Қазіргі мектептегі
білім беру мазмұны
Білім беру
мазмұны
- оқушыларды жан-жақты
дамыту, ақыл-ойын,
танымдық қызығушылығын
қалыптастыру, еңбекке
дайындау үшін белгілі типтегі
мектепте оқытылатын білім
мен іскерліктер жүйесі.
Білімнің мазмұны туралы ұғым.
Білімнің мазмұны дидактиканың негізгі
ұғымдарының бірі. Ол әрбір мектеп
реформасының негізіне жатады, ал
реформалар тек қана жергілікті
факторлардың ықпалымен ғана емес,
сонымен қатар халықаралық ықпалмен
жүреді.
Формальдік
Материалистік
Білім берудің мазмұны
В.В.Краевский
Білім беру
мазмұнының
теориялық
мәселелерін және
оны іріктеу
жолдарын зерттеген
М.Н. Скаткин
И.Я.Лернер
В.С.Леднев
Білім мазмұнының
негізгі элементтері:
• табиғат, қоғам, адам туралы
білім;
• белгілі әдістер бойынша
тәжірибе;
• шығармашылық қызмет
тәжірибесі;
• эмоционалды-құндылық
қатынастар тәжірибесі.
Білім беру мазмұны
компоненттері
жеке
тұлғаның
танымдық
тәжірибесі
практика
лық ісәрекет
тәжірибес
і
шығармашылық
тәжірибесі
жеке тұлғаның
қарым-қатынас
тәжірибесі
Тұлғаның танымдық тәжірибесі.
оқушының ой-өрісін кеңейтіп, дүниені
танудық маңызды құралдарының бірі
білім алуға, өздігінен білім алуға
Шығармашылық тәжірибесі.
Білім беру мазмұнының және жеке тұлғаның негізгі
мәдениетінің бұл компоненті оқушының жаңа міндеттердің
шешімдерін іздеуге, шындықты креативті өзгертуге
дайындығын қамтамасыз етуге арналған.Бұл компоненттің
ынталандырып, ақыл-ойдың дамуына,
нақты көрінісі келесідей көрінеді:
ғылыми білімдерді жүйелі меңгеруге
білім мен дағдыларды тосын жағдайларда қолдана білу;
көмектеседі.
нысанның құрылымын және оның жаңа функциясын көру;
белгілі жұмыс әдістерін топтастырып бір жаңа әдіс шығара
алу ; қиындықты шешудің барлық әдістерін таба
білу.Шығармашылық жұмысқа оқушыны іздендіретін,
оқулықтағы мәселелік әдіспен баяндалған шығармашылық
есептер, тапсырмалар үйретеді.
Практикалық қызмет тәжірибесі
Материалдық заттар жасауға, оларды
сақтауға, көбейтуге бағытталған.
Сыртқы (практикалық) және ішкі
(интеллектуалдық) дағдылар мен
бейімділіктер барлық оқу пәндері үшін бірдей
болуы мүмкін, сонымен қатар нақты пәндік
саланың ауқымында ғана қалыптасатын және
көрінетін ерекше болуы мүмкін.
Жеке тұлғаның қарым-қатынас тәжірибесі.
Бұл компонент мотивациялық - құндылық және
эмоционалды-еріктік қатынастар жүйесін қамтиды.
Оның ерекшелігі-бұл бөлікте адамның дүниеге, ісәрекетке, адамдарға берген бағалары болады.
Тәжірибемде, Танымдық іс- әрекеттер
орындату арқылы оқушы шығармашылығын
дамыту атты әдістемелік тақырып бойынша
жұмыс істей жүріп, балалардың ой–өрісін
дамыту мақсатын ғана шешіп қоймай,ісәрекет үстінде бейімділігін ашып, рухани
құндылықтарын жетілдіруге мүмкіндік
беретін, «Сын тұрғысынан ойлауды дамыту»
жобасының стратегияларын және топтық
жұмыстар кезінде интерактивті әдістерді
қолданамын.
Шығармашылық іс-әрекет – жаңа нәрсені жасауға
бағытталған іс-әрекет. Адам іс-әрекетінде екі түрлі
белсенділік орын алады:
қайта жаңғырту (репродуктивті), бұл ес
процессімен тығыз байланысты — өткен
тәжірибені салыстырмалы түрде айнытпай
қайталау;
шығармашылық – алдынғы тәжірибені негіз
ретінде ала отырып жаңа бейнелер, заттар
немесе әрекеттер жасау.
Тұлғаның танымдық тәжірибесі.
оқушының ой-өрісін кеңейтіп, дүниені
танудық маңызды құралдарының бірі
білім алуға, өздігінен білім алуға
Шығармашылық тәжірибесі.
Білім беру мазмұнының және жеке тұлғаның негізгі
мәдениетінің бұл компоненті оқушының жаңа міндеттердің
шешімдерін іздеуге, шындықты креативті өзгертуге
дайындығын қамтамасыз етуге арналған.Бұл компоненттің
ынталандырып, ақыл-ойдың дамуына,
нақты көрінісі келесідей көрінеді:
ғылыми білімдерді жүйелі меңгеруге
білім мен дағдыларды тосын жағдайларда қолдана білу;
көмектеседі.
нысанның құрылымын және оның жаңа функциясын көру;
белгілі жұмыс әдістерін топтастырып бір жаңа әдіс шығара
алу ; қиындықты шешудің барлық әдістерін таба
білу.Шығармашылық жұмысқа оқушыны іздендіретін,
оқулықтағы мәселелік әдіспен баяндалған шығармашылық
есептер, тапсырмалар үйретеді.
Практикалық қызмет тәжірибесі
Материалдық заттар жасауға, оларды
сақтауға, көбейтуге бағытталған.
Сыртқы (практикалық) және ішкі
(интеллектуалдық) дағдылар мен
бейімділіктер барлық оқу пәндері үшін бірдей
болуы мүмкін, сонымен қатар нақты пәндік
саланың ауқымында ғана қалыптасатын және
көрінетін ерекше болуы мүмкін.
Жеке тұлғаның қарым-қатынас тәжірибесі.
Бұл компонент мотивациялық - құндылық және
эмоционалды-еріктік қатынастар жүйесін қамтиды.
Оның ерекшелігі-бұл бөлікте адамның дүниеге, ісәрекетке, адамдарға берген бағалары болады.
THANK YOU