Оқушылармен
амандасу,ынтымақтық атмосферасын құру .
Үй тапсырмасы: «Ашық
микрафон» әдісі арқылы үй тапсырмасын сұрау
1.Қазақстан шаруашылығы салалары қалай
аталады?
2.Ауыл шаруашылық дақылдарын өндіруден алда келе жатқан
аудандарды біріктір /сәйкестендіру/
1
|
Солтүстік
|
А
|
тары
|
2
|
Шығыс
|
Ә
|
жаздық
бидай,картоп
|
3
|
Онтүстік
|
Б
|
күнбағыс,күздік
қарабидай
|
4
|
Батыс
|
В
|
қант қызылшасы,
мақта
|
Бірін-бірі бағалауда «Дәптер
алмасу» әдісі,
3.Өқулықпен жұмыс:
237- сурет б-ша Қазақстанда қай облыс:
1/
ірі қара; 2/ қой мен ешкі; 3/жылқы; 4/шошқа; 5/түйе ; 6/ үй құсы
саны жөнінен 1-ші орында
К.Б: «Мадақтау» әдісі
«Қызығушылығын ояту» әдісі
арқылы жаңа сабаққа
көшу
Кең дала көремісің сонау
жатқан,
Жібектей жасыл шөппен бетін
жапқан.
Асқар тау айдын шалқар көл мен
өзен
Әне, сол анам еді ғой мені
тапқан» -
деп Сәкен Сейфуллин айтқандай,Қазақстан кең байтақ
өлке.
Ендеше бүгін біз сендермен осы өлке жайлы сабағымызды
өткізгелі отырмыз
Балалар біздің еліміз неше экономикалық ауданға , неше
облысқа бөлінеді?
Мұғалім кіріспе: Қазақстанның әр аймағы бір-бірінен
өндірістің табиғи және экономикалық жағдайлармен ерекшеленеді.Яғни,
олар өнім шығаруға мамандануы бойынша әртүрлі болып келеді.
Мысалы,елдің онтүстігінде минер,. Тыңайтқыштар өндіріледі,
мақта өсіріледі.Солтүстікте бидай өсіріледі,машина
шығарылады.Орталықта көмір өндіріліп,болат балқытылады.Осы
аймақтардың әрқайсысы өз өнімімен өздерін ғана емес,елдің басқа
аймақтарын қамтамасыз етеді.Онын орнына олар өздерінде жеттіспейтін
тауарларды басқа аймақтардан алады.Еңбек нәтижелерімен алмасу
журеді. Осындай елдің жекелеген аудандарының
арасындағы бөлінісін еңбек бөлінісін аумақтық
деп
атайды
Мамандану –шар-лық пен өнімдерінің ең үлкен бөлігін
құлайды.
Мыс:Шығыс Қазақстанда
маманданған саласы- түсті метал-гия, су
электр-энергетикасы боп саналады.
Қосалқы сала-дегеніміз мысалы, Солт Қаз-да маманданған салалардың бірі
егіншілік жатады.Бұл саланы дамыту үшін техника шығаратын өндіріс
саласымен байланыс орнату керек, яғни шаруаш-қа Павлодардан трактор
зауыты шығаратын трактор қажет /осыны қосалқы сала деп айтуға
болады/
Біздің елімізде әр түрлі деңгейдегі экономик аудандар
бар.Экономикал
аудан дегеніміз- аумақтық
еңбек бөлінісі нәтижесінде қалыптасып, бір-бірінен шар-лық
мамандануы және кешенді дамуы жөнінен айырмашылық жасайтын елдің
бір бөлігі.
Белгілі ғалым Н.Н.Баранский Қазақстан аумағын 5 эконом.
ауданға бөлді.Ендеше біз әрбіріміз жеке карта суреттерін таңдап
аламыз, сол бойынша жұмыс жасаймыз
Экономикалык аудандардың суреттері бойынша
бөлу.
1-топ Батыс Қазақстан
2-топ Орталық Қазақстан
3-топ Шығыс Қазақстан
4-
топ Солтүстік Қазақстан
5-топ Оңтүстік Қазақстан
Ж.ж. 1- тапсырма
Постер-таныстырылым жоспар
бойынша
а/ауданның аты;
ә/құрамы;
б//басты қалалары /облыс орталықтары мен республикалық
маңызы бар қалалар
в/ауданның халқы мен жер көлемі жөнінен басқа аудандар
арасындағы орны /кестелер б-ша/ К.Б: «Бас бармақ» әдісі
Ж.ж 2-тапсырма
«Кластер әдісі» арқылы географиялық еңбек бөлінісі мен аумақтық экономикалық
аудандастыру өзекті мәселелерімен, шаруашылық мамандануы бойынша
картамен жұмыс жүргізе отырып бес аймақ бойынша кластер құра отырып
түсіндіреді.
1-топ Батыс Қазақстан тобы -Батыс Қазақстанның еңбек
бөлінісі мен мамандануы
2-топ Орталық Қазақстан тобы - Орталық Қазақстанның
еңбек бөлінісі мен мамандануы
3-топ Шығыс Қазақстан тобы - Шығыс Қазақстанның еңбек
бөлінісі мен мамандануы
4-топ Солтүстік Қазақстан тобы - Солтүстік Қазақстанның
еңбек бөлінісі мен мамандануы
5- топ Оңтүстік Қазақстанның еңбек бөлінісі мен
мамандануы

Бағалау критерийі
|
Дескриптор
|
1.Мамандану факторлары мен экономикалық
аудандастыру құрамын біліп,талдайды
|
Мамандану факторларын
сипаттайды
Экономикалық аудандастыруды
сипаттайды
|
К.Б: «Мадақтама» әдісі /керемет,жақсы, талпын/
3-тапсырма.Саралау. Жеке
«Ғажайып сандар» әдісі
Формула бойынша
экономикалық ауданның мамандану коэффицентін
анықта:
Өндіріс
|
Барлығы,
/млрд.тг/
|
Солтүстік %
|
Онтүстік %
|
Көмір
|
290
|
-
|
0
|
Мүнай-газ
|
9200
|
-
|
5
|
Химия
|
330
|
7
|
33
|
Ағаш
өңдеу
|
20
|
25
|
3
|
Тамақ
|
1530
|
27
|
18
|
Машина
жасау
|
1000
|
30
|
7
|
Жиһаз
шығару
|
40
|
17
|
9
|
Халқы
млн,адам
|
18,0
|
18
|
27
|
Бағалау
критерийш
|
Дескриптор
|
Экономикар аудандардың
шаруашылық ерекшеліктерін сипаттап, сандық мәліметтер бойынша
есептеу жолдарын ұсыналы
|
-мамандану себебі мен
ерекшелігін талдайды
Маманлану коэффицентін
анықтайлы
|
КБ: « Фигуралар» әдісі арқылы бағалау
Синквейі әдісі: /5
жолды өлең шығару/
Қазақстан сөзіне
Кері байланыс:оқушылар стикер жапсырады

Пар 59 ,Орталық Қазақстан бойынша постер жасап
әкелу
|