Материалдар / Қазіргі мектептегі STEM – білім беру: қажеттілігі мен артықшылықтары
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Қазіргі мектептегі STEM – білім беру: қажеттілігі мен артықшылықтары

Материал туралы қысқаша түсінік
Алыс болашақта тіпті елестету қиын мамандықтар пайда болады, олардың барлығы жаратылыстану ғылымдарымен түйіскен технологиямен және жоғары технологиялық өндіріспен байланысты болады. Әсіресе, био - және нано-технологиялар мамандары сұранысқа ие болады. Біз қазірдің өзінде оқушыларымызды осыған дайындауымыз керек.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Қараша 2021
763
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қазіргі мектептегі STEM – білім беру: қажеттілігі мен артықшылықтары


Тұрғанбаева Тоғжан Рахметуллақызы, Ақтөбе қаласы, №69 ЖББОМ

орыс тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі


Қазіргі уақытта әлемде төртінші технологиялық революция жүріп жатыр: ақпараттың қарқынды ағындары, жоғары технологиялық инновациялар мен әзірлемелер біздің өміріміздің барлық салаларын өзгеріс үстінде. Қоғамның сұраныстары, жеке тұлғаның мүдделері де өзгеруде.

Робототехника, құрастыру, бағдарламалау, модельдеу, 3D-жобалау және т.б. – міне, енді бүкіл әлемнің қазіргі оқушыларын қызықтыратын нәрселер осылар. Осы мүдделерді іске асыру үшін мықты дағдылар мен құзыреттер қажет. Білу және білу ғана емес, сонымен қатар зерттеу және ойлап табу маңызды. Ғылым, математика, технология және инженерия сияқты негізгі академиялық салаларда бір уақытта Даму қажет, оларды бір сөзбен біріктіруге болады – STEM (science, technology, engineering and mathematics).

STEM-бұл оқытудың интеграцияланған тәсілі, оның аясында академиялық ғылыми-техникалық ұғымдар нақты өмір контекстінде зерттеледі. Бұл тәсілдің мақсаты - әлемдік экономикада STEM-сауаттылық пен бәсекеге қабілеттіліктің дамуына ықпал ететін мектеп, қоғам, жұмыс және бүкіл әлем арасында тұрақты байланыс орнату (Tsupros, 2009).

"STEM" аббревиатурасын алғаш рет американдық бактериолог Р.Колвелл 1990 жылдары ұсынған, бірақ 2000 жылдардан бастап белсенді қолданыла бастады. STEM негізінде бұл тұжырымдаманың жаңа нұсқалары пайда болды, олардың ең көп тарағандары STEAM (ғылым, технология, инженерия, өнер және математика) және STREM (ғылым, технология, робототехника, инженерия және математика) [1].

Қазіргі уақытта STEM әлемдік білім берудегі басты трендтердің бірі болып табылады. Технологиялардың қарқынды дамуының арқасында жаңа мамандықтар пайда болуда, STEM мамандарының қажеттілігі барлық жерде өсуде. Сондықтан Австралия, Қытай, Ұлыбритания, Израиль, Корея, Сингапур, АҚШ сияқты көптеген елдер STEM-білім беру саласында мемлекеттік бағдарламалар жүргізеді.

Қазақстанда STEM - білім беруді белсенді дамыту басталды. Жаңа білім беру саясатын іске асыру үшін жаңа технологияларды, ғылыми инновацияларды, математикалық модельдеуді дамытуға бағытталған STEM-элементтерін оқу бағдарламаларына енгізу жоспарлануда.

Оқушыларға зерттеу және ғылыми-технологиялық әлеуетті күшейтуге, сыни, инновациялық және шығармашылық ойлау, проблемаларды шешу, коммуникация және командалық жұмыс дағдыларын дамытуға мүмкіндік беретін оқытудың жаңа пәнаралық және жобалық тәсілі енгізілетін болады. ЕМН объектілері арасындағы «өтпелі тақырыптардың» саны артады.


2015-2016 жылдан бастап әр бірінші сынып оқушысы жоғары сыныптарда жаратылыстану ғылымдарын зерттеуге негіз болатын «Жаратылыстану» пәнін оқиды.

Бұдан басқа, 2016-2017 оқу жылынан бастап барлық акт мектептерін цифрлық білім беру ресурстарымен, Интернет желісіне қолжетімділікпен жарақтандыру басталды. Сондай-ақ, 2019 жылы жоғары сыныптарда жаратылыстану-математикалық бағыттағы пәндер ағылшын тілінде оқытылатын болады, бұл бастапқы дереккөз тілінде жаңа білім алуға және әлемдік ғылыми қоғамдастыққа кіруге ықпал етеді.

Елімізде білім беру робототехникасын дамытуға ерекше көңіл бөлінеді. 2014 жылдан бастап жалпы білім беретін және Назарбаев Зияткерлік мектептерінің оқушылары арасында робототехника бойынша жыл сайынғы республикалық олимпиада өткізіледі. Республикалық жарыстардың жеңімпаздары робототехника бойынша Дүниежүзілік олимпиадаға (WRO) қатысуға мүмкіндік алады. Бұдан басқа, 2015 жылдан бастап Қарағанды қаласында жыл сайынғы "RoboLand" робототехника халықаралық фестивалі өтіп жатыр, оған басқа елдердің (Сербия, Ресей және т.б.) өкілдері қатысады.

2016 жылы алғаш рет робототехника бойынша оқу зертханалары ашыла бастады, оның алғашқысы Алматы қаласының №159 гимназиясында пайда болды. Еліміздің басқа мектептерінде тағы 90 зертхана ашу жоспарлануда. Сондай-ақ педагогикалық кадрларды даярлау жүргізілуде: "Робототехника" элективті курсы бойынша жаттықтырушылар даярланды, республиканың жалпы білім беретін мектептерінің мұғалімдері үшін біліктілікті арттыру курстары жүргізілуде [2].

Осылайша, біздің еліміз дамыған елдермен бірдей бағытта жүріп жатыр. STEM білімі - бұл оқу мен мансапты байланыстыратын көпір. Оның тұжырымдамасы балаларды технологиялық дамыған әлемге дайындайды. Болашақ мамандарға жаратылыстану ғылымдарының, инженерияның, технологияның және математиканың әртүрлі білім беру салаларынан жан-жақты дайындық пен білім қажет.

STEM технологиясының артықшылықтары:

1. STEM - оқыту қарқынды қаржыландыру аймағына айналуда: әр түрлі коммерциялық емес ұйымдардың өсіп келе жатқан саны мектептерге технологиялық бағытталған жобаларды жүзеге асыру үшін гранттар береді.

2. Сонымен қатар, STEM - бұл кәсіби даму мүмкіндіктерінің кең таңдауы (пайдалану тиімділігі, сондықтан STEM пәндерін оқыту технологияларын енгізу үшін жалпыұлттық науқан елде қарқын алуда).

3. Бүгінгі таңда әлем барлық компьютерлік желілерге енген кезде, балалар сандық мазмұнды жасайды, оны бөліседі және оны бұрын-соңды болмаған масштабта тұтынады. Олар веб-сайттарды іске қосады, телефондарға фильмдер түсіреді және ойындарды өздері жасайды.

3.STEM технологиясы мектеп оқушыларына белсенді болуға мүмкіндік беретін оқу ортасын құруды білдіреді.

4. STEM технологиялары оқушылардан сыни тұрғыдан ойлау, топта да, өз бетінше жұмыс істеу қабілеттерін талап етеді.

STEM технологиясының кемшіліктері:

1. Қарым-қатынас дағдыларының, әсіресе вокалдық дағдылардың әлсіздігі. STEM-де инженерлер формулаларға, теңдеулерге, құрғақ кітап тілі қолданылатын материалдар құрылымына көп көңіл бөледі.

2. Инженерлер негізінен STEM-ге назар аударғандықтан, олар өздерінің шығармашылық қабілеттерін жоғалтуы мүмкін. Көптеген өнертабыстар мен инновациялар жоқ және «ақылға сыймайтын» нәрселер туралы ойлаудың басында пайда болды.

3. Операциялық жүйелер мен техниканы жақсы меңгерген инженерлер әдеттегі «күнделікті мәселелерді» шешуде қиындық тудыруы мүмкін.

4. Мұғалімдердің тар мамандануы айқын, нәтижесінде оқушылардың білімі фрагменттелген болады. Мұндай бағытты іске асыруға қосымша кәсіби даярлықтан өткен және жаратылыстану-ғылыми оқу пәндері мен технологиялардың бірыңғай жүйесінде жұмыс істеуге дайын мұғалімдер ғана қабілетті.

STEM-білім беруде шығармашылық және көркемдік пәндерді (өнеркәсіптік дизайн, сәулет және индустриялық эстетика және т.б.) қамтитын креативті бағыт белсенді дамуда. Себебі тек ғылымға негізделген болашақ ешкімді қуанта алмайды. Бірақ ғылым мен өнердің синтезін жүзеге асыратын болашақ бізді қазірдің өзінде толғандырады. Сондықтан бүгінгі күннің өзінде жақындап келе жатқан болашақтың ең жақсы өкілдерін қалай тәрбиелеу керектігін ойлау керек[3].

Жақын болашақта әлемде IT-мамандар, бағдарламашылар, инженерлер, жоғары технологиялық өндіріс мамандары және т. б. күрт жетіспейтін болады.

Алыс болашақта тіпті елестету қиын мамандықтар пайда болады, олардың барлығы жаратылыстану ғылымдарымен түйіскен технологиямен және жоғары технологиялық өндіріспен байланысты болады. Әсіресе, био - және нано-технологиялар мамандары сұранысқа ие болады. Біз қазірдің өзінде оқушыларымызды осыған дайындауымыз керек.


Әдебиеттер тізімі:

  1. Тен А. С. Новые тренды в современном образовании. Электронный ресурс:URL: http://zkoipk.kz/ru/2016smart3/2541-conf.html

  2. Жумажанова С. Развитие STEM-образования в мире и Казахстане. "Білімді ел - Образованная страна" №20 (57) от 25 октября 2016 г.

  3. Азизов Р. Образование нового поколения: 10 преимуществ STEM образования Электронный ресурс:URL: https://ru.linkedin.com/pulse/ -stem-rufat-azizov

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!