2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / О. Бөкей. Тортай мінер ақ боз ат. Тортай арманы

О. Бөкей. Тортай мінер ақ боз ат. Тортай арманы

Материал туралы қысқаша түсінік
Тортай арманы тақырыбы бойынша ашық сабақ жоспары.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Бөлім: «Мен балаң жарық күнде сәуле қуған»

Мектеп: Пәні: қазақәдебиеті

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:

Сынып:

Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

О.Бөкей "Тортай мінген ақ боз ат" әңгімесі. Тортай арманы.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

6.3.2.1 кейіпкерлер жүйесінің заманауи жаңашылдығын өзара салыстырып баға беру:

6.2.1.1 шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасау.

Сабақтың мақсаты

Шығарма кейіпкерлерін шынайы өмірмен салыстыру;

Үзіндіден алған әсерін сипаттап, кейіпкерлерді шынайы өмірмен салыстыру;

Кейіпкерлердің шынайы өмірмен байланысы жайлы көзқарасын мәтіннен дәлелдер келтіре отырып нақтылау, өз сөздерін тұжырымдап, бағасын беру.

шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасау;

эпизодтың маңыздылығына байланысты хат жазу.

Сабақбарысы

Сабақтыңкезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтыңбасы




І. Ұйымдастыру кезеңі. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру: Тренинг. «Жүректен- жүрекке» әдісімен оқушылар бір-біріне жүрекше шарлармен тілек айту арқылы сабаққа сәттілік тілейді. Оқушыларды стопвоч арқылы топқа біріктіру

Өткен сабақты вордвел парақшасында пысықтаймыз.

Қызығушылықты ояту. Ой шақыру.

  • Қалай ойлайсыңдар, әңгіменің атауы мен Тортай арманының қандай байланысы бар?

  • Әңгімеге қандай атау берер едіңдер? (оқушылар жауабы тыңдалады).

  • Кейіпкер дегеніміз кім? Мінездеу дегеніміз не?

Есте сақтаңдар!


Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады.


Оқушылар назарын сабаққа аудару. Оқушылар жағымды ахуал қалыптастырады.

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты айқындалады.

Қалыптастырушы бағалау




ҚБ


6-сынып

Қазақ әдебиеті оқулығы


https://wordwall.net/play/86687/396/442


«Қазақәдебиеті» анықтамалығынан



Сабақтың ортасы


























Мағынаны тану. 1-тапсырма. Жұптық жұмыс «Топтастыру»әдісі. Т. кестесі. Тортай мен қазіргі заманның Тортайларына тән қасиеттерді топтау сызбасы арқылы көрсетіңдер. Т кестесін толтырыңдар.

Shape1

Picture 1 Shape2



Shape3


ДShape5 Shape4 ескриптор:

кейіпкерге тән қасиеттерді анықтайды;

оқиға желісі бойынша топтастырады;

-нақты дәлелдер келтіреді.

- кестені толтырады

ҚБ.Бағалау. ақ боз атпен бағалау

Тапсырма.2-тапсырма.

1-топ. Шығармадағы кейіпкерлер жүйесін салыстыра отырып, жаңашылдығына баға беру.

Кейіпкер

Сипаттамасы

Заманауи жаңашылдығы

Тортай

Кедей отбасынан шыққан, денсаулығы нашар, бірақ арманы бар бала. Ол ақ боз ат мінуді армандайды, оқуға барғысы келеді, бірақ тағдыр оған мүмкіндік бермейді.

Дәстүрлі әдебиетте мұндай кейіпкерлер көбіне өлім арқылы немесе басқа бір сәттілік арқылы құтқарылады. Бірақ Тортай – заманауи кейіпкер. Ол тек әлеуметтік теңсіздіктің құрбаны ғана емес, сонымен қатар армандарының орындалмай қалуымен оқырманды ойландыратын символикалық тұлға.

Басты кейіпкер (автордың прототипі)

Ақылды, білімге ұмтылған бала. Ол оқуға түсіп, қалаға кетеді. Оның өмірі Тортайға қарағанда жақсырақ өрбиді, бірақ досының тағдыры оны алаңдатады.

Дәстүрлі кейіпкерлермен салыстырғанда, ол артықшылықтарға ие болса да, ішкі жан дүниесінде кінә сезімі бар. Ол өзін-өзі жеңімпаз сезінбейді, керісінше, Тортайға көмек көрсете алмағанына өкінеді. Бұл – заманауи әдебиеттегі психологиялық тереңдікті көрсетеді.

Ақ боз ат (символдық кейіпкер)

Шығармада ақ боз ат нақты кейіпкер ретінде емес, Тортайдың орындалмаған арманының символы ретінде көрінеді. Ол Тортайдың үміті мен еркіндікке деген ұмтылысын бейнелейді.

Дәстүрлі әдебиетте ақ боз ат көбіне батырлықтың немесе жетістікке жетудің белгісі ретінде көрсетілсе, мұнда керісінше – ол қол жетпейтін арманның символына айналады. Бұл – шығарманың жаңашылдығының бір белгісі.


ҚБ

2-топ. Комикстік суреттер бойынша кейіпкерлерге баға беріп, эпизодтың маңыздылығын нақтылайды.


3-топ. QR код арқылы берілген бейнені көріп, эпизодтан үзінді көрсетеді.

4-топ. Эпизодты өзгерт әдісі. Берілген эпизодты алып тастап, шығарманы өз ойларымен жазып шығады.

Дескриптор:

  • кейіпкерлерге салыстырмалы баға береді;

  • қазіргі өмірмен байланыстырады;

  • мысалдар келтіріп, ойын дәлелдейді.

  • эпизодтың маңыздылығын дәлелдейді.

  • Оқиғаны өз сөздерімен алып тастап, жазып шығады.


Тапсырма. 3-тапсырма. Жеке жұмыс. Кейіпкерге хат жазу. Оқушылар қазіргі заманда өмір сүріп жатқан Тортайлардың бейнесін сипаттай отырып, оған хат жазады.

Дескриптор:

  • кейіпкерге хат жазады;

  • белгілі бір эпизодтың маңыздылығын түсінеді;

  • Пікірлерін өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді;

  • Тақырып бойынша қорытынды шығарады.

ҚБ

Оқушылар Тортайға тән қасиеттерді топтау сызбасы арқылы көрсетеді.













Кейіпкерлердің бойындағы қасиеттері мен әрекеттеріне талдау жасайды.


Шығарма мазмұны бойынша пікірілерін бір сөйлеммен білдіреді;

Пікірлерін бір сөйлеммен дәлелдейді;

Пікірлеріні өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді;

Тақырып бойынша қорытынды шығарады.














ҚБ «Одағайлар» әдісі

Оооооо! – тамаша жауап;

Оййййй! – төмен жауап









































6-сынып

Қазақ әдебиеті оқулығы


Оқулықпен жұмыс



А3 парағы,оқулық, маркер



стикер

Сабақтың соңы


Кері байланыс. Бір кесе шай әдісімен.

Бүгінгі тақырып бойынша қандай ой түйдім?


Үй жұмысы

Эпизод бойынша әңгіме құрастырады.











26 Ақпан 2025
153
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі