Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Мектеп: Көкшетау қ. ФМБ НЗМ | ||
САБАҚ: № 5,6 | Мұғалімнің аты-жөні: Нурушева А.Н | |
Күні: 19.09.2018ж. | ||
Сынып: 12«В» «Е» | Оқушылар саны: 20+20 | Қатыспағандар: |
Бөлім: | Қазіргі әлемдегі еркек пен әйелдің атқаратын рөлдеріндегі өзгерістер.Ж.Аймауытов «Ақбілек» романы | |
Сабақтың тақырыбы: | Жүсіпбек Аймауытовтың «Ақбілек» романы | |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары: | О5 Автор позициясы Ж1 Әртүрлі жанрда мәтіндер құрастыру | |
Сабақтың мақсаттары | 12.О5 Әдеби-көркем мәтіндегі кейіпкерлер образы мен шығарманың идеясы арқылы автор позициясының қызметін талдау12.Ж1.Мақсатты аудиторияға сай әртүрлі стильдегі мәтіндердің жанрлық ерекшелігін сақтай отырып мәтін құрастыру (әңгіме, мақала) | |
Жетістік критерийлері | Жетістік критерийі арқылы бағаланады:Жетті,егер де........ | |
Пәнаралық байланыс | тарих, әдебиет, АРТ-пен пәнаралық байланыс жүзеге асырылады. | |
Дифференциация | Барлық оқушылар:- композициялық құрылысына талдай алады-салыстырмалы анализ жасай аладыКөптеген оқушылар:-шынайы өмірмен байланыстыра аладыКейбір оқушылар:- әртүрлі стильде жанрлық ерекшелігін сақтап,мәтін құрастыра алса; | |
Көпмәдениетті білім беруді дамыту | Әр түрлі әлем мәдениетін құрметтеу табиғат пен адам мәселесін зерттеу арқылы жүзеге асады | |
АКТ қолдану | АКТ мүмкіншіліктері (интербелсенді тақта)толық пайдаланылады | |
Сабақта қамтылатынбілім беру құндылықтары | «Мәңгілік ел» құндылығы: | |
Тілдік мақсаттар | Пән лексикасы және терминология: ұрын бару, ер адам, жасық, сергек, қағида, аяусыз, жаза, қол көтеру, замандастар, бәлкім, жасыру, ашық айту, мүмкіндігінше ….Мен мынадай дәлелдер келтіремін...Оның себебін... деп түсіндіремін.Біздің пікірімізше....Олай ойлауға ..... себептер бар. | |
Осыған дейін меңгерілген білім | Оқушылардың білім ,білік дағдылары дамытылды | |
Жоспар | ||
Жоспарланатын уақыт | Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер | Дереккөздер |
Сабақтың басы 3 минут 3минут | Сабақ алгоритмі: Жекелей«Суреттер сөйлейді»әдісі бойынша романның тақырыбымен идеясына қатысты бірнеше ойлар айтылып,ортаға салынады.І Қызығушылықты ояту:Еркек әдептілікті үйренсе,бір адамның әдепті болғаныӘйел әдептілікке үйренсе,бір отбасының әдепті болғаныберілген мақалдардың мағынасын ашып,ортаға салу | https://www.zharar.com/kz/makal/1077-girl.html |
Сабақтың ортасы 10 мин 20 мин 3минут 12мин 15 минут 10минут 2минут | ІІ Мағынаны тану:ЖЖ.Оқушылар шығарманың идеялық мазмұнын айқындай отырып, төмендегідей түйіндер жасайды:«Ақбілек» романы: 1-мәтін.Жазушы «Ақбілек» романында- қазан төңкерісінен кейінгі азамат соғысы зардабының әсерінен қазақ ауылының өмір-тіршіліктері мен ақ әскерлер әрекеті көрініс табады. Роман шынайы өмірден алынған оқиғалардан құрылған. Романда ескі ортадағы таптық тартыстардан қорлық көрген қазақ қызының төңкерістен кейінгі жаңа заманның мүмкіндігіне сай өз құқығы үшін күресу жолы баяндалады. Ақбілектің басынан өткен оқиғалар арқылы жазушы сол бір қиын-қыстау кезеңдегі қазақ ауылының өмір шындығын, адамдардың қилы тағдырын кең бейнелейді. Сол кезеңдегі әлеуметтік теңсіздік пен қазақ әйелінің трагедиялық тағдыры суреттелген роман.Шығарма Алтай өңірі, Марқакөл, Күршім маңайының тамаша табиғаты мен сол Алтайдың ару қыздарын айтуға тіл жетпейді деп басталуының өзінде бір ерекшелік бар сияқты. Шығарманың басты кейіпкері – Ақбілек қамқор әке мен мейірімді ананың алдында ерке өскен қыз тағдыры. Құрбыларымен де әзілі жарасып, ақылына көркі сай нағыз қазақ қызы . Бірақ, бұл алаңсыз жастық өмірін түстері суық, ойлары теріс, сол ауылдың Мұқаш деген адамымен бірге орыстың төрт атты әскерлері бұзған еді. Олар бейбіт ауыл мен елдің тынышытығын алды. Бай, дәулетті Мамырбайдың отбасының ойранын түсіріп, орны толмас өкінішке қалдырды. Оның бәйбішесін атып, «жас бүлдіршіні, жалғыз қызы- Ақбілекті» ойбайлатып алып кетеді. Бұдан кейінгі жердегі Ақбілектің өмірін, көрген зорлығы мен тартқан азабын, ешкімнің басына салмасын. Дәл осы сәттен бастап, Ақбілектің өмірінің астан-кестені шығады. 2-мәтін.Ж.Аймауытовтың "Ақбілек" романы кезінде кітап болып шыкпаған. 1927-1928 жылдары баспасөзде жарияланған. Жаңа заман алып келген аласапыран уақыт, жиырмасыншы жылдардағы қазақ ауылының тұрмысы, түрлі таптар арасындағы саяси, рухани күрес «Ақбілек» романында жалпылама тізбектеле бермей, осы заман өзгерісін жұрт қалай қабылдап, қалай араласқаны бірінші кезекке қойылады. Және оның бәрі кедей емес, бай қызы Ақбілектің өмірі, ой-елегі, , сезімі, санасы арқылы айшықты бедерленеді. Шешесін өлтіріп, өзін зорлықпен алып кеткен ақ офицердің озбырлығына үнсіз көндіккен Ақбілектің жан дүниесіндегі күрделі құбылыстарды жазушы психологиялық тұрғыдан терең талдап, шебер бейнелейді. Романның бүкіл оқиғасы Ақбілек айналасында өтеді, оның бәрі Ақбілектің ойы арқылы өрбиді. Күтпеген жерден нәсілі бөтен жұрттың ортасына түсіп, қарамұрттың меншігіне айналған жас қыздың қайшылықты тағдыры, жан күйзелісі романда жан-жақты әрі айшықты мүсінделген. Қазақ емес, орысқа намысын таптатумен тұрмай оң жақта отырып жүкті болуы, оны білген атастырылған жігіті Бекболаттан айырылуы, әкесі мен өгей шеше арасындағы қырғи қабақтың т.б. – бәрі-бәрі Ақбілек тағдырын қиындатып, жан азабына салады. Кейіпкердің күрделі тағдыры жазушыны ішкі монолог, толғаныс секілді әдеби тәсілдерге еріксіз жүгіндіреді. Суреткер бүкіл адами проблемаларды, бір кезеңдік қазақ өмірін, жаңа тіршілік тынысын, сыртқы өмір шындығын сана күресі, ой арпалысы, көзқарас қақтығысы арқылы бейнелейді. Ақбілекті шын мәніндегі психологиялық образ дәрежесіне жеткізеді. Оқыс болған оқиғадан оңбай опық жеген жас қыздың жан дүниесіндегі арпалыс, оңашадағы ой қақтығыстары, көбіне үшінші жақтан, яғни әңгімелеуші тарапынан баяндалып отырады. Мұны не әңгімелеушінің, не кейіпкердің айтып отырғаны белгісіз, екі тәсіл білінбей, жымдасып кеткендей. Суреткердің кейіпкер болмысындағы кез-келген оқырманға белгісіз ішкі тебіренісін, драмалық сәтін берудегі қолданған әдеби тәсілдері көбінесе ішкі монолог, ой арпалысы мен ой ағысы, іштегі қобалжуын сыртқа шығара алмаған мазасыз мезеттегі жағдай (ситуация), көзқарас, қимыл-әрекет, портрет, мимика (ымдау), жест (ишара), пауза т.б. болып келеді. Романның алғашқы бетінен-ақ ішкі монологтың көркемдік қызметі, оның әдебиеттегі атқарар рөлі айқын көрінеді Салыстыру Кері байланыс-Осы тапсырма біздің қандай дағдымызды дамытады?-Қандай сұрақ,пікір,ұсыныстарыңыз бар?Ж.1-деңгейЗерттеу жұмысы«Эвристикалық жобалау технологиясы»К1 Көтерілген мәселеК2 Мәселенің өзектілігіК3 Мақсатты аудиториясыК4 Астарлы,тұспалдап ойыК5 Көздеген мақсатыРоманда кездесетін салт -дәстүрлерді, қазіргі кезде қолданылуы жайында байланыстырады.2-деңгей«Қыз –келіншектердің абыройы: кеше, бүгін, ертең» т.б. Оқушылар тыңдалған тақырып бойынша 4-5 идея айтады .3-деңгей«Журналистік сауалдар» әдісі бойынша«Егер мен сізді дұрыс түсінсем.....»«Сіздің сондағы айтпағыңыз......»«Сіздің басты мақсатыңыз.......»«Сіздің бұлай ойлауыңыздың себебі неде?»Т. Оқушылар алты адамнан құралған топта жұмыс істейді. Әр оқушы тапсырманы жеке жазып, топта ой бөліседі. Жетті,егер де........ | |
Сабақтың соңы2минут Үй жұмысы | ІІІ Ой-толғаныс:Рефлексия.«3-2-1» стр. 2 кітаптың бөлімдері бойынша таныстырылым жасайды | |
Қосымша ақпарат | ||
РефлексияСабақ мақсаттары/оқу мақсаттары жүзеге асырымды болды ма?Бүгін оқушылар нені үйренді? Сыныптағы оқу атмосферасы қандай болды? Дифференциацияны жүзеге асыру қолымнан келді ме? Мен жоспарланғануақытымды ұстандым ба? Мен жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неліктен? | ||
Жалпы бағаСәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)?1: 2:Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)?1: 2:Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым? |
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз