Кобзарь Е.О. – өндірістік оқыту
шебері
«Аграрлық-индустриалды колледжі, Атбасар қаласы».
Оқушыларды оқыту сапасын арттыру
дуальды білім беру жүйесі бойынша
Қазақстан Республикасындағы еңбек нарығының дамуына қарамастан, техникалық және кәсіптік білім беру жүйесі мамандардың біліктілік сипаттамаларын дамыта отырып, оның сапасын, даму бағытын қамтамасыз етеді және негізінен алынған нәтижелерді өзі бағалайды.
Теория мен шындық арасындағы айырмашылық кәсіби білім берудегі мәңгілік мәселе. Әр уақытта әртүрлі жолмен шешілді. Әлемдегі дуальды жүйе бұл мәселеде өзінің тиімділігін дәлелдеді. Таяу кеңестік дәуірде де осындай принцип бойынша кәсіби кадрлар жасақталды, оның нәтижесі де болғанын айту керек. Елімізде енгізіліп жатқан заманауи дуальды оқыту жүйесі теория мен практика арасындағы алшақтықты жоюға үміттенеді.
Ел дамуының қазіргі кезеңінде техникалық және кәсіптік білім беру мекемелерінің алдында бірқатар мәселелер тұр. Олар қандай болуы керек? Оқытуды қалай ұйымдастыруға болады? Білім беру қызметтері нарығында оқу орнының беделін қалай көтеруге болады?
ТИПО-ның негізгі міндеті – нақты кәсіпорындардың нақты талаптарынан еңбек ресурстарының көлемі мен сапасындағы алшақтықты еңсеруге мүмкіндік беретін кәсіптік оқытудың жаңа моделін қалыптастыру. Өйткені, жоғары білікті жұмысшылар мен орта буын мамандарын даярлау – кез келген елдің тұрақты экономикалық дамуын қамтамасыз ететін осындай міндеттердің бірі». Бұл сұрақтың жауабы қарапайым емес. Бірақ жақында, көптеген сарапшылардың пікірінше, жауап табылды - дуальды білім беру жүйесін құру .
Дуальды оқыту және білім берудегі әлеуметтік серіктестік тәжірибеде кәсіпорындардың білім беру ұйымдарына нақты дағдылары мен білімі бар мамандарды дайындауға тапсырыс беруін және оқу жоспарын құруға қатысуын білдіреді. Студент оқуын үзбей кәсіпорында өндірістік тәжірибеден өтеді. Кәсіпорын аумағында студенттер үшін оқу жұмыс орындары құрылады, және ең маңызды құрамдас бөлігі оқудан өткен кәсіпорын қызметкерлерінің – тәлімгерлердің болуы болып табылады.
Техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарын жаңғыртудың мемлекеттік бағдарламаларын іске асыру форматы бірқатар іс-шараларды қамтыды. Бұл, ең алдымен, білім беру ұйымдарын бір типті оқу орны, колледжге айналдыру арқылы қайта құру, сонымен қатар мамандарды екі деңгейлі дайындау қарастырылған. Бұл ретте арнайы пәндер оқытушылары мен өндірістік оқыту шеберлерінің біліктілігін жұмыс берушілер кәсіпорындарында тағылымдамадан өту арқылы арттыру көзделген. Кәсіптік білім беруді жаңғырту мамандарды даярлау жүйесіне бірқатар дәстүрлі көзқарастарды өзгерту қажеттілігін анықтайды. Бүгінгі таңда дуальды білім беру жүйесі әлемдегі кәсіби-техникалық кадрларды даярлаудың ең тиімді нысандарының бірі болып табылады. Елбасының бағдарламалық мақаласында білім берудің бұл түрінің маңыздылығына ерекше тоқталуы тегін емес. Оның ерекшелігі оқытудың негізінен оқу орнында емес, кәсіпорында жүргізілетіндігінде. Дуальды модель – бизнестің, болашақ мамандардың және мемлекеттің мүдделерін біріктіру. Бұл жүйе студент уақыттың 60 % тікелей өндірісте, ал тек 40 % колледжде оқытылады деп болжайды.
