Reading time

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Reading time

Материал туралы қысқаша түсінік
2.L4 recognise with support short basic questions 2.S8 give simple instructions for others to follow 2.R1 read and spell out words for others 2.R4 begin to use with support a simple picture dictionary Inclusive: 2L4
Материалдың қысқаша нұсқасы

Long-term plan Unit 8: Health and body

School : M.Mametova

Date:

Teacher name: A.Auken

Grade: 2

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

Reading time

Learning objectives(s)

2.L4 recognise with support short basic questions

2.S8 give simple instructions for others to follow

2.R1 read and spell out words for others

2.R4 begin to use with support a simple picture dictionary

Inclusive: 2L4

Lesson objectives

All learners will be able to:

-name the main vocabulary words;

Most learners will be able to:

-spell words

-answer the questions

Some learners will be able to:

-use words in their speech;

- describe picture

- find answers in the text

Inclusive: repeats words, names and shows some words, gives short answers

Plan

Planned timings

Planned activities


Resources

Beginning






Middle































End


Teacher greets pupils and asks questions:

How are you? What is the weather like today? What weekday is it now?

1.Warm up

Song: How is the weather?

Work over the theme:

  1. Name words

Football/soccer-футбол

Tennis-теннис

Basketball-баскетбол

Volleyball-волейбол

Baseball-бейсбол

Diving-подводное плавание

Skiing-катание на лыжах

Skating- катание на коньках

  1. Answer the questions using pictures: Can you play…?

  2. Complete words with letters

d.v.n.-

sk..ng-

b.s.etb.l.-

t.n.is-

v.ll.y.all-

sk.t.ng-

s.cc.r-

b.s.b.ll-

New words:

Badminton-

Fencing-

Boxing-

  1. Work over the text:

My name is Kate. I am nine. I am from Russia. I like sports. I can play tennis, basketball. I can’t diving and fencing.

  1. What is her name? 2.Where is Kate from? 3.How old is she? 4.What sport can she play?

5.What can’t she do?

Learners give feedback to each other. This might be done in oral form.

  • We have revised…Interesting was ….Difficult was…..

H/T: to learn the words in English for quiz



Pupils book







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
17.02.2023
399
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі