Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Құқық тәрбие сағаты: «Бала құқығы-асыл қазына»
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылардың құқықтық сауаттылығын дамыту үшін
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
20 Қырқүйек 2018
4709
3 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Республикасынның Білім және Ғылым Министрлігі
Құқық тәрбие сағаты: «Бала құқығы-асыл қазына»
Өткізген: Аманжолова Б.А.9-11 «А» сынып
9-11 «А» сынып Құқық тәрбие сағаты: «Бала құқығы-асыл қазына»Мақсаты: а) Адам құқықтарын сақтау, өз құқықтары мен міндеттерін жүзеге асыруға дайындық қабілеттілігін қалыптастыру.ә) Оқушыларға адам құқығы, бала құқығы, құқықты алаң, оқушының құқығы мен міндеті ұғымдарын меңгерту, проблемалық жағдаяттарды құқықтық тәсілмен шешуге үйрету.б) Оқушыларға өз құқықтары мен еркіндіктерін шектеп ұстау міндеттілігі туралы, құқықтық нормативтік актілерді орындай, құрметтей білуге үйрету, адамгершілікке, елжандылыққа, құқықтық сауаттылыққа тәрбиелеу.Көрнекілігі: Ата Заң, тәртіп туралы нақыл сөздер, Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы Заңы, интерактивті тақта.Сабақтың түрі: құқықтық сауаттандыруСабақтың барысыІ. Ұйымдастыру кезеңіІІ. КіріспеМұғалімнің Заң туралы кіріспе сөзіІІІ. Негізгі бөлімТренинг «қол соғыңыздар, егер …» ойыны«Бала құқығы туралы халықаралық конвенция»Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы ЗаңыЗаң сөздікшесіБалаларды қорғауға арналған халықаралық күндер«Әрекет-қабілеттілік пирамидасы»«Өз құқығыңды біл!». Баланың құқықтары мен міндеттері«Менің құқығым» тренинг«Ой жалғау»«Кім тапқыр?»Тренинг «Ассоциация»ІV. ҚорытындыАта Заң- қорғанымыз. «Азамат жолы-ар жолы» демекші, ешкімнің ала жібін аттамай, өз құқымызды да, өзгенің құқығың да бұзбай тәуелсіз елдің арқа сүйер айбынды, ақылды ұл-қызы болып өсейік.«Еліміздің ертеңгі тағдыры сіздермен байланысты» деген еді Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев. Ендеше сабағымыздың соңынды сендерге мынадай үндеу тастағым келеді.ҮндеуЖас жеткіншек! Сен өзіңді құрметтеуге тиіссің. Бойындағы бар қабілетіңді тек жақсылыққа бағыттай біл. Зиянды әдеттерден, ішімдіктен, шылымнан, есірткіден аулақ бол. Ар-намысыңды биік ұста. Өз тағдырың-өз қолыңда. Өзіңе сен. Өзіне сенімді адам ғана өзгелердің теріс әсеріне бағындай өзін сақтай алады.Тәртіпті бол, өз құқығыңды дұрыс пайдалан. Сен ел үшін керексің, өйткені сен- тәуелсіз еліміздің болашағысың.1.Гимн орындалады. (сынып ұжымы)Тренинг барысы:.«Қол соғыңыздар, егерде …» ойыны— сіздер бүгін жақсы көңіл-күймен және жаңа білім алуға келсеңіздер;— кімді адам құқығы, оның ішінде баланың құқықтары ойландырады;— кім адам құқықтарын және бала құқықтарын сақтап және құрметтей отырып жұмыс істеуге дайын.Заң дегеніміз- қоғамның негізгі тірегі. Қоғам деп отырғанымыз-мына біздер. Ата Заңымыз- еліміздің рәміздерінің бірі. Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев «Конституция — бұл да ел рәміздерінің бірі. Сондықтан негізгі Заңды елдің Туы, Әнұраны, және Елтаңбасы секілді қадірлеу, құрметтеу-біздің парызымыз» деген. Сондықтан әрбір адамның заң талабына бағынып жат қылықтар, өрескел тәртіп бұзушылыққа бармауы, өзіне жүктелген міндетті уақытылы орындаудың өзін еліміздің Ата Заңын, халықты құрметтеуі деп білуімізге болады.Конституция- елдің барлық ережелері жинақталған мемлекеттің негізгі құжаты. Сондықтан да біз оны Ата Заң деп құрметтейміз. Әрбір адам өзінің де, өзге елдің заңына бағынуға міндетті. Әр мемлекеттің өзіне тән заңы бар. Олай болмағанда дүние астаң-кестеңі шығып, небір жан түршігерлік нәрселер болар еді. Сан мыңдаған жылдар бұрын адамзат пайда болды. Міне, сонымен қатар түрлі мәселелер де туындай бастады. «Адамдар не істеуге болады, не істей алады?» деген сұрақтар туындай бастады. Міне, осы кезде әр елдің заңы, ережелері шыға бастады.Міне, балалар, адамның шыр етіп жерге түскен минутынан бастап оның өмірін, денсаулығын, тыныштығын қорғап отырған заң бар. Бұл заң- 1948 жылы 10-желтоқсандақабылданған «Адам құқығының жалпыға бірдей декларациясы», сонымен қатар 1959 жылықабылданған «Бала құқықтары декларациясы». Міне осы декларациядан кейін 61 ел қол қойған 1989 жылы 20-қарашада «Бала құқығы туралы конвенция» қабылданды. Қазірде бұған 91 мемлекет кірген.Конвенция дегеніміз- арнаулы мәселелер жөніндегі келесім шарт.Осы Конвенция негізінде 2002 жылы тамызда Қазақстанда «Бала құқығы туралы» Заң қабылданды. Бұл Заң 10 тарау, 53 баптан тұрады. 2002 жылы 2-қыркүйекте Қазақстан «Бала құқығы туралы конвенцияға» қол қояды, сөйтіп қазақстанның «Бала құқығы туралы заңы» енгізілген.Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы Қазақстан Республикасының 2002 жылығы 8 тамызда № 345 Заңы«Бала құқығы туралы халықаралық конвенциядан» Конвенцияға кіретін құқықтардың бәрі барлық балаға бірдей тарайды. Конвенцияға қол қойғаннан кейін балаларды кемсітуден қорғауға және олардың құқықтарын жүзеге асыруға жәрдемдесу үшін белсенді шаралар қолдану міндетін мемлекет өзіне алады.«Бала құқығы туралы халықаралық конвенциядан»— Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді.— Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады және өзіне есім мен азаматтық алуға құқылы.— Әрбір бала өз отбасында ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.— Бала мектепте кінәлі болғанда да оны ешкім ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға құқығы жоқ.— Бала тынығуға және мәдени демалуға құқылы.— Әрбір баланың ой-пікір, ар-ождан және дін еркіндігіне құқығы бар.— Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы.— Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.— Бала өз ойын еркін айтуға құқылы.Балалар адамға қатысты барлық құқықтарға ие, бірақ ересектерге қарағанда өз құқықтарын қорғау мүмкіндіктері аз болғандықтан ерекше құқықтық қорғауды қажет етеді. Қазақстанда балалардың құқығын қорғау үшін арнайы күндер берілген.1-маусым Балаларды қорғаудың халықаралық күні20-қараша Балалардың дүниежүзілік күні10-желтоқсан Адам құқығы күні10-желтоқсан 1948 жылы Адам құқықтарының жалпыға ортақ Декларациясын БҰҰ қабылдады.1959 жылы Әлемде бала құқығының халықаралық күнін мерекелеу Декларацияны жариялаудан басталды.1979 жылы Балалардың халықаралық жылы өтті20-қараша 1989 жылы БҰҰ-да Бала құқықтары туралы Конвенция қабылданды28-қазан 1993 жылы Қазақстан Республикасының тұңғыш Конституциясы қабылданды8-маусым 1995 жылы Қазақстан Бала құқықтары туралы Конвенцияны бекітті.«Әрекет-қабілеттілік пирамидасы».40 жас- Президент30 жас -Сенат депутаты25 жас – Полиция, сот20 жас- Маслихат депутаты18 жас- Сайлау, үйлену құқығы17 жас- Өсиет жазу құқығы16 жас- Төлқұжат, еңбек ету құқығы, қылмыстың барлық түрлері бойынша жауапқа тартылу15 жас- Жұмыс істеу (рұқсатпен)14 жас- Қылмыстық ісі үшін жауапқа тартылу, еңбекақыға иелік ету10 жас- Асырап алуға, қорғаныш болуға келісім беру, ата-аналардың бірімен тұруынтаңдау құқығы6-7 жас-Тұрмыстық келісім шааралар, мектепке оқуға баруға0 жас- Туу, құқық қабілеттілікке ие болу«Менің құқығым»(Әрбір бала-орындарынан тұрып бір-бір құқықтан айтады)Сұрақ: Сен өз құқығың туралы не айтар едің?Сұрақ: Бала құқығының қандай түрлері таныс?Сұрақ: Күнделікті өздерің қолданып жүрген құқықтарыңды ата?Мұғалім: Әрбір адамзат құқықтырын пайдаланып қана қоймай өз міндеттерін де білуі, орындауы керек.Ал Қазақстан Республикасының азаматтарының міндеттері мыналар:Заңдарға бағынуБасқа азаматтардың құқықтарын, бас бостандықтарын, арын құрметтеу.Мемлекет рәміздерін құрметтеуСалықты төлеуТарихи және мәдени байлықтарды сақтауТабиғатты және табиғат байлықтарын сақтауАта-аналардың балаларына қамқорлық ету міндеттерін орындауыОрта мектеп білімін алуҚазақстан Республикасын қорғауАл азаматтар өз міндеттерін дұрыс орындамаса, ол құқық бұзушылық болып табылады.-Балалар, құқық бұзушылық деген қылмыс екен. Ал біздің өз арамызда қылмыс жасау жағдайлары болған жоқ, бірақ тәртіп бұзушылықтың өзі қылмысқа апарып соғары белгілі. Қандай бала тәртіп бұзады? Әрине, тәртіпсіз бала. Ал тәртіпсіз бала деп қандай баланы айтар едіңдер./Оқушылар жауаптары тыңдалады/Мақал-мәтелдердің жалғасын табу«Ой жалғау»Заңның құрығы……. (бәрінен ұзын)Өш алғаннан гөрі…….. (кешірген жөн)Ақырын жүріп………….. (анық бас)Асыл тастан………… (өнер жастан)Ұрлық түбі………….. (қорлық)Әдепті бала……………….(арлы бала)Тәрбие………(отбасынан басталады)Әділ істің……..(арты игі)Кім тапқыр?Мемлекет билігінің қайнар көзі Халық (3-бап)Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Рәміздері қашан қабылданды? 1992 жылыҚазақстан азаматы екінші, басқа елдің азаматт
Құқық тәрбие сағаты: «Бала құқығы-асыл қазына»
Өткізген: Аманжолова Б.А.9-11 «А» сынып
9-11 «А» сынып Құқық тәрбие сағаты: «Бала құқығы-асыл қазына»Мақсаты: а) Адам құқықтарын сақтау, өз құқықтары мен міндеттерін жүзеге асыруға дайындық қабілеттілігін қалыптастыру.ә) Оқушыларға адам құқығы, бала құқығы, құқықты алаң, оқушының құқығы мен міндеті ұғымдарын меңгерту, проблемалық жағдаяттарды құқықтық тәсілмен шешуге үйрету.б) Оқушыларға өз құқықтары мен еркіндіктерін шектеп ұстау міндеттілігі туралы, құқықтық нормативтік актілерді орындай, құрметтей білуге үйрету, адамгершілікке, елжандылыққа, құқықтық сауаттылыққа тәрбиелеу.Көрнекілігі: Ата Заң, тәртіп туралы нақыл сөздер, Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы Заңы, интерактивті тақта.Сабақтың түрі: құқықтық сауаттандыруСабақтың барысыІ. Ұйымдастыру кезеңіІІ. КіріспеМұғалімнің Заң туралы кіріспе сөзіІІІ. Негізгі бөлімТренинг «қол соғыңыздар, егер …» ойыны«Бала құқығы туралы халықаралық конвенция»Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы ЗаңыЗаң сөздікшесіБалаларды қорғауға арналған халықаралық күндер«Әрекет-қабілеттілік пирамидасы»«Өз құқығыңды біл!». Баланың құқықтары мен міндеттері«Менің құқығым» тренинг«Ой жалғау»«Кім тапқыр?»Тренинг «Ассоциация»ІV. ҚорытындыАта Заң- қорғанымыз. «Азамат жолы-ар жолы» демекші, ешкімнің ала жібін аттамай, өз құқымызды да, өзгенің құқығың да бұзбай тәуелсіз елдің арқа сүйер айбынды, ақылды ұл-қызы болып өсейік.«Еліміздің ертеңгі тағдыры сіздермен байланысты» деген еді Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев. Ендеше сабағымыздың соңынды сендерге мынадай үндеу тастағым келеді.ҮндеуЖас жеткіншек! Сен өзіңді құрметтеуге тиіссің. Бойындағы бар қабілетіңді тек жақсылыққа бағыттай біл. Зиянды әдеттерден, ішімдіктен, шылымнан, есірткіден аулақ бол. Ар-намысыңды биік ұста. Өз тағдырың-өз қолыңда. Өзіңе сен. Өзіне сенімді адам ғана өзгелердің теріс әсеріне бағындай өзін сақтай алады.Тәртіпті бол, өз құқығыңды дұрыс пайдалан. Сен ел үшін керексің, өйткені сен- тәуелсіз еліміздің болашағысың.1.Гимн орындалады. (сынып ұжымы)Тренинг барысы:.«Қол соғыңыздар, егерде …» ойыны— сіздер бүгін жақсы көңіл-күймен және жаңа білім алуға келсеңіздер;— кімді адам құқығы, оның ішінде баланың құқықтары ойландырады;— кім адам құқықтарын және бала құқықтарын сақтап және құрметтей отырып жұмыс істеуге дайын.Заң дегеніміз- қоғамның негізгі тірегі. Қоғам деп отырғанымыз-мына біздер. Ата Заңымыз- еліміздің рәміздерінің бірі. Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев «Конституция — бұл да ел рәміздерінің бірі. Сондықтан негізгі Заңды елдің Туы, Әнұраны, және Елтаңбасы секілді қадірлеу, құрметтеу-біздің парызымыз» деген. Сондықтан әрбір адамның заң талабына бағынып жат қылықтар, өрескел тәртіп бұзушылыққа бармауы, өзіне жүктелген міндетті уақытылы орындаудың өзін еліміздің Ата Заңын, халықты құрметтеуі деп білуімізге болады.Конституция- елдің барлық ережелері жинақталған мемлекеттің негізгі құжаты. Сондықтан да біз оны Ата Заң деп құрметтейміз. Әрбір адам өзінің де, өзге елдің заңына бағынуға міндетті. Әр мемлекеттің өзіне тән заңы бар. Олай болмағанда дүние астаң-кестеңі шығып, небір жан түршігерлік нәрселер болар еді. Сан мыңдаған жылдар бұрын адамзат пайда болды. Міне, сонымен қатар түрлі мәселелер де туындай бастады. «Адамдар не істеуге болады, не істей алады?» деген сұрақтар туындай бастады. Міне, осы кезде әр елдің заңы, ережелері шыға бастады.Міне, балалар, адамның шыр етіп жерге түскен минутынан бастап оның өмірін, денсаулығын, тыныштығын қорғап отырған заң бар. Бұл заң- 1948 жылы 10-желтоқсандақабылданған «Адам құқығының жалпыға бірдей декларациясы», сонымен қатар 1959 жылықабылданған «Бала құқықтары декларациясы». Міне осы декларациядан кейін 61 ел қол қойған 1989 жылы 20-қарашада «Бала құқығы туралы конвенция» қабылданды. Қазірде бұған 91 мемлекет кірген.Конвенция дегеніміз- арнаулы мәселелер жөніндегі келесім шарт.Осы Конвенция негізінде 2002 жылы тамызда Қазақстанда «Бала құқығы туралы» Заң қабылданды. Бұл Заң 10 тарау, 53 баптан тұрады. 2002 жылы 2-қыркүйекте Қазақстан «Бала құқығы туралы конвенцияға» қол қояды, сөйтіп қазақстанның «Бала құқығы туралы заңы» енгізілген.Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы Қазақстан Республикасының 2002 жылығы 8 тамызда № 345 Заңы«Бала құқығы туралы халықаралық конвенциядан» Конвенцияға кіретін құқықтардың бәрі барлық балаға бірдей тарайды. Конвенцияға қол қойғаннан кейін балаларды кемсітуден қорғауға және олардың құқықтарын жүзеге асыруға жәрдемдесу үшін белсенді шаралар қолдану міндетін мемлекет өзіне алады.«Бала құқығы туралы халықаралық конвенциядан»— Мемлекет әрбір баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз етеді.— Бала өмірге келе салысымен тіркеуге алынады және өзіне есім мен азаматтық алуға құқылы.— Әрбір бала өз отбасында ата-анасымен бірге өмір сүруге құқылы.— Бала мектепте кінәлі болғанда да оны ешкім ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға құқығы жоқ.— Бала тынығуға және мәдени демалуға құқылы.— Әрбір баланың ой-пікір, ар-ождан және дін еркіндігіне құқығы бар.— Бала өзі қалаған спорт түрімен шұғылдануға құқылы.— Бала денсаулығын сақтауға, емделуге құқылы.— Бала өз ойын еркін айтуға құқылы.Балалар адамға қатысты барлық құқықтарға ие, бірақ ересектерге қарағанда өз құқықтарын қорғау мүмкіндіктері аз болғандықтан ерекше құқықтық қорғауды қажет етеді. Қазақстанда балалардың құқығын қорғау үшін арнайы күндер берілген.1-маусым Балаларды қорғаудың халықаралық күні20-қараша Балалардың дүниежүзілік күні10-желтоқсан Адам құқығы күні10-желтоқсан 1948 жылы Адам құқықтарының жалпыға ортақ Декларациясын БҰҰ қабылдады.1959 жылы Әлемде бала құқығының халықаралық күнін мерекелеу Декларацияны жариялаудан басталды.1979 жылы Балалардың халықаралық жылы өтті20-қараша 1989 жылы БҰҰ-да Бала құқықтары туралы Конвенция қабылданды28-қазан 1993 жылы Қазақстан Республикасының тұңғыш Конституциясы қабылданды8-маусым 1995 жылы Қазақстан Бала құқықтары туралы Конвенцияны бекітті.«Әрекет-қабілеттілік пирамидасы».40 жас- Президент30 жас -Сенат депутаты25 жас – Полиция, сот20 жас- Маслихат депутаты18 жас- Сайлау, үйлену құқығы17 жас- Өсиет жазу құқығы16 жас- Төлқұжат, еңбек ету құқығы, қылмыстың барлық түрлері бойынша жауапқа тартылу15 жас- Жұмыс істеу (рұқсатпен)14 жас- Қылмыстық ісі үшін жауапқа тартылу, еңбекақыға иелік ету10 жас- Асырап алуға, қорғаныш болуға келісім беру, ата-аналардың бірімен тұруынтаңдау құқығы6-7 жас-Тұрмыстық келісім шааралар, мектепке оқуға баруға0 жас- Туу, құқық қабілеттілікке ие болу«Менің құқығым»(Әрбір бала-орындарынан тұрып бір-бір құқықтан айтады)Сұрақ: Сен өз құқығың туралы не айтар едің?Сұрақ: Бала құқығының қандай түрлері таныс?Сұрақ: Күнделікті өздерің қолданып жүрген құқықтарыңды ата?Мұғалім: Әрбір адамзат құқықтырын пайдаланып қана қоймай өз міндеттерін де білуі, орындауы керек.Ал Қазақстан Республикасының азаматтарының міндеттері мыналар:Заңдарға бағынуБасқа азаматтардың құқықтарын, бас бостандықтарын, арын құрметтеу.Мемлекет рәміздерін құрметтеуСалықты төлеуТарихи және мәдени байлықтарды сақтауТабиғатты және табиғат байлықтарын сақтауАта-аналардың балаларына қамқорлық ету міндеттерін орындауыОрта мектеп білімін алуҚазақстан Республикасын қорғауАл азаматтар өз міндеттерін дұрыс орындамаса, ол құқық бұзушылық болып табылады.-Балалар, құқық бұзушылық деген қылмыс екен. Ал біздің өз арамызда қылмыс жасау жағдайлары болған жоқ, бірақ тәртіп бұзушылықтың өзі қылмысқа апарып соғары белгілі. Қандай бала тәртіп бұзады? Әрине, тәртіпсіз бала. Ал тәртіпсіз бала деп қандай баланы айтар едіңдер./Оқушылар жауаптары тыңдалады/Мақал-мәтелдердің жалғасын табу«Ой жалғау»Заңның құрығы……. (бәрінен ұзын)Өш алғаннан гөрі…….. (кешірген жөн)Ақырын жүріп………….. (анық бас)Асыл тастан………… (өнер жастан)Ұрлық түбі………….. (қорлық)Әдепті бала……………….(арлы бала)Тәрбие………(отбасынан басталады)Әділ істің……..(арты игі)Кім тапқыр?Мемлекет билігінің қайнар көзі Халық (3-бап)Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Рәміздері қашан қабылданды? 1992 жылыҚазақстан азаматы екінші, басқа елдің азаматт
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)