Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
The
theme:People and
places
Unit:
2:Values in Myths and
Legends
Lesson
School: № 92
Date:17.01.24
Teacher name: Miramilova
Gulbakhor
Grade: 4V
Number present:
absent:
Lesson title
People and places
Learning objectives
4.1.5.1 identify initial,
middle and final phonemes and
blends;
4.3.5.1 understand the main
points of short simple texts on a growing range general and some
curricular topics by using contextual
clues;
4.5.3.1 use adjectives,
including possessive adjectives, on a growing range of general and
some curricular topics to describe things; use simple one-syllable
and some twosyllable adjectives [comparative and superlative] to
make comparisons
Lesson objectives
Learners will be able
to
-to talk about
places
-to learn possessive
adjectives., to – infinitive, - ing form
Plan
Stages /
Time
Teachers
actions
Students
actions
Assessment
criteria
Resources
Start
Organization moment
:
1.Greeting.
Ask about the
weather.
The teacher sets the
lesson objectives, letting students know what to anticipate from
the lesson.
Check up home
task.
What was homework for
today?
Teacher will cheak their
homework.For it teacher will use ball.T. will give ball to every
pupil with saying vocabulary and pupils must say these words in
english
Psychological
atmosphere
Who am
I?
students will come
to the board and say their opinions about
themselves,
answer this
questionWho am
I?
All student will
turn to each other and say:Today lesson will be
funny!!!
I'll give you
this wristwatchyou will
evaluate yourself For each correct answer you will add
points
-Are you ready
to start today new
lesson?
Method of
Brainstorming
Then teacher ask to
student:
-If we will be in another
country, and local inhabitants don’t know about our hometown. What
will you do?
Thank you, your answers. All of you are
right. We describe our hometown. And our new team is Place and
people. I will explain to you today new words. So we will learn how
to describe our hometown and people.For it I want
to explain for you with possessive adjectives., to – infinitive, -
ing form
New
words.
Library[ˈlʌɪbrəri]–кітапханашы
Theatre[ˈθɪətər] -
театр
Swimming
pool[ˈswɪmɪŋ
puːl] – жүзу
залы
Funfair[ˈfʌnfɛː] –ярмаркас
аттракционами
Shopping
centre[ˈʃɒpɪŋˈsɛntə] – сауда
орталығы
Café[ˈkafeɪ] -
кафе
Museum[mjuːˈzɪəm]–
музей
Gym[dʒɪm] – спорт
зал
Ex15.P24 Listen,point and reapet.Then
match
Gramma
Warm-up
The aim: To
develop pupils speaking skills and create friendly
atmosphere
Efficiency: By
wishing each other they feel better and feel the support of
others
Students of the class
are
Listed
Teacher asks the Dictionary using a
ball.
(The answers of
children:(Maybe answers: We will say
about town. We will show our city’s picture, photo. We will give
information.)to talk about people and to
learn about places).
Pupilslistenandpoint and reapet.Then
match
At
the organization moment T tries to award active
pupils.
«The praise»
method is used to evaluate pupils with phrases
like:
“Good job!
Well done!”
Good job!
-can listen and repeat
Total: 1 point
Pictures
https://www.youtube.com/watch?v=UkFs5glUMjw
M ain
part
Study
spot
Ex:
17P:
24
Write on the board:
Iwant to
goto the library.
Ienjoy
goingto the library. Underline the
words in bold. Explain to the pupils in L1 if necessary, that after
certain verbs ( want, hope) we use infinitive while after other
verbs we use the – ing. We usually use the – ing form after verbs
that show feelings (enjoy, like, hate). Then write on the board: I
hope … to the library. Underline the word in bold. Ask the pupils
to complete the sentences by putting the verb to go in the correct
form (infinitive or - ing).
Then write on the board: I
wantto
goto the
libraryto
borrowa book. Underline the words in
bold.
Ex 17.P:25 Read and
choose.
1.I wantto go/goingto the theatre
tonight.
2.I
enjoyto listen/listeningto
music
3.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз