1-тапсырма.«Оқылым алдындағы
болжау» әдісі
арқылы «Жалқау
жануарлар» мәтініне қатысты тірек
сөздерді пайдалана отырып мәтіннің не жайлы екенін
болжату.
Қоян,құрғақшылық
, мұздай су, арыстан, кезекші, құдық, піл, өкініш,үйінді,ұйқы,
мақтапты, лайықты, еңбек,
жалқау.
Бағалау
критерийі.
-тірек сөздерді
пайдаланып мәтіннің не жайлы екенін
болжайды.
-ақпараттарды есте
сақтайды
2-тапсырма
«Джигсо» әдісі арқылы «Жалқау
жануарлар» мәтінін оқып, жоспар
құрайды.
Әр топтан оқушылар
мәтінді бөлімге бөліп оқиды, келесі топқа
түсіндіреді.
Бағалау
критерийі.
-мәтінді дұрыс оқи
алады.
-мазмұнын есте
сақтайды
3-тапсырма
«Тапсырманы күрделендіру» әдісі бойынша мәтіннен әр топ
күрделі сұрақтар қойып, жауап алады, диалог
жүргізеді.
1-топ
1 Шөлден азап
шеккен жануарлар қандай амал ойлап
тапты?
2 Қоян неге
ашуланды ?
3 Өзге жануарлар
қоянды неге аластады?
2-топ
1 Қоянның
іс-әрекетіне қандай баға
бересің?
2 Қоянның
еркелігін жеңуге не себеп болды
?
3 Егер қоян өз
ойын өзгертпегенде әңгіме қалай аяқталар еді
?
3-топ
1 Піл мен қоян
достығыберік пе?
2 Қоян
жануарлармен табысқанына қуанышты
ма?
3 Құдықтың
бекітіліп қалуы қоянға қандай мүмкіндік
берді?
Бағалау
критерийі
-бөлім бойынша
сұрақтар қоя біледі
-сұрақтарға нақты,
жылдам жауап береді
Жалқау
қоян
Баяғы өткен
заманда орманда құрғақшылық болыпты. Жаз келсе де бір тамшы су
жаңбыр жаумапты. Шөлден азап шеккендер бір шарасын ойлап табуға
жиналыпты. Сөйтіп араларындағы біреуінің ұсынысымен құдық қазуға
бел буыпты. Барлық жануарлар тіпті құстарға шейін күндіз-түні еңбек
етіп құдық қазуға кірісіпті. Бірақ араларындағы қоян ғана: «Мен әлі
кішкентаймын!»,-депжалқауланып жұмыс істегісі
келмепті.
Қоянның бұл
еркелігі өзге жануарлардың ашуын тиіпті. Сөйтіп жануарлардың еңбегі
босқа кетпей, қазған құдықтарынан мұздай су шыға бастапты. Мұны
көрген олар қуанып, суды қанып ішіп, әрі жуыныпты. Ал құдықтың
қазылуына көмектеспеген жалғыз қоян ғана су іше алмапты. Орман
патшасы арыстан қоянның құдыққа жақындамауы үшін күн сайын кезекші
тағайындапты. Қоян істеген ісіне іштей өкінсе де, бұл өкінішінен
ешқандай пайда болмапты. Бір күні түнде кезекшілік кезегі пілге
келіпті. Пілмен дос болған қоян «ешкімге білдіртпей су берер»
,-деген оймен қасына барыпты. Сөйтсе піл ұйықтап жатыр екен . Қанша
оятса да ұйқысынан тұрмапты. Болмаған соң құлағына барып
айқайлапты. Ұйқысынан шошынып оянған піл құдықтың шетінде үйіліп
тұрған үйіндіге соқтығысып, үйіндіні құдықтың ішіне құлатып алыпты.
Осылайша құдық бітеліп қалыпты. Болған оқиғаға қатты қайғырған піл
: «Мұның бәрі менің кесірім! Енді не ішеміз? Ертең жануарлар не
дейді?»,- деп жылай бастапты. Қоян : «Достым, қайғырма, бір жолын
табармыз. Екеуміз де осы құдықты қазатын болсақ, таң атқанша
бітіріп қалармыз»,-депті. Сонда піл: «Сен кішкентай әрі әлсізсің
ғой»,-десе қоян: «Енді көр де тұршы менің қалай
жұмысістейтінімді!»,-депті.
Шынында да қоян
білегін сыбанып, іске кірісіп, таң атқанша пілмен бірге құдықты
қазып тастапты. Ертеңіне піл барлық жануарларға қоянның еңбегңн
айтып мақтапты. Барлығы шапалақ ұрып, құдықтан су ішуіне енді
лайықты болғанын
айтыпты.
Қоян су ішкенімен
қоймай, өзге жануарлармен қайта татуласқанына да қатты қуаныпты.
Өзін орманның бір мүшесіндей бақытты сезініпті. Олай болса, балалар
«Еңбектің наны тәтті, жалқаудың жаны тәтті»,- деп ата-бабаларымыз
бекерге айтпаса керек.
Сергіту
сәті:Жануарлар іс-әоекетін
ишарамен көрсету.
|