Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Педагогикалық қарым-қатынастың либералдық стилі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Педагогикалық қарым-қатынас – оқытушылар мен студенттер арасында өзара қарым-қатынас жасау, өзара әрекеттесу және өзара түсінушілікті қалыптастыруды және дамытуды қамтитын оқушылармен оқыту үдерісінде оқытушылардың көп қырлы, кәсіби қарым-қатынасы.
Педагогикалық қарым-қатынастың тиімділігі нақты қажеттіліктер тұрғысынан әрбір қатысушының қанағаттану деңгейіне тікелей байланысты.
Байланысу стильдерін оқыту
Студенттің жеке басын дамытуға әсер ететін факторлар – педагогикалық қарым-қатынастың стилі.
Педагогикалық қарым-қатынас пен көшбасшылықтың стилі оқушылардың мінез-құлқы мен талаптарының жиынтығында көрінетін білім беру ықпалының әдістері мен әдістерін анықтайды. Стиль балалармен қарым-қатынасты жүзеге асырудың нақты жолдары бар балалармен қарым-қатынас жасау, сондай-ақ іс-әрекетті ұйымдастыру нысандарында жүзеге асырылады. Дәстүрлі түрде педагогикалық қарым-қатынастың авторитарлық, демократиялық және либералдық стильдері бөлінеді.
Педагогикалық қарым-қатынастың демократиялық стилі
Ең тиімді, сондай-ақ оңтайлы – өзара іс-қимылдың демократиялық стилі.Мұғалім баламен эмоционалды қарым-қатынас орнатуға тырысатын, жаза мен ауырлық дәрежесі бар адамға кедергі келтірмейтін оқушылармен кең ауқымды қарым-қатынаста, құрмет пен сенімнің көрінісі; балалармен қарым-қатынас оң бағалаумен ерекшеленеді.
Демократиялық тәрбиеші оқушылардан кері байланысты қажет, атап айтқанда, олар өздерінің қателіктерін тануға қабілетті болсын, бірлескен қызметтің нысандарын қалай қабылдайтынын біледі. Мұндай мұғалімнің жұмысы танымдық қызметке жету үшін психикалық белсенділікті ынталандыруға және ынталандыруға бағытталған. Байланыс демократиялық үрдістерге негізделген оқытушылардың топтарында, балалар қарым-қатынастарын дамытуға қажетті жағдайлар, сондай-ақ топтың эмоционалдық жағымды климаты байқалады.
Педагогикалық қарым-қатынастың демократиялық стилі оқушылар мен мұғалім арасындағы достық түсіністікті қалыптастырады, балалардың тек оң эмоцияларын тудырады, өзін-өзі сенімділікті дамытады, сондай-ақ бірлескен қызметтің ынтымақтастығындағы құндылықтарды түсінуге мүмкіндік береді.
Педагогикалық қарым-қатынастың авторитарлық стилі
Авторитарлық педагогтар, керісінше, тәрбиеленушілерге қатысты таңдаулы қарым-қатынастарымен ерекшеленеді. Мұндай тәрбиешілер жиі тыйым салады, сондай-ақ балаларға арналған шектеулер, артық теріс бағалау теріс пайдаланылады.
Педагогикалық қарым-қатынастың авторитарлық стилі – мұғалім мен балалар арасындағы қарым-қатынаста ауырлық пен жаза. Авторитарлық тәрбиеші тек мойынсұнушылықты күтуде, оның барлық монотондылық үшін көптеген білім беру әсерлері бөлінеді.
Педагогикалық қарым-қатынастың авторитарлық стилі конфликтке алып келеді, сондай-ақ қатынастарда нашарлылық тудырады, осылайша мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеуге қолайсыз жағдайлар жасайды. Мұғалімнің авторитаризмі көбінесе психологиялық мәдениет деңгейінің жетіспеушілігінен, сондай-ақ жеке мінездемелерге қарамастан оқушыларды дамытуда қарқынын жеделдетуге ұмтылу болып табылады.
Мұғалімдер көбінесе авторитарлық әдістерді жақсы ниетпен пайдаланады, себебі олар балаларды бұзып, барынша нәтижеге жетуді қалаған мақсаттарға қол жеткізуге болады. Мұғалімнің авторитарлық стилі оны оқушылардан алыстатуға мүмкіндік береді, себебі әрбір бала алаңдаушылық пен сенімсіздік жағдайын бастан бастайды,белгісіздік және кернеу. Бұл балалардың бастамасы, тәуелсіздігі, тәртіпсіздікті, жалқаулықты және жауапкершілікті жоғалтуды жете бағаламаумен байланысты.
Педагогикалық қарым-қатынастың либералдық стилі
Бұл стиль жауапсыздық, бастаманың болмауы, қабылданатын шешімдер мен келіспеушіліктер, қиын жағдайларда қиындықтардың болмауымен сипатталады.
Либералды тәрбиеші бұрынғы талаптар туралы ұмытпайды және белгілі бір уақыт өткеннен кейін оларға қарсы болады. Мұндай мұғалім жиі балаларға өз мүмкіндіктерін арттырады және балалардың мүмкіндіктерін асыра бағалайды. Ол талаптарын қаншалықты қанағаттандырғанын тексермейді және оқушылардың либералды мұғаліммен бағалауы көңіл-күйге тікелей байланысты болады: жақсы көңіл-күй – оң бағалаудың таралуы, жаман біреу – теріс бағалау. Бұл мінез-құлық балалардың беделді ұстаздарының көзіне түсіп қалуы мүмкін.
Либерал тәрбиеші жақсы қарым-қатынастарды сақтап қалуға тырысады, ешкімді қарым-қатынасты бұзбайды, мінез-құлқында мейірімді және мейірімді. Әрқашан оқушыларды өзіндік, ынталы, достық, шыншыл деп қабылдайды.
Педагогикалық қарым-қатынастың стилі, адамның сипаты болып табылатын, тектік қасиеттер емес, сонымен қатар адами қарым-қатынастар жүйесін қалыптастырудың және дамытудың негізгі заңдары туралы хабардар болу негізінде педагогикалық тәжірибеде тәрбиеленеді және қалыптасады. Бірақ қарым-қатынастың осы немесе осы стиліне жеке ерекшеліктері бар.
Өзіне сенімді, өзін-өзі сенімді, агрессивті және теңгерімсіз адамдар авторитарлық стильге ие. Демократиялық стильде адамдарға өзін-өзі бағалау, теңдестірілген, мейірімді, сезімтал және мұқият болып табылатын адамдар бейімделеді. Өмірде «таза» нысанда әр стильдер сирек кездеседі. Іс жүзінде әрбір жеке мұғалім оқушылармен өзара әрекеттесудің «аралас стилін» көрсетеді.
Аралас стиль екі стильдің: демократиялық және авторитарлық немесе демократиялық және либералды басымдықпен белгіленеді. Кейде либералдық және авторитарлық стильдің ерекшеліктері біріктіріледі.
Қазіргі уақытта адам арасындағы қарым-қатынастарды қалыптастыруда психологиялық білімдерге, сондай-ақ мұғалім мен студенттер арасында қарым-қатынас орнатуға үлкен мән беріледі.
Психологиялық-педагогикалық байланыс кәсіби қызмет арқылы жүзеге асырылады студенттер, әріптестер, ата-аналар, сондай-ақ мемлекеттік басқару және білім беру өкілдерімен бірге мұғалім-тәрбиешінің өзара іс-қимылды қамтиды. Оқытушының психологиялық-педагогикалық қарым ерекшелігін балалармен өзара іс-қимыл әлеуметтік және дифференциалдық психология саласындағы психологиялық құзыреттілік ретінде әрекет етеді.
Педагогикалық қарым-қатынас құрылымы
педагогикалық байланыс құрылымы мынадай қадамдар болып табылады:
1. болжау кезеңі (модельдеу ағартушы болашақ байланыс (мұғалімі ынтымақтастық контурын баяндалған: жоспарлау және болжау құрылымы, мазмұны, осы процесте байланыс құралы сыни Ол шығармашылық атмосфера жасау үшін, өзара іс-қимыл студенттерді тарту қамқорлық керек мұғалімі орнату нысанаға ретінде әрекет .. сондай-ақ баланың даралық әлемін ашады).
2. Коммуникативтік шабуыл (оның мәні іскерлік және эмоциялық байланыс орнату, сондай-ақ, бастаманы жаулап қызмет етеді); мұғалім өзара іс-қимыл және әсерін динамикалық әдістері кіретін техникасын меңгеру маңызды:
– инфекция (олармен жанашырлық негізінде ынтымақтастық эмоциялық, подсознание жауап ретінде әрекет оның мақсаты, табиғатта ауызша емес болуы тиіс);
– ұсыныс (сөйлеу ықпалының көмегімен мотивацияның саналы түрде жұқтыруы);
– соттау (жеке тұлғаның сенімі жүйесі туралы дәлелдi, хабардар және дәлелді әсері);
– имитациялық (онымен саналы және подсознательном сәйкестендіру негізделген басқа тұлғаның, меңгеру мінез-көздейді).
3. Коммуникациялық басқару өзара әрекеттестікті саналы және мақсатты ұйымдастыруға бағытталған. Ол студент еркін, адамның өзін курьерлік байланыс оң эмоциялар алуға, онда гудвиллдің атмосферасын құру маңызды. мұғалім, өз кезегінде, студенттердің қадағалаулары керек белсенді, өз пікірін білдіру табысты студенттерге олардың оптимизм және сенім жіберуге және мақсаттарға жету жолдарын айқындау мүмкіндік беруге, олардан ақпаратты қабылдайды.
байланыс 4. талдау (салыстыру мақсатында, өзара іс-қимыл құралдарын нәтижелері, сондай-ақ одан әрі қарым-қатынас модельдеу).
Педагогикалық қарым-қатынастың қабылдау компоненті серіктестерді бір-бірімен байланыс орнатуда, оларды түсінуге, түсінуге және бағалауға бағытталған. Оқытушының тұлғасы, оның кәсіби және жеке психологиялық қасиеттері диалогтың сипатын анықтайтын маңызды шарт. Мұғалімнің маңызды кәсіби қасиеттеріне студенттердің жеке қасиеттерін, олардың мүдделерін, бейімділігін, көңіл-күйін барабар бағалауға мүмкіндік беру жатады. Бұл есепте тек педагогикалық үдеріс қалыптасады, ол тиімді болады.
Педагогикалық қарым-қатынастың коммуникативті компоненті диалогқа қатысушылардың өзара қарым-қатынасының сипаты бойынша анықталады.
Баламен педагогикалық қарым-қатынастың ерте кезеңдері ақпарат алмасуға тең қатысушылардың әлеуетінің болмауы, баланың бұл үшін жеткілікті білімі жоқ. Мұғалім – білім берудің білім беру бағдарламасына енгізілген, адамгершілік тәжірибені алып жүруші. Бірақ бұл мұғалімнің ерте кезеңдегі қарым-қатынасы – бір жақты процесс. Қазіргі кезде студенттерге ақпарат беру жеткіліксіз.Білім алу үшін студенттердің өз күш-жігерлерін жандандыру қажет.
Балалардың қажетті ақпаратты тәуелсіз түрде анықтауға ынталандыратын, сондай-ақ әртүрлі жағдайларда одан әрі пайдалануға ынталандыратын белсенді оқыту әдісі ерекше маңызды. Үлкен деректер жинағын игеріп, онымен жұмыс істеу қабілетін дамыта отырып, оқушылар қарым-қатынасқа айтарлықтай үлес қосып, білім беру диалогында тең қатысушылары болады.
Педагогикалық қарым-қатынас функциялары
Педагогикалық қарым-қатынас, мүдделердің, ойлардың, сезімдердің қауымдастық дәрежесіне негізделген, адамдар арасындағы тығыз қарым-қатынастарды орнату ретінде қарастырылады; жеке тұлғаның өзіндік ерекшелігін және ерекшелігін сақтай отырып, адамның ақыл-ойы мен интеллектуалды дамуына, оқыту мен оқытудың ең тиімді үдерісін қамтамасыз ететін объект пен пән арасындағы достық, мейірімді атмосфераны құру.
Педагогикалық қарым-қатынас көп қырлы болып табылады, онда әрбір тарап өзара қарым-қатынас тұрғысынан белгіленеді.
Педагогикалық қарым-қатынас функциялары тану, когнитивтік, эмоционалдық, жеңілдетілген, реттеуші, өзін-өзі тану функцияларына бөлінеді.
Студент қызығушылық табысқа үшін, сондай-ақ байланыс және даму және өзекті бұдан әрі оқушыға ықпал етеді жанашыр атмосфера жауапты қарым-қатынас, қолдау.
Педагогикалық қарым-қатынас баланың жеке басын құрметтеуді қамтамасыз етуі керек. жеке мұғалім оқушының түсіну және қабылдау – рухани әлемнің білім, баланың физикалық жағдайы, жеке және жас, психикалық, этникалық және басқа да айырмашылықтар, психикалық құрылымдар және сезімтал көріністерін.
жеке студент мұғалімі түсіну, бір оған мүдделі қатысты атмосферасын, сондай-ақ гудвиллді жасайды жеке дамуы және олардың реттеу перспективаларын анықтау кезінде көмектеседі.
Мұғалімнің оқушының жеке басын түсіну және қабылдау функциясы ең маңызды деп саналуы керек.
Ақпараттық функциясы, студенттермен психологиялық нақты байланыста үшін жауапты болып табылады оқыту процесін дамыту, рухани және материалдық құндылықтарды алмасу бере отырып, өзара түсіністікті жасайды, шешімдер үшін ақпараттық іздеу тудырады, тұлғаны қалыптастырудағы білім беру және өзін-өзі білім табысқа жетуде оң мотивация, психологиялық кедергілерді жояды, тұлғааралық қарым-қатынас орнатуға командада.
Ақпараттық функция топтық, жеке, ұжымдық қарым-қатынастарды ұйымдастыруға жауапты. Жеке байланыс жеке тұлғаның білім, сондай-ақ оның ми, мінез-құлық, сондай-ақ оның түзету және өзгерту әсер ықпал етеді.
Байланыс функциясы – білім туралы ақпаратты беру және алу үшін өзара дайын болу үшін байланыс орнату.
Ынталандыру функциясы – студент белсенділігін ынталандыру, оқу іс-шараларды іске асыруға бағытталған.
Эмоциялық функциясы – оқушының мотивация қажет эмоциялық тәжірибесі, сондай-ақ өз мемлекеттерінің және эмоциялар көмегімен өзгерістер.
Педагогикалық қарым-қатынас адамның және адалдық, адалдық, сенім, жанкештілік, жанашырлық, қамқорлық, алғыс, сөз деген адалдықтың сияқты этикалық құндылықтарды ойнады жемісті диалог үшін маңызы өте зор қадір сілтеме нүктесі болуы тиіс.