Оқытуда саралау тәсілін тиімді
қолдану
Қазіргі білім беру жүйесінде оқушылардың әртүрлі
қажеттіліктері мен мүмкіндіктерін ескере отырып, оқыту тәсілдерін
жеке тұлғаға бағыттау маңызды. Осы тұрғыда саралау тәсілі
(дифференциация) білім алушылардың жеке ерекшеліктеріне сай оқыту
мен оқу процесін ұйымдастырудың ең тиімді әдістерінің бірі болып
табылады. Саралау арқылы мұғалім оқушылардың білім алуына оңтайлы
жағдай жасап, олардың оқу сапасын арттыруға қол жеткізе
алады.
Саралау — бұл оқушылардың жеке мүмкіндіктеріне,
қызығушылықтарына, дағдыларына және даму деңгейіне байланысты оқыту
әдістерін, ресурстарын және бағалау тәсілдерін өзгерту. Саралау
оқушыларға жеке көзқарас пен жан-жақты қолдау көрсетуге мүмкіндік
береді. Оқытуда саралаудың маңыздылығы сонда, ол оқушылардың
дербестігін дамытуға, олардың жеке қабілеттерін шыңдауға
көмектеседі, сондай-ақ әрбір оқушының өз білім деңгейінде білім
алуына жағдай жасайды.
Саралау тәсілі бірнеше бағытта жүзеге асырылады.
Олар:Мазмұнды саралау: Оқушылардың білім деңгейіне,
қызығушылықтарына сәйкес оқу материалдары мен тапсырмаларын
өзгерту. Мұғалім сабақта әртүрлі деңгейдегі тапсырмаларды ұсынып,
оқушылардың қажеттіліктеріне жауап береді. Мысалы, жоғары
деңгейдегі оқушыларға күрделі тапсырмалар беріліп, қолдау қажет
ететін оқушыларға жеңілдетілген тапсырмалар
ұсынылады.
Процесті саралау: Оқыту әдістері мен тәсілдерін
оқушылардың жеке ерекшеліктеріне байланысты өзгерту. Бұл тәсілде
мұғалім оқушылардың оқу жылдамдығына, қызығушылықтарына және
қабілеттеріне сәйкес әртүрлі әдістер қолданады. Мысалы, кейбір
оқушылар үшін жеке жұмыс жүргізілуі мүмкін, ал басқа оқушыларға
топтық тапсырмалар беріледі.
Өнімді саралау: Оқушылардың өз білімін көрсету
тәсілдері мен нәтижелері сараланады. Әр оқушыға өзінің білім
деңгейіне сай тапсырмалар мен жобалар беріледі. Осылайша, әрбір
оқушының жеке дамуы мен жетістігі бағаланады.
Саралау тәсілін тиімді қолдану үшін мұғалім
бірнеше құралдар мен әдістерді пайдалана алады: Оқушылардың білім
деңгейі әртүрлі болғандықтан, тапсырмаларды үш негізгі деңгейде
ұсыну тиімді. Бірінші деңгей — негізінен барлық оқушыларға
қолжетімді тапсырмалар, екінші деңгей — орташа деңгейдегі
тапсырмалар, үшінші деңгей — қиын тапсырмалар. Осы арқылы оқушының
қабілеті бойынша тапсырма таңдауына мүмкіндік
беріледі.
Қолдау қажет ететін оқушыларға жеке кеңестер мен
көмек көрсету. Бұл тәсіл оларды қолдау мен түсіністік деңгейінде
оқытуға мүмкіндік береді.
Саралау тәсілінде топтық жұмыс ерекше рөл
атқарады. Оқушылардың бір-бірімен тәжірибе алмасуы және бірге жұмыс
істеуі олардың дағдыларын дамытуға ықпал етеді.
Заманауи цифрлық технологияларды пайдалану да
саралауды жүзеге асырудың маңызды құралы болып табылады. Бұл
оқушыларға өз бетімен жұмыс істеуге, қосымша ресурстарды зерттеуге
мүмкіндік береді.
Саралау тәсілін енгізу нәтижесінде оқушылардың
оқуға деген қызығушылығы артады, олардың өз бетімен жұмыс істеу
қабілеттері жетіледі, сондай-ақ әр оқушының жеке қажеттіліктеріне
сай оқыту жүзеге асырылады. Мұғалімдер үшін саралау тәсілі олардың
оқушылардың оқу деңгейін толық түсініп, оқушылардың әрқайсысына
өздерінің мүмкіндіктеріне сай тапсырмалар беру үшін қажет. Бұл
тәсіл мұғалімдердің өз жұмысын тиімді ұйымдастыруына, сондай-ақ
білім беру процесінің нәтижелілігін арттыруға мүмкіндік
береді.
Оқытуда саралау тәсілін тиімді қолдану — білім
беру процесін жетілдірудің маңызды құрамдас бөлігі болып табылады.
Бұл тәсіл арқылы мұғалімдер оқушылардың қажеттіліктеріне сәйкес
оқыту тәсілдерін, мазмұнын және бағалауды өзгерте отырып, олардың
оқу сапасын арттыра алады. Саралау әдісі оқушыларға білім алуда
жеке қолдау көрсетуге, олардың оқу мотивациясын көтеруге және
нәтижесінде білім алудың тиімділігін қамтамасыз етуге мүмкіндік
береді.