Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Оқу процесінде Денсаулық сақтау технологияларын енгізу"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
"Оқу процесінде Денсаулық сақтау технологияларын енгізу"
Балалардың денсаулығын қорғауды бүкіл қоғам қызметінің басым бағыты деп атауға болады, өйткені тек сау балалар алған білімдерін дұрыс игере алады және болашақта өнімді және пайдалы жұмыспен айналыса алады.
"Денсаулық" ұғымының 300-ден астам анықтамасы бар. Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының анықтамасына сәйкес, денсаулық - бұл аурудың немесе физикалық ақаулардың болмауы ғана емес, толық физикалық, психикалық және әлеуметтік әл-ауқат жағдайы.
Физикалық денсаулық:
* бұл организмдегі өзін-өзі реттеуді жетілдіру, физиологиялық процестердің үйлесімі, қоршаған ортаға максималды бейімделу (педагогикалық анықтама);
* бұл ағзаның мүшелері мен жүйелерінің өсуі мен дамуы, негізі
реакцияларын қамтамасыз ететін морфологиялық және функционалдық резервтерден тұрады (медициналық анықтама).
Психикалық денсаулық:
* бұл жоғары сана, дамыған ойлау, үлкен ішкі және
шығармашылық әрекетке итермелейтін моральдық күш (педагогикалық анықтама);
* бұл мәртебеге негізделген психикалық саланың жағдайы
жалпы психикалық жайлылық, жеткілікті мінез-құлық реакциясы (медициналық анықтама).
Әлеуметтік денсаулық – бұл қоғамның денсаулығы, сонымен қатар әр адам үшін қоршаған орта.
Моральдық денсаулық – бұл өмірдегі мотивациялық және қажеттілік - ақпараттық саланың сипаттамаларының жиынтығы, оның негізін қоғамдағы жеке адамның мінез-құлқының құндылықтары, көзқарастары мен мотивтері жүйесі анықтайды.
Рухани денсаулық – құндылықтар мен сенімдер жүйесі.
"Денсаулық" ұғымының сипаттамасында жеке және әлеуметтік сипаттамалар қолданылады.
Жеке адамға қатысты ол ағзаның қоршаған орта жағдайларына бейімделу сапасын көрсетеді және адам мен тіршілік ету ортасының өзара әрекеттесу процесінің нәтижесін білдіреді.
Денсаулық сыртқы (табиғи және әлеуметтік) және ішкі (тұқым қуалаушылық, жыныс, жас) факторлардың өзара әрекеттесуі нәтижесінде қалыптасады және ең алдымен өмір салтына байланысты.
Бұл стиль жеке. Ол әлеуметтік-экономикалық факторлармен, тарихи, ұлттық және діни дәстүрлермен, нанымдармен, жеке бейімділіктермен анықталады. Қазір салауатты өмір салты туралы көп айтылады, оның құрамдас бөліктері:
Салауатты өмір салты:
қолайлы әлеуметтік орта;
рухани-адамгершілік әл-ауқат;
оңтайлы қозғалыс режимі (қозғалыс мәдениеті);
денені қатайту;
рационалды тамақтану;
жеке бас гигиенасы;
зиянды әдеттерден бас тарту (темекі шегу, алкогольді ішімдіктерді, есірткі заттарын қолдану);
оң эмоциялар бар.
Жоғарыда келтірілген сипаттамалар адамның салауатты өмір салты мәдениеті адамның жалпы мәдениетінің бөлігі болып табылады, ол арнайы білімнің, дене тәрбиесінің, әлеуметтік – рухани құндылықтардың белгілі бір деңгейіне байланысты, білім беру және өзін-өзі тәрбиелеу, білім беру, мотивациялық-құндылық бағдарлары мен өзін-өзі тәрбиелеу нәтижесінде алынған, оның жүйелік және динамикалық жағдайын көрсетеді. практикалық түрде енгізілген өмір, сондай-ақ Физикалық және психофизикалық Денсаулық.
Салауатты өмір салты адамның денсаулығы үшін оңтайлы жағдайларда кәсіби, қоғамдық, отбасылық және тұрмыстық функцияларды орындауына ықпал ететін барлық нәрсені біріктіреді және жеке және қоғамдық денсаулықты сақтау мен нығайтудағы жеке адамның күш-жігерінің бағытын анықтайды.
Салауатты өмір салтын қалыптастыруға денсаулық сақтау технологиялары ықпал етеді. Жеке даму жағдайлары негізінде жүзеге асырылатын олар студенттер бірге өмір сүруге және тиімді өзара әрекеттесуге Үйренетін өмірлік маңызды факторларға жатады. Білім алушының өзі адами қарым-қатынас мәдениетін дамытуға, оқушының қарым-қатынасы мен іс-әрекетін біртіндеп кеңейту, өзін-өзі реттеуді дамыту (сыртқы бақылаудан ішкі өзін-өзі бақылауға), тәрбие мен өзін-өзі тәрбиелеу негізінде Өзін-өзі тану және белсенді өмірлік ұстанымды қалыптастыру, өз денсаулығы, өмірі мен денсаулығы үшін жауапкершілікті қалыптастыру арқылы алынған Денсаулық сақтау тәжірибесін қалыптастыруға белсенді қатысады басқа адамдар.
В. В. Сериковтың анықтамасы бойынша, кез – келген саладағы технология – бұл саланың даму логикасына сәйкес құрылған, осы саланың объективті заңдарын барынша көрсететін, сондықтан қызмет нәтижесінің алдын-ала қойылған мақсаттарға осы жағдайлар үшін ең көп сәйкестігін қамтамасыз ететін қызмет. Осы әдіснамалық реттеуден кейін, проблемаға қатысты технологияны білім беру мен тәрбие арасындағы қарым-қатынасты жаңа жолмен құратын, тәрбиені баланың денсаулығын сақтауға және көбейтуге бағытталған адам қалыптастыратын және өмірді қамтамасыз ететін процестің шеңберіне айналдыратын денсаулық сақтайтын педагогикалық қызмет ретінде анықтауға болады.
Денсаулықты сақтайтын педагогикалық технологиялар баланың табиғи қабілеттерін дамытуды қамтамасыз етуі керек: оның ақыл-ойы, адамгершілік және эстетикалық сезімдері, іс-әрекетке деген қажеттіліктері, адамдармен, табиғатпен, өнермен алғашқы тәжірибені игеру.
Н.К. Смирновтың анықтамасы бойынша" Денсаулықты қалыптастыратын білім беру технологиялары " - бұл студенттердің денсаулық мәдениетін, оны сақтауға және нығайтуға ықпал ететін жеке қасиеттерін тәрбиелеуге, Денсаулық идеясын құндылық ретінде қалыптастыруға, салауатты өмір салтын жүргізуге ынталандыруға бағытталған психологиялық-педагогикалық технологиялар, бағдарламалар, әдістер.
В. Д. Сонкиннің пікірінше, Денсаулық сақтау технологиясы:
* баланы мектепте оқыту шарттары (стресстің болмауы, жеткіліктілік
оқыту және тәрбиелеу әдістемелерінің барабарлығы);
* оқу процесін ұтымды ұйымдастыру (сәйкес
жас, жыныстық, жеке ерекшеліктері мен
гигиеналық талаптарға;
* оқу және дене жүктемесінің жас ерекшелігіне сәйкестігі
баланың мүмкіндіктері;
* қажетті, жеткілікті және ұтымды ұйымдастырылған
қимыл-қозғалыс тәртібі.