Дуальды жүйе оған қатысатын барлық тараптардың – кәсіпорындардың, қызметкерлердің, мемлекеттің мүдделеріне жауап береді. Кәсіпорын үшін бұл жұмысшыларды іздеу мен іріктеуге, оларды қайта даярлауға және бейімдеуге жұмсалатын шығындарды үнемдей отырып, кейіннен жұмыс орындарымен қамтамасыз ете отырып, өзі үшін кадрлар даярлау мүмкіндігі . Жастар үшін дуальды білім ересек өмірге оңай бейімделудің тамаша мүмкіндігі болып табылады. Оқыту кезінде олар кәсіпорындағы жұмысы үшін ақшалай сыйақы алады, ал оны аяқтағаннан кейін олар жақсы дайындалған жұмысты алады.
Дуальды жүйе бизнестің, түлектер мен мемлекеттің мүдделерін біріктіруге мүмкіндік береді – үшжақты серіктестіктің мүлде жаңа деңгейі. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2017 жылғы 27 сәуірдегі № 196 бұйрығына және «Облыстық білім беру ұйымдарының» 2017 жылғы 31 наурыздағы № 1 хаттамасына және 2017 жылғы 16 маусымдағы № 2 хаттамасына сәйкес Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 16 тамыздағы № 415 қаулысымен жүзеге асырылады « Ақмола облысының білім басқармасы» мемлекеттік мекемесінің 2014 жылғы 19 тамыздағы № 251 және 2016 жылғы 17 қазандағы № 269 бұйрығымен Атбасар қаласының Аграрлық-индустриалды колледжі «1100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 00000000000 000 000000000 000 00000000 000 000 000 000 000 000 0000000 000 000: 000000 000 000 шақтарда металл өңдеу» мамандығы бойынша дуальды оқытуды енгізу бойынша № 269 № 251 «Ақмола облысының білім басқармасы» ММ қоғамдық тамақтандыруды ұйымдастыру». Колледж мен «Қамқор Локомотив» жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің «Атбасар электровоз жөндеу зауыты» филиалы, «Аждар и К» ЖШС арасында өзара түсіністік пен ынтымақтастық туралы екі меморандум жасалды: кәсіптік теориялық және өндірістік оқытуды жүзеге асыру бойынша 4 келісім: колледж, Кәсіпкерлер палатасы және «Қамқор» ЖШС-нің «Қамқор» ЖШС-нің «Қамқор» РЭС-і Кәсіпкерлер палатасы. ЖШС; «Аждар и К» ЖШС; «ҚТЖ» ҰК» АҚ - ұлғайтылған Атбасар жол учаскесі, жолаушылар тасымалы . Топтағы студенттермен де келісімдер жасалды.
Осы жоба аясында оқу тәжірибесі оқу іс-әрекетінен үзіліссіз тікелей кәсіпорындарда өтеді; Жұмысқа оқыту бағдарламаларын кәсіпорындар алдын ала бекітеді. Білім беру процесі мен студенттердің болашақ мамандығы арасында тікелей байланыс орнатылады. Жұмыс беруші үшін артықшылықтар бар: олар кәсіпорын қызметінің қыр-сырын білетін және меңгерген білікті жұмысшыларды алады.
Сонымен, дуальды оқыту жүйесінің тиімді тұстары қандай?
Біріншіден, түлектердің жоғары пайызы жұмысқа орналасады, себебі олар жұмыс берушінің талаптарына толық сәйкес келеді. Оқыту өндірістік талаптарға барынша жақын. Кәсіпорын үшін дуальды білім беру – бұл кадрларды дәл «тапсырыс бойынша» дайындау мүмкіндігі.
Екіншіден, білім алудағы жоғары мотивацияға қол жеткізіледі. Болашақ жұмысшының жаңа психологиясы қалыптасуда. Студенттер өздерін кәсіпорында әлеуетті қызметкер ретінде алғаш рет көрсете отырып, мүлде басқаша, саналы және қызығушылықпен оқиды.
Үшіншіден, студент мәтінмен емес, өндірістік жағдайлармен көбірек жұмыс істегенде «тәжірибеден теорияға» принципі жұмыс істейді. Күрделі теория тәжірибе арқылы және нақты кәсіби мәселелерді шешу арқылы оңайырақ игеріледі.
Төртіншіден, мамандарды даярлау сапасын бағалауды жұмыс берушілер өздері жүргізеді. Алғашқы күндерден бастап студент уақытының көп бөлігін жұмыста өткізеді, өзінің шеберлігін, еңбекқорлығын көрсетеді. Жұмыс берушілер болашақ мамандардың дайындық деңгейін тікелей өндірістік жағдайда бағалауға мүмкіндік алды.
Бесіншіден, дуальді жүйені енгізу нәтижесінде колледжде өңірдегі нарық сұранысына негізделген бағдарламалар әзірленіп, оның әлеуеті дамып, профессорлық-оқытушылық құрамның біліктілігі артады, бұл жалпы алғанда, кадрларды даярлау сапасын арттырып, колледждің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ықпал етеді. Мұғалімдер тек жақсы теориялық білім алып қана қоймай, өндірістегі барлық соңғы жаңалықтардан хабардар болуы керек.
Алтыншыдан, бюджетке түсетін салмақ азаяды. Кәсіптік оқытуға кеткен шығындардың бір бөлігін кәсіпорын өз мойнына алады.
Әлемдік тәжірибені талдау, сондай-ақ Қазақстандағы инновациялық кәсіпкерлікті дамыту, өндірісте жаңа технологияларды қолдану саласындағы қазіргі жағдайды талдау техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында бәсекеге қабілетті жұмысшыны даярлау әлеуметтік әріптестік негізінде дуальды оқытуды енгізу арқылы мүмкін болатынын көрсетеді. Біз бизнестің, жастардың және мемлекеттің мүдделерін біріктіру мүмкіндігін алудамыз – үшжақты серіктестіктің мүлдем жаңа деңгейі.
Колледж басшылығы қазіргі уақытта жаңа әлеуметтік серіктестерді тарту бойынша жұмыс жүргізуде, өйткені Дуальды білім беру түлектердің толық жұмыспен қамтылуын қамтамасыз етеді.
Осылайша, дуальды оқыту әдісін қолдану арқылы екі мәселе шешіледі: оқу процесінде теориялық және практикалық оқытуды біріктіру.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Оқушыларды оқыту сапасын арттыру дуальды білім беру жүйесі
Оқушыларды оқыту сапасын арттыру дуальды білім беру жүйесі
Кобзарь Е.О. – өндірістік оқыту
шебері
«Аграрлық-индустриалды колледжі, Атбасар қаласы».
Оқушыларды оқыту сапасын арттыру
дуальды білім беру жүйесі бойынша
Қазақстан Республикасындағы еңбек нарығының дамуына қарамастан, техникалық және кәсіптік білім беру жүйесі мамандардың біліктілік сипаттамаларын дамыта отырып, оның сапасын, даму бағытын қамтамасыз етеді және негізінен алынған нәтижелерді өзі бағалайды.
Теория мен шындық арасындағы айырмашылық кәсіби білім берудегі мәңгілік мәселе. Әр уақытта әртүрлі жолмен шешілді. Әлемдегі дуальды жүйе бұл мәселеде өзінің тиімділігін дәлелдеді. Таяу кеңестік дәуірде де осындай принцип бойынша кәсіби кадрлар жасақталды, оның нәтижесі де болғанын айту керек. Елімізде енгізіліп жатқан заманауи дуальды оқыту жүйесі теория мен практика арасындағы алшақтықты жоюға үміттенеді.
Ел дамуының қазіргі кезеңінде техникалық және кәсіптік білім беру мекемелерінің алдында бірқатар мәселелер тұр. Олар қандай болуы керек? Оқытуды қалай ұйымдастыруға болады? Білім беру қызметтері нарығында оқу орнының беделін қалай көтеруге болады?
ТИПО-ның негізгі міндеті – нақты кәсіпорындардың нақты талаптарынан еңбек ресурстарының көлемі мен сапасындағы алшақтықты еңсеруге мүмкіндік беретін кәсіптік оқытудың жаңа моделін қалыптастыру. Өйткені, жоғары білікті жұмысшылар мен орта буын мамандарын даярлау – кез келген елдің тұрақты экономикалық дамуын қамтамасыз ететін осындай міндеттердің бірі». Бұл сұрақтың жауабы қарапайым емес. Бірақ жақында, көптеген сарапшылардың пікірінше, жауап табылды - дуальды білім беру жүйесін құру .
