Сыныбы: 6 «а»
Сабақтың тақырыбы: Ғ. Мүсірепов «Тимка-Димка»
Сабақтың мақсаты:
• білімділік: қазақ әдебиетінің классигі Ғ.Мүсіреповтің өмірімен таныстыру, шығарма мазмұнын меңгерту;
• дамытушылық: оқушылардың дүниетанымдық көзқарасын, ой - өрісін, сөздік қорын, тіл байлығын, шығармашылық қабілеттерін дамыту;
• тәрбиелік: шығарма кейіпкерлерінің әрекеті арқылы адалдыққа, қайырымдылыққа баулу. Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгерту. Әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, түртіп алу.
Пәнаралық
байланыс: қазақ тілі, орыс тілі.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: • оқушылармен сәлемдесу; • кезекшінің мәліметі.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау:
• Сәбит Мұқановтың өмірі және шығармашылығы жөнінде әңгімелеу;
• «Каронмен күрес» әңгімесінің мазмұнын баяндау.
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру
«Кластер» әдісі арқылы Ғ. Мүсіреповтың қызметін топтастыру
драматург
жазушы
публицисит

а
удармашы киносценарист Қазақ КСР Ғылым Қазақстанның
Халық академиясының академигі қоғам қайраткері жазушысы
Туған жері: қазіргі Солтүстік Қазақстан облысы, Жамбыл ауданы, Жаңа жол ауылы.
Ғ. Мүсірепов шығармашылығын үш кезеңге бөлуге болады: 1-кезең (1927-1932) шығармалары: • «Тулаған толқында» повесі (1927, тұңғыш көлемді шығармасы. 1916 жылғы дүрбелең кездегі ауыл тірлігі жайлы);
• «Өмір ертегісі»; • «Көк үйдегі көршілер» және т.б.; 2-кезең (1932-1938) шығармалары: • «Талпақ танау»; • «Шұғыла», ана туралы 8 новелла («Адамның анасы», «Өлімді жеңген ана», «Ана кесімі айнымайды» атты үш әңгімені М. Горькийден аударған); • «Қыз Жібек» пьесасы (1934): • «Амангелді» пьесасы (1936. Бейімбет Майлинмен бірге жазған). 3-кезең шығармалары: • «Қозы Көрпеш – Баян сұлу» пьесасы (1939); • «Ақан сері – Ақтоқты» (1941); • «Қазақ батыры» повесі (кейін «Қазақ солдаты» романы, 1945); • «Оянған өлке» романы (1953, Оралдан келген орыс, украин жұмысшыларымен өндіріске жаңа тартылған қазақ кедейлерінің ащы өмірдің азабын бірге тартып, біте қайнасуы суреттеледі); • «Кездеспей кеткен бір бейне» (1968). Бұл еңбегі үшін Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығын алды. • «Суреткер парызы» кітабы (1970); • «Ұлпан» повесі (1974); • «Заман және әдебиет» кітабы (1982); • «Жат қолында» (1984. «Оянған өлке» романының екінші кітабы. Қарағанды көмір кенін ағылшын алпауыттарының тонауы суреттелген); • «Қыз Жібек» либреттосы; • «Ақан сері – Ақтоқты» пьесасы.
IV. Оқулықпен жұмыс Әңгіменің мазмұнын түсініп оқу және әңгіме ішінде кездесетін түсініксіз сөздерді түртіп алу.
V. Сөздікпен жұмыс кезек – очередь
сыпыртқы – веник
сүбелі – известный, видный
кінәсіз – безвинный
таңқаларлық – удивительный
жымию – улыбаться
әрең – еле Осы сөздермен сөз тіркесін, сөйлемдер құрату.
Кезекке тұру. Дүкенде кезекте тұрдым. Сүбелі адам. Ол көпке танымал, сүбелі адам. Әрең қозғалды. Марат орнынан әрең қозғалды. Анам сыпыртқымен үй сыпырып шықты. Ағам өзінің кінәсіз екенін дәлелдеді. Әкем бізге таңқаларлық сиқыр жасап көрсетті. Мұғалім маған қарап жымиды. Мен ауыр жүкті әрең көтердім.
V
I. Дәптермен жұмыс. Тимка-Димка мен сүбелі жазушының ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын «Венн» диаграммасына
түсіріңдер.

Оқушыларға 20 сұрақтан тұратын кестені толтыруға беріледі.
|
№ |
Сұрақ |
Жауабы |
|
1 |
Ғабит қайда барушы еді? |
Ғабит моншаға барушы еді |
|
2 |
Билет пен сыпыртқының құны қанша? |
Билет он бес тиын, сыпрытқы он тиын |
|
3 |
Моншада жұмыс жасайтын қазақтың аты кім? |
Тимка-Димка. Шын атын ешкім білмейді |
|
4 |
Бір адамның орнына екі адам кіріп бара жатса, Тимка-Димка не дейді? |
Назат! - дейді |
|
5 |
Бір күні ол Ғабиттен не сұрады? |
10 сом ақша сұрады |
|
6 |
Ақша берген Ғабитке Тимка-Димка алғыс айтты ма? |
Алғыс айтқан жоқ |
|
7 |
Бір күні Ғабит моншада кімді кезіктірді? |
Сүбелі жазушылардың бірін кезіктірді |
|
8 |
Ол Тимкаға қатысты қандай әңгіме айтты? |
Ол ұсынған 11 тиынның 1 тиынын қайтарып бергенін айтты |
|
9 |
Сүбелі жазушы Ғабиттен не сұрады? |
Екі жүз сом ақша сұрады |
|
10 |
Ол қарызын қашан қайтаратынын айтты? |
Кітабы шыққан күні |
|
11 |
Ғабит қанша уақыт моншаға бармады? |
4-5 ай |
|
12 |
Ол не себепті моншаға бара алмады? |
Жолаушылап кетті де, қайтып келісімен қала сыртында тұрды |
|
13 |
Қайтып келген Ғабит неліктен Тимканы моншада кезіктіре алмады? |
Ол демалысқа шығып кеткен еді |
|
14 |
Ғабит моншаға қай күндері барушы еді? |
Сенбі және дүйсенбі |
|
15 |
Қайтып келген Ғабитке Тимка не берді? |
Алған қарыз ақшасын қайтарды |
|
16 |
Ғабит ақшаны алды ма? |
Жоқ, Тимканың өзіне ұстатты |
|
17 |
Қайтып келген Ғабит моншада кімді кезіктірді? |
Өзінен қарыз алған сүбелі жазушыны |
|
18 |
Ол қарызын қайтарды ма? |
Жоқ, қарызын қайтармады |
|
19 |
Олардың қарым-қатынастары өзгерді ме? |
Танымай өте беретін халге жетті. |
|
20 |
Ғабит сүбелі жазушыдан қарызын сұрады ма? |
Жоқ, сұраған жоқ |
«Синквейн» стратегиясы Зат есім: Тимка-Димка
Сын есім: момын, адал
Етістік: моншада жұмыс істейді, қарыз сұрады, қарызын қайтарды. Түйін сөйлем: Алаған қолым - береген Айқындауыш синоним: Тимка-Димка – адам
VII. Cабақты қорыту сұрақтары:
• Тимка – Димка деген кім?
• ол қандай адам? • Тимканың адалдығы қай жерден көрінеді?
• автор қандай адам?
VIII. Үйге тапсырма беру:
• Ғабит Мүсіреповтың өмірі және шығармашылығымен толықтай танысу;
• Әңгіменің мазмұнын түсініп оқу.
Бағалау.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақ жоспары "Ғабит Мүсірепов "Тимка-Димка" 6-сынып
Сабақ жоспары "Ғабит Мүсірепов "Тимка-Димка" 6-сынып
Сыныбы: 6 «а»
Сабақтың тақырыбы: Ғ. Мүсірепов «Тимка-Димка»
Сабақтың мақсаты:
• білімділік: қазақ әдебиетінің классигі Ғ.Мүсіреповтің өмірімен таныстыру, шығарма мазмұнын меңгерту;
• дамытушылық: оқушылардың дүниетанымдық көзқарасын, ой - өрісін, сөздік қорын, тіл байлығын, шығармашылық қабілеттерін дамыту;
• тәрбиелік: шығарма кейіпкерлерінің әрекеті арқылы адалдыққа, қайырымдылыққа баулу. Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгерту. Әдісі: сұрақ - жауап, түсіндіру, түртіп алу.
Пәнаралық
байланыс: қазақ тілі, орыс тілі.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі: • оқушылармен сәлемдесу; • кезекшінің мәліметі.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау:
• Сәбит Мұқановтың өмірі және шығармашылығы жөнінде әңгімелеу;
• «Каронмен күрес» әңгімесінің мазмұнын баяндау.
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру
«Кластер» әдісі арқылы Ғ. Мүсіреповтың қызметін топтастыру
драматург
жазушы
публицисит

а
удармашы киносценарист Қазақ КСР Ғылым Қазақстанның
Халық академиясының академигі қоғам қайраткері жазушысы
Туған жері: қазіргі Солтүстік Қазақстан облысы, Жамбыл ауданы, Жаңа жол ауылы.
Ғ. Мүсірепов шығармашылығын үш кезеңге бөлуге болады: 1-кезең (1927-1932) шығармалары: • «Тулаған толқында» повесі (1927, тұңғыш көлемді шығармасы. 1916 жылғы дүрбелең кездегі ауыл тірлігі жайлы);
• «Өмір ертегісі»; • «Көк үйдегі көршілер» және т.б.; 2-кезең (1932-1938) шығармалары: • «Талпақ танау»; • «Шұғыла», ана туралы 8 новелла («Адамның анасы», «Өлімді жеңген ана», «Ана кесімі айнымайды» атты үш әңгімені М. Горькийден аударған); • «Қыз Жібек» пьесасы (1934): • «Амангелді» пьесасы (1936. Бейімбет Майлинмен бірге жазған). 3-кезең шығармалары: • «Қозы Көрпеш – Баян сұлу» пьесасы (1939); • «Ақан сері – Ақтоқты» (1941); • «Қазақ батыры» повесі (кейін «Қазақ солдаты» романы, 1945); • «Оянған өлке» романы (1953, Оралдан келген орыс, украин жұмысшыларымен өндіріске жаңа тартылған қазақ кедейлерінің ащы өмірдің азабын бірге тартып, біте қайнасуы суреттеледі); • «Кездеспей кеткен бір бейне» (1968). Бұл еңбегі үшін Қазақ КСР Мемлекеттік сыйлығын алды. • «Суреткер парызы» кітабы (1970); • «Ұлпан» повесі (1974); • «Заман және әдебиет» кітабы (1982); • «Жат қолында» (1984. «Оянған өлке» романының екінші кітабы. Қарағанды көмір кенін ағылшын алпауыттарының тонауы суреттелген); • «Қыз Жібек» либреттосы; • «Ақан сері – Ақтоқты» пьесасы.
IV. Оқулықпен жұмыс Әңгіменің мазмұнын түсініп оқу және әңгіме ішінде кездесетін түсініксіз сөздерді түртіп алу.
V. Сөздікпен жұмыс кезек – очередь
сыпыртқы – веник
сүбелі – известный, видный
кінәсіз – безвинный
таңқаларлық – удивительный
жымию – улыбаться
әрең – еле Осы сөздермен сөз тіркесін, сөйлемдер құрату.
