№15 отра мектептің тарих пәні мұғалімі Утебаева Ш.Ш.
Пәні : Маңғыстау тарихы
Сыныбы:11 “Б”
Сабақтың тақырыбы : «Адай көтерілісі»
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Маңғыстау қазақтарының жаппай ұжымдастыру саясатын қарсылығының себептерін түсіндіре отырып, барысын және маңызын атап көрсету .
Дамытушылық :тарихи деректерді, құжаттарды , оқулық мәтіндерін пайдалану арқылы осы кезең оқиғасына өз бетінше баға беруге дағдыландыру.
Тәрбиелік : өлке тарихына, нәубет құрбандарына құрмет сезімдерін тәрбиелеу. Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.
Қажетті құралдар: карта, оқулық, кесте, хронологиялық мәтін. Қолданылған әдебиет: Маңғыстау тарихы ХVIII-ХХғ.ғ.8-11 сынып.
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Амандасу, психологиялық ахуал қалыптастырып,сыныпты топтастыру.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
«Сұрақ бізден, жауап сізден»
1 топ
-
30 жылдардағы халыққа салынған салық түрі?
“Қызыл жүн”
2. Ф .Голощекиннің байлар мен әлділердің иелігіндегі мал,мүліктерін тәркілеуге бағытталған жоспары?
“Кіші қазан”
3. Ауылдардаңы “Бестік” деп аталатын ұйымдардың
жұмысы?
Үкіметтің салық саясатын насихаттау
2 топ:
1. ОГПУ қандай ұйым?
Біріккен Мемлекеттік Саяси басқарма. 1923-1934 жылдары мемлекет қауіпсіздігін қорғау мақсатында құрылған ұйым
2. Маңғыстау өңірінде қыр тұрғындарынан салық жинаудың жүйесі қашан енгізілді ?
1922 жылдан бастап
3. Маңғыстулықтарға егіншілікпен айналыспайтынына қарамастан салынған салық түрі?
Астық салығы
3 топ:
-
1928 жылдың тамызында қандай декреттің жобасы ұсынылды?
“Ірі байлар мен жартылай феодалдардың мал-мүліктерін тәркілеу туралы”
2. «Үштіктің » үкімі дегенді қалай түсінесіндер?
(Обл.партия комитетінің хатшысы,ІІХК-нің басшысы, прокурордың соттан тыс төтенше үкімі )
3.Үкімет қаулысында Адай округінің байларына қатысты айтылды?
Жер аударуға жатқызылмайды
ІІІ. Жаңа сабақ:
Бейнеролик көрсету.
Оқулықпен жұмыс.
Тапсырмалар беру.
Кесте бойынша тапсырма. «Қатені түзе»
|
№ |
Сұрақтар |
Қате жауап |
Дұрыс жауап |
|
1 |
«Бесеудің хаты» бастапқыда арналып жазылды |
О.Исаевқа |
И.Сталинге |
|
2 |
Ұжымдастыру саясатына наразылықтың алғашқы белгілері басталған жыл |
1929 |
1928 |
|
3 |
Маңғыстау даласында орын алған дүрбелең бастапқыда аталды |
Албан-Найман |
Адай-Табын |
|
4 |
Сәуірде Форт-Александровск түрмесіне жазықсыз қамалғандардың айыбы |
Қарсылық көрсеткендер |
“Салықтан жалтарды” |
|
5 |
Халықтық толқуға қанша тұтқынның қашып шығуы от берді? |
400 |
200 |
|
6 |
Комиссияның бірінші отырысы Кендірлі балық кәсіпшілігінде өтті |
1931 жылдың 10 мамыр |
1931 жылдың 21 шілдесінде |
|
7 |
Фортқа дереу Қазақстан үкіметі төрағасының орынбасары келіп жетті |
Ж.Мыңбаев |
Ұзақбай Құлымбетов |
|
8 |
Маңғыстаудағы көтеріліске адайлармен бірге белсеңді қатысқан ру |
Төртқара |
Табын |
|
9 |
Ұ.Құлымбетов тұтқынға түскен көтерілісшілердің жеке әңгімелесіп ,босатты |
24 |
35 |
|
10 |
Қолға көтеріліске қатысты деген айыппен адам түсті |
2000 |
1715 |
Ғаламтордан іздеу :«1932 жылдан хат» дәуір құжаты бойынша көп нүктенің орнына тиісті сандар мен сөздерді жазыңдар:
Сонымен, ауданда бар нәрсе ........... кейін таусылды.
Ауданның бес ауылы ........................... сөздің тура мағынасында
қазір ашығуда. Қалған ........... ауыл екі топтың арасында
орташа жағдайда.
Батпаққара ауданының жағдайы ....................да нашар. Сегіз
ауылдың .......................................................тұрғындарының мүлде
егістігі жоқ . Осы ауданда ашыққандар көлемі ......... адамнан еш
кем емес. Әуелі бұл ауданнан 800 шаруашылықты ................ ауданына көшіруді ұйғардық.
Сізден......................... ........арқылы көрші облыстар мен
өлкелерден ....... машинасын жіберуді қамтамасыз етсеңіз...
Картамен жұмыс
1. Көтеріліс болып өткен ауылдар?
2. Форт-Александровскіні тауып, оқиғалар туралы айт?
3. Жазалаудан қашқан қазақтар қай бағытқа қоныс аударды?
ІV. Бекіту.
Тест жұмысы
1. Халықтың жекелеген топтарын нәсілдік , ұлттық және діни белгілеріне қарай жою қалай аталады?
А) трагедия Ә) Геноцид Б) репрессия
2. Көтеріліс басшыларынан Түрікмен бетке бой тасалап кетті
А) Ж.Қожбаев Ә) А.Смағұлов Б) Е.Жанбаев
3. Шаруалар көтерілісіне кеңес өкіметі қандай сипат берді?
А) Феодалдық –буржуазиялық көтеріліс
Ә) Қазақ шаруаларының саботажы
Б) Кеңес өкіметіне қарсы контрреволюциялық қарулы көтеріліс
4. Фортқа дереу келген комиссия мүшесі Рагозин?
А) Қазақстан ОГПУ-нің басшысы
Ә) Қазақ АКСР-і ХКК-нің төрағасы
Б) Республика ОГУ бастығының орынбасары
5. Лагерьлердің Бас барқармасы қалай аталды?
А) Қарлаг Ә) Степлаг Б) ГУЛАГ
6. Үкімет саясатына қарсы бас көтеру хатталып қалды?
А) Адай көтерілісі Ә)Бостандық Б) Қарақұм
7. Қылмыстық кодекстің 58-2, 59 баптары бойынша жауапқа тартылған адам саны
А) 790 Ә) 802 Б) 757
8. Жазықсыз деп табылып, бостылған адам саны
А) 166 Ә) 82 Б) 215
9. Гурьев, Ақтөбе түрмелерінде сотқа дейін өлген адам саны
А) 88 Ә) 75 Б) 79
10. Адай көтерілісінің орын алған кезі
А) 1925 ж.ақпан-мамыр Ә) 1931ж. сәуір-қыркүйек
Б) 1929 ж. наурыз-тамыз
V. Бағалау.
Топ жетекшілері топ мүшелерін, ал топ мүшелері жетекшіні бағалайды.
VI. Қорытындылау.
Мұғалім сабақты қорытындылайды.
«Ұмыту өткен тарихты, болашақ үшін қауіпті!» Өйткені...
-
Тарихымыз қандай қасіретті болса да ұмытпауға тиіспіз!
-
Өткен тарихымыздан сабақ алып, қателіктерімізді қайталамауымыз керек!
-
Көтеріліс құрбандарын ұмытпай, еске алып отыру міндетіміз!
-
Үйге тапсырма :
« Адай көтерілісі» тақырыбына эссе жазып келу.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақтың тақырыбы : «Адай көтерілісі»
Сабақтың тақырыбы : «Адай көтерілісі»
№15 отра мектептің тарих пәні мұғалімі Утебаева Ш.Ш.
Пәні : Маңғыстау тарихы
Сыныбы:11 “Б”
Сабақтың тақырыбы : «Адай көтерілісі»
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Маңғыстау қазақтарының жаппай ұжымдастыру саясатын қарсылығының себептерін түсіндіре отырып, барысын және маңызын атап көрсету .
Дамытушылық :тарихи деректерді, құжаттарды , оқулық мәтіндерін пайдалану арқылы осы кезең оқиғасына өз бетінше баға беруге дағдыландыру.
Тәрбиелік : өлке тарихына, нәубет құрбандарына құрмет сезімдерін тәрбиелеу. Сабақтың түрі: жаңа тақырыпты меңгерту.
Қажетті құралдар: карта, оқулық, кесте, хронологиялық мәтін. Қолданылған әдебиет: Маңғыстау тарихы ХVIII-ХХғ.ғ.8-11 сынып.
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Амандасу, психологиялық ахуал қалыптастырып,сыныпты топтастыру.
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.
«Сұрақ бізден, жауап сізден»
1 топ
-
30 жылдардағы халыққа салынған салық түрі?
“Қызыл жүн”
2. Ф .Голощекиннің байлар мен әлділердің иелігіндегі мал,мүліктерін тәркілеуге бағытталған жоспары?
“Кіші қазан”
3. Ауылдардаңы “Бестік” деп аталатын ұйымдардың
жұмысы?
Үкіметтің салық саясатын насихаттау
2 топ:
1. ОГПУ қандай ұйым?
Біріккен Мемлекеттік Саяси басқарма. 1923-1934 жылдары мемлекет қауіпсіздігін қорғау мақсатында құрылған ұйым
2. Маңғыстау өңірінде қыр тұрғындарынан салық жинаудың жүйесі қашан енгізілді ?
1922 жылдан бастап
3. Маңғыстулықтарға егіншілікпен айналыспайтынына қарамастан салынған салық түрі?
Астық салығы
3 топ:
-
1928 жылдың тамызында қандай декреттің жобасы ұсынылды?
“Ірі байлар мен жартылай феодалдардың мал-мүліктерін тәркілеу туралы”
2. «Үштіктің » үкімі дегенді қалай түсінесіндер?
(Обл.партия комитетінің хатшысы,ІІХК-нің басшысы, прокурордың соттан тыс төтенше үкімі )
3.Үкімет қаулысында Адай округінің байларына қатысты айтылды?
Жер аударуға жатқызылмайды
ІІІ. Жаңа сабақ:
Бейнеролик көрсету.
Оқулықпен жұмыс.
Тапсырмалар беру.
Кесте бойынша тапсырма. «Қатені түзе»
|
№ |
Сұрақтар |
Қате жауап |
Дұрыс жауап |
|
1 |
«Бесеудің хаты» бастапқыда арналып жазылды |
О.Исаевқа |
И.Сталинге |
|
2 |
Ұжымдастыру саясатына наразылықтың алғашқы белгілері басталған жыл |
1929 |
1928 |
|
3 |
Маңғыстау даласында орын алған дүрбелең бастапқыда аталды |
Албан-Найман |
Адай-Табын |
|
4 |
Сәуірде Форт-Александровск түрмесіне жазықсыз қамалғандардың айыбы |
Қарсылық көрсеткендер |
“Салықтан жалтарды” |
|
5 |
Халықтық толқуға қанша тұтқынның қашып шығуы от берді? |
400 |
200 |
|
6 |
Комиссияның бірінші отырысы Кендірлі балық кәсіпшілігінде өтті |
1931 жылдың 10 мамыр |
1931 жылдың 21 шілдесінде |
|
7 |
Фортқа дереу Қазақстан үкіметі төрағасының орынбасары келіп жетті |
Ж.Мыңбаев |
Ұзақбай Құлымбетов |
|
8 |
Маңғыстаудағы көтеріліске адайлармен бірге белсеңді қатысқан ру |
Төртқара |
Табын |
|
9 |
Ұ.Құлымбетов тұтқынға түскен көтерілісшілердің жеке әңгімелесіп ,босатты |
24 |
35 |
|
10 |
Қолға көтеріліске қатысты деген айыппен адам түсті |
2000 |
1715 |
Ғаламтордан іздеу :«1932 жылдан хат» дәуір құжаты бойынша көп нүктенің орнына тиісті сандар мен сөздерді жазыңдар:
Сонымен, ауданда бар нәрсе ........... кейін таусылды.
