Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Қанның құрамы мен қызметі"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Мектеп: Заттардың тасымалдануы №33 Соғанды нм Күні: 19.11.2020ж Мұғалімнің аты-жөні: Айтбаева Ақмарал Ерабайқызы Сынып: 8 Қатысқандар: Қатыспағандар: |
|
Сабақтың тақырыбы |
Қанның құрамы мен қызметі. Қан түйіршіктері: эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер. Плазма. Қанның қызметі: транспорттық, гомеостаздық, қорғаныштық. |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары |
8.1.3.1 – қан құрамы мен қызметін сипаттау. |
Сабақтың мақсаты |
1. Қанның құрамы мен қызметін білу, түсіндіру; 2. Қан түйіршіктерінің құрылысы мен қызметін ажырату, ұқсастықтары мен айырмашылықтарына талдау жасау ; 3. Қан құрамы мен қызметі туралы алған білімдерін тұжырымдау, проблемаларды шешу жолдарын ұсыну. |
Бағалау критерийі |
|
Тілдік мақсаттар |
Тыңдалым, айтылым, жазылым, оқылым дағдылары: - мәтінді оқи отырып, қанның құрамы мен құрылысын сипаттайды; - мәтінді пайдалана отырып- термин сөздерді жазады; - тақырыпты топта талқылап, өзгенің пікірімен салыстырып, өзіне және өзгеге баға бере алады. Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: плазма, эритроцит, лейкоцит, тромбоцит, гемоглобин, фагоциттер, фагоцитоз, протромбин, гемофилия, гомеостаз, физиологиялық ерітінді, лейкоцитоздық формула. Қазақша, орысша, ағылшынша аударылымдары. Мысалы: blood- кровь- қан; erythrocyte -эритроцит; leukocyte - лейкоцит; platelet- тромбоцит; plasma-плазма; Диалог құруға/ жазылымға қажетті сөздер топтамасы:
Бастапқы сөйлемнің мысалы: қанның кез келген құрамбөлігі немесе оның жасушаларының кез келген типі жойылып кетсе не болады? |
Құндылықтарға баулу |
«Ұлттық қауіпсіздік және еліміздің бүкіләлемдік, өңірлік мәселелерді шешуге жаһандық тұрғыдан қатысуы» құндылықтары арқылы қазіргі медицина саласының жетістіктеріне қол жеткізу. Салауатты өмір салтын насихаттау. Денсаулықты сақтау. |
Пәнаралық байланыс |
Химиядан қанның құрамындағы химиялық элементтерді біледі. Математикадан қанның мөлшері, дене салмағын есептей алады. Физикадан қан жасушаларының жүру жылдамдығы. |
Алдыңғы білім |
Ағзаның ішкі ортасы: лимфа, ұлпа сұйықтығы, қан сарысуы арасындағы өзара байланысты сипаттай біледі. |
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақта жоспарланған жаттығу түрлері |
Ресурстар |
||||||||||||||||
Сабақтың басы 2 мин. Өткен білімді пысықтау 8 мин. |
Ұйымдастыру кезеңі. Ынтымақтастық атмосферасын тудыру: «Мен өзімді мадақтаймын» Мақсаты: өзін-өзі бағалауды көтеру, өзіне деген сенімділікті арттыру. Нұсқау: әрбірің өзіңді бір нәрсе үшін мадақтауыңды сұраймын. Ал басталық, мен бастайын, сендер қостаңдар: «мен өзімді еңбекқорлығым үшін мадақтаймын»... С. «Қан жасушалары» Мақсаты: топтастыру. Ұйымшылдыққа, ынтымақтаса, бірлесе отырып жұмыс істеу арқылы, нәтижеге қол жеткізу. (түрлі-түсті қағаздарды таңдау арқылы сынып оқушылары өз топтарындағы орындарына жайғасады) Қан жасушалары түрлері жазылған қағаздар арқылы 3 топқа бөлу. 1-топ. «Эритроциттер» 2-топ. «Лейкоциттер» 3-топ. «Тромбоциттер» Әр топтан топ басшысы бағалаушы оқушы таңдалады. Мақсаты: - ой қозғау, сабақтың мақсатын анықтау; - топ ережесін еске түсіру; - топ мүшелерінің топтағы міндеттерін сайлау; - оқушылардың «жақын арадағы даму аймағын», сабақ соңында күтілетін нəтижелермен, бағалау критерийлерін таныстыру. Үй тапсырмасын сұрау: І топ. «Конверт сұрақ» Мақсаты: алдыңғы білімді пысықтау, еске түсіру. Конвертте дайындалған сұрақтарға жауап береді. Қызыл конвертте бірінші сұрақ Сары конвертте екінші сұрақ Көк конвертте үшінші сұрақ Жасыл конвертте төртінші сұрақ Топ мүшелері ынтымақтаса отырып төмендегідей сұрақтарға жауап береді: 1. Гомеостаз дегеніміз не? 2. Лимфаның қызметін сипаттаңдар? 3. Ұлпа сұйықтығының маңызын түсіндіріңдер? 4. Лимфа недан тұрады? Дескриптор: алдыңғы өткен тақырыпты естеріне түсіре отырып, сұрақтарға жауап береді.
