Материалдар / Открытый урок по английскому языку по теме: «Components of automobile»

Открытый урок по английскому языку по теме: «Components of automobile»

Материал туралы қысқаша түсінік
ТРЕБОВАНИЯ К РЕЗУЛЬТАТАМ УСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА СТУДЕНТЫ ДОЛЖНЫ ЗНАТЬ: лексический материал урока СТУДЕНТЫ ДОЛЖНЫ УМЕТЬ: использовать лексический материал урока в речевой деятельности, делать сообщения по теме: «Устройство автомобиля»
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Мамыр 2022
279
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



















Открытый урок

по английскому языку

по теме: «Components of automobile»























Дисциплина АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

Тема занятия. The components of the automobile.

Устройство автомобиля.

Вид занятий (тип урока) комбинированный

Цель занятия

УЧЕБНАЯ - обогащение словарного запаса по теме: "The components of the automobile";

развитие навыков коммуникативной компетенции обучающихся в

чтении, переводе, монологической и диалогической речи;

совершенствование навыков чтения и письма, и фонетических навыков как средство получения профессионально-значимой информации;

формирование творческого и критического мышления обучающихся через дискуссию;

активизация лексических единиц по данной тематике.

2. ВОСПИТАТЕЛЬНАЯ - формирование самостоятельности и

познавательного интереса к изучаемой теме;

воспитание командного духа;

развитие у студентов интерес к изучению английского языка, как

источника получения интересной информации и новых знаний в своей

специализации.

3. РАЗВИВАЮЩАЯ – развитие способности догадываться о значении

лексических единиц по контексту;

развитие умения импровизировать;

развитие памяти и логического мышление;

развитие интеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы

личности студентов;

развитие познавательной активности обучающихся;

развитие внимание, воображение и логику;

развитие и углубление интересов обучающихся в выбранной ими области

знания.

4. ФОРМИРУЕМЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ: ОК 2, 4, 5.

1. - Определение цели и порядка работы. -Обобщение результата.

- Использование в работе полученные ранее знания и умения.

2. Обработка и структурирование информации.

- Нахождение и использование источников информации.

3. - Нахождение, обработка, хранение и передача информации с помощью

мультимедийных средств информационно-коммуникативных

технологий.

- Работа с различными прикладными программами.





МЕЖДИСЦИПЛИНАНЫЕ СВЯЗИ Русский язык. Устройство автомобиля.

Ремонт автомобиля

ВНУТРИПРИДМЕТНЫЕ Английский язык –

Обеспечение занятия

А. Наглядные пособия: таблица «The car parts», русско-английский и англо-русский словарь для автомобилистов.

Б. Раздаточный материал: иллюстрации «Устройство автомобиля»

В. Технические средства обучения: проектор

Г. Литература основная: В.А. Шляхова «Английский язык для студентов автомобилестроительных специальностей»

Д. Дополнительная: Mechanics Jim D. Dearholt

ТРЕБОВАНИЯ К РЕЗУЛЬТАТАМ УСВОЕНИЯ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА

СТУДЕНТЫ ДОЛЖНЫ ЗНАТЬ: лексический материал урока

СТУДЕНТЫ ДОЛЖНЫ УМЕТЬ: использовать лексический материал урока в речевой деятельности, делать сообщения по теме: «Устройство автомобиля»













Ход практического занятия

I. Организационный момент.

Good morning, dear students! I’m glad to see you. And you? Today we have unusual lesson. We have some guest. I ask you to be active, attentive and concentrate. And I hope you will do your best.

II. Введение в тему.

I will pronounce some words and you should guess what topic of our lesson is and what we are going to speak about today.

Body, bonnet, headrest, passenger seat, driving seat, seat belt, door, door handle, wheel, steering wheel, rear-view mirror, headlight, registration number (слайд 2).

III. Основная часть.

1. Phonetic drill. Речевое развитие.

Yes, today we will do some interesting work connected with automobile.
So, students, look at the screen, please. You can watch a video about car. You should
repeat the words after the speaker and translate them (видео 1).

2. Practice in scan-reading. (В.А. Шляхова «Английский язык для студентов автомобилестроительных специальностей» p.16) (слайды 3).

  • Pre-reading Tasks



  • Tell me, please, who has a car?

Do you like to drive it?
As you know the automobile can break, that’s why we must learn all parts of the car.

  • Repeat some new vocabularies.

New words.


engine (power plant) — двигатель (силовая установка)

chassis — шасси

body — кузов

power train — силовая передача

running gear — ходовая часть

steering system - рулевое управление

brakes — тормоза

clutch - сцепление

gearbox — коробка передач

propeller shaft — карданный вал

final drive - главная передача

differential - дифференциал

rear axle — задний мост

axle shafts — полуоси

frame with axles — рама с осями

wheels and springs — колеса с рессо­рами

hood — капот

fenders крылья

heater - отопитель

windshield wiper — стеклоочиститель

include — включать в себя

consist of состоять из

as well — также

in turn — в свою очередь

source of power — источник энергии

fuel — топливо

cooling — охлаждение

lubricating — смазка





  • Do ex. 2. Read and translate the international words.

Automobile, chassis, electric, system, control, differential, venti­lator, cylinder.

  • Read the text.

Components of the automobile

The automobile is made up of three basic parts: the power plant, or the engine, the chassis and the body.

The engine is the source of power that makes the wheels rotate and the car move. It includes fuel, cooling, lubricating and electric systems. Most automobile engines have six or eight cylinders

The chassis includes a power train (power transmission), a run­ning gear, steering and braking systems as well.

The power train carries the power from the engine to the car wheels.

The power transmission, in turn, contains the clutch, gearbox, propeller or cardan shaft, final drive, differential, rear axle and axle shafts. The running gear consists of a frame with axles, wheels and springs.

The body has a hood, fenders and accessories: the heater, stereo tape recorder, windshield wipers, conditioner, speedometer and so on. The clutch is a friction device connecting (or disconnecting) the engine crankshaft to the gears in the gearbox. It is used for freeing the gearbox from the engine and is controlled by the clutch pedal.

Brakes are important mechanisms of the car. They are used to slow or stop the car. Most braking systems in use today are hydraulic. They are operated by the brake pedal. When the driver pushes down on the brake pedal, they are applied and the car stops.


  • After-reading Tasks



  • And now you can watch a video about car parts. You should repeat the words after the speaker and translate them. (видео 2).

  • Look the car on the picture and name the components of the car

(Приложения 1, 2) (слайды ).



4. Work in pairs.

Divide into two team and do exercise to the text. What team does everything correctly and faster is a winner.

1st task. Choose the terms related to : (слайд 6).

the engine (двигателю); the chassis (шасси); the body (кузову) and give Russian equivalents.


Fuel system, axle shaft, accessories, cooling system, frame with axles, running gear, lubricating system, steering system, heater, pro­peller shaft, power transmission, final drive, windshield wiper, clutch, wheels and axle shafts, gearbox, electric system, differential.


2nd task. Match question and answer (слайд ).

QUESTIONS

  1. What are the main basic parts of the automobile?

  2. What does the chassis consist of?

  3. What units does the power train contain?

  4. What is the function of the clutch?

  5. Why are brakes needed?

ANSWERS

  1. The clutch, gearbox, cardan shaft and the final drive,

  2. Freeing the engine from the gearbox,

  3. The power plant, the chassis and the body.

  4. A power train, frame with axles, wheels and springs.

E. To slow or stop the car.


3rd task. Complete the sentences: (слайд )


The mechanism used for stopping the car is .... (brakes).

The mechanism used for changing the speed is .... (gearbox).

The mechanism used for connecting (or disconnecting) the engine from the gearbox is .... (clutch).

The unit carrying the power from the engine to the car wheels is .... (power train).

The instrument measuring the speed of the car is… (speedometer).


4th task. Label the name of the car’s components. (Приложение 3)


5. Listening practice. (p. 25 ex.7. “Mechanics” Jim D. Dearholt)

Listen to a conversation between a mechanic and manager in a brake shop and complete the conversation.


After ending the work swap the works with your partner and check them.


6. Speaking practice.


Act out the dialogue between a brake shop manager and a brake shop mechanic

(p. 25 ex.8. “Mechanics” Jim D. Dearholt).


Student A: You are a brake shop manager. Talk to student B about:

the time of appointments

the work to be done


Student B: You are a brake shop mechanic. Talk to Student A about the day’s appointments.


Home task.

Написать реферат или подготовить презентацию по теме: «Устройство автомобиля». 


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