Ауданның бес ауылы ........................... сөздің тура мағынасында
қазір ашығуда. Қалған ........... ауыл екі топтың арасында
орташа жағдайда.
Батпаққара ауданының жағдайы ....................да нашар. Сегіз
ауылдың .......................................................тұрғындарының мүлде
егістігі жоқ . Осы ауданда ашыққандар көлемі ......... адамнан еш
кем емес. Әуелі бұл ауданнан 800 шаруашылықты ................ ауданына көшіруді ұйғардық.
Сізден......................... ........арқылы көрші облыстар мен
өлкелерден ....... машинасын жіберуді қамтамасыз етсеңіз...
Картамен жұмыс
1. Көтеріліс болып өткен ауылдар?
2. Форт-Александровскіні тауып, оқиғалар туралы айт?
3. Жазалаудан қашқан қазақтар қай бағытқа қоныс аударды?
ІV. Бекіту.
Тест жұмысы
1. Халықтың жекелеген топтарын нәсілдік , ұлттық және діни белгілеріне қарай жою қалай аталады?
А) трагедия Ә) Геноцид Б) репрессия
2. Көтеріліс басшыларынан Түрікмен бетке бой тасалап кетті
А) Ж.Қожбаев Ә) А.Смағұлов Б) Е.Жанбаев
3. Шаруалар көтерілісіне кеңес өкіметі қандай сипат берді?
А) Феодалдық –буржуазиялық көтеріліс
Ә) Қазақ шаруаларының саботажы
Б) Кеңес өкіметіне қарсы контрреволюциялық қарулы көтеріліс
4. Фортқа дереу келген комиссия мүшесі Рагозин?
А) Қазақстан ОГПУ-нің басшысы
Ә) Қазақ АКСР-і ХКК-нің төрағасы
Б) Республика ОГУ бастығының орынбасары
5. Лагерьлердің Бас барқармасы қалай аталды?
А) Қарлаг Ә) Степлаг Б) ГУЛАГ
6. Үкімет саясатына қарсы бас көтеру хатталып қалды?
А) Адай көтерілісі Ә)Бостандық Б) Қарақұм
7. Қылмыстық кодекстің 58-2, 59 баптары бойынша жауапқа тартылған адам саны
А) 790 Ә) 802 Б) 757
8. Жазықсыз деп табылып, бостылған адам саны
А) 166 Ә) 82 Б) 215
9. Гурьев, Ақтөбе түрмелерінде сотқа дейін өлген адам саны
А) 88 Ә) 75 Б) 79
10. Адай көтерілісінің орын алған кезі
А) 1925 ж.ақпан-мамыр Ә) 1931ж. сәуір-қыркүйек
Б) 1929 ж. наурыз-тамыз
V. Бағалау.
Топ жетекшілері топ мүшелерін, ал топ мүшелері жетекшіні бағалайды.
VI. Қорытындылау.
Мұғалім сабақты қорытындылайды.
«Ұмыту өткен тарихты, болашақ үшін қауіпті!» Өйткені...
-
Тарихымыз қандай қасіретті болса да ұмытпауға тиіспіз!
-
Өткен тарихымыздан сабақ алып, қателіктерімізді қайталамауымыз керек!
-
Көтеріліс құрбандарын ұмытпай, еске алып отыру міндетіміз!
-
Үйге тапсырма :
« Адай көтерілісі» тақырыбына эссе жазып келу.
шағым қалдыра аласыз