ІІ топ. «Тұжырымдамалық кесте» Мақсаты: организмнің ішкі ортасына тән ерекшеліктерін анықтау, тұжырым жасау.
Дескриптор: организмнің ішкі ортасына тән ерекшеліктерді сипаттай алады, салыстырады.
ІІІ топ. «Терминдерге саяхат». Мақсаты: терминдердің анықтамасын айту арқылы, сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтау.
Дескриптор: -таныс терминдерді ажыратады; - сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтайды.
|
презентация Түрлі түсті қағаздар «Топ ұстанымы» Түрлі түсті конверттер жұлдызшалар тұжырымдамалық кесте сөздер |
||||||||||||||||
Сабақтың ортасы
2 мин 3 мин
2 мин.
3мин.
5 мин.
3 мин.
3 мин. |
Білу және түсіну. «Қанның құрамы мен қызметі» Мақсаты: бейнекөрсетілім арқылы қанның құрамы мен қызметі туралы түсіну. «Еркін талқылау» Тж Мақсаты: оқулықтағы жаңа мәліметті білу, түсіну. Топ мүшелері арасында айтылым, тыңдалым, жазылым әрекеттері жүзеге асады, мәтінді топпен талқылап, өз түсінгендерін ортаға салады, жаңа терминдерді дәптерге жазады. Дескриптор: -қанның құрамы мен қызмет туралы мәлімет алады; -мәтінді толық меңгереді.
Қ.Б «Пікір алмасу» әрбір топ тақырыпқа қатысты 2 сұрақ дайындайды. Әрбір сұрақты стикердің бірінші жағына, ал жауабын екінші жағына жазып, келесі топпен стикерлерін алмастырады. Топ басшысы стикердегі сұрақтарды оқиды, топ мүшелері жауаптарын жазып дайындайды. Көшбасшы белгі бергенде барлығы өз жауабын ашады және дұрыс жауаппен салыстырады. Мақсаты: топтың жасаған жұмысын бағалау.
Саралау (дифференциация) әдісі Ж. «Суреттер сөйлейді» Тапсырмалары: А деңгейі суреттегі қан түйіршіктерінің құрылысын ажыратыңыз.
В деңгейі суреттегі қан түйіршіктерінің құрылысын ажыратып, қан түйіршіктерінің қызметтерінің ерекшелігін сипаттаңыз;
С деңгейі суреттегі қан түйіршіктерінің құрылысын ажыратыңыз, қызметінің ерекшелігіне қарап, қан құрамының қандай бұзылуы кезінде ағзаға едәуір зиян екенін ескере отырып, аурудың алдын алу шараларын ұсыныңыз:___________________ ________________________________________________________________________________________________________________ Дескриптор: -суреттегі қан түйіршіктерін ажыратады; - суреттегі қан түйіршіктерінің құрылысын ажыратып, қан түйіршіктерінің қызметтерінің ерекшелігін сипаттайды; -қан құрамының қандай бұзылуы кезінде ағзаға едәуір зиян екенін түсіндіреді, аурудың алдын алу шараларын ұсынады.
Жинақтау және синтез «Бес қатені тап» Ж Мақсаты: мәтіндегі бес қатені тауып, астын сызып, дұрыс жауаптарын сәйкес тор көзге жазу.
Эритроциттер – қанның қызыл
түсті ядросыз жасушалары. Қанның 1 мм3 де
–шамамен 11
млн эритроцит бар. Гемоглобин
қанның көк түсті пигменті. Оттекпен
қосылған гемоглобинді карбоксилгемоглобин Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |