Slide 1ЖАМБЫЛ ЖАБАЕВ Slide 2Сабақтың мақсаты Жамбыл шығармашылығын терең зерттеп оқу. Жамбыл менің жай атым, Халқым менің шын атым!-деп жырлап өткен ұлы жырау шығармашылығы туралы оқығандарын ортаға салып талдауға үйрету. Өткен ғасырға үңілдіру. Оқушылардың Жамбыл өмірі мен поэзиясы туралы ұғымын кеңейту. Көркем дүниеге құрметпен қарау арқылы дамытуға ойландыру. Жамбыл шығармашылығы арқылы оқушыларды атамекенді сүюге, ардақтауға тәрбиелеу. Slide 3Ленинградтық өренім. Slide 4Ленинградтық өренім! Ленинградтық өренім! Мақтанышым сен едің! Нева өзенін сүйкімді Бұлағымдай көремін. Көпіріне қарасам, Көмкерген су көлемін, Өркеш-өркеш жарасқан Шоқылардай дер едім. Сапырылған көк теңіз Шомылдырып кемерін! Шамы күндей жайнаған, Аспанға үйлер бойлаған. Арқа тұтып алыста, Айбыным деп ойлағам! Жасағам жоқ өмірді Жау соққанын көргелі Төккенім жоқ терімді, Шер қылғалы кеудені. Жасалған жоқ салтанат Жаудың болуға ермегі, Жауда қалып Ленинград, Жаралғам жоқ көнгелі!- Жасағамын өмірді Жау біткенді жеңгелі; Саудыратып сүйегін, Топыраққа көмгелі. Судай тасып ел кегі. Жолды кернеп қол кетті Сендерге дем бергелі, Нева алабын қорғаңдар, Ленинградтың ерлері, Ұрпаққа үлгі болыңдар, Заманымның өрнегі Slide 5Өлеңнің жасау тарихы 1941-1945 жылдар біздің Отанымыз үшін ең ауыр жылдар болды. Гитлер бастаған неміс басқыншылары соғыс жарияламай жерімізге енді. Нева жағасындағы Ленинград қаласы 900 күн қоршауда қалды. Халқымыз үшін бұл күндер – зұлмат күндер болды. Осы қайғылы жағдайға байланысты Жамбыл өзінің “Ленинградтық өренім” атты өлеңін арнады. Глоссарий: қоршау – блокада, осада; Зұлмат –трагедия, бедствие; Арнады – посвятил. Slide 6Топтарда жұмыс істеу: I топ II топ III топ Slide 71 топтың сұрақтары Өлеңнің авторы. Өлеңнің тақырыбы. Жанр түрі. Slide 82 топтың сұрақтары Өлеңнің негізгі идеясы. Өлеңде неше шумақ бар? Өлеңде неше тармақ бар? Slide 93 топтың сұрақтары 1.Өлеңдегі бунақ саны қанша? 2. Өлеңде эпитеттерді табыңдар. 3. Теңеудің мысалын келтіріңдер. Slide 10“Ленинградтық өренім” өлеңнің сатылай кешенді талдау сызбасы: Авторы – Жамбыл Жабаев. Тақырып – халықаралық достығы, Отанды сүйспеншілік. Жанр түрі – поэзия (өлең). Идеясы – автор тақырып арқылы өзінің сезімін, көзқарасын бейнелейді. Жауға – соққы беру, ленинградтық тұрғындарының ерлігін жырлау. 2 шумақ. 33 тармақ. 1 бунақ. Әдеби теориялық ұғымдар:эпитеттер – көк, сүйкімді, заманымның өрнегі. Теңеу – бұлағымдай, өркеш-өркеш жарасқан, шоқылардай, судай. Өлеңнің тәрбиелік мәні: бәр халықтар достасып, бірге жауға қарсы шығып, Отанымызды сүйіп, мақтаныш етіп, Елімізді құрметтеп, бірлік пен ынтымаққа ұмтылу. Slide 11Сөздік жұмысы Өрен – жасөспірім ұрпақ, жеткіншек. Көмкерген – жиектеген. Айбын – қаһарлы, сұсты, зәрлі. жау – дұшпан, шапқыншы. Шер – қайғы-қасірет, уайым. Slide 13Хронологиялық кесте Slide 14Оқулықтан 1 шумақты мәнерлеп оқу. Slide 15Сұрақ-жауап Жамбыл қай жылы туған? Өлең қай кезде жазылған? Қандай Жамбылдың өлеңдерін білесіңдер? Жамбыл Жабаевтың өлеңдері қазақ поэзиясының дамуына қандай үлес қосқан? Сабақта қандай жаңа сөздерді білдіңдер? Елбасымыз Н.Ә. Назарбаев Жамбыл туралы не деді? Slide 16Не білдім? Не білгім келеді? Не білемін? Slide 17Жамбыл Жабаев – 100 жасаған ақын Slide 25Ж а м б ы л т е а т р ы Slide 26«Егер біз Жамбыл даналығын тәу етіп, ұлылығын ұлағат тұтып жатсақ, оның басты себебі Жамбыл арманының адамзаттық арман аңсарымен ұласып жатқандығында. Сондықтан да қазақтың Жамбылына адамзаттың Жамбылы ретінде құрмет көрсетіп, өлмес рухының алдында басымызды иеміз» Н.Ә.Назарбае