ҚАЗІРГІ БІЛІМ БЕРУДЕ ТАРИХ ПӘНІНІҢ РӨЛІ ЖӘНЕ ЖАҢА ӘДІСТЕМЕЛІК ТӘСІЛДЕР

Тақырып бойынша 11 материал табылды

ҚАЗІРГІ БІЛІМ БЕРУДЕ ТАРИХ ПӘНІНІҢ РӨЛІ ЖӘНЕ ЖАҢА ӘДІСТЕМЕЛІК ТӘСІЛДЕР

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада тарих пәнінің қазіргі білім беру жүйесіндегі маңызы мен оның оқытылуындағы жаңа әдістемелік тәсілдер қарастырылған. Тарих – ұлттың рухани негізі, сондықтан оны оқытуда басты мақсат – тарихи сананы қалыптастыру, патриотизмге тәрбиелеу. Мақалада: • Қазақстан тарихының ұлттық бірлікті нығайтудағы рөлі, • жаңа педагогикалық технологиялардың (сын тұрғысынан ойлау, дебат, кейс-стади) қолданылуы, • цифрлық ресурстардың (Google Earth, Kahoot, Padlet) тиімділігі, • оқушылардың сыни ойлау дағдыларын дамыту жолдары баяндалған. Қорытындыда тарих пәнін оқыту тек өткенді білу ғана емес, жас ұрпақты елжанды, білімді азамат етіп тәрбиелеудің маңызды құралы екені атап өтіледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы

ҚАЗІРГІ БІЛІМ БЕРУДЕ ТАРИХ ПӘНІНІҢ РӨЛІ ЖӘНЕ ЖАҢА ӘДІСТЕМЕЛІК ТӘСІЛДЕР


Кіріспе

Тарих – адамзат өркениетінің айнасы, ұлттың жадын сақтайтын ғылым. Әр халық өзінің өткені мен бүгінін біліп, болашағын айқындайды. Бүгінгі заманда тарихты оқыту тек деректерді жаттату емес, тарихи сананы қалыптастыру, патриотизмге тәрбиелеу, ұлттық құндылықтарды дәріптеу міндеттерімен ерекшеленеді. Елбасы Н.Ә. Назарбаев «Тарихты білмей – болашақ жоқ» деп тегін айтпаған. Осыған байланысты тарих пәнінің қазіргі білім беру жүйесіндегі рөлі күннен-күнге артып келеді.

Жаңа ақпараттық технологиялардың дамуы, оқыту әдістерінің өзгеруі тарих пәнін оқытуды жаңа деңгейге көтерді. Қазіргі таңда мұғалім тек білім беруші емес, оқушыларды зерттеуге, ойлануға, талдауға жетелейтін жетекші тұлға болуы тиіс. Бұл мақалада тарих пәнінің рөлі, оны оқытудың жаңа әдістері мен технологиялары, сыни ойлауды дамыту жолдары жан-жақты қарастырылады.



Негізгі бөлім

1. Қазақстан тарихын оқытудың маңызы

Қазақстан тарихы – ұлттың рухани өзегі. Оны оқытуда басты мақсат – жас ұрпақтың тарихи санасын қалыптастыру. Бұл пән арқылы оқушылар ата-бабаларымыздың ерлігі мен елдігін, мемлекеттіліктің қалыптасу кезеңдерін танып біледі. Сонымен қатар, Қазақстан тарихы тек ұлттық тұрғыдан ғана емес, әлемдік тарихи процестермен байланыста қарастырылады.

Қазіргі таңда оқушылардың қызығушылығын арттыру үшін тек дәстүрлі әдістермен шектелу жеткіліксіз. Сабақта интерактивті әдістерді, жаңа педагогикалық технологияларды қолдану қажет. Мысалы, тарихи карталармен жұмыс, деректерді талдау, себеп-салдарлық байланыстарды анықтау сияқты тапсырмалар сыни ойлауды дамытады.

2. Жаңа педагогикалық технологиялардың рөлі

Тарихты оқытуда жаңа технологиялардың қолданылуы – уақыт талабы. Соның ішінде сын тұрғысынан ойлау технологиясы, CLIL (пән мен тілді кіріктіріп оқыту), кейс-стади, дебат әдістері кеңінен енгізілуде. Бұл тәсілдер оқушылардың белсенділігін арттырады, тарихи материалды терең түсінуге мүмкіндік береді.

Мысалы, «Қазақ хандығының құрылуы» тақырыбын өткенде оқушыларды екі топқа бөліп, «Қазақ хандығының құрылуы – заңдылық па, әлде кездейсоқтық па?» деген сұрақ төңірегінде пікірталас ұйымдастыруға болады. Мұндай тапсырмалар оқушыларды тек білім алушы емес, зерттеуші деңгейіне көтереді.

3. Цифрлық ресурстарды пайдалану

Қазіргі заман мұғалімі цифрлық сауатты болуы тиіс. Тарих сабағында Google Earth, LearningApps, Kahoot, Padlet сияқты платформаларды қолдану сабақтың сапасын арттырады. Мысалы, Google Earth арқылы тарихи орындарды виртуалды көрсету, Kahoot арқылы викторина ұйымдастыру, Padlet арқылы топтық жоба жасау – бәрі оқушылардың қызығушылығын арттырады.

4. Сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру

Тарихи білімді меңгеруде сыни ойлау ерекше орын алады. Оқушылар деректерді талдап, салыстырып, қорытынды жасай алуы қажет. Мұғалім INSERT, RAFT, Бес жолды өлең сияқты әдістерді қолдану арқылы оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыта алады. Сондай-ақ, тарихи құжаттармен жұмыс, хронологиялық кестелер жасау, картографиялық тапсырмалар орындату – сыни ойлаудың негізін қалайды.



Қорытынды

Қорытындылай келе, тарих пәнін оқыту – тек өткенді еске түсіру емес, жас ұрпақты болашаққа дайындау. Тарих арқылы оқушы ұлттық рухты сезінеді, елін сүйеді, әлемдік құндылықтарға құрметпен қарайды. Сондықтан мұғалім әр сабағын жаңашылдықпен ұйымдастырып, оқушыны дербес ойлауға, ізденуге жетелеуі тиіс. Білім сапасын арттыруда жаңа технологиялар мен әдістемелерді тиімді қолдану – басты шарт.

Тарихты сүйіп оқыған ұрпақ – елін сүйетін азамат болары сөзсіз.



Пайдаланылған әдебиеттер:
1. Назарбаев Н.Ә. «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру». – Астана, 2017.
2. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңы. – Астана, 2007.
3. Арғынбаев Х. «Қазақ халқының дәстүрлері мен мәдениеті». – Алматы, 2010.
4. Әбіл Е. «Қазақстан тарихын оқыту әдістемесі». – Алматы, 2021.
5. Мұғалімдерге арналған әдістемелік нұсқаулықтар. – e-learning.kz


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
27.08.2025
56
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі