Басы 10мин
|
Оқушылар жоғары нәтижеге
жеткен сайын, тек денесін ғана дамытып қоймай, сонымен қатар
адамгершілік, өнегелілік, эстетикалық , ақыл-ой, еңбек, отан
сүйгіштік тәрбиелерін де алады.
Оқушылармен сәлемдесу, бүгінгі
сабақтың тақырыбымен және жетістік өлшемімен
таныстыру.
Сабақ барысында дене
жаттығуларын орындау кезіндегі қауіпсіздік ережелерімен
таныстыру.
«Жылдам орныңды тап немесе
алфавит ретімен саптал»
ойыны арқылы оқушылар арасында
өзара ынтымақтастық ортаны қалыптастыру.
Дене қыздырыну жаттығуларын
өткізу оқушы ағзасын келесі жүктемеге
дайындау.
Жалпы дамыту жаттығуларын
жасау.
|
Оқушы өз жұбын
табады
Әдіс арқылы
қайталау
Сұрақ жауап орындайды
|
Қол
шапалақ
|
|
Ортасы 30мин
|
Тоғызқұмалақ ойыны қазақтың
барлық ойынының ішіндегі ең қиыны, ойнаған адамның миы істеп,
есепшілігі артып, тез тапқыштық жағы күшеймек” С.
Аманжолов.
Тоғызқұмалақ ойынының негізгі
терминдері: • Құмалақ • Қазан • Отау • Бастаушы • Қостаушы • Тұздық
• Атсырау.Тоғызқұмалақ ойыны арнайы тақтада екі адам арасында
ойналады. Ойын тақтасы 2 қазан, 18 отау, 162 құмалақтан тұрады.
Ойын басында әр ойыншыға бір қазан, тоғыз отауға тоғыз - тоғыздан
салынған 81 құмалақ тиесілі. Алғашқы жүріс жасаған ойыншыны
бастаушы, екінші жүріс жасаған ойыншыны қостаушы деп атайды.
Қазақша атаулары: №9 отау маңдай №8 отау көкмойын №7 отау
қандықақпан №6 отау белбасар №5 отау бел №4 отау атсыратар №3 отау
атөтпес №2 отау тектұрмас №1 отау арт.Мәтіні: Тоғызқұмалақ ойынында
бекітілген ережеден ауытқитын жағдай бар, міне осыларды ойын
ерекшеліктері деп атайды. Жүріс жасау ережесі Құмалақ ұту ережесі
Тұздық алу ережесі Атсырау ережесі Бірінші ерекшелік – ойын
барысында кез келген отауда бір ғана құмалақ қалғандай болса ол
құмалақты алып келесі отауға жүруге болады, ал отау бос қалады.
Мысалы үшін төмендегі № 1 диаграммаға назар аударалық: № 1диаграмма
Бастаушы өзінің кезекті жүрісінде 6 - шы отауындағы 1 құмалақты
келесі 7 - ші отауға жүрді делік, сонда 6 - шы отау бос қалады.
Келесі № 2 диаграммаға қараңыз: № 2диаграмма Екінші ерекшелік –
«тұздық» деп аталады. «Тұздық» алу үшін соңғы құмалақ қарсыластың
екі құмалағы бар отауларының біріне (9 - шы отаудан басқасына)
түсіп, ондағы құмалақтар санын алғаш рет үшке толтыруы керек.
Мысалға жоғарыдағы № 6 диаграммадағы жағыдайды жалғастыралық.
Ойынды бастаушы 1 - ші отаудан жүріп, қостаушының 2 - ші отауынан
12 құмалақ ұтып алды делік.( № 3 - диаграмма ) № 3 диаграмма Міне
осы сәтте қостаушы 5 - ші отауындағы 11 құмалақты таратып,
бастаушының 6 - шы отауындағы құмалақтар санын алғаш рет үшке
толтырып сол отаудан «тұздық» алады. № 4 диаграмма Ойыншы «тұздық»
алған отауына арнайы белгі қояды. Енді сол «тұздық» жарияланған
отауға түскен құмалақтардың бәрі «тұздық» алған ойыншының
қазандығына аударылып отырады. Тағы бір ескеретін жағыдай,
«тұздықты» ойын барысында бір рет қана алады және аттас отаулардан
«тұздық» алуға болмайды. Аттас отаулар деп – нөмірлері сәйкес
келетін отауларды атайды. Мысалы, бастаушының1 – ші отауымен
қостаушының 1 – ші отауы аттас, 2 - ші отауымен 2 - ші отауы аттас
т. с. с. Үшінші ерекшелік - «атсырау» деп аталады. Ойын соңына
қарай қай ойыншының жүретін жүрісі болмай қалса, сол ойыншы
«атсырауға» ұшырады деп есептелінеді. Қарсыласын «атсырауға»
ұшыратқан ойыншы өзінің отауларында қалған құмалақтардың барлығын
қазандығына салып алады, міне осыдан кейін ғана әр ойыншы өздерінің
ұтып алған құмалақтарының есебін шығарады. Төмендегі мысалға назар
аударалық: 9 8 7 6 5 4 3 2 1 2 2 80 Х 1 7 70 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ойынның қасиеті туралы. Ойынның нәтижесі туралы айту. “Ми
гимнастикасы” сабақты пысықтау арқылы сұрақтар қою Тоғызқұмалақ
ойыны қазақ ұлттық ойын түріне кіре ме? Тоғызқұмалақ тақтасы неше
бөлікке бөлінген? Әр бөлікте неше отау, неше қазандық бар? Тұздық
ашуға болама және оны қалай ашамыз? Тоғызқұмалақ терминдерін ата?
Отаулардың аттарын білесің бе? Бірінші ойынды бастаған ойыншыны
қалай атаймыз? Жұп, тақ сандар дегеніміз не? Видео корсету
“Тоғызқұмлақ ережежелері” сабақты қайталау. ”Ойнай білмеген, ойлай
білмейді” тоғызқұмалақ тақтасымен ойын және электронды түрде
компьютермен жекелей ойын. Қателіктермен жұмыс. Қорытынды:
Оқушыларды бағалау. Үйге тапсырма беру. Ережелерді есте сақтау,
жаттығу.
|
Оқушылар топтық тапсырмалардың
әр түрлі жағдайда негізгі қозғалыс дағдыларын талқылай отырып орта
көрсте отырып түсіндіреді.
ұлттық ойындардар туралы өз
ойларын жеткіздеді , асық, еңкею тақтайлары, құрсау, пластмасса
доптар, қоржын ,тоғызқұмалақ, атсырау, тұздық,
отау
жеті тас,қақпа
доп(гольф),сақина салу,ақ сүйек , жеті
тас,
|
|
Әрбір әрекет түріне арналған үлкен, бос
кеңістік.
Мұғалімге арналған
ысқырғыш.
|