Дуальды оқыту және білім берудегі әлеуметтік серіктестік тәжірибеде кәсіпорындардың білім беру ұйымдарына нақты дағдылары мен білімі бар мамандарды дайындауға тапсырыс беруін және оқу жоспарын құруға қатысуын білдіреді. Студент оқуын үзбей кәсіпорында өндірістік тәжірибеден өтеді. Кәсіпорын аумағында студенттер үшін оқу жұмыс орындары құрылады, және ең маңызды құрамдас бөлігі оқудан өткен кәсіпорын қызметкерлерінің – тәлімгерлердің болуы болып табылады.
Техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарын жаңғыртудың мемлекеттік бағдарламаларын іске асыру форматы бірқатар іс-шараларды қамтыды. Бұл, ең алдымен, білім беру ұйымдарын бір типті оқу орны, колледжге айналдыру арқылы қайта құру, сонымен қатар мамандарды екі деңгейлі дайындау қарастырылған. Бұл ретте арнайы пәндер оқытушылары мен өндірістік оқыту шеберлерінің біліктілігін жұмыс берушілер кәсіпорындарында тағылымдамадан өту арқылы арттыру көзделген. Кәсіптік білім беруді жаңғырту мамандарды даярлау жүйесіне бірқатар дәстүрлі көзқарастарды өзгерту қажеттілігін анықтайды. Бүгінгі таңда дуальды білім беру жүйесі әлемдегі кәсіби-техникалық кадрларды даярлаудың ең тиімді нысандарының бірі болып табылады. Елбасының бағдарламалық мақаласында білім берудің бұл түрінің маңыздылығына ерекше тоқталуы тегін емес. Оның ерекшелігі оқытудың негізінен оқу орнында емес, кәсіпорында жүргізілетіндігінде. Дуальды модель – бизнестің, болашақ мамандардың және мемлекеттің мүдделерін біріктіру. Бұл жүйе студент уақыттың 60 % тікелей өндірісте, ал тек 40 % колледжде оқытылады деп болжайды.
Дуальды жүйе оған қатысатын барлық тараптардың – кәсіпорындардың, қызметкерлердің, мемлекеттің мүдделеріне жауап береді. Кәсіпорын үшін бұл жұмысшыларды іздеу мен іріктеуге, оларды қайта даярлауға және бейімдеуге жұмсалатын шығындарды үнемдей отырып, кейіннен жұмыс орындарымен қамтамасыз ете отырып, өзі үшін кадрлар даярлау мүмкіндігі . Жастар үшін дуальды білім ересек өмірге оңай бейімделудің тамаша мүмкіндігі болып табылады. Оқыту кезінде олар кәсіпорындағы жұмысы үшін ақшалай сыйақы алады, ал оны аяқтағаннан кейін олар жақсы дайындалған жұмысты алады.
Дуальды жүйе бизнестің, түлектер мен мемлекеттің мүдделерін біріктіруге мүмкіндік береді – үшжақты серіктестіктің мүлде жаңа деңгейі. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2017 жылғы 27 сәуірдегі № 196 бұйрығына және «Облыстық білім беру ұйымдарының» 2017 жылғы 31 наурыздағы № 1 хаттамасына және 2017 жылғы 16 маусымдағы № 2 хаттамасына сәйкес Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2017 жылғы 16 тамыздағы № 415 қаулысымен жүзеге асырылады « Ақмола облысының білім басқармасы» мемлекеттік мекемесінің 2014 жылғы 19 тамыздағы № 251 және 2016 жылғы 17 қазандағы № 269 бұйрығымен Атбасар қаласының Аграрлық-индустриалды колледжі «1100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 00000000000 000 000000000 000 00000000 000 000 000 000 000 000 0000000 000 000: 000000 000 000 шақтарда металл өңдеу» мамандығы бойынша дуальды оқытуды енгізу бойынша № 269 № 251 «Ақмола облысының білім басқармасы» ММ қоғамдық тамақтандыруды ұйымдастыру». Колледж мен «Қамқор Локомотив» жауапкершілігі шектеулі серіктестігінің «Атбасар электровоз жөндеу зауыты» филиалы, «Аждар и К» ЖШС арасында өзара түсіністік пен ынтымақтастық туралы екі меморандум жасалды: кәсіптік теориялық және өндірістік оқытуды жүзеге асыру бойынша 4 келісім: колледж, Кәсіпкерлер палатасы және «Қамқор» ЖШС-нің «Қамқор» ЖШС-нің «Қамқор» РЭС-і Кәсіпкерлер палатасы. ЖШС; «Аждар и К» ЖШС; «ҚТЖ» ҰК» АҚ - ұлғайтылған Атбасар жол учаскесі, жолаушылар тасымалы . Топтағы студенттермен де келісімдер жасалды.