Кезекке тұру. Дүкенде кезекте тұрдым. Сүбелі адам. Ол көпке танымал, сүбелі адам. Әрең қозғалды. Марат орнынан әрең қозғалды. Анам сыпыртқымен үй сыпырып шықты. Ағам өзінің кінәсіз екенін дәлелдеді. Әкем бізге таңқаларлық сиқыр жасап көрсетті. Мұғалім маған қарап жымиды. Мен ауыр жүкті әрең көтердім.
V
I. Дәптермен жұмыс. Тимка-Димка мен сүбелі жазушының ұқсастықтары мен
айырмашылықтарын «Венн» диаграммасына
түсіріңдер.

Оқушыларға 20 сұрақтан тұратын кестені толтыруға беріледі.
|
№ |
Сұрақ |
Жауабы |
|
1 |
Ғабит қайда барушы еді? |
Ғабит моншаға барушы еді |
|
2 |
Билет пен сыпыртқының құны қанша? |
Билет он бес тиын, сыпрытқы он тиын |
|
3 |
Моншада жұмыс жасайтын қазақтың аты кім? |
Тимка-Димка. Шын атын ешкім білмейді |
|
4 |
Бір адамның орнына екі адам кіріп бара жатса, Тимка-Димка не дейді? |
Назат! - дейді |
|
5 |
Бір күні ол Ғабиттен не сұрады? |
10 сом ақша сұрады |
|
6 |
Ақша берген Ғабитке Тимка-Димка алғыс айтты ма? |
Алғыс айтқан жоқ |
|
7 |
Бір күні Ғабит моншада кімді кезіктірді? |
Сүбелі жазушылардың бірін кезіктірді |
|
8 |
Ол Тимкаға қатысты қандай әңгіме айтты? |
Ол ұсынған 11 тиынның 1 тиынын қайтарып бергенін айтты |
|
9 |
Сүбелі жазушы Ғабиттен не сұрады? |
Екі жүз сом ақша сұрады |
|
10 |
Ол қарызын қашан қайтаратынын айтты? |
Кітабы шыққан күні |
|
11 |
Ғабит қанша уақыт моншаға бармады? |
4-5 ай |
|
12 |
Ол не себепті моншаға бара алмады? |
Жолаушылап кетті де, қайтып келісімен қала сыртында тұрды |
|
13 |
Қайтып келген Ғабит неліктен Тимканы моншада кезіктіре алмады? |
Ол демалысқа шығып кеткен еді |
|
14 |
Ғабит моншаға қай күндері барушы еді? |
Сенбі және дүйсенбі |
|
15 |
Қайтып келген Ғабитке Тимка не берді? |
Алған қарыз ақшасын қайтарды |
|
16 |
Ғабит ақшаны алды ма? |
Жоқ, Тимканың өзіне ұстатты |
|
17 |
Қайтып келген Ғабит моншада кімді кезіктірді? |
Өзінен қарыз алған сүбелі жазушыны |
|
18 |
Ол қарызын қайтарды ма? |
Жоқ, қарызын қайтармады |
|
19 |
Олардың қарым-қатынастары өзгерді ме? |
Танымай өте беретін халге жетті. |
|
20 |
Ғабит сүбелі жазушыдан қарызын сұрады ма? |
Жоқ, сұраған жоқ |
«Синквейн» стратегиясы Зат есім: Тимка-Димка
Сын есім: момын, адал
Етістік: моншада жұмыс істейді, қарыз сұрады, қарызын қайтарды. Түйін сөйлем: Алаған қолым - береген Айқындауыш синоним: Тимка-Димка – адам
VII. Cабақты қорыту сұрақтары:
• Тимка – Димка деген кім?
• ол қандай адам? • Тимканың адалдығы қай жерден көрінеді?
• автор қандай адам?
VIII. Үйге тапсырма беру:
• Ғабит Мүсіреповтың өмірі және шығармашылығымен толықтай танысу;
• Әңгіменің мазмұнын түсініп оқу.
Бағалау.
шағым қалдыра аласыз