Денсаулық сақтау білім беру технологиясымен (О.В. Петров) барлық білім беру субъектілерінің (оқушылардың, мұғалімдердің және т. б.) рухани, эмоционалды, интеллектуалдық, жеке және физикалық денсаулығын сақтау, нығайту және дамыту үшін мүмкін болатын жағдайларды жасайтын жүйені түсінеді. Бұл жүйеге мыналар кіреді:
1. Оқушылардың денсаулық жағдайын бақылау деректерін пайдалану,
медициналық қызметкерлер өткізетін және білім беру технологиясын іске асыру процесінде өз бақылаулары, қолда бар деректерге сәйкес оны түзету.
2. Оқушылардың жас ерекшеліктерін есепке алу және дамыту
есте сақтау ерекшеліктеріне сәйкес келетін білім беру стратегиясы,
оқушылардың ойлау, жұмысқа қабілеттілігі, белсенділігі және т. б.
жас тобы.
3. Қолайлы эмоционалды-психологиялық ахуал жасау
технологияны іске асыру процесінде.
4. Денсаулық сақтаудың әртүрлі түрлерін қолдану
резервтерді сақтауға және арттыруға бағытталған оқушылардың іс-әрекеті
Денсаулық, жұмысқа қабілеттілік (Петров О. В.)
Денсаулық сақтау технологиясының негізгі компоненттері:
* аксиологиялық, студенттердің өз денсаулығының жоғары құндылығын, салауатты өмір салтын ұстану қажеттілігін түсінуінде көрінеді, бұл мақсаттарды толығымен жүзеге асыруға, ақыл-ой және физикалық мүмкіндіктерін пайдалануға мүмкіндік береді. Білім беру педагогикалық процесс ретінде денсаулыққа, денсаулықты сақтауға және денсаулыққа құндылыққа бағытталған көзқарасты қалыптастыруға бағытталған. Бұл процесте адам оң мүдделер мен қажеттіліктерге негізделген эмоционалды және сонымен бірге денсаулыққа саналы көзқарасты дамытады.
* эпистемологиялық, Денсаулық сақтау процесіне қажетті білім мен дағдыларды игерумен, өзін-өзі танумен, әлеуетті қабілеттерімен және мүмкіндіктерімен, өз денсаулығына деген қызығушылығымен, осы мәселе бойынша әдебиеттерді зерттеумен, денені сауықтыру мен нығайтудың әртүрлі әдістемелерімен байланысты. Бұл адамды өз денсаулығына қамқорлық жасауға, салауатты өмір салтын ұстануға, өз денесі мен өмір салты үшін ықтимал теріс салдарларды алдын-ала қамтамасыз етуге және болдырмауға итермелейді.
* денсаулықты сақтау, оның ішінде дененің қалыпты жұмыс істеуі үшін қажетті гигиеналық дағдылар мен дағдылар жүйесін, сондай-ақ өзін-өзі күту, киім, тұрғылықты жер, қоршаған орта дағдылары мен қабілеттерін жетілдіруге бағытталған жаттығулар жүйесін құрайтын құндылықтар мен көзқарастар жүйесі. Бұл компонентте күнделікті режимді, диетаны, еңбек пен тынығудың ауысуын сақтау ерекше рөл атқарады, бұл жаман әдеттердің пайда болуына, аурулардың функционалдық бұзылуына жол бермейді, оқу процесінің психогигиенасы мен психопрофилактикасын, қоршаған ортаны сауықтыру факторларын және әлсіреген қалпына келтірудің бірқатар нақты әдістерін қамтиды.
* эмоционалды – еріктік, оған психологиялық механизмдердің көрінісі кіреді-эмоционалды және еріктік. Денсаулықты сақтаудың қажетті шарты-оң эмоциялар; тәжірибе, соның арқасында адам салауатты өмір салтын ұстануға ұмтылады. Эмоционалды-еріктік компонент ұйымдастырушылық, тәртіптілік, парыз, ар-намыс, қадір-қасиет сияқты жеке қасиеттерді қалыптастырады. Бұл қасиеттер адамның қоғамда жұмыс істеуін қамтамасыз етеді, жеке адамның да, бүкіл ұжымның да денсаулығын сақтайды.