Осы жоба аясында оқу тәжірибесі оқу іс-әрекетінен үзіліссіз тікелей кәсіпорындарда өтеді; Жұмысқа оқыту бағдарламаларын кәсіпорындар алдын ала бекітеді. Білім беру процесі мен студенттердің болашақ мамандығы арасында тікелей байланыс орнатылады. Жұмыс беруші үшін артықшылықтар бар: олар кәсіпорын қызметінің қыр-сырын білетін және меңгерген білікті жұмысшыларды алады.
Сонымен, дуальды оқыту жүйесінің тиімді тұстары қандай?
Біріншіден, түлектердің жоғары пайызы жұмысқа орналасады, себебі олар жұмыс берушінің талаптарына толық сәйкес келеді. Оқыту өндірістік талаптарға барынша жақын. Кәсіпорын үшін дуальды білім беру – бұл кадрларды дәл «тапсырыс бойынша» дайындау мүмкіндігі.
Екіншіден, білім алудағы жоғары мотивацияға қол жеткізіледі. Болашақ жұмысшының жаңа психологиясы қалыптасуда. Студенттер өздерін кәсіпорында әлеуетті қызметкер ретінде алғаш рет көрсете отырып, мүлде басқаша, саналы және қызығушылықпен оқиды.
Үшіншіден, студент мәтінмен емес, өндірістік жағдайлармен көбірек жұмыс істегенде «тәжірибеден теорияға» принципі жұмыс істейді. Күрделі теория тәжірибе арқылы және нақты кәсіби мәселелерді шешу арқылы оңайырақ игеріледі.
Төртіншіден, мамандарды даярлау сапасын бағалауды жұмыс берушілер өздері жүргізеді. Алғашқы күндерден бастап студент уақытының көп бөлігін жұмыста өткізеді, өзінің шеберлігін, еңбекқорлығын көрсетеді. Жұмыс берушілер болашақ мамандардың дайындық деңгейін тікелей өндірістік жағдайда бағалауға мүмкіндік алды.
Бесіншіден, дуальді жүйені енгізу нәтижесінде колледжде өңірдегі нарық сұранысына негізделген бағдарламалар әзірленіп, оның әлеуеті дамып, профессорлық-оқытушылық құрамның біліктілігі артады, бұл жалпы алғанда, кадрларды даярлау сапасын арттырып, колледждің бәсекеге қабілеттілігін арттыруға ықпал етеді. Мұғалімдер тек жақсы теориялық білім алып қана қоймай, өндірістегі барлық соңғы жаңалықтардан хабардар болуы керек.
Алтыншыдан, бюджетке түсетін салмақ азаяды. Кәсіптік оқытуға кеткен шығындардың бір бөлігін кәсіпорын өз мойнына алады.
Әлемдік тәжірибені талдау, сондай-ақ Қазақстандағы инновациялық кәсіпкерлікті дамыту, өндірісте жаңа технологияларды қолдану саласындағы қазіргі жағдайды талдау техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында бәсекеге қабілетті жұмысшыны даярлау әлеуметтік әріптестік негізінде дуальды оқытуды енгізу арқылы мүмкін болатынын көрсетеді. Біз бизнестің, жастардың және мемлекеттің мүдделерін біріктіру мүмкіндігін алудамыз – үшжақты серіктестіктің мүлдем жаңа деңгейі.
Колледж басшылығы қазіргі уақытта жаңа әлеуметтік серіктестерді тарту бойынша жұмыс жүргізуде, өйткені Дуальды білім беру түлектердің толық жұмыспен қамтылуын қамтамасыз етеді.
Осылайша, дуальды оқыту әдісін қолдану арқылы екі мәселе шешіледі: оқу процесінде теориялық және практикалық оқытуды біріктіру.
шағым қалдыра аласыз













