оқушылар бір-біріне жүрекше шарлармен тілек айту арқылы сабаққа
сәттілік тілейді. Оқушыларды стопвоч арқылы топқа
біріктіру
Өткен сабақты
вордвел парақшасында пысықтаймыз.
Қызығушылықты
ояту. Ой
шақыру.
-
Қалай
ойлайсыңдар, әңгіменің атауы мен Тортай арманының қандай байланысы
бар?
-
Әңгімеге
қандай атау берер едіңдер? (оқушылар жауабы
тыңдалады).
-
Кейіпкер
дегеніміз кім? Мінездеу дегеніміз
не?
Есте
сақтаңдар!

Сабақтың тақырыбы мен
мақсаты айқындалады.
|
Оқушылар назарын сабаққа
аудару. Оқушылар жағымды ахуал
қалыптастырады.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты
айқындалады.
|
Қалыптастырушы
бағалау
ҚБ

|
6-сынып
Қазақ әдебиеті
оқулығы
https://wordwall.net/play/86687/396/442
«Қазақәдебиеті»
анықтамалығынан
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны тану.
1-тапсырма. Жұптық жұмыс «Топтастыру»әдісі. Т.
кестесі. Тортай мен қазіргі заманның
Тортайларына тән қасиеттерді топтау сызбасы арқылы көрсетіңдер. Т
кестесін толтырыңдар.



Д
ескриптор:
кейіпкерге тән қасиеттерді
анықтайды;
оқиға
желісі бойынша топтастырады;
-нақты
дәлелдер келтіреді.
-
кестені толтырады
ҚБ.Бағалау. ақ
боз атпен бағалау
Тапсырма.2-тапсырма.
1-топ.
Шығармадағы кейіпкерлер жүйесін салыстыра отырып, жаңашылдығына
баға беру.
Кейіпкер
|
Сипаттамасы
|
Заманауи жаңашылдығы
|
Тортай
|
Кедей отбасынан шыққан, денсаулығы нашар, бірақ
арманы бар бала. Ол ақ боз ат мінуді армандайды, оқуға барғысы
келеді, бірақ тағдыр оған мүмкіндік бермейді.
|
Дәстүрлі әдебиетте мұндай кейіпкерлер көбіне өлім
арқылы немесе басқа бір сәттілік арқылы құтқарылады. Бірақ Тортай –
заманауи кейіпкер. Ол тек әлеуметтік теңсіздіктің құрбаны ғана
емес, сонымен қатар армандарының орындалмай қалуымен оқырманды
ойландыратын символикалық тұлға.
|
Басты кейіпкер (автордың
прототипі)
|
Ақылды, білімге ұмтылған бала. Ол оқуға түсіп,
қалаға кетеді. Оның өмірі Тортайға қарағанда жақсырақ өрбиді, бірақ
досының тағдыры оны алаңдатады.
|
Дәстүрлі кейіпкерлермен салыстырғанда, ол
артықшылықтарға ие болса да, ішкі жан дүниесінде кінә сезімі бар.
Ол өзін-өзі жеңімпаз сезінбейді, керісінше, Тортайға көмек көрсете
алмағанына өкінеді. Бұл – заманауи әдебиеттегі психологиялық
тереңдікті көрсетеді.
|
Ақ боз ат (символдық
кейіпкер)
|
Шығармада ақ боз ат нақты кейіпкер ретінде емес,
Тортайдың орындалмаған арманының символы ретінде көрінеді. Ол
Тортайдың үміті мен еркіндікке деген ұмтылысын
бейнелейді.
|
Дәстүрлі әдебиетте ақ боз ат көбіне батырлықтың
немесе жетістікке жетудің белгісі ретінде көрсетілсе, мұнда
керісінше – ол қол жетпейтін арманның символына айналады. Бұл –
шығарманың жаңашылдығының бір белгісі.
|
ҚБ
2-топ. Комикстік суреттер
бойынша кейіпкерлерге баға беріп, эпизодтың маңыздылығын
нақтылайды.



3-топ. QR код арқылы
берілген бейнені көріп, эпизодтан үзінді
көрсетеді.

4-топ. Эпизодты өзгерт
әдісі. Берілген эпизодты алып тастап, шығарманы өз ойларымен жазып
шығады.
Дескриптор:
-
кейіпкерлерге салыстырмалы
баға береді;
-
қазіргі өмірмен
байланыстырады;
-
мысалдар келтіріп, ойын
дәлелдейді.
-
эпизодтың маңыздылығын
дәлелдейді.
-
Оқиғаны өз сөздерімен алып
тастап, жазып шығады.
Тапсырма. 3-тапсырма. Жеке жұмыс. Кейіпкерге хат
жазу. Оқушылар қазіргі заманда өмір сүріп жатқан Тортайлардың
бейнесін сипаттай отырып, оған хат
жазады.
Дескриптор:
-
кейіпкерге хат
жазады;
-
белгілі
бір эпизодтың маңыздылығын түсінеді;
-
Пікірлерін
өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді;
-
Тақырып бойынша қорытынды
шығарады.
ҚБ
|
Оқушылар Тортайға тән
қасиеттерді топтау сызбасы арқылы
көрсетеді.
Кейіпкерлердің бойындағы
қасиеттері мен әрекеттеріне талдау
жасайды.
Шығарма мазмұны бойынша
пікірілерін бір сөйлеммен
білдіреді;
Пікірлерін бір сөйлеммен
дәлелдейді;
Пікірлеріні өмірмен байланыстырып, мысал
келтіреді;
Тақырып бойынша қорытынды
шығарады.
|

ҚБ «Одағайлар»
әдісі
Оооооо! – тамаша
жауап;
Оййййй! – төмен
жауап


|
6-сынып
Қазақ әдебиеті
оқулығы
Оқулықпен
жұмыс
А3 парағы,оқулық,
маркер
стикер
|