Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    The theme:People and places

    Unit: 2:Values in Myths and Legends

    Lesson

    School: № 92

    Date: 17.01.24

    Teacher name: Miramilova Gulbakhor

    Grade: 4 V

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    People and places

    Learning objectives


    4.​1.​5.​1 identify initial, middle and final phonemes and blends;

    4.​3.​5.​1 understand the main points of short simple texts on a growing range general and some curricular topics by using contextual clues;

    4.5.3.1 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things; use simple one-syllable and some twosyllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons

    Lesson objectives

    Learners will be able to

    -to talk about places

    -to learn possessive adjectives., to – infinitive, - ing form

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start













    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.






    Check up home task.

    What was homework for today?

    Teacher will cheak their homework.For it teacher will use ball.T. will give ball to every pupil with saying vocabulary and pupils must say these words in english


    Psychological atmosphere

    Who am I?

    students will come to the board and say their opinions about themselves,

    answer this question Who am I?


    All student will turn to each other and say:Today lesson will be funny!!!


    I'll give you this wristwatch you will evaluate yourself For each correct answer you will add points


    -Are you ready to start today new lesson?

    Method of Brainstorming

    Then teacher ask to student:

    -If we will be in another country, and local inhabitants don’t know about our hometown. What will you do?

    Thank you, your answers. All of you are right. We describe our hometown. And our new team is Place and people. I will explain to you today new words. So we will learn how to describe our hometown and people. For it I want to explain for you with possessive adjectives., to – infinitive, - ing form

    New words.

    Library [ˈlʌɪbrəri] – кітапханашы

    Theatre[ˈθɪətər] - театр

    Swimming pool[ˈswɪmɪŋ puːl] – жүзу залы

    Funfair[ˈfʌnfɛː] – ярмаркас аттракционами

    Shopping centre[ˈʃɒpɪŋˈsɛntə] – сауда орталығы

    Café[ˈkafeɪ] - кафе

    Museum[mjuːˈzɪəm]– музей

    Gym [dʒɪm] – спорт зал


    Ex15. P24 Listen,point and reapet.Then match

    Gramma


    Warm-up



    The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

    Students of the class are

    Listed

    Teacher asks the Dictionary using a ball.

















    (The answers of children: (Maybe answers: We will say about town. We will show our city’s picture, photo. We will give information.)to talk about people and to learn about places).

































    Pupils listen and point and reapet.Then match


    At the organization moment T tries to award active pupils.

    «The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”






    Good job!





















































    -can listen and repeat

    Total: 1 point





    Pictures













































































    https://www.youtube.com/watch?v=UkFs5glUMjw

    M ain part

































    Study spot

    Ex: 17 P: 24

    Write on the board: I want to go to the library. I enjoy going to the library. Underline the words in bold. Explain to the pupils in L1 if necessary, that after certain verbs ( want, hope) we use infinitive while after other verbs we use the – ing. We usually use the – ing form after verbs that show feelings (enjoy, like, hate). Then write on the board: I hope … to the library. Underline the word in bold. Ask the pupils to complete the sentences by putting the verb to go in the correct form (infinitive or - ing).

    Then write on the board: I want to go to the library to borrow a book. Underline the words in bold.


    Ex 17.P:25 Read and choose.

    1.I want to go /goingto the theatre tonight.

    2. I enjoyto listen / listening to music

    3.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Миркамилова Гульбахор Муратжановна
    18 Қаңтар 2024
    276
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    People and places

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    People and places

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Understand the main points of short simple texts on a growing range general and some curricular topics by using contextual clues;
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    The theme:People and places

    Unit: 2:Values in Myths and Legends

    Lesson

    School: № 92

    Date: 17.01.24

    Teacher name: Miramilova Gulbakhor

    Grade: 4 V

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    People and places

    Learning objectives


    4.​1.​5.​1 identify initial, middle and final phonemes and blends;

    4.​3.​5.​1 understand the main points of short simple texts on a growing range general and some curricular topics by using contextual clues;

    4.5.3.1 use adjectives, including possessive adjectives, on a growing range of general and some curricular topics to describe things; use simple one-syllable and some twosyllable adjectives [comparative and superlative] to make comparisons

    Lesson objectives

    Learners will be able to

    -to talk about places

    -to learn possessive adjectives., to – infinitive, - ing form

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources


    Start













    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.






    Check up home task.

    What was homework for today?

    Teacher will cheak their homework.For it teacher will use ball.T. will give ball to every pupil with saying vocabulary and pupils must say these words in english


    Psychological atmosphere

    Who am I?

    students will come to the board and say their opinions about themselves,

    answer this question Who am I?


    All student will turn to each other and say:Today lesson will be funny!!!


    I'll give you this wristwatch you will evaluate yourself For each correct answer you will add points


    -Are you ready to start today new lesson?

    Method of Brainstorming

    Then teacher ask to student:

    -If we will be in another country, and local inhabitants don’t know about our hometown. What will you do?

    Thank you, your answers. All of you are right. We describe our hometown. And our new team is Place and people. I will explain to you today new words. So we will learn how to describe our hometown and people. For it I want to explain for you with possessive adjectives., to – infinitive, - ing form

    New words.

    Library [ˈlʌɪbrəri] – кітапханашы

    Theatre[ˈθɪətər] - театр

    Swimming pool[ˈswɪmɪŋ puːl] – жүзу залы

    Funfair[ˈfʌnfɛː] – ярмаркас аттракционами

    Shopping centre[ˈʃɒpɪŋˈsɛntə] – сауда орталығы

    Café[ˈkafeɪ] - кафе

    Museum[mjuːˈzɪəm]– музей

    Gym [dʒɪm] – спорт зал


    Ex15. P24 Listen,point and reapet.Then match

    Gramma


    Warm-up



    The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

    Students of the class are

    Listed

    Teacher asks the Dictionary using a ball.

















    (The answers of children: (Maybe answers: We will say about town. We will show our city’s picture, photo. We will give information.)to talk about people and to learn about places).

































    Pupils listen and point and reapet.Then match


    At the organization moment T tries to award active pupils.

    «The praise» method is used to evaluate pupils with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”






    Good job!





















































    -can listen and repeat

    Total: 1 point





    Pictures













































































    https://www.youtube.com/watch?v=UkFs5glUMjw

    M ain part

































    Study spot

    Ex: 17 P: 24

    Write on the board: I want to go to the library. I enjoy going to the library. Underline the words in bold. Explain to the pupils in L1 if necessary, that after certain verbs ( want, hope) we use infinitive while after other verbs we use the – ing. We usually use the – ing form after verbs that show feelings (enjoy, like, hate). Then write on the board: I hope … to the library. Underline the word in bold. Ask the pupils to complete the sentences by putting the verb to go in the correct form (infinitive or - ing).

    Then write on the board: I want to go to the library to borrow a book. Underline the words in bold.


    Ex 17.P:25 Read and choose.

    1.I want to go /goingto the theatre tonight.

    2. I enjoyto listen / listening to music

    3.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ Басқа
    18.01.2024
    276
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Миркамилова Гульбахор Муратжановